Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
stabilizator tensiune problema lu...

Voi raportati undeva tentativele ...

Cat timp se pierde cu fisa medica...

Ce se poate face intr-o balta de ...
 Jaluzele sau rolete interior

Imagine cu tenta galbuie

Noul Suzuki Swift 2024

Parere ac sh
 Dividende - Cat am de plata la st...

Teren de vanzare. O agentie imobi...

Alegere tableta

Cine poate lamuri extra-judiciar ...
 Cum se numeste boala de piele ?

Pompa submersibila pe 12 v

M-am saturat de cei care distrug ...

telefon fix cu cartela SIM plus e...
 

1.5 ecoboost vs 1.4 t-gdi vs 1.5 tsi

* * * - - 2 votes
  • Please log in to reply
157 replies to this topic

#127
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015

View Postffm, on 11 februarie 2020 - 20:58, said:

Motorizarea 1.5 tsi de 130 cp este potrivita pe un tiguan?
Nu va fi nici cea mai inceata masina de pe strada si nici nu va fi insuficienta mai ales ca cel mai probabil vorbim de 2WD.
Daca e potrivita tu stii.

Legat de versiunea de 150, desi dif de putere e mica fatabde cel de 130, diferenta de cuplu e destul de mare. As zice ca asta e sweetspotul.

#128
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,074
  • Înscris: 06.04.2007
Nici la cuplu nu e mare dif, 30 Nm e bine ca sunt in plus, dar nimic spectaculos.

#129
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Diferenta e de 50Nm adica un plus de 25% cuplu pt un plus de putere de 15%.

25% diferenta se simt bine. E aproape cat diferenta procentuala dintre 1.2 si 1.6 sau 1.6 si 2.0 la aspirate. Aproape.

Fix pe valorile alea vb de cuplu de 2.0 in comparatie cu cuplu de 2.5 aspirat.

Edited by underb, 12 February 2020 - 10:29.


#130
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,074
  • Înscris: 06.04.2007
La Tiguan e 30Nm dif

#131
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Ciudat. Cele cateva surse verificate dadeau 200 si 250Nm, cum stiam de la celelalte modele.
Unde ai gasit dif de 30Nm?

#132
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,074
  • Înscris: 06.04.2007
Pe toate sursele care le gasesti dupa primele rezultate dau 220Nm.

Oricum mi se pare de bun simt, sa lasi 200 Nm e cam aiurea .
Si asa io zic ca e putin pt un Tiguan.
Am mers acu nu demult cu Tiguan 2.0 tdi 150 cp si daca stiu bine are peste 300 Nm, momentu de cuplu nu m-a impresionat, probabil din cauza dsg-ului ca sunt obisnuit cu manuala.
Nici propitaru nu era super incantat (venea de oe Quasqai) i-a facut resoftare si are acu in jur de 380Nm la roata (are dyno scos )

#133
underb

underb

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,491
  • Înscris: 08.03.2015
Nu stiu 150 pe Tiguan cum e dar 140 pe Yeti mi s-a parut destul de moale. Vb de tdi.
In schimb ala de 190 tdi pe Ateca... da! F misto masina dtpdv. Mi-a placut mult cum rula si asa, la modul general ca masina, chiar daca era finisata la nivel de Seat. Mi s-a parut cea mai asezata din clasa din ce am condus.

Parca am mers si cu un tsi 150 pe ceva dar nu mai stiu pe ce si mi s-a parut peste tdi ul vechi de 140.

Edited by underb, 12 February 2020 - 22:57.


#134
codesmm

codesmm

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,022
  • Înscris: 17.11.2015
Daca am introduce in topic/comparatie/versus si motorul de 1,33 litri de 130, 140 si 155 CP de la Renault-Nissan-Daimler, care ar fi ordinea de alegere intre cele patru - Ford, VW, Kia, Renault (fiind vorba de motoare in topic nu de masini)?.

#135
costin001

costin001

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,761
  • Înscris: 13.08.2013
Ecoboostul de la Ford nu mai are nimic de dovedit. Are vechime si o serie de premii in spate. VW a dat kix cu 1.2 TSI, iar acum are o noua serie in capul careia sta cel mai vandut, 1.5 si 150CP, dar care este tot la inceput de drum. Kia are recenzii bune oriunde te uiti cu t-gdi-ul lor, iar 1.33 de la Renault este de asemenea mult prea nou ca sa poti postula o opinie. Pe hartie toate stau foarte bine, dar in conditiile in care un utilizator obisnuit care face 12-13k de km pe an din care 90% in oras, injectia directa de aceste motoare si GPF-ul or sa dea batai de cat la un moment dat.
Eu propun sa aruncati o privire si la Hyundai 1.6 aspirat 128CP de pe Elantra. Are recenzii minunate masina in sine la un pret imbatabil si dotari de top.

#136
SSpantzer

SSpantzer

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,325
  • Înscris: 19.03.2019
Care este diferenta si impactul dintre a merge in oras sa zicem in plaja 2000-3000 rpm si a merge extraurban, de croaziera cu 1800-2500 ?
Exceptand consumul dublu din primul caz !

#137
MembruAnonim

MembruAnonim

    MembruAnonim

  • Grup: Banned
  • Posts: 399,717
  • Înscris: 08.10.2015
Totul face acceleratia. Poti sa accelerezi ca un posesor de automobil electric, sau ca batranii peste 70 de ani (Posted Image), sau poti sa pleci de la stop energic, tot in aceeasi plaja de 2-3000. Diferenta de consum intre cele 2 precis e de peste 2l

Edited by MembruAnonim, 14 February 2020 - 10:37.


#138
costin001

costin001

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,761
  • Înscris: 13.08.2013
Pai de la faptul ca uzura generala a masinii este mai mica in cazul mersului extrurban, adica ambreiaj, tren de rulare si chiar motor, mersul pe distante lungi cu motrul in parametrii optimi este clar mai putin daunator decat mersul pe distante scurte cu motorul mai mult rece, cu multe demaraje de la semafoare si opriri dese regenerarea filtrului de particule, corect, se face la viteza si turatie superioara, iar supapele, in cazul motoareleor cu injectie directa nu au prea mult de suferit. Atentie, foarte importanta este calitatea combustibilului la motoarele cu injectie directa. de la impuriatile depuse pe supape unii au mari probleme.

#139
SSpantzer

SSpantzer

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,325
  • Înscris: 19.03.2019
Pai bun, dar spre exemplu eu incalzesc masina
putin pe loc, putin o tura doua 1500-2000 rpm pana la covrigarie , mai sta un pic si apoi plec in cursa vietii de 3 km cu motorul in parametri optimi, cald in taraiala de oras 1-2,1-2, ca 3 nu vede, medie de viteza 13-16 km/h.
Acu am mai multe variante, mers usor 1500-2500 sau agitat aiurea 2500-3000 rpm, consumul si el difera cu 20-30% !
De asta zic, strict legat de motor uzura e fix pix aceeasi ca in extraurban unde nu sari de 2500 rpm decat pe autostrada. O data pe saptamana vede vreo 5-6 minute de 4500-6000 pentru curatare.
A, da, si nu am GPF, caci intentionat am luat-o asa !  

View PostMembruAnonim, on 14 februarie 2020 - 10:37, said:

Totul face acceleratia. Poti sa accelerezi ca un posesor de automobil electric, sau ca batranii peste 70 de ani (Posted Image), sau poti sa pleci de la stop energic, tot in aceeasi plaja de 2-3000. Diferenta de consum intre cele 2 precis e de peste 2l
De fapt nu, sau cel putin in cazul meu diferenta este de DUBLU si ceva !

Edited by SSpantzer, 14 February 2020 - 13:20.


#140
costin001

costin001

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,761
  • Înscris: 13.08.2013
Incalzesti masina pe loc la ralanti? Pai aici este prima greseala. Motoarelor moderne nu le prieste mersul pe loc la ralanti, mai ales la cele turbo. O utilizare corespunzatoare ar fi, ca dupa pornire sa pleci de pe loc imediat si sa mergi cu ea lent la turatiile optime tipului de motor pe ca il detii. Difera aspiratele de turbo. Si oricum ai pune problema, in extraurban, pe distante relativ lungi, uzura este mai mica decat in urban, oricum a-i incerca sa o protejezi la acelas numar de km.

Edited by costin001, 14 February 2020 - 14:02.


#141
ffm

ffm

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 863
  • Înscris: 23.01.2015

View PostOctavian___, on 12 februarie 2020 - 20:06, said:

Pe toate sursele care le gasesti dupa primele rezultate dau 220Nm.

Oricum mi se pare de bun simt, sa lasi 200 Nm e cam aiurea .
Si asa io zic ca e putin pt un Tiguan.
Am mers acu nu demult cu Tiguan 2.0 tdi 150 cp si daca stiu bine are peste 300 Nm, momentu de cuplu nu m-a impresionat, probabil din cauza dsg-ului ca sunt obisnuit cu manuala.
Nici propitaru nu era super incantat (venea de oe Quasqai) i-a facut resoftare si are acu in jur de 380Nm la roata (are dyno scos )
intrebasem pentru ca mi s-a parut tentanta oferta de la tiguan
https://oferte.volks...fertesuv/tiguan

#142
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,074
  • Înscris: 06.04.2007
Intr-adevar e tentanta chiar si in varianta asta de echipare.
Dar zice ca pretu e valabil numai prin Porsche Finance .
Nu stiu la rate, dar la Casco stiu ca te rup la pret

#143
SSpantzer

SSpantzer

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,325
  • Înscris: 19.03.2019

View Postcostin001, on 14 februarie 2020 - 14:01, said:

Incalzesti masina pe loc la ralanti? Pai aici este prima greseala. Motoarelor moderne nu le prieste mersul pe loc la ralanti, mai ales la cele turbo. O utilizare corespunzatoare ar fi, ca dupa pornire sa pleci de pe loc imediat si sa mergi cu ea lent la turatiile optime tipului de motor pe ca il detii. Difera aspiratele de turbo. Si oricum ai pune problema, in extraurban, pe distante relativ lungi, uzura este mai mica decat in urban, oricum a-i incerca sa o protejezi la acelas numar de km.
2-3 minute pana iese socul electronic din schema, apoi mers usor 1500-1800 rpm !

#144
Octavian___

Octavian___

    Membru de ocazie

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,074
  • Înscris: 06.04.2007
Ai timp/rabdare...

Pornit, 10-30sec dupa caz (daca mai las un pic sa mearga rezistenta pe parbrizu fata) si plecat.
Aproape imposibil sa schimb treapta sub 2000 rpm.
~2500 rpm fara sarcina mare la acc, asa mai usurel si tinut constant pe la ~2200 rpm in tr 3.
Mers asa ca dizalu la rece (sub 2000 rpm) nu favorizezi incalzirea motorului.
La mine (1.0 ecoboost)  sigurat in cei 9 km de naveta la lucru iarna, n-as ajunge sa fie acu la apa la 90.

Rar dar mai fac, 10-15 minute pornita cand vreau sa intru la caldura.

Uleiu asta 5w20 (sau 0w20) ramane f "subtire" si la temp sub 0grC


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate