Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Dieselul pe cale de disparitie in curand?
#32059
Publicat: 19 mai 2024 - 21:12
lexraz, on 19 mai 2024 - 20:51, said:
N-ai condus nici tu EV? Confortul este in general mai bun, tehnologie mai noua, masinile mai silentioase. lexraz, on 19 mai 2024 - 20:51, said:
Un amarat de Ioniq (model vechi) are scaune incalzite atat in fata cat si in spate, volan incalzit si scaune ventilate fata... lexraz, on 19 mai 2024 - 20:51, said:
Pai logica mea pentru recomandare este simpla. Daca faci 10.000-20.000 km pe an ca majoritatea si doar 1.000 dintre ei o data pe an in concediu, costul si usurinta in exploatare si mentenanta ar cantari in favoarea EV. Din nou, in functie si de alti parametri de utilizare. lexraz, on 19 mai 2024 - 20:51, said:
Pretul mare este un mit. In unele cazuri pretul este acelasi sau mai mic decat o termica echivalenta. |
#32060
Publicat: 19 mai 2024 - 21:15
kato1, on 19 mai 2024 - 20:47, said:
eu am fost punctual, cum ai prezentat lucrurile, reiesea ca se incarca instant. consideri ca am fost exagerat, extremist, ca am cautat nod in papura? De seara pana dimineata n-as denumi "instant". kato1, on 19 mai 2024 - 20:53, said:
aici vorbim de trecerea de la masina la masina, nu de la cal la auto. progresul trebuie sa ne usureze viata. sa incerc o comparatie, poate ma fac mai bine inteles. mobilul cu butoane avea autonomie mare comparativ cu smart-ul, insa smart-ul a venit cu o multime de avantaje ce a a facut ca trecerea sa fie acceptabila. revenind la auto, nu putem vorbi de asemenea avantaje. |
#32061
Publicat: 19 mai 2024 - 21:18
lexraz, on 18 mai 2024 - 18:09, said:
Un EV il poti alimenta in 10 secunde, cat iti ia sa conectezi si deconectezi cablul acasa. Depinde cum privesti. Conduc diesel inca dar am testat si condus multe electrice si sincer cand merg la pompa sa alimentez nu as spune ca e tocmai curat, intotdeauna calci in benzina/motorina, pistoalele sunt murdare si trebuie sa folosesti manusi. Editat de kato1, 19 mai 2024 - 21:21. |
#32062
Publicat: 19 mai 2024 - 21:21
test_driver, on 19 mai 2024 - 20:54, said:
zi si mie un caz daca se poate test_driver, on 19 mai 2024 - 21:02, said:
Adevarul ca e o problema majora sa pierd 5 minute pe saptamana sau chiar doua sa alimentez, dar daca plec la drum nu e o problema sa alimentez cate 40 de minute si sa beau cafeaua doar unde are incarcator. Hai ma, ce dracu? chiar facem caterinca? |
#32063
Publicat: 19 mai 2024 - 21:26
lexraz, on 19 mai 2024 - 21:15, said:
In opinia ta nu sunt avantaje, poate ca nu le vezi. Din nou o spun, testeaza, incerca sa obtii cateva zile una (daca o poti incarca acasa) ca sa-ti faci o idee mai clara. |
#32064
Publicat: 19 mai 2024 - 21:30
kato1, on 19 mai 2024 - 21:03, said:
irelevant. job-ul acum este, maine poate sa nu mai fie. ce inseamna aproape? drumurile le faci cand este nevoie, nu cand pot altii sa te ajute. masina o cumperi ca sa nu depinzi de altii, altfel exista transport in comun, uber, bolt, taxi si inchirieri. serios, cumperi masina de minim 20.000 euro ca sa umbli apoi cu miloaga prin sat sa-ti rezolvi problemele??? si ti se pare o solutie ok??? Aproape depinde de ce intelege fiecare. Eu am 6 statii de incarcare la mai putin de 3 km de casa, 3 dintre ele de peste 250 kW. Am dat un exemplu. Eu pot obtine un EV de la prieteni fara probleme iar ei termica de la mine la fel, am facut asta in trecut. D-asta am experimentat cate o saptamana cu EV. In familia mea nu este o problema sa cer o masina la nevoie. Probabil nu ar trebui sa o cer, ar fi oferita daca as avea nevoie. Cazuri si cazuri. N-am spus ca trebuie sa acceptam asta, am spus ca in unele cazuri poate fi o solutie. In UK la vanzarea unui Leaf ofereau posibilitatea de a lua orice al Nissan de la reprezentanta pentru 14 zile pe an. O idee interesanta care sa vin in intampinarea temerilor cumparatorilor. Nu cred ca trebuie sa analizam chiar fiecare cuvant. |
#32066
Publicat: 19 mai 2024 - 21:37
alin2pas, on 19 mai 2024 - 21:05, said:
La costuri și ușurință în exploatare contează să poți încărca bateria acasă sau la serviciu, adică exact ceea ce nu e posibil pentru majoritatea celor care stau la bloc. kato1, on 19 mai 2024 - 21:12, said:
depinde de fiecare model de masina cand facem comparatia. daca reducem discutia doar la liniste, EV castiga. sa inteleg ca vrei sa comparam o masina de 20 de ani cu una noua ca sa tina comparatia? kato1, on 19 mai 2024 - 21:12, said:
cat a costat amaratul ala? nu de alta, dar in categoria aia de pret sunt sanse sa gasim si pe termic. |
#32067
Publicat: 19 mai 2024 - 21:38
lexraz, on 18 mai 2024 - 18:09, said:
Conduc diesel inca dar am testat si condus multe electrice si sincer cand merg la pompa sa alimentez nu as spune ca e tocmai curat, intotdeauna calci in benzina/motorina, pistoalele sunt murdare si trebuie sa folosesti manusi. lexraz, on 19 mai 2024 - 21:09, said:
Corect. SI sunt modele electrice de la 1900 care functioneaza fara interventii la motor. Evident, bateriile sunt altele. Aceeasi problema era initial si cand au aparut auto. Lipsa benzinarii, service/mecanici, zgomot, miros samd. Calul se alimenta singur la marginea drumului. lexraz, on 19 mai 2024 - 21:07, said:
Iar este un mit. Nu, nu schimba nimeni bateria, costul este prea mare. Unele se mai repara schimband module, prin tarile in care sunt multe EV (Norvegia ca exemplu) au aparut astfel de service-uri. Momentan vad ca EV isi pastreaza mai bine pretul decat termicele, cel putin in Romania. Ramane de vazut ce se mai intampla. La ICE mai segmentezi motorul, mai pica turbina, distributia, cutia de viteze plus costurile de mentenanta. Bune si rele. lexraz, on 19 mai 2024 - 21:21, said:
Cred ca am scris deja de doua ori, Tesla model Y fata de masina echivalenta termica. Este la clasa mid size crossover SUV, clasa D. Lasam la o parte performantele ca EV in general stau bine la asta. Spatiu, confort, tehnologie. Cred ca e mai ieftina si decat multe din clasa inferioara. Rav4 e o clasa mai jos, compacta, clasa C. Cel mai ieftin Model Y este 45 000 Euro. Probabil cu ajutorul de la stat ajungi la 40 000 Euro, nu cred ca este inclus in aia 45000. O Toyota RAV 4 este 41 000 dar este hybrid, deci are si aia ceva ajutoare, nu stiu cat. Un RAV 4 consuma in oras undeva la 6.5 probabil, Camry consuma 6.5 sigur, are sor-mea. Toyota se incarca in 5 minute, Tesla mai mult de 5 minute. Confortul..... nu stiu ca nu am condus Tesla, dar din ce citesc pe net are suspensii ciudate. Greutate..... Cred ca e mai grea Tesla. Dupa ceva km trebuiesc schimbate bateriile, punem pariu ca la Toyota sunt mai ieftine. Dar hai sa comparam cu un Tiguan? e aceeasi clasa? Cel mai ieftin 33 000 Euro. lexraz, on 19 mai 2024 - 21:21, said:
Nu, facem calcule. 5 minute x 52 de saptamani = 260 minute. Pentru unii iese mai bine, pentru altii mai rau. Esti sigur ca ai luat in calcul si drumul sau ocolul pana la benzinarie? Dar poate ca ti-e in drum. Calculul asta eu l-am facut primul si ti-am zis in Ore si minute. Si ti-am spus ca daca faci un drum cu un EV e posibil sa pierzi timpul asta intr-un singur drum. Macar la ICE il fac in Leasing, tot anul, la EV, il fac o data, exact atunci cand nu trebuie, la drumurile lungi. |
#32068
Publicat: 19 mai 2024 - 21:59
kato1, on 19 mai 2024 - 21:12, said:
pe concret, avem aceleasi modele de masini in varianta termica si electrica. varianta EV este mai scumpa. poti sa sustii contrariul cu ceva link-uri? Dar de ce neaparat acelasi model? XC40 oricum nu era un exemplu bun, pentru ca este o electrica pe platforma termica. Exemplul dat cu Model Y cred ca este potrivit. kato1, on 19 mai 2024 - 21:18, said:
eu la acest post am comentat. unde zici ca ai scris ”Dureaza sub 10 secunde sa pui masina la incarcat acasa seara si sa o scoti dimineata."? https://forum.softpe...4#entry30790814 D-asta avem discutii in cerc uneori, nu se citeste tot sau nu se intelege tot. kato1, on 19 mai 2024 - 21:26, said:
eu avantajele le vad, asa cum vad si dezavantajele. daca trecerea de la mobilul cu butoane la smart, cu sacrificarea autonomiei a fost un compromis acceptabil, deoarece avantajele au fost clar coplesitoare, aici nu putem vorbi de asemenea salt ca sa justifice trecerea. e simplu Si n-as numi neaparat avantaje pierderea timpului pe social media, folosirea telefonului pentru mesaje in timpul condusului cum vad tot mai des in oras, in mod special de catre femei. Sau faptul ca oricine, oricand poate sa te apeleze. Poate-s doar eu. vrajitoruldinoz, on 19 mai 2024 - 21:30, said:
Evitarea unei catastrofe climatice și ecologice dar s de sănătate nu e un avantaj așa are ca posibilitatea de a juca Roblox? test_driver, on 19 mai 2024 - 21:38, said:
Pai si? ce facem? Imi cumpar acum EV ca peste 50 de ani or sa aibe toti? O sa cumpar si eu peste 50 de ani, dar-ar Domnu sa mai traiesc eu 50 de ani. Off, ce urat suna.. test_driver, on 19 mai 2024 - 21:38, said:
Cred ca nu ai inteles. NU se schimba bateria la EV, se arunca Ev, se pastreaza bateria pentru fotovoltaice sau altele asemanatoare. Cand nu mai e buna nici pentru asta, se recicleaza. Ramane de vazut ce va fi in viitor, momentan inca circula masini din prima generatie, cam 2012, cu bateriile originale, Tesla, Nissan, ZOE. test_driver, on 19 mai 2024 - 21:38, said:
Cel mai ieftin Model Y este 45 000 Euro. Probabil cu ajutorul de la stat ajungi la 40 000 Euro, nu cred ca este inclus in aia 45000. O Toyota RAV 4 este 41 000 dar este hybrid, deci are si aia ceva ajutoare, nu stiu cat. Un RAV 4 consuma in oras undeva la 6.5 probabil, Camry consuma 6.5 sigur, are sor-mea. Toyota se incarca in 5 minute, Tesla mai mult de 5 minute. Confortul..... nu stiu ca nu am condus Tesla, dar din ce citesc pe net are suspensii ciudate. Greutate..... Cred ca e mai grea Tesla. Dupa ceva km trebuiesc schimbate bateriile, punem pariu ca la Toyota sunt mai ieftine. Dar hai sa comparam cu un Tiguan? e aceeasi clasa? Cel mai ieftin 33 000 Euro. Tiguan e de la 33 la 50.000 EUR, tot clasa inferioara. Anul trecut un amic a luat Y cu 33.000 EUR. Standard Range deci bateria mica si un motor. Cand comparam echiparile cred ca Tesla va iesi mai bine. Subliniez din nou, nu-mi place Tesla, nu voi cumpara in mod cert una, cel putin avand in vedere modelele actuale. Am si eu piticii mei. |
|
#32069
Publicat: 19 mai 2024 - 22:03
lexraz, on 19 mai 2024 - 21:59, said:
Cred ca nu ai inteles. NU se schimba bateria la EV, se arunca Ev, se pastreaza bateria pentru fotovoltaice sau altele asemanatoare. Cand nu mai e buna nici pentru asta, se recicleaza. Ramane de vazut ce va fi in viitor, momentan inca circula masini din prima generatie, cam 2012, cu bateriile originale, Tesla, Nissan, ZOE. Aici nu inteleg, e complicat. Adica tine bateria mai mult decat masina? Sau masina se strica asa rau ca nu o mai poti tine si ramai cu bateria? Oricum ar fi, ori e minciuna ori e naspa tare. Ma opresc aici, oricum, EV o sa-mi cumpar peste vreo 50 de ani sper, sper ca nu mai repede, si sper ca o sa mai am multe pe benzina sau diesel pana atunci. |
#32070
Publicat: 19 mai 2024 - 22:03
test_driver, on 19 mai 2024 - 21:38, said:
Calculul asta eu l-am facut primul si ti-am zis in Ore si minute. Si ti-am spus ca daca faci un drum cu un EV e posibil sa pierzi timpul asta intr-un singur drum. Macar la ICE il fac in Leasing, tot anul, la EV, il fac o data, exact atunci cand nu trebuie, la drumurile lungi. Bateria in general nu se strica "de tot" ci isi pierde din capacitate, nemaifiind utila pentru un EV dar suficienta pentru un sistem solar. Bateria este probabil prima care va ceda la un EV si fiind scumpa, duce la casarea EV, nu la inlocuirea bateriei. Poate vor exista variante SH cu masini implicate in accidente care nu au afectat bateria. Avand in vedere subiectul topicului si faptul ne-am indepartat de el dar si ca am dezbatut cam tot ce era de discutat, ma opresc aici. Devine obositor si sa repet/explic aceleasi lucruri. Putem insa sa dezbatem si ce consider eu ca nu e ok inca la EV. Editat de lexraz, 19 mai 2024 - 22:06. |
#32071
Publicat: 19 mai 2024 - 22:09
lexraz, on 19 mai 2024 - 22:03, said:
Bateria este probabil prima care va ceda la un EV si fiind scumpa, duce la casarea EV, nu la inlocuirea bateriei. Ce-i drept, asta nu pare sa fie cazul in prezent pentru EV-urile de acum 10 ani dar totusi sper ca vom avansa de la modelul actual care e aruncatul unei masini pentru o baterie problematica (cum se intampla in prezent (gen cazurile cu Ioniq5)) vrajitoruldinoz, on 19 mai 2024 - 04:37, said:
încărcărilor de EV se fac acasă sau la serviciu ( gratis sau subventionat). Problema asta se va rezolva cand vor instala statii de incarcare pe absolut fiecare loc si exceptia sa fie ICE (doar 20% din locurile de parcare rezervate pentru ICE). Editat de sirronkcuhc, 19 mai 2024 - 22:20. |
#32073
Publicat: 20 mai 2024 - 06:59
lexraz, on 19 mai 2024 - 21:37, said: Din experienta personala EV castiga la aceeasi clasa. In general mai bine echipate si moderne decat variantele termice. Dar poti sa dai exemple ca sa sustii afirmatia, sunt convins ca nu le-am luat pe toate in calcul. La clasa compacta aceste optiuni? Hmm, nu prea cred dar poti sa-mi dai un exemplu? Si nu cred ca am pomenit nimic de pret, cand am facut afirmatia, dar putem sa-l luam si pe el in calcul daca vrei. |
|
#32074
Publicat: 20 mai 2024 - 07:17
lexraz, on 19 mai 2024 - 21:59, said:
Dar de ce neaparat acelasi model? XC40 oricum nu era un exemplu bun, pentru ca este o electrica pe platforma termica. Exemplul dat cu Model Y cred ca este potrivit. lexraz, on 19 mai 2024 - 21:59, said:
Post #32005 https://forum.softpe...4#entry30790814 D-asta avem discutii in cerc uneori, nu se citeste tot sau nu se intelege tot. partea aceasta este la un post ulterior, nu la cel citat de mine in care mi-am permis sa atrag atentia. oricum, bine ca este. in apararea mea amintesc ca nu ajunsesem cu cititul la el, iar cand am ajuns, am trecut repede peste. mea culpa. lexraz, on 19 mai 2024 - 21:59, said:
Nu putem vorbi pentru ca inca nu vezi avantajele, as zice eu. Ramane de vazut. lexraz, on 19 mai 2024 - 21:59, said:
Si n-as numi neaparat avantaje pierderea timpului pe social media, folosirea telefonului pentru mesaje in timpul condusului cum vad tot mai des in oras, in mod special de catre femei. Sau faptul ca oricine, oricand poate sa te apeleze. Poate-s doar eu. Editat de kato1, 20 mai 2024 - 07:18. |
#32075
Publicat: 20 mai 2024 - 08:07
Haideți atunci să luăm în comparație același automobil, în versiunea ICE și în versiunea EV - Hyundai Kona. Are și un nivel de prețuri mai accesibile. Este clar că este aceeași clasă și alegem motorizări apropiate ca putere:
- Kona 1.0 benzină 120CP - preț recomandat între 23.276 - 25.585 euro. - Kona EV 135CP - preț recomandat între 33.320 - 34.510 euro (28.270 - 29.460 euro cu programul REMAT). https://www.hyundai-motor.ro/ - Kona EV menționat are o autonomie declarată de 380 Km, cu o baterie de 48,6 kWh și un consum declarat de 146Wh/km. - Kona 1.0 are un consum cuprins între 4,9 l/100km (minimul la cutie manuală) și 7,3 l/100km (consumul maxim dat de producător pentru cutie automată, în faza joasă) și un rezervor de 47 litri. Cu alte cuvinte, un Kona pe benzină îți permite să parcurgi un drum Timișoara - Cluj-Napoca (315 km) cu viteza maximă legală, să te fâțâi prin oraș unde ai nevoie și să te întorci cu un singur plin. Dacă vrei să faci celași lucru cu un Kona EV, va trebui să te mulțumești să mergi pe autostradă cu viteze apropiate de cele de pe DN, iar când ajungi în Cluj să cauți o stație de încărcare unde să lași mașina minim 4 ore (puterea maximă de încărcare e de 11kW), să folosești mijloacele de transport în comun, taxi, Uber sau Bolt pentru deplasările în oraș, apoi să te întorci acasă tot ca un pensionar plictisit. Mai vorbim despre mersul la mare la o distanță de 800 km sau mai mare? Trebuie să fii masochist sau să iei cazare undeva pe traseu pentru așa ceva. Cât despre alimentarea mașinilor electrice acasă: în orașe marea majoritate a românilor stau la bloc în locuri unde nu au posibilitatea tehnică de a alimenta mașina electrică, iar la serviciu de asemenea sunt foarte puține posibilități de alimentare a mașinii. Să vorbim despre benzinării sau stații publice de încărcare? Pe o rază de 10 km în jurul locuinței mele sunt 10 benzinării (cea mai apropiată la circa 300m, una cu două pompe, iar celelalte cu 4-6 pompe), dar pe o rază de câteva zeci de km e doar o stație publică de încărcare cu 2x22kW. Dacă mai socotim că o mașină ICE își face plinul în câteva minute, iar o mașină electrică uzuală în câteva ore, vedem cât suntem de departe de generalizarea utilizării mașinilor electrice în România. Dacă vrei să străbați țara cu mașină ICE, chiar dacă găsești închisă o benzinărie, în limita de autonomie de când se aprinde becul roșu găsești alte benzinării fără probleme, indiferent de traseul ales. Dacă ai EV și găsești ocupată sau nefuncțională o stație de încărcare deja vei avea mari probleme în a-ți continua traseul. |
#32076
Publicat: 20 mai 2024 - 08:10
kato1, on 20 mai 2024 - 07:17, said:
telefonul acum este si player, streamer, navigator, aparat foto cu perfomante acceptabile, aparat video, compas, reminder, accesoriu pentru fitness, reportofon, etc..... nu se rezuma totul la facebook si titk tok Sansele sa fii pocnit de cineva care sta pe telefon la volan sunt tot mai mari. Accidentul in care am fost implicat cred ca a avut acest motiv, soferul nu a recunoscut dar avand in vedere ca nu a adormit la volan e clar ca nu a fost atent si nu a luat virajul. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi