Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Baterie termica cu acetat de sodi...

Branza maturata/betonata

Imagine ecran laptop tremura si e...

Hamsie si Capelin prajiti in tiga...
 Seat Leon FR !

faculatea potrivita

Upgrade CPU --> upgrade RAM?

Parchet care se lasa
 feedback-ul detinatorilor MG HS?

Rezistența jacuzzi gonflabil

Hai sa compunem o manea pentru tr...

Skoda Octavia 2, 1.6, problema AC
 Router cu wireguard in spatele ro...

Joc in diferential spring

achizitie pneuri pirelli cinturato

Credit Ipotecar Italia
 

Incepator-nevoie sfaturi...

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
176 replies to this topic

#145
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,500
  • Înscris: 19.03.2007

 ro_explorer, on 29 august 2019 - 23:34, said:

Nu, compar manuala cu automata ambele din ultimii cca 10 ani, atat. Am condus manuale intre 1997 si 2015 ... din 2015 conduc automate ... nu ma mai intorc la manuale niciodata benevol. Sunt inferioare din toate punctele de vedere in ziua de azi, atat la performanta dar mai ales la confort.
Fi'miu nici nu vrea sa auda de schimbator manual, a zis ca masinile vintage au locul lor la muzeu Posted Image
Ca e mai comod de condus o masina ce are cutie automata, de acord. Dar cand spui ca e superioara din punct de vedere al pereformantelor, te inseli.

#146
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,236
  • Înscris: 19.09.2005
depinde de sofer.

#147
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,500
  • Înscris: 19.03.2007

 arg, on 04 septembrie 2019 - 12:41, said:

depinde de sofer.
Depinde de sofer, ce ?

#148
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,236
  • Înscris: 19.09.2005
pai daca stie sa foloseasca mauala corect e mai eficienta manuala... daca nu, nu.

#149
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,500
  • Înscris: 19.03.2007
Da, am uitat sa iau in calcul posesorii de permis, care depasesc la viteze de 60-100 km/h in tr. v. Astia normal ca sunt convinsi ca o masina ce are cutie automata e net superioara ca performante uneia manuala, pentru ca prima face ceea ce nu stiu ei sa faca cu schimbatorul de viteze.

#150
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,673
  • Înscris: 15.12.2009
Am vaga impresie ca cineva de pe aici nu a condus o mașină automata și nu știe ce înseamă asta. Dar e OK. Este timp de învățat, material exista din abundenta.

#151
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,500
  • Înscris: 19.03.2007

 ro_explorer, on 04 septembrie 2019 - 23:56, said:

Am vaga impresie ca cineva de pe aici nu a condus o mașină automata și nu știe ce înseamă asta. Dar e OK. Este timp de învățat, material exista din abundenta.
Pai tocmai, daca exista material...cauta si citeste cum e cu performantele automata vs manuala . Ca impresiile tale sunt eronate in ambele privinte.

#152
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,236
  • Înscris: 19.09.2005
automata e mai comoda...

#153
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,673
  • Înscris: 15.12.2009
Este suficient sa te uiți la performantele 0-100 ale mașinilor performante echipate cu același motor dar cutie manuala / automata.

Automatele sunt mai rapide, mereu... Pentru ca nu poți amesteca într-o manuală cu aceeași viteza cu care comuta un dublu ambreiaj sau chiar o cutie moderna cu convertizor de cuplu.

Numerele sunt acolo, pe fiecare fisa tehnica a fiecărei mașini.

Schimbătorul manual a ramas o chestie pentru nostalgici, atât. Singurul lui avantaj real este costul de producție, mai mic decât orice automata.

#154
cosmindaniel12

cosmindaniel12

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 726
  • Înscris: 16.07.2013

 ro_explorer, on 05 septembrie 2019 - 07:51, said:

Automatele sunt mai rapide, mereu... Pentru ca nu poți amesteca într-o manuală cu aceeași viteza cu care comuta un dublu ambreiaj sau chiar o cutie moderna cu convertizor de cuplu.
Sunt mai rapide în cazul a (probabil) 95% din șoferi (inclusiv în cazul meu).
Trebuie să pui în balanță viteza superioară de schimbare a treptelor de viteză a automatelor (dar și numărul de rapoarte) cu greutatea mai mare a lor (în cazul cutiilor dublu ambreiaj) și cu randamentul inferior (în cazul convertizoarelor de cuplu). Uneori automata iese mai rapidă, alteori manuala. Consumul și emisiile sunt mereu în favoarea cutiei manuale.

 ro_explorer, on 05 septembrie 2019 - 07:51, said:

Schimbătorul manual a ramas o chestie pentru nostalgici, atât. Singurul lui avantaj real este costul de producție, mai mic decât orice automata.
Costul de producție... și greutatea mai mică, și randamentul mai bun, și consumul și emisiile mai mici. În cazul mașinilor sport, și plăcerea condusului.
Principalele avantaje ale cutiei automate sunt comoditatea și, cum a scris titoo:

 titoo, on 04 septembrie 2019 - 14:19, said:

Da, am uitat sa iau in calcul posesorii de permis, care depasesc la viteze de 60-100 km/h in tr. v. Astia normal ca sunt convinsi ca o masina ce are cutie automata e net superioara ca performante uneia manuala, pentru ca prima face ceea ce nu stiu ei sa faca cu schimbatorul de viteze.


#155
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,673
  • Înscris: 15.12.2009
Sunt mai rapide în cazul 100% din șoferi.
Mai multe rapoarte însemna posibilitatea de a menține motorul mai mult timp într-o zona de eficienta maxima.

Formula 1 ce fel de cutie are? Nu cumva dublu ambreiaj hidraulic  :)
Sa nu uit, padele și posibilitatea de a schimba manual vitezele nu înseamnă  cutie manuala...

Edited by ro_explorer, 05 September 2019 - 08:23.


#156
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,500
  • Înscris: 19.03.2007

 ro_explorer, on 05 septembrie 2019 - 07:51, said:

Este suficient sa te uiți la performantele 0-100 ale mașinilor performante echipate cu același motor dar cutie manuala / automata.

Automatele sunt mai rapide, mereu... Pentru ca nu poți amesteca într-o manuală cu aceeași viteza cu care comuta un dublu ambreiaj sau chiar o cutie moderna cu convertizor de cuplu.

Numerele sunt acolo, pe fiecare fisa tehnica a fiecărei mașini.

Schimbătorul manual a ramas o chestie pentru nostalgici, atât. Singurul lui avantaj real este costul de producție, mai mic decât orice automata.

In multe cazuri cele echipate cu automata au motor de cilindree mai mare pentru a se apropia de performantele celei manuale, performantele 0-100km/h sunt inferioare celor manuale la motorizari echivalente, asta in cazul tuturor cutiilor automate ce nu dispun de ultimele tehnologii (consulta fisele tehnice), de aici, printre altele,  rezulta un consum mai mare de carburant a celor care au cutie automata.
Sunt mai comode cele care au cutie automata , dar nu doar costul de achizitie e mai mare  ci si cel al intretinerii . Sunt in schimb ideale pentru posesorii de permis care nu stiu sa foloseasca ambreiajul si cutia manuala de viteze in timpul deplasarii.

#157
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,673
  • Înscris: 15.12.2009
BMW, AUDI, Porsche ... m-am uitat la cateva modele alese aleator si pe exact acelasi motor (aceeasi cilindree, putere si combustibil) cutiile automate sunt o idee mai rapide sau egale cu cele manuale in timpii 0-100.
Oricum, in 99.9999% din timp lumea nu isi conduce masinile in regim de performanta maxima ci in regim de condus "casual" ... asadar eventuala performanta mai ridicata a automatelor nu prea conteaza ...

Diferentele de consum se pierd in detalii la a 2-a sau a 3-a zecimala asadar nici asta nu e o treaba.

Asadar, daca avem aceleasi performante si acelasi consum ... raman doar 2 diferente: costul si confortul .... si ca in orice situatie in lumea de azi, confortul costa Posted Image ...

Asadar, revin la ce am spus mai devreme ....

 ro_explorer, on 27 august 2019 - 22:34, said:

Cutie automata si gata ... nirvana ...

Edited by ro_explorer, 05 September 2019 - 10:50.


#158
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,500
  • Înscris: 19.03.2007
Vorbesti de avioane in tara in care multi isi permit sa-si cumpere doar "carute" de 1000-2000 de euro, cam asta fiind diferenta minima daca optezi pentru o masina noua ce are c.a. cu dublu ambreiaj vs manuala. Ce preturi au masinile enumerate de tine mai sus, dotate cu acele cutii automate performante ?
Citeste aici cum au reusit diverse marci sa implementeze c.a. si ce performante reusesc sa obtina.

https://www.auto-bil...ata-158674.html

#159
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,673
  • Înscris: 15.12.2009
Eu vorbesc de mașini, nu de căruțe. Am și spus ca prețul este o diferență.
Când prețul de catalog al mașinii este peste 20-25k euro atunci nu îți iei manuala decât din nostalgie.

Edited by ro_explorer, 05 September 2019 - 12:25.


#160
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,500
  • Înscris: 19.03.2007

 ro_explorer, on 05 septembrie 2019 - 12:19, said:

Eu vorbesc de mașini, nu de căruțe. Am și spus ca prețul este o diferență.
Când prețul de catalog al mașinii este peste 20-25k euro atunci nu îți iei manuala decât din nostalgie.
Da, tu ai spus multe....de la "Sunt inferioare din toate punctele de vedere in ziua de azi, atat la performanta dar mai ales la confort." ai ajuns la "Oricum, in 99.9999% din timp lumea nu isi conduce masinile in regim de performanta maxima ci in regim de condus "casual" ... asadar eventuala performanta mai ridicata a automatelor nu prea conteaza ...Asadar, daca avem aceleasi performante si acelasi consum ... raman doar 2 diferente: costul si confortul .... si ca in orice situatie in lumea de azi, confortul costa Posted Image ...". Esti pe drumul cel bun .
Cunosc persoane care isi pot permite masini cu preturi de peste 50.000 euro si dupa ce au avut masini avand c.a. , le-au gasit prea plicticoase si s-au intors la cutie manuala. Asa cum stiu si persoane care au trecut de pe manuala pe automata si au trait cu impresia ca au trecut de la masina la avion, astia fac parte din categoria aia de care am scris mai sus, aia care nu stiu sa foloseasca ambreiajul si treptele de viteza ci doar sa apese pedala. Asa ca nu are rost sa generalizam...
Si hai ca ii stricam topicul fetei cu discutia asta.

@Sandra123456
Sa fiu on topic...am inteles ca inca nu ai inca masina, iti recomand una ce are cutie automata, preferabil generatiile noi...scapi de multe batai de cap si sofatul devine mult mai facil.

#161
ro_explorer

ro_explorer

    Membru impartial

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,673
  • Înscris: 15.12.2009

 titoo, on 05 septembrie 2019 - 12:49, said:

Da, tu ai spus multe....de la "Sunt inferioare din toate punctele de vedere in ziua de azi, atat la performanta dar mai ales la confort."
Da am spus si imi sustin cele spuse in continuare. Masinile dotate cu cutii automate in ziua de azi sunt mai performante sau cel putin egale in performanta cu cele dotate cu cutii manuale.
Si imi sustin si partea cu cumparatul unei manuale din nostalgie ... atat.

Eu unul am cumparat automata pentru confort, in momentul in care mi-am permis pretul. Nu mi-e lene sau rusine sa conduc manuala, chiar si acum, daca e sa inchiriez o masina o sa inchiriez una manuala cel mai probabil pentru ca e mai ieftin. Dar eu personal, la masina mea, cea cu care merg la munca si la piata in trafic de oras am ales automata pentru confortul oferit, fara sa pierd absolut nimic din partea de performante. Si daca vreau "fun", o conduc in mod manual secvential.

#162
titoo

titoo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,500
  • Înscris: 19.03.2007
Eu spuneam sa nu generalizezi (spunand ca cele automate sunt superioare din toate punctele de vedere) pentru ca te inseli, sunt mai multe tipuri de c.a. CVT – cutie cu variație continuă, DCT – cutie cu dublu ambreiaj, AMT – cutie automatizată (robotizată), AT – cutie automată clasică cu hidrotransformator .Sunt marci care si azi folosesc c.a. de generatie mai veche si in cazul acestora performantele nu sunt superioare unei c.m. .Pe langa asta ti-am pus un link in care au fost testate cateva marci (de productie actuala) ce au cutie automata vs manuala ,in care se constata cat de bine a reusit fiecare marca sa implementeze cutia automata.
In rest, de acord cu tine, cele care au c.a. sunt mult mai comode si usor de condus...mai ales in traficul din marile orase.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate