![]() |
Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Sens giratoriu tamponare
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/icon_users.png)
#19
Posted 28 February 2021 - 11:06
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Salutare, o părere despre cine e de vină, cel de CS sau cel de BV? Vina împărțită că nu erau încadrați bine nici unul din ei sau cel de CS avea voie să iasă din sens din moment ce are 3 benzi de ieșire sensul respectiv. CS ca a intrat pe banda de intoarcere inapoi de unde a venit.. Aceste accidente, in practica sunt putin probabile.. presupun soferi adormiti peste limita normala de dormit la volan.
Iar incepem polemica? NU e interzis prin OUG sa te invarti in sensul giratoriu. Pe orice banda. Asta daca nu e sens din ala special turbogiratie la care te scoate automat din sens daca esti pe b1 Te invarti cat ai carburant pe b1, b2 sau b3. Poti sa te invarti cat vrei dar la schimbarea directiei de mers trebuie sa te asiguri. Cel de CS nu s-a asigurat. Edited by Tankx, 28 February 2021 - 11:06. |
#20
Posted 28 February 2021 - 11:52
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
#21
Posted 28 February 2021 - 12:02
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Postarile astea cu intersectiile cu sens giratoriu nasc cele mai multe patimi pe aici :-)
Desi nu sunt de acord cu Pertea, mi se pare ca aici lucrurile sunt destul de clare: - scopul unei intersectii (iar sensul giratoriu este o intersectie, nu este un nou drum in cerc unde poti sa te plimbi cat vrei) este sa fluidizeze traficul. Adica intri in intersectie si iesi cat mai repede. Asa se poate trezi unul intr-o intersectie in X sa se tot plimbe in intersectie pentru ca poate sa o faca. Nu iti interzice OUG sa te invarti in cerc, dar in cazul asta extrem cred ca te poate incadra la faptul ca "incurci circulatia" (te-ai trezit tu de nebun sa te invarti in cerc). Dar regula prioritatii de drapta ramane si in intersectia sens giratoriu, conform OUG: "In intersectii, conducatorii vehiculelor care vireaza spre stanga sunt obligati sa acorde prioritate de trecere vehiculelor cu care se intersecteaza si care circula din partea dreapta." - dar cazul de aici este mult mai clar: ai indicatoarele de incadrare inainte de intersectie, iar conform OUG conducatorii auto au obligatia sa respecte aceste indicatoare. Asta inseamna ca daca "te-ai incadrat prost" nu poti sa te invarti tu in sens pentru ca asa crezi ca ai prioritate si poti sa o faci. Iesi asa cum te-ai incadrat (prost) si apoi vezi unde te intorci si revi pe drumul unde voiai sa mergi. - aici nu au respectat niciunul indicatoarele asa ca se vor incadra la culpa comuna pentru ca nu au respectat indicatoarele. Daca acestea nu era vizibile, etc se pot indrepta in instanta impotriva administratorului drumului.
Poti sa te invarti cat vrei dar la schimbarea directiei de mers trebuie sa te asiguri. Cel de CS nu s-a asigurat. |
#22
Posted 28 February 2021 - 12:03
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Hai sa ofer un exemplu asemanator. Pe un segment de drum cu linie continua masina din fata intentioneaza sa vireze la stanga pentru a se incadra pe un drum lateral dar este lovita din spate de un alt vehicul care se angajase in depasirea sa incalcand la randul sau marcajul continuu.
Cine e vinovat si de ce? |
#23
Posted 28 February 2021 - 12:08
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_online.png)
acolo unde sunt sagetile de preselectie nu ai linie continua intre benzi?
|
#24
Posted 28 February 2021 - 12:46
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Cine e vinovat si de ce? A fost asa ceva la mine in judet. Masina 1 semnal stanga sa iasa pe drum secundar (era permis asta) Pana acolo linie continua. Din spate a venit MCV de politie si... accident. Victime si MCV distrus. Caut articolele din ziare. Nu mai tin minte toate detaliile. Daca avea sau nu semnalele pornite. https://www.monitoru...-de-contrabanda |
#25
Posted 28 February 2021 - 13:00
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
@arg Acum se vad consecințele cã ai fãcut traseul doar pe simulator și teoria la ff. BV se poate roti pe b2 cat are carburant. Nu e interzis. La fel și CS pe b3. Dar când iese de pe b3 trebuie asigurare și acordare prioritate la b2 și b1 uita-te mai bine la schita si reciteste ce am scris. |
#26
Posted 28 February 2021 - 13:05
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
In general nu sensurile giratorii ridica probleme de incadrare ci intersectiile largi (Obor, Arcul de Triumf) care au semafoare doar la intrarea in ele si unde nu
sunt delimitate clar benzi de incadrare si trebuie sa le presupui. Acolo, da, exista probabilitate maxima sa te incadrezi prost pentru mers inainte si cel din dreapta ta, care merge in paralel cu tine, sa vrea sa vireze stanga prin fata ta crezand ca si tu vrei sa faci acelasi lucru. Acolo e problematic. La sensurile giratorii, lumea care nu e incepatoare se incadreaza, de regula, cat mai in dreapta, pentru mers inainte si nu rezulta niciun fel de dileme. |
#27
Posted 28 February 2021 - 13:39
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Quote colegu in desen ambii schimba banda. uita-te mai bine la schita si reciteste ce am scris. la bv e doar o intentie... care nu mai apuca sa fie pusa in aplicare. Quote Postarile astea cu intersectiile cu sens giratoriu nasc cele mai multe patimi pe aici :-) Quote Dar regula prioritatii de drapta ramane si in intersectia sens giratoriu, conform OUG in sensul giretoriu guverneaza alte reguli (se aplica prioritate de stanga, nu de sreapta) si in general cand schimbi directia de mers pierzi prioritatea. Quote acolo unde sunt sagetile de preselectie nu ai linie continua intre benzi? Quote Hai sa ofer un exemplu asemanator. Pe un segment de drum cu linie continua masina din fata intentioneaza sa vireze la stanga pentru a se incadra pe un drum lateral dar este lovita din spate de un alt vehicul care se angajase in depasirea sa incalcand la randul sau marcajul continuu. Cine e vinovat si de ce? iti zic eu una mai tare... dar mai bine fac un desen. ![]() cine crezi ca e de vina? A sau B? Edited by apocalipsul, 28 February 2021 - 13:45. |
#28
Posted 28 February 2021 - 13:49
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Hai sa ofer un exemplu asemanator. Pe un segment de drum cu linie continua masina din fata intentioneaza sa vireze la stanga pentru a se incadra pe un drum lateral dar este lovita din spate de un alt vehicul care se angajase in depasirea sa incalcand la randul sau marcajul continuu. Cine e vinovat si de ce?
du-te si reciteste ougeul ala macar. in sensul giretoriu guverneaza alte reguli (se aplica prioritate de stanga, nu de sreapta) si in general cand schimbi directia de mers pierzi prioritatea. |
|
#29
Posted 28 February 2021 - 13:51
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Ca de obicei depinde! ;-) Daca cel care a depasit, chiar si pe linie continua, a semnalizat corespunzator, etc iar cel care a virat stanga nu s-a asigurat la schimbarea directiei de mers => este de vina cel care a virat stanga. Adica nu faptul ca el a depasit pe linie continua a cauzat accidentul (eventual el va fi sanctionat de agentul constatator daca il prinde atunci), ci masina care a virat stanga fara sa se asigure a cauzat accidentul. Faptul ca altii incalca regulile de circulatie nu inseamna ca automat iti da dreptul sa le incalci si tu. Bun, ai muscat-o in plin. Deci poti fi nevinovat pentru un accident si in timp ce faci o manevra neregulamentara, exact ca in speta de fata. Asadar, unde-i diferenta? |
#30
Posted 28 February 2021 - 13:54
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Este vina celui care vireaza stanga! (nu apare nici un A sau B in "opera ta de arta" :-) Faptul ca masina cealalta circula pe contrasens nu inseamna ca nu trebuie sa te asiguri atunci cand virezi tu - la fel de bine putea sa fie o ambulanta sau masina de pompieri cea care circula pe contrasens. Daca in schim masina care a virat stanga era deja pe banda respectiva si circula regulamentar atunci de vina este cel care circula pe contrasens.
Bun, ai muscat-o in plin. Deci poti fi nevinovat pentru un accident si in timp ce faci o manevra neregulamentara, exact ca in speta de fata. Asadar, unde-i diferenta? In legislatie se tine cont de principiul cauzalitatii: faptul ca depaseai pe linie continua a cauzat accidentul? Raspuns: NU! Ci faptul ca celalalt a virat stanga fara sa se asigure! |
#31
Posted 28 February 2021 - 13:59
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
du-te si reciteste ougeul ala macar. in sensul giretoriu guverneaza alte reguli (se aplica prioritate de stanga, nu de sreapta) si in general cand schimbi directia de mers pierzi prioritatea. fiecare raspunde in dreptul lui. iti zic eu una mai tare... dar mai bine fac un desen. ![]() cine crezi ca e de vina? A sau B? daca cel care face stanga are indicator de cedeaza ramane si fara carnet, indiferent de ce face celalalt, e la fel si in giratoriu, daca un gigel proaspat intors "da pa anglea" merge invers si te pocneste cand intri ramai pieton. Edited by _-livio-_, 28 February 2021 - 14:02. |
#32
Posted 28 February 2021 - 14:06
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Vezi ca bati campii si ii doare! ;-) Da este evident ca poti sa fii nevinovat pentru un accident daca nu tu ai cauzat accidentul. Pe logica ta daca nu ai trusa medicala valabila si ai o tamponare => esti automat vinovat pentru ca erai in nelegalitate. In legislatie se tine cont de principiul cauzalitatii: faptul ca depaseai pe linie continua a cauzat accidentul? Raspuns: NU! Ci faptul ca celalalt a virat stanga fara sa se asigure! Cam asa e si aici, iepuras. Ambii au indicatoare de obligare pentru o anumita directie pe care nu le-au respectat. Dar nu asta e cauza accidentului, nu? |
#33
Posted 28 February 2021 - 14:26
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Cam asa e si aici, iepuras. Ambii au indicatoare de obligare pentru o anumita directie pe care nu le-au respectat. Dar nu asta e cauza accidentului, nu? |
|
#34
Posted 28 February 2021 - 14:37
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Nu ca nu sunt eu de acord cu tine, dar nici nu am auzit sa fi ajuns vreo instanta pana acum la solutia asta.
|
#35
Posted 28 February 2021 - 14:51
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_online.png)
#36
Posted 28 February 2021 - 15:25
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Nu prea am intrat in discutii legate de sensurile giratorii pentru ca mi se par inutile...Ai cedeaza la intrare fata de cei din sens si apoi ai un drum in cerc unde aplici legislatia clasica...Nu vad nimic interpretabil aici . Masina de CS putea veni si din sens opus si se afla tot acolo in momentul accidentului. Evident ca tot CS era de vina. Marcajele sunt orientative, odata patruns in sens conteaza doar asigurarea la schimbarea benzii. Putea fi zapada pe jos cum a mai zis cineva si nu se vedeau marcajele. Regula e simpla. In Brasov si eu merg inainte de pe orice banda...Sunt giratorii f multe si la fel de multi melci. Ideea e sa anticipezi traficul si daca ai intrat ca ala de CS pe ultima banda si vrei inainte ori o calci ori te asiguri.
Legat de semnale, da, dau semnal stanga inainte de giratoriu cand fac stanga (daca giratoriu' e doar cu 4 iesiri) pentru fluidizarea traficului si pentru a intelege ceilalti intentia mea. Practic asta este rolul semnalizarii. Multi nu inteleg chestia asta. Daca as vedea pe unul la centura la chitila cu semnal dreapta pe b2 inainte de sens as frana si as astepta sa vad ce face, ma gandesc ca vrea sa iasa pe prima de pe b2. Inteleg logica semnalizarii dreapta, pt ca intr-adevar, virezi la dreapta dar cele mai multe giratorii de la noi sunt cu 4 iesiri asa ca eu folosesc semnalizarea acolo ca intr-o intersectie normala (+dreapta la iesire) si nu am avut nici o problema vreodata. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users