Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Multe fisiere apar ca protejate c...

Serie noua - Profetii biblice cu....

Probleme functionare motocoasa Ma...

Imprimanta 3D mai "moderna"
 Folie anticondens

Hidroizolatie piscina

Am gasit un IPhone

Eveniment 14-16 iunie nZEB expo
 Semnalizare incarcare Pachet acum...

Implantologie & Cityscape (re...

Scurta sinteza a atacurilor posib...

Cel mai bun antivirus / firewall ...
 Honor 200 si 200 Pro

Sfat inchidere spatiu intre cada ...

ANCPI: Scaderi pe piata imobiliara

Dac+Amp sau DAC/AMP combo pentru ...
 

Acumulatori cu Litiu - stocare energie regenerabila

* * * * * 8 votes
  • Please log in to reply
10537 replies to this topic

#10279
justice22

justice22

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,803
  • Înscris: 12.05.2012
Salut!
Am un growatt spf5000 cu 2 baterii lifepo4 de masina 16s un banc de 9.2 kw si altul de 7.5kw.
Am lasat floatul la 55.2v insa cea de 7.2kw o incarca 100% iar cea mare o incarca pana la 75% doar. Cat sa dau float sa fie si cea mare aproape de 100%? Multumesc!
Sau trebuie sa umblu la charge voltage? Care e acum 55.2v

Edited by justice22, 30 January 2024 - 15:23.


#10280
dakota

dakota

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,056
  • Înscris: 18.10.2006
Au BMS-uri separate si ce model ?

#10281
justice22

justice22

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,803
  • Înscris: 12.05.2012
Da, un jk, acelasi model nu stiu exact de model

#10282
theionutzradu1991

theionutzradu1991

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,626
  • Înscris: 28.11.2017
Creste la 3.55v pe celula adica 56.8v la 16 serie si reverifica voltajul cu ceva mai de incredere.
0.1 v sa fie decalibrat growat-ul si e problema mare!

#10283
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,626
  • Înscris: 05.12.2005
Poți face și invers, adică descarci o dată bateriile până la 0% apoi le lași la încărcat normal, ar trebui să se egalizeze SoC și așa dacă nu prea mare dezechilibrul între celule.

#10284
dakota

dakota

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,056
  • Înscris: 18.10.2006
Din ceva motiv diferenta e prea mare intre ele, tind sa cred ca e mai mult din cauza ca BMS-ul in sine are drift la SOC aparut in timp din cauza ca nu a mai atins OVP, punctul la care JK face recalibrarea(din pacate).

O varianta e sa faci simplu cum a sugerat colegul @theionutzradu1991, ridicand tensiunile pe ambele BMS-uri si sa urmaresti cum se comporta bateria mai mica ca si voltaje odata ce ce trece de 3.5v / celula.

Alta varianta ar fi sa intervii putin in urmatorul ciclu de incarcare. Odata ce bateria mica atinge pragul de 100% dezactivezi manual "Charge" la bateria mica din BMS (poti si discharge, aka o scoti din circuit utilizand BMS-ul). Pe urma maresti usor tensiunea de charge din invertor catre 3.5, 3.52V si urmaresti bateria mare ca si curent de incarcare si cum evolueaza diferentele pe celule. Va exista un prag de unde incep sa se acutizeze brusc, acolo ar trebui sa fii cam la 95-96% soc si sa fi incarcat cam 1.5Kwh in plus fata de bateria mica. Din datele tale rezulta ca ai diferenta cam de 2Kwh intre ele. Daca tensiunea sare brusc aproape de 3.65V pe una sau mai multe celule esti deja catre 100% si e doar decalibrat SOC-ul.  Setezi OVP la acea valoare si  va reseta  SOC la 100%dupa care poti reintruduce in circuit si bateria mica  Dupa inca 1-2 cicluri de descarcare / incarcare si nitica egalizare pe top la bancul mare poti decide daca mai e necesar sa schimbi voltajul de incarcare sau nu.

Sunt oarecum in situatia ta cu bancurile Tesla. Desi am capacitati identice apare diferenta de SOC in BMS-uri din cauza ciclurilor intermediare la curenti mici. Odata ce gasesti punctul ideal de OVP  se vor calibra automat la fiecare incarcare full.

#10285
justice22

justice22

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,803
  • Înscris: 12.05.2012
Deci daca am inteles bine, acum ar trebui sa las floatul la cum e la 54.4 am pus si sa maresc curentul de incarcare la 56.8?

#10286
dakota

dakota

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,056
  • Înscris: 18.10.2006
Da. Maresti tensiunea de bulk.  Personal nu as sari direct la 3.55 (56.8V), as incerca la 3.5 sau 3.52V (56.3V)prima data.

#10287
logosu

logosu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 197
  • Înscris: 11.06.2008
Salut!

Ce părere aveţi de bateriile luate de pe maşini electrice ca stocare pentru fotovoltaice? Cum vi se par performanţele lor în raport cu ce e acum pe piaţă? Care ar fi cel mai mare dezavantaj al lor? Şi încă o întrebare: se pot pune 2 sau mai multe în paralel?

#10288
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,626
  • Înscris: 05.12.2005
Eu am 6 blocuri (51kWh total) de baterii Li-Ion scoase de pe un Ford Mustang, erau aproape noi la achiziție. Se comportă excelent cu un invertor Deye de 12kW. Nu a fost devoie de nicio echilibrare până acuma, celulele stau perfect balansate. Interesant este că nici în mașină nu au fost echilibrate pt. că am văzut capacele originale de plastic peste conectoarele respective. Probabil sunt așa de bine sortate celulele la fabricare încât nu mai e nevoie de circuite suplimentare.
Dezavantajul ar fi chimia mai instabilă cu risc de incendiu însă la regimul de funcționare casnic care nu se apropie nici pe departe de chinul din EV-uri nu se pune problema de așa ceva. Sunt mulți care folosesc baterii de Hyundai Kona extrase din mașini rechemate în service că unele loturi de baterii au fost cu risc de aprindere însă și alea funcționează ireproșabil.
Cele 6 blocuri originale 8S4P le-am cablat în 12S4P apoi 4 asemenea grupuri paralel, pt. o configurație de 48V/1130Ah.

Edited by mihaicozac, 06 February 2024 - 09:22.


#10289
logosu

logosu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 197
  • Înscris: 11.06.2008
Cool, exact pe configuraţia asta cu Deye vreau şi eu să merg doar că puteri mai mici.

Am văzut că unii recomandă încărcare până la 80% şi descărcare până la 20%, or fi pentru baterii cu chimia asta folosită pe baterii de EV sau e o chestie valabilă pentru orice tip de acumulatori?

Edited by logosu, 06 February 2024 - 12:54.


#10290
mihaicozac

mihaicozac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,626
  • Înscris: 05.12.2005
Dacă vrei să le lași moștenire da, altfel eu aș merge cu 10-95%, ca la mașini. Oricum după 10-15 ani se descompun chimic și pierd din capacitate indiferent dacă au fost folosite sau nu.

#10291
micky_elisa

micky_elisa

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 139
  • Înscris: 23.11.2014
Salutare,ma confrunt cu urmatoarea problema:am un invertor Mpp Solar 3024GK,un banc de acumulatori lifepo4 (8 buc) cu Jk bms,conectate la SA,invertorul imi arata ca acumulatorul este 100% incarcat dar bms ul arata ca este 84% incarcat.Mentionez ca s a facut calibrarea intre invertor si acumulator.Atasez poze cu ce arata invertorul si ce arata bms ul.Cum as putea rezolva aceasta problema?Attached File  Screenshot_20240207_083435_bleapp.volfw.watchpower.jpg   72.14K   12 downloadsAttached File  Screenshot_20240207_083435_bleapp.volfw.watchpower.jpg   72.14K   12 downloads

Attached Files



#10292
stoianalin

stoianalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,803
  • Înscris: 17.01.2014
mareste float charging voltage din invertor cu 0.1 V si vezi care este e efectul.

#10293
clamx

clamx

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 200
  • Înscris: 09.05.2010
La voltajele pe care le arata bms-ul, celulele tale sunt deja la 99%.

Din păcate, jk BMS nu e precis când vine vorba de nivelul bateriei iar in acest moment nu prea ai ce sa faci. Chimia lifepo4 nu e liniară și nu-ți poți da seama după voltaj care este nivelul real.

Am înțeles că bms-urile cu firmware mai nou au rezolvat aceasta problema.

#10294
justice22

justice22

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,803
  • Înscris: 12.05.2012

View Postjustice22, on 30 ianuarie 2024 - 15:19, said:

Salut!
Am un growatt spf5000 cu 2 baterii lifepo4 de masina 16s un banc de 9.2 kw si altul de 7.5kw.
Am lasat floatul la 55.2v insa cea de 7.2kw o incarca 100% iar cea mare o incarca pana la 75% doar. Cat sa dau float sa fie si cea mare aproape de 100%? Multumesc!
Sau trebuie sa umblu la charge voltage? Care e acum 55.2v

Am marit tensiunea de incarcare bulk la 56.8 si cea mare tot nu trece de 75%

#10295
theionutzradu1991

theionutzradu1991

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,626
  • Înscris: 28.11.2017
Recalibreaza jkbms.
Adica descarca bateria pana intra in protectie la 2.5v la o celula!
La 3.5v e 100% cum s-ar zice.

Bine ar fi sa o lasi doar pe asta conectata la invertor, a mare!

Edited by theionutzradu1991, 07 February 2024 - 12:21.


#10296
micky_elisa

micky_elisa

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 139
  • Înscris: 23.11.2014

View Poststoianalin, on 07 februarie 2024 - 08:46, said:

mareste float charging voltage din invertor cu 0.1 V si vezi care este e efectul.
Am marit float charging cu 0.1v de la 20 la 28.1(acum 12.45 pm).Ideea este ca dupa ce am scris aici azi dimineata cam la o ora a sarit de la 84% la 95%.

Attached Files



Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate