Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Frauda magazin online

AC Woods Venezia Smart - nu races...

podea ciment denivelata

Îndepartare bule folie reflectoriz...
 Revista imobiliara cu poze... cir...

Recomandare soundbar pentru laptop

Veți renunța in 2025 la...

Coaxial pentru cablare casa
 "Gipane" cu girofar care ...

Mai e cineva pe forum, in afara d...

COSAFA CUP 2024

Cartela internet cu roaming - com...
 Service Liebherr

Modificare lucrare cimentata

Refinanțare credit ipotecar ...

site CNAIR, sectiunea vignettes -...
 

Sfat achizitie pentru fotografia de eveniment si de studio (4000 lei)

- - - - -
  • Please log in to reply
54 replies to this topic

#37
puiugr

puiugr

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 486
  • Înscris: 01.11.2007
pentru inceput iti recomand un nikon d700 sau canon 5dmark 2 si un tamron 28-75 f2.8.

#38
calexe

calexe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,722
  • Înscris: 21.11.2006

 StefanSC, on 21 noiembrie 2015 - 23:59, said:

Pura speculatie:

Senzorii actuali produsi de Sony sunt urmasii Exmor-ului din A700 (care pana in 2009 a avut NR aplicat pe RAW).

Cand a fost lansat acest aparat, s-a facut mare tam-tam ca are convertorul analog digital 'on-chip'.

Cred ca la senzorii aceia Sony procesul este: inregistrare pe senzor, conversie la digital, amplificare(iso).

La senzorii Canon procesul ar fi:
Inregistrare pe senzor, amplificare(iso), conversie la digital.

De aici si diferentele...
OT.

În esență așa pare a fi. Eu nu sunt specialist în wafer/chip design dar citesc ce speculează unii pe diverse forum-uri, filtrez și judec. A pune ADC-ul pe chip, cum pare a se comite la senzorii de generație nouă non-Canon (deci nu numai Sony) este o metodă care captează mult mai puțin zgomot decât metoda pe care o utilizează Canon, anume de a amplifica semnalul on-chip urmând ca conversia A/D să se facă off-chip, pe MB. Pe calea de la fotosit până la ADC se adună zgomot care nu mai poate fi filtrat. Păstrând proporțiile, luând în considerare numai chestiunile legate de semnal / amplificare și mai pe înțelesul unor nespecialiști - problema seamănă cu cea pe care o aveam unii prin anii '80 când făceam antene de "prins sârbii și bulgarii". Puteai să  tragi semnalul de la antenă și să pui amplificatorul lângă TV; tehnic mai simplu, dar rezulta imagine cu purici mulți. "Metoda Canon". Sau puteai să pui amplificatorul la dipolul antenei; tehnic mai complicat, trebuia să tragi alimentare la antenă de pe bloc, dar amplificai un semnal mai curat și rezulta o imagine cu mai puțini purici. "Metoda Sony". De asemenea, la antenele de satelit actuale, LNC-ul e pus pe antenă, nu în casă, la TV.

Revenind, metoda Canon este poate mai simplă, dar este mai scumpă dpdv al hardware-ului implicat (ADC off-chip) față de soluția Sony cu ADC on-chip. Acuma, de ce nu pune și Canon ADC-urile on-chip? Cu siguranță că au anumite limitări în diverse locuri, nu cred că sunt idioți. Cu toate astea, comparând rezultatele ultimilor generații de senzori Canon vs. Sony, Canon are vreo 2-3 stop-uri de DR / zgomot în urma celor Sony, cu toată tehnologia păcătoasă pe care o folosește Canon acum. Și 2-3 stop-uri nu e foarte mult. Adică nu e exclus ca în momentul în care vor băga ADC on-chip să apară la Canon senzori cu performanțe superioare celor Sony. Evident, dacă Sony ar sta în timpul ăsta cu mâinile în sân. Una peste alta eu speculez că există șanse să vedem senzori mult mai buni decât ce există azi (care nici ăștia nu-s slabi) într-un timp nu prea îndelungat. N-au atins încă limitele fizice. Adică tehnic există rezerve care stau cumva în blocstart pentru a fi implementate. Problema e că piața dSLR, mai cu seamă middle-end / high-end este în scădere / stagnare, deci presupun că există diverse rețineri în investiții din partea producătorilor majori. Iar pe zona ML mie mi se pare că lucrurile nu evoluează la fel de rapid cum mă așteptam eu acum câțiva ani. Vom vedea.

O lectură interesantă pentru cei cu ceva cunoștințe de electronică am găsit-o aici:
http://www.dpreview....s/post/56829236

Edited by calexe, 01 December 2015 - 11:53.


#39
nicolaie

nicolaie

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 6,158
  • Înscris: 07.03.2006

 mateius, on 22 noiembrie 2015 - 14:33, said:

imi poti recomanda niste agentii?


stiu ca nu sunt suficienti 4000,dar orice are un inceput..nu am pretentii de 500 euro pe eveniment stiind ca eu nu am sculele necesare..incepeam cu amici,apoi necunoscuti si vedeam ce iesea

Nu iti pot recomanda dar e suficient sa dai o cautare pe google cu termenii "fotografie nunta nume oras" sau "agentie foto nume oras" sau sa mergi la un targ de nunta si sa iei pliante apoi sa suni sau sa vorbesti direct.

#40
nexus_3

nexus_3

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 374
  • Înscris: 16.01.2007
Parerea mea este ca pentru inceput poti investi in :

Body: Canon 600D sau echivalent (pret bun si la SH si nou pentru ca se lichideaza stocurile existente)
Obiectiv wide: Sigma 17-50 F2.8
Teleobiectiv: Canon 70-200F4L (gasesti SH sub 2000 de lei, iar ca si calitate nu prea ai cu ce sa-l echivalezi)

Recomandarea mea este putin influentata de faptul ca am facut de curand un upgrade la aparat si am la vanzare un Canon 600D cu doar 4000 de cadre + Obiectiv Sigma 17-50 F2.8 aproape nou.

#41
DSops

DSops

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,516
  • Înscris: 10.05.2007
Trebuie sa vad ce am prin sertare, lucruri de care nu am nevoie si sa fac si eu o recomandare.

#42
crokodilu

crokodilu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,962
  • Înscris: 28.12.2006
Pune direct linkul catre olx, stim o treaba.

#43
radu191289

radu191289

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 77
  • Înscris: 22.04.2009
Salut! Bineinteles obiectivul conteaza la fel de mult precum body-ul. Am trecut de la Nikon D7100 la Canon 6D deci iti pot da cateva informatii bazate pe experienta personala:
Nikon D7100 se descurca foarte bine in lumina puternica naturala, pozele facute vara in exterior au iesit foarte bine si da, se apropie de Canon 6D, se descurca extrem de bine la macro.
Dar Lasa de dorit la evenimente si fotografie de interior, fix ce ai tu nevoie.

Gandeste-te ca la un eveniment (nunta) in care distanta dintre tine si subiect si lumina se schimba aproape in continuu, o vei folosi pe auto cu blitul tot pe auto. Aici Nikon D7100 nu s-a descurcat prea bine, ori supraexpuse cu noise, ori foarte intunecate, ori blurate, rar fotografia a iesit bine pe auto. In schimb Canon 6D pe partea de soft sta mult mai bine, culori mult mai naturale, echilibru foarte bun intre iso si timp de expunere, Peste 90% din fotografii au iesit foarte bine.

Legat de fotografia de studio, am folosit Canon 6D cu obiectivul de50mm standard (cel de 600ron) iar ca lumina o lampa de ~900W care m-a costat sub 700ron si rezultatul a fost cu mult peste asteptarile mele.

Eu personal iti recomand sa mai strangi niste banuti pana iti poti permite un canon 6D sau echivalentul de la nikon, dar nu fa aceeasi greseala care am facut-o eu: Am cumparat D7100, obiective, blituri, accesorii, si am vandut tot in final ca sa trec pe 6D.
Diferenta foarte mare intre ele.

uite portofoliul meu, am poze cu 6d si d7100, poti vedea in partea dreapta a fiecarei poze ce body si ce obiectiv am folosit.
https://500px.com/radu191289

Edited by radu191289, 09 April 2016 - 07:27.


#44
baloo2009

baloo2009

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,306
  • Înscris: 25.05.2009
Daca nu reusesti sa faci poze bune cu D7100 nu reusesti nici cu altele. De pilda de ce iti trebuie sa folosesti in situatii extrem de dificile modul Auto care e complet obscur? Evident ca 6D e cam cu un stop mai bun in low light dar daca te bazezi pe camera ca sa-ti faci fotografiile in calitate de fotograf profesionist eu cred ca ar trebui sa se ridice mari semne de intrebare in legatura cu profesionalismul.
Canon este speriat de bombe de ISO inalt asa ca in Auto il foloseste numai in situatii de necesitate absoluta. Nikon in schimb este incantat de ISO mare si il foloseste din plin mai ales cu blitul (singurul caz in care dezactivez ISO Auto).
La Nikon aveai modul M cu ISO Auto activat si mai aveai o singura variabila de corectat (compensarea expunerii) in functie de situatie. Si asta (compensarea expunerii) trebuie sa o stii inainte de a cere bani altora.

Edited by baloo2009, 14 April 2016 - 21:56.


#45
neur0

neur0

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,795
  • Înscris: 01.11.2011

 DSops, on 20 noiembrie 2015 - 15:58, said:

Dxo mark este foarte stiintific, dar rezultatele lor nu se regasesc întotdeauna in practica, pentru ca testeaza niste parametri destul de teoretici. La ISO este luata in considerare capacitatea de recuperare dintr-un cadru subexpus, care este cel  putin 2 stopuri mai buna la Nikon comparativ cu Canon (la majoritatea camerelor cat de cat echivalente). In ceea ce priveste zgomotul la ISO mare si expunere corecta, ceea ce ai vazut pe dpreview este cat se poate de real, diferenta medie este de 3.5 stopuri si pe jpeg si pe raw (cu mici variatii in functie de ISO). De altfel am comparat direct si personal 6D / 5Dmk3 cu D810 la ISO mare (6400-12800) pentru cadre expuse corect, iar nivelul de zgomot este clar in favoarea lui Canon (peste un stop), chiar dupa resize, desi la dxo diferenta de scor este mare pentru Nikon. Daca am subexpus cu 4 sau 5 stopuri si am ridicat din procesare, la Canon rezultatul a fost complet inutilizabil, zgomot imens, banding, culori aiurea, pe când la Nikon am obtinut un cadru utilizabil. Greu de spus daca aici este doar problema de senzor sau si de conversie raw, dar fenomenul este repetabil de fiecare data: pentru expunere corecta Canon sta mai bine, la cadre subexpuse sau recuperare din umbra, Nikon este rege. Legenta ca Nikon face cacao pe Canon este o gogorita intretinuta de nikonisti, care se leaga numai de performanta la subexpunere masiva, pentru ca acesta ii avantajeaza si se simt fericiti. Daca ar fi asa de prost Canonul, ar fi avut probleme mari pe piata, dar se pare ca nu are.
Dacă citești explicațiile de pe site-ul dxomark, vei vedea că la scorul Sports, adică cel relevant pentru  pentru ISO, nu este luată în calcul nicio capacitate de recuperare din nimic ci scorul reprezintă nivelul maxim al ISO pentru care nivelul semnalului rămâne acceptabil.

Descarcă de pe dpreview sau de pe alt site două imagine făcute cu 6D și D600 sau D800, la același ISO mare, dezactivează NR în LR, fă-le resize ca să aibă aceeași rezoluție și vezi și tu care are zgomot mai mare și care nu.

#46
neur0

neur0

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,795
  • Înscris: 01.11.2011

 baloo2009, on 14 aprilie 2016 - 21:34, said:

Daca nu reusesti sa faci poze bune cu D7100 nu reusesti nici cu altele. De pilda de ce iti trebuie sa folosesti in situatii extrem de dificile modul Auto care e complet obscur? Evident ca 6D e cam cu un stop mai bun in low light dar daca te bazezi pe camera ca sa-ti faci fotografiile in calitate de fotograf profesionist eu cred ca ar trebui sa se ridice mari semne de intrebare in legatura cu profesionalismul.
Canon este speriat de bombe de ISO inalt asa ca in Auto il foloseste numai in situatii de necesitate absoluta. Nikon in schimb este incantat de ISO mare si il foloseste din plin mai ales cu blitul (singurul caz in care dezactivez ISO Auto).
La Nikon aveai modul M cu ISO Auto activat si mai aveai o singura variabila de corectat (compensarea expunerii) in functie de situatie. Si asta (compensarea expunerii) trebuie sa o stii inainte de a cere bani altora.
Marele Ken Rockwell zicea că modul P vine de la professional. Posted Image

La evenimente măcar white balance ar trebui setat la o valoare fixă, altfel ai pus-o la postprocesare. Nu mi se pare extrem de greșit să folosești auto, cu condiția să știi aparatul și să fii sigur că nu face prostii. Eu aș trage cu prioritate pe timp ca să fiu sigur că nu-mi iese ceva mișcat, poate și pe M dacă vreau profunzime mai mare sau mai mică.

Ca fotograf asistent la evenimente aș alege un măcar un D7000 + Sigma 18-35 f/1.8 SH sau D700 + 24-70 f/2.8 tot SH. + un blitz Yongnuo. Sau aș închiria obiectivele dacă nu am bani decât de body și blitz.

 radu191289, on 09 aprilie 2016 - 07:18, said:

uite portofoliul meu, am poze cu 6d si d7100, poti vedea in partea dreapta a fiecarei poze ce body si ce obiectiv am folosit.
https://500px.com/radu191289
Portofoliul tău nu are fotografii de la evenimente, deci nu e de foarte mare ajutor în cazul ăsta. Se pot vedea foarte ușor fotografii făcute cu orice cameră, folosind camera finder pe flickr. Ce ai făcut tu pe acolo cu 6D putea fi făcut cu orice APS-C recent, neavând subiecte în mișcare pe lumină scăzută ca să ai nevoie de FF.

Edited by neur0, 18 April 2016 - 10:44.


#47
BG_183

BG_183

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,125
  • Înscris: 08.04.2008
Pentru eveniment iti trebuier rezerve la body, obiectiv si blit, iar in 4000 ron nu stiu cum te vei incadra.

Eu merg la evenimente cu un setup ieftin, dar care si-a facut treaba pana acum: un D5100 (ideal ar fi d7000, stiu), un Sigma 17-50 2.8 si un blit SB-800. In backup n-am bagat multi bani, dar e acolo in caz ca cedeaza ceva: D3100, 18-105 si un SB-600. Aproape toate le-am luat sh.

Deci in banii tai ai putea face rost de un d7000 sh, un Tamron/Sigma 17-50 2.8 si un blit gen Yongnuo pe la ~500 ron. Iar ca solutie de backup poti ori inchiria ori sa ceri de la prieteni sa ai acolo, in caz ca iti pica vreo piesa de echipament. Si pe masura ce mai strangi bani din evenimente, iti cumperi backup-u tau.

Edited by BG_183, 24 April 2016 - 22:11.


#48
devlin2427

devlin2427

    zerofuxgiven

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,292
  • Înscris: 22.05.2008
Eu stiu oameni care trag evenimente cu un Canon 450D si un 18-55mm de prima generatie. Cu blitz-ul de pe camera. Cind i-am imprumutat un blitz dedicat mi-a zis ca parca trage cu alta camera.

Fotografia de eveniment in romania e o gluma proasta din moment ce sunt zeci de "fotografi" care fac foto, video si album cu 1000 de lei. Eu nu cred ca sunt 10 fotografi de eveniment care isi merita banii la noi in tara din moment ce majoritatea merg pe ignoranta clientului si hype dus la extrem.

#49
neur0

neur0

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,795
  • Înscris: 01.11.2011
Înțeleg că-i recomanzi 450D și 18-55?

#50
devlin2427

devlin2427

    zerofuxgiven

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,292
  • Înscris: 22.05.2008
Ii doresc clienți care sa nu știe diferența între un 450D și un 5d3,  ceea ce e valabil în 90% din cazuri.

#51
crokodilu

crokodilu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,962
  • Înscris: 28.12.2006
Instalatorul cand iti monteaza gresie nu face arta, doar monteaza gresie. Numai Papa il platea pe Michelangelo sa vopseasca geneza in sufragerie. Pana la urma vorba vorbei: un 450 cu blitz poate fi suficient daca e dublat de ceva meserie.

#52
neur0

neur0

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,795
  • Înscris: 01.11.2011

 devlin2427, on 26 aprilie 2016 - 12:17, said:

Ii doresc clienți care sa nu știe diferența între un 450D și un 5d3,  ceea ce e valabil în 90% din cazuri.
N-aș zice. Sunt pline parcurile de oameni cu DSLR-uri de mii de euro și obiective pe măsură. Iar prima întrebare când vine vorba tangențial despre faptul că faci fotografii, este ce aparat ai.

Apoi există părerea că „mai mare e mai bun”, deci un aparat mare cu un obiectiv mare îți va da aspectul de profesionist. Mai ales dacă îi pui și un bliț de juma' de metru.

Edited by neur0, 26 April 2016 - 16:50.


#53
devlin2427

devlin2427

    zerofuxgiven

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,292
  • Înscris: 22.05.2008
Iarasi exagerezi. Parcuri pline de oamenii cu scule de mii de euro? Poate la vreun safari in Africa. Din cite stiu si acolo e parc.

Procentul celor care contracteaza un fotograf in urma unei informarii riguroase este extrem de mic. In schimb sunt 2 aspecte care conteaza enorm: pretul si recomandarea. Daca omul are 1000 de lei de cheltuit pe foto-video la nunta sau botez, crezi ca mai conteaza cine sau mai ales cu ce face pozele?

#54
mateius

mateius

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 270
  • Înscris: 02.04.2014

 devlin2427, on 26 aprilie 2016 - 17:07, said:

Iarasi exagerezi. Parcuri pline de oamenii cu scule de mii de euro? Poate la vreun safari in Africa. Din cite stiu si acolo e parc.

Procentul celor care contracteaza un fotograf in urma unei informarii riguroase este extrem de mic. In schimb sunt 2 aspecte care conteaza enorm: pretul si recomandarea. Daca omul are 1000 de lei de cheltuit pe foto-video la nunta sau botez, crezi ca mai conteaza cine sau mai ales cu ce face pozele?
si intre un nikon d3100 cu 18-55 mm si 55-200m sau un canon 600d cu 18-55mm si 50mm f1.8 care e mai ok pentru portret si putin landscape

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate