Crossland X 2018
#1945
Publicat: 12 martie 2021 - 06:28
ioppo, on 11 martie 2021 - 20:58, said:
Nu o ia pentru ca are sistem asistenta la plecarea din panta. Si functioneaza. alexcrist, on 11 martie 2021 - 21:39, said:
Asistența nu funcționează cu motorul oprit. So, poate verifica cineva ? Cei de la Opel mi-au spus ca e normal sa "alunece" daca e unghiul inclinat, ca are legatura cu compresia motorului ... Dar eu nu ii cred! Editat de Adrianp03, 12 martie 2021 - 06:31. |
#1946
Publicat: 12 martie 2021 - 08:35
Adrianp03, on 12 martie 2021 - 06:28, said:
Eu nu intreb daca aluneca in spate, ci daca aluneca in fata (spre unchiul inclinat). Si de asta am spus panta si nu rampa So, poate verifica cineva ? Cei de la Opel mi-au spus ca e normal sa "alunece" daca e unghiul inclinat, ca are legatura cu compresia motorului ... Dar eu nu ii cred! EU am doar asistenta la plecarea din panta. Desi nu am verificat sunt aproape sigur ca aluneca in fata. |
#1947
Publicat: 12 martie 2021 - 09:29
Bre ioppo, mai citește odată întrebarea. E vorba de motor oprit, adică mașina e parcată. N-are nicio treabă cu niciun sistem de niciun fel, că niciunul nu merge în parcare.
Adrianp03, acum nu-mi dau seama la ce te referi exact prin "10-20 de grade". Însă da, mașina cu cutie manuală lăsată în viteză stă oprită pe baza compresiei motorului. Pe drept sau pante ușoare stă fără probleme. Dacă panta e suficient de abruptă, poate fugi la vale. E același lucru cu a face frână de motor în mers, dar acolo bagi și inerția în ecuație. O parcare corectă se face atât cu lăsat în treapta 1, cât și cu frâna de mână aplicată corespunzător. ÎNSĂ, dacă motorul are alte probleme, și are scăpări de compresie (nu știu termenii tehnici exacți), atunci poate fugi și pe pante ușoare. Nu știu cum poți diagnostica asta altfel, că nu-s mare tehnician dar e un punct de plecare dacă vrei să sapi mai departe. |
#1948
Publicat: 12 martie 2021 - 10:35
alexcrist, on 12 martie 2021 - 09:29, said:
Bre ioppo, mai citește odată întrebarea. E vorba de motor oprit, adică mașina e parcată. N-are nicio treabă cu niciun sistem de niciun fel, că niciunul nu merge în parcare. Adrianp03, acum nu-mi dau seama la ce te referi exact prin "10-20 de grade". Însă da, mașina cu cutie manuală lăsată în viteză stă oprită pe baza compresiei motorului. Pe drept sau pante ușoare stă fără probleme. Dacă panta e suficient de abruptă, poate fugi la vale. E același lucru cu a face frână de motor în mers, dar acolo bagi și inerția în ecuație. O parcare corectă se face atât cu lăsat în treapta 1, cât și cu frâna de mână aplicată corespunzător. ÎNSĂ, dacă motorul are alte probleme, și are scăpări de compresie (nu știu termenii tehnici exacți), atunci poate fugi și pe pante ușoare. Nu știu cum poți diagnostica asta altfel, că nu-s mare tehnician dar e un punct de plecare dacă vrei să sapi mai departe. Multumesc @alexcrist. Ai inteles exact ce trebuie si ai dat raspunsul potrivit. "10-20 de grade" inseamna ca panta are o usoara inclinatie, asa este locul de parcare. Si doar bagata in treapta 1 masina o ia la vale. Unii mi-au spus ca nu e normal, cei de la Opel Radacini ca e perfect normal sa o ia la vale si are legatura cu puterea motorului. Dar aici deja nu vorbim de motor mic, ci motor de 1.6 4 cilindri diesel. Din pacate, nici eu nu stiu daca problema a fost de la inceput, mereu am tinut masina doar cu frana de mana trasa (pana mi-a spus cineva ca e gresit) ... |
#1949
Publicat: 12 martie 2021 - 10:59
ioppo, on 12 martie 2021 - 08:35, said:
S-ar putea sa ma insel dar alunecarea in fata este monitorizata de alt sistem: Hill Assist. Pe care nu il are. EU am doar asistenta la plecarea din panta. Desi nu am verificat sunt aproape sigur ca aluneca in fata. |
#1950
Publicat: 12 martie 2021 - 11:09
Adrianp03, on 12 martie 2021 - 10:35, said:
Multumesc @alexcrist. Ai inteles exact ce trebuie si ai dat raspunsul potrivit. "10-20 de grade" inseamna ca panta are o usoara inclinatie, asa este locul de parcare. Si doar bagata in treapta 1 masina o ia la vale. Unii mi-au spus ca nu e normal, cei de la Opel Radacini ca e perfect normal sa o ia la vale si are legatura cu puterea motorului. Dar aici deja nu vorbim de motor mic, ci motor de 1.6 4 cilindri diesel. Din pacate, nici eu nu stiu daca problema a fost de la inceput, mereu am tinut masina doar cu frana de mana trasa (pana mi-a spus cineva ca e gresit) ... Motoarele noi nu exceleaza la capitolul frana de motor/ parcata pe panta in treapta 1, daca facem referire la un 1,9D mai vechi, la acela puteai sa stai linistit si la panta mult mai mare. Adrianp03, on 11 martie 2021 - 13:22, said:
Deocamdata nu mai face, dar e schimbata recent. La tine este ok ? Nici nu o sa-ti mai faca. Problema este intalnita doar la primele loturi de masini (pana in 2018) si are legatura cu un cablu care este intre butonul respectiv si roata dintata (sau cum se numeste) care blocheaza maneta. Mai exact primele modele aveau un cablu mai subtire iar la venirea perioadei reci, vaselina de pe mijlocul acestuia impiedica functionarea normala. Cand este cald sau dupa ce se incalzea in masina nu-ti mai creea probleme. Editat de galesu1990, 12 martie 2021 - 11:10. |
#1951
Publicat: 12 martie 2021 - 11:47
Adrianp03, on 12 martie 2021 - 10:35, said:
mereu am tinut masina doar cu frana de mana trasa (pana mi-a spus cineva ca e gresit) ... Dacă consulți manualul de utilizare, îți spune același lucru: parcarea se face întotdeauna cu trapta 1 sau marșarierul cuplate (în funcție de direcția pantei) și cu frâna de mână corect trasă. Probabil vei găsi o singură excepție, în zile extrem de friguroase (și prin asta nu se referă la 0 grade, ci poate pe la -25 sau sub), când spune să oprești mașina, tragi frâna de mână, cobori, pui niște pietre sau altceva la roți, apoi eliberezi frâna de mână. Adică chiar și atunci, în niciun caz nu lași mașina parcată doar în treapta 1. Compresia motorului, și implicit capacitatea lui de a ține mașina pe loc, depinde și de capacitatea cilindrică a motorului. Motoarele mai mari au într-adevăr comportament mai bun aici. Dar nu mi se pare un motiv de oftică, din moment ce, repet, oricum parcarea corectă nu se face doar din viteză. Ca fapt divers, eu niciodată nu am avut probleme cu frâna de mână, și am tras-o în orice condiții, indiferent de temperatură, indiferent de vreme. Se mai blochează, într-adevăr, plăcuțele pe disc, pentru că ruginesc de la soluțiile saline. Dar, ca idee, se blochează toate 4 roțile, indiferent de frâna de mână. Folosește-o cu încredere. EDIT: Cum ai măsurat cele 10-20 de grade? Și ce înțelegi prin ”o ia la vale”? Înaintează puțin și se oprește, sau pleacă și se mai oprește abia în primul gard? Editat de alexcrist, 12 martie 2021 - 11:51. |
#1953
Publicat: 12 martie 2021 - 12:05
Puțin se mișcă și cele în 4 cilindri. Mai mult, mai puțin, în funcție de compresie, cursa pistoanelor, raportul de transmisie ș.a.m.d. Funcționând pe bază de compresie în cilindru, mașina înaintează puțin până se creează acea compresie care o oprește. Așa e normal să funcționeze și senzația e ca și cum mașina ar fi legată c-un arc. Nu stă ”țeapănă” dacă e doar în viteză. Tocmai de comportamentul ăsta oscilant te folosești și tu împotriva ”berbecilor”. Și de-aia l-am întrebat dacă se mișcă puțin, sau pleacă de tot.
Problema apare dacă: - panta e suficient de abruptă încât compresia dintr-un cilindru n-o poate opri. Și odată ce a trecut de primul hop, n-o mai oprește nimic - sau motorul are scăpări și, chiar dacă inițial s-a oprit, posibil să plece mai târziu, când compresia scade. La un motor în stare tehnică bună, asta nu ar trebui să se întâmple. Dar... shit happens. Editat de alexcrist, 12 martie 2021 - 12:06. |
#1954
Publicat: 12 martie 2021 - 19:37
Adrianp03, on 12 martie 2021 - 10:35, said: Multumesc @alexcrist. Ai inteles exact ce trebuie si ai dat raspunsul potrivit. "10-20 de grade" inseamna ca panta are o usoara inclinatie, asa este locul de parcare. Si doar bagata in treapta 1 masina o ia la vale. Unii mi-au spus ca nu e normal, cei de la Opel Radacini ca e perfect normal sa o ia la vale si are legatura cu puterea motorului. Dar aici deja nu vorbim de motor mic, ci motor de 1.6 4 cilindri diesel. Din pacate, nici eu nu stiu daca problema a fost de la inceput, mereu am tinut masina doar cu frana de mana trasa (pana mi-a spus cineva ca e gresit) ... Frana de motor acum e cam inexistenta sa ajute la consum |
|
#1961
Publicat: 14 aprilie 2021 - 08:24
#1962
Publicat: 16 aprilie 2021 - 09:16
dragos_rcs, on 13 aprilie 2021 - 17:28, said:
Salutare, Nu știu dacă s-a mai discutat aici legat de sonorizare. Pe bluetoth, sonorul este foarte jos fata de radio...așa e la toată lumea? Exist vreo varianta de îmbunătățire? Mulțumesc frumos. Ai doua locuri de unde poti modifica volumul in timpul convorbirii: 1. Din telefon atunci cand esti in timpul convorbirii sau din meniu la sectiunea bluetooth 2. In timpul convorbirii dai mai tare din butonul de volum al masinii, are setare de nivel al sunetului separata pentru conexiunea cu telefonul, activata in timpul convorbirii. Acelasi lucru se intampla si daca utilizezi Android Auto (alta setare de nivel). Editat de galesu1990, 16 aprilie 2021 - 09:17. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi