Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Pareri scule INCGO

Model similar de aplicație f...

Amplificator CATV XI-CAB HA 8626 ...

Unde pot asculta muzica anilor 90...
 Nu cred ca voi mai plati pentru a...

Cumparare masina

cum influenteaza numarul ETF-uril...

roADN.ro Ce medicamente sunt bune...
 Proiect canalizare in comuna Berc...

Cand ati observat ca aveti nevoie...

Chestionar Medicina Alimentaț...

RCA 2024: ieftin sau scump?
 Se mai achita taxe de reziliere?

Probleme retea, router?

Burete dur pentru perna scaun rul...

RCA firma
 

Kilometraj mult sau putin?

- - - - -
  • Please log in to reply
182 replies to this topic

#109
petit_christian

petit_christian

    Homo mirabilis

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,913
  • Înscris: 15.08.2014
Nu scriu neaparat pt el, dar mai sunt si alti oameni oe aici care vor sa se informeze.

#110
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,374
  • Înscris: 24.06.2006

View PostKroghy, on 16 decembrie 2017 - 07:59, said:

Carte de service, ce gluma buna.
Uite aici cat costa o carte de service in alb si ti-o faci cum vrei tu:
https://www.olx.ro/o...html#8cd7ee58d0
E doar un exemplu, in Germania orice vanzator turc, ucrainean, etc. are asa ceva.
in UK nu-i gluma, e serios, este un motiv sa scada pretul

si nu-i chiar asa simplu cum pare din fata ecranului, cartea este stampilata, stampila aia are adresa si nr de telefon al garajului care a facut service-ul, de asemenea are nr de factura, pe scurt, un proprietar care respecta masina, tine o evidenta corecta a service, facturi reparatii

in alta ordine de idei, cartea originala a masinii vine cu stampila/inscrisuri, adresa, nr de telefon de la dealer care se pot verifica, da probabil tu n-ai vazut asa ceva daca compari cartea originala cu alea vandute pe net

#111
LauCalin

LauCalin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,157
  • Înscris: 08.12.2008

View Postpetit_christian, on 16 decembrie 2017 - 09:21, said:

Nu scriu neaparat pt el, dar mai sunt si alti oameni oe aici care vor sa se informeze.

Te rog să mă scuzi. Am crezut că mesajul îmi era mie adresat.

#112
daniMMM

daniMMM

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,605
  • Înscris: 18.05.2008

View PostKroghy, on 15 decembrie 2017 - 20:01, said:

Iar explicatiile tale sunt inexistente, ceea ce inseamna ca nu ai absolut nici o idee.
Singura ta placa e ca e proiectat gresit desi e unul din cele mai performante sisteme de AC.

Aici te contrazic ,sunt o gramada de probleme cu sistemul AC de la VW,la majoritatea se duc compresoarele,se poate verifica pe forumul marca la fiecare model in parte.La mine a inceput sa aiba probleme electrovalva compresor pe la 60.000 km,pana am ajuns sa-l schimb tot.La Logan merge de-l ia dracu.

#113
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,017
  • Înscris: 01.11.2005
250.000 km pot fi multi sau putini,functie de pretul cu care cumperin masina.Cu 1500 E diferenta o duci pe cea de 150 k la 250 k.Problema cea mare e atunci cand nu exista diferenta de pret .

Un amic a luat un A6 2007 Sline cu 300 k,dotari peste medie la un pret de Passat 2007 1.9 cu 200k.Pentru cei care considera ca e mult,pentru a evita discutii precum cele de aici ,km din bord indica 200 k iar el se bucura de masina,constient fiind ca cei 2500 E economisiti initial ii ajung sa intretina masina inca 200 k.

#114
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,947
  • Înscris: 09.12.2004
Sint o gramada de masini cu km masluiti cu nesimtire, unii din cumparatori nici nu afla asta vreodata.
Apoi te huiduie loganistii ca ai masina de tot risul in care bagi bani cu nemiluita.
II bagi ca ti-ai cumparat kilometri si polish nu starea masinii.
De aici vin frustrari de la astia care vor sa vinda masini si nu sint curiosi de manevre samsaresti.
Pentru cei care se mira de km multi, zic sa faca o inmultire simpla: cca 250 zile lucratoare cu vreo 3-400 km (zilnic cel putin). Pentru aia care fac naveta pe autostrada.
Cit si unde mai circula in concediu si zilele libere nu pot sa estimez.

Daca nu circulati, nu inseamna ca altii nu o fac. Am mai scris, am facut vreo 55-60k km cind am tinut o evidenta stricta (din mai pina in decembrie); acum, ultima escapada a fost de vreo 2000km in 3 zile. Doar in Romania, unde nu avem atitea autostrazi.

#115
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 50,259
  • Înscris: 20.10.2015
Eu am facut in 3 ani 167,000.
Nu zic ca e imposibil, doar ca .. putin probabil.
La cum am pastrat-o as putea sa-i sterg 100,000, inlocuiesc pedala de acceleratie si capota si e... noua chiar.

Dar, la fiabilitate, astea incep sa cada la un moment dat.
Normele de acceptare se fac pe baza de teste de anduranta, norme identice si pentru VW si pentru Logan.
Ce e diferit? Confortul. Una are tampoane de amortizare a motorului din cauciuc, alta din cauciuc cu hidraulica prin el...
Normele cum am spus, identice, o piesa trebuie sa reziste fara probleme de estetica si performante, o viata si jumatate (care e de regula 150,000km)
Se accepta ca o piesa din 6 sa "cada" intre o viata si o viata jumate.
Daca se intampla sa cada mai multe, se mareste numarul mostrelor, se face calculul Weibull, etc si se aproba sau se schimba materialul, design-ul, furnizorul.

Ce vreau sa spun este ca dupa un anumit nr de km, incep sa cada din ce in ce mai multe piese, care sunt calculate avand la baza ce-am scris mai sus.
Bineinteles ca poti proiecta o piesa sa "tina" 3-4 vieti cu o confidenta de peste 90%.
Problema este ca te rupe pretul, Niciodata un constructor nu o sa dea pe piesa dublu. Asta-i mareste lui pretul de vanzare si pierde in fata competitiei.
Mai repede inchide ochii la teste si isi asuma perioada de garantie.
Asta am intalnit-o si la firme mari. Nu dau nume pentru ca nu este etic.

#116
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,008
  • Înscris: 06.01.2006
Daca ar fi cum spui tu, ar trebui ca undeva pe la 200-250 mii sa fie nevoie de segmentare ca pe vremea Daciei 1310.
Eu nu am mai auzit de segmentare nici la 500 mii km la motoarele moderne.
La 200-250 mii km motorul functioneaza impecabil, fara fum, fara consum de ulei, fara pierderi de putere, fara sa fie nevoie de a umbla la motor.
De ce se fac motoare asa de rezistente daca tu spui ca proiectarea se face pt. 150 mii km si ca orice e in plus costa foarte mult?

Edited by Kroghy, 18 December 2017 - 13:30.


#117
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 50,259
  • Înscris: 20.10.2015

View PostKroghy, on 18 decembrie 2017 - 13:27, said:

Daca ar fi cum spui tu, ar trebui ca undeva pe la 200-250 mii sa fie nevoie de segmentare ca pe vremea Daciei 1310.
Eu nu am mai auzit de segmentare nici la 500 mii km la motoarele moderne.
La 200-250 mii km motorul functioneaza impecabil, fara fum, fara pierder de putere, fara sa fie nevoie de a umbla la motor.
De ce se fac motoare asa de rezistente daca tu spui ca proiectarea se face pt. 150 mii km si ca orice e in plus costa foarte mult?

Cifrele sunt empirice si cer in functie de multe lucruri.
Eu ti-am explicat cum se face. Tu crezi, sau crezi ca esti tu destept, depinde tine

#118
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,221
  • Înscris: 19.09.2005
@Kroghy
nu motorul in sine, ci consumabilele, doar ca la unele masini totul e considerat consumabil.

Edited by arg, 18 December 2017 - 13:37.


#119
petit_christian

petit_christian

    Homo mirabilis

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,913
  • Înscris: 15.08.2014
@Kroghi tu vorbesti din auzite.
Eu am vazut Daf la 1 400 000 cu motorul impecabil, dat te pisai pe el motor cind toata luna te lasa cite ceva, maruntisuri,  e drept. Dar calculeaza pretul piesei, manopera, timpul pierdut. Time is money.
Idem si pt o masina mica, chit ca nu o expolatezi in scop comercial, degeaba are motorul 500 000 de km si merge bine cind toata luna o duci la service. Masina o iei sa mergi cu ea nu sa o tii in service.
A, ca romanul merge de la moara pina la gara si daca pica in pana cheam un prieten, in alte tari nu poti sa faci asta.
Ramii in pana pe autostrada numai deoanajul autorizat sa intervina oe autostrada poate sa ti ofere asistenta. Si costa de te rupe.
A, ca in Ro nu s autostrazi si nici legi sa reglementeze treaba asta e alta discutie.
Asa ca degeaba tine motorul, daca pica altele.
Apropo am un coleg de serviciu caruia i s a dus turbo la Audi, desi nu avea cine stie ce km. Exploatata in F, pe drumuri frantuzesti, cu combustibil de aici, ca tot bagi scuza cu calitatea slaba din Ro.
Alt coleg a luat un VW Sharan din De SH si nici dupa o luna s a dus intercoolerul.
Masina rulata in De si o luna in F.
Daca nu stii tu nu inseamna ca nu exista.

#120
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,008
  • Înscris: 06.01.2006
Eu zic de segmenti la care nu e nevoie sa se faca reparatii ca la Dacia 1310 la fiecare 50 mii km. Spunea cineva mai sus ca nimic nu e proiectat sa tina prea mult pt. ca ar costa. Dar uite doar un exemplu rapid de piesa care este proiectata sa tina mult si bine in timp ce la Dacia 1310 se schimbau foarte des.

#121
arg

arg

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 38,221
  • Înscris: 19.09.2005

View Postpetit_christian, on 18 decembrie 2017 - 14:06, said:

....pe drumuri frantuzesti, cu combustibil de aici, ca tot bagi scuza cu calitatea slaba din Ro.
am mai zis, eu am simtit si ca acceleratie si ca zgomot diferenta intre omv 95 si petrom 95
cu omv 95 trage motorul de la 1500ture iar intre 2000 si 3000-3500 trebuie sa fiu atent ca sare mai repede decat o pot eu controla (uneori).
iar cu pentrom 95 e lesinata si la 2500 ture.

multe masini aduse sunt cica in stare buna dar sarit peste ultimul schimb de consumabile, plus samsarii care le dau in blana, le considera f1.

Edited by arg, 18 December 2017 - 14:20.


#122
JohnSmith

JohnSmith

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 324
  • Înscris: 11.06.2005
@Kroghy tu compari tehnica si specificatiile si calitatea din 60 cu cea actuala?!
In cat timp se faceau aia 50k km?! Cu ce uleiuri?
Si nu pot sa nu observ ca in intreg threadul compari masinile romanesti cu haudiu' tau. Cea mai scumpa masina romaneasca ever nu a ajuns inca la 20k eur, nici nu ma apuc sa iti calculez cat ar fi facut o berlina. Exista haudi SUB 20k eur?!

Edited by JohnSmith, 18 December 2017 - 15:33.


#123
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,008
  • Înscris: 06.01.2006
Ce-i aia haudi? Eu am avut si Opel Astra care se vinde si cu 12 mii euro si mananca sute de mii de km pe paine.
L-am cumparat eu cu 80 mii km in bord, real probabil dublu. Apoi l-am tinut inca 80 mii km si l-am vandut la o cunostinta care acum il are cu peste 350 mii km si inca functioneaza.
In nici un caz nu a fost proiectat pt. numai 150 mii km, si vorbesc de o masina de 12 mii euro pret de nou.

Edited by Kroghy, 18 December 2017 - 15:29.


#124
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 50,259
  • Înscris: 20.10.2015

View PostKroghy, on 18 decembrie 2017 - 14:10, said:

Eu zic de segmenti la care nu e nevoie sa se faca reparatii ca la Dacia 1310 la fiecare 50 mii km. Spunea cineva mai sus ca nimic nu e proiectat sa tina prea mult pt. ca ar costa. Dar uite doar un exemplu rapid de piesa care este proiectata sa tina mult si bine in timp ce la Dacia 1310 se schimbau foarte des.

Nu se poaet compara NIMIC cu productia ceausista.
Acolo nu exista inginerie, existau numai cumparari.
Otelul era alb, cauciucul, negru si se construia masina

Cine a zis ca se schimba segmentii la 50k km?

O specificatie trebuie sa existe.
Tu, dac-ai fi la calitate ce-ai zice?
"Da-mi domne segmenti sa tina!"

In realitate constructorul are o specificatie.
Una dintre conditii poate sa sune:
Durabilitate:
120 milioane de ciclii, cu o frecventa minima de... Hz pe o lungime de ..., intr-o configuratie geometrica ce reflecta sarcina maxima etc
Dupa care se cere o atenuare maxima de 15% a energiei fata de masura initiala

Ca tu poti avea un segment sa te tina de 10 ori mai mult, p-ala nici Bugati nu ti-l cumpara, pentru ca e prea scump.
Scazi calitatea aliajului pana cand ajungi intr-o situatie robusta sa poti livra calitatea ceruta.

Asta nu inseamna ca la al 120miloane ciclii + 1 segmentul se va distruge.
Asa ceva nu exista, si, daca se intampla si spargi motorul, firma e distrusa de costurile garantiei.
Costul motorului + costul reputatiei + costul aducerii in service + etc, atunci o faci in asa fel incat sa reziste dublu sa stai departe de limita

#125
Tsunamii

Tsunamii

    Bucuresti

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 50,259
  • Înscris: 20.10.2015

View PostKroghy, on 18 decembrie 2017 - 15:27, said:

Ce-i aia haudi? Eu am avut si Opel Astra care se vinde si cu 12 mii euro si mananca sute de mii de km pe paine.
L-am cumparat eu cu 80 mii km in bord, real probabil dublu. Apoi l-am tinut inca 80 mii km si l-am vandut la o cunostinta care acum il are cu peste 350 mii km si inca functioneaza.
In nici un caz nu a fost proiectat pt. numai 150 mii km, si vorbesc de o masina de 12 mii euro pret de nou.

Avea radiator din argint?
Daca nu, inseamna ca a fost proiectat pentru un anumit numar de ciclii, nu mai bate campii ca vehiculele nu se fac ca la piata

#126
Kroghy

Kroghy

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,008
  • Înscris: 06.01.2006
Inseamna ca sunt proiectate pentru cel putin 500 mii km, deci discutia de fata despre o masina cu 250 mii km inseamna ca mai are viata lunga.

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate