Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Caut serviciu serios de captura v...

Frauda magazin online

AC Woods Venezia Smart - nu races...

podea ciment denivelata
 Îndepartare bule folie reflectoriz...

Revista imobiliara cu poze... cir...

Recomandare soundbar pentru laptop

Veți renunța in 2025 la...
 Coaxial pentru cablare casa

"Gipane" cu girofar care ...

Mai e cineva pe forum, in afara d...

COSAFA CUP 2024
 Cartela internet cu roaming - com...

Service Liebherr

Modificare lucrare cimentata

Refinanțare credit ipotecar ...
 

Sfat achizitie pentru fotografia de eveniment si de studio (4000 lei)

- - - - -
  • Please log in to reply
54 replies to this topic

#19
baloo2009

baloo2009

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,306
  • Înscris: 25.05.2009

View Postandrei100, on 19 noiembrie 2015 - 02:29, said:

Daca te iei dupa fotografiile alea ar avea 4 stopuri. Nu stii care au fost setarile de NR la cele doua. Stiu ca Nikon are dezactivat NR la high ISO pe default. Dupa masuratori are 0,89 stopuri avantaj. Strict din marime ar trebui sa fie 1.23 stopuri. Deci senzorul este un pic mai zgomotos (poate la partea electronica de citire sau la procesare, nu stiu). Ca multi producatori incearca sa ascunda un pic zgomotul si s-ar putea sa aplice NR indiferent de ce-i spui tu.
Uitate-te pe la SNR: http://www.dxomark.c...D7100___836_865

Edited by baloo2009, 19 November 2015 - 22:31.


#20
baloo2009

baloo2009

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,306
  • Înscris: 25.05.2009

View Postnicolaie, on 19 noiembrie 2015 - 19:11, said:

Daca te iei dupa teorie sau forumuri, poate asa e. Eu am tras in biserica, fotbal in sala si prezentare de moda cu 5Dmk2 si mk3 si am testat in lumina slaba un D7000. Iarasi spun, nu stiu cum e D7100 dar diferente mari nu cred ca sunt. Sa stii ca diferenta e destul de mare, mai mare decat ai crede judecand dupa teste sintetice. In primul rand la consistenta focusului si in al doilea rand la detaliul rezultat dintr-o imagine la ISO gen 2500-3200.
As lua oricand un mark2 decat un D7100 pentru low light, bazat pe experientele (poate nu cele mai obiective) pe care le-am avut.

D7000 are un sistem AF cam nazuros pe care e destul de dificil sa-l stapanesti. Poate din aceasta cauza ai avut, ca multi altii, probleme cu el. La ISO 3200 trebuie sa compari ISO 1600 de la APS-C ca sa fie cat de cat comparabil.
Uite o fotografie cu Nikon D5100 (un senzor ca cel din D7000 daca nu identic) la ISO 6400:
https://picasaweb.go...969435029390098
Sunt sigur ca un full frame ca si Canon 5D mkII sau 6D ar fi putut mai bine. Insa mie nu mi se pare catastrofala.

#21
DSops

DSops

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,516
  • Înscris: 10.05.2007

View Postbaloo2009, on 19 noiembrie 2015 - 22:26, said:

Daca te iei dupa fotografiile alea ar avea 4 stopuri. Nu stii care au fost setarile de NR la cele doua. Stiu ca Nikon are dezactivat NR la high ISO pe default. Dupa masuratori are 0,89 stopuri avantaj. Strict din marime ar trebui sa fie 1.23 stopuri. Deci senzorul este un pic mai zgomotos (poate la partea electronica de citire sau la procesare, nu stiu). Ca multi producatori incearca sa ascunda un pic zgomotul si s-ar putea sa aplice NR indiferent de ce-i spui tu.
Uitate-te pe la SNR: http://www.dxomark.c...D7100___836_865

Dxo mark este foarte stiintific, dar rezultatele lor nu se regasesc întotdeauna in practica, pentru ca testeaza niste parametri destul de teoretici. La ISO este luata in considerare capacitatea de recuperare dintr-un cadru subexpus, care este cel  putin 2 stopuri mai buna la Nikon comparativ cu Canon (la majoritatea camerelor cat de cat echivalente). In ceea ce priveste zgomotul la ISO mare si expunere corecta, ceea ce ai vazut pe dpreview este cat se poate de real, diferenta medie este de 3.5 stopuri si pe jpeg si pe raw (cu mici variatii in functie de ISO). De altfel am comparat direct si personal 6D / 5Dmk3 cu D810 la ISO mare (6400-12800) pentru cadre expuse corect, iar nivelul de zgomot este clar in favoarea lui Canon (peste un stop), chiar dupa resize, desi la dxo diferenta de scor este mare pentru Nikon. Daca am subexpus cu 4 sau 5 stopuri si am ridicat din procesare, la Canon rezultatul a fost complet inutilizabil, zgomot imens, banding, culori aiurea, pe când la Nikon am obtinut un cadru utilizabil. Greu de spus daca aici este doar problema de senzor sau si de conversie raw, dar fenomenul este repetabil de fiecare data: pentru expunere corecta Canon sta mai bine, la cadre subexpuse sau recuperare din umbra, Nikon este rege. Legenta ca Nikon face cacao pe Canon este o gogorita intretinuta de nikonisti, care se leaga numai de performanta la subexpunere masiva, pentru ca acesta ii avantajeaza si se simt fericiti. Daca ar fi asa de prost Canonul, ar fi avut probleme mari pe piata, dar se pare ca nu are.

Edited by DSops, 20 November 2015 - 16:01.


#22
baloo2009

baloo2009

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,306
  • Înscris: 25.05.2009
Este posibil ca sa se aplice NR si in RAW. Daca vede ca ISO e mic nu se mai aplica si la o ridicare a zonelor cu umbre se vede zgomotul. Este o conjectura insa. Eu am avut de comparat numai body cu senszori crop. Diferenta dintre un Nikon D5100 si un Canon 700D era cam de 0,67 stopuri in favoarea lui Nikon. Am verificat pana la ISO 3200. Diferenta dintre marimile senzorilor este de 0.2 stopuri. La Canon peste ISO 1600 se cam strica treaba. La Nikon de pe la ISO 2500. Dar la printuri de pana la A4 ambele erau OK si la ISO 3200. Nu scot peste A4 ca n-am unde sa le pun.

#23
DSops

DSops

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,516
  • Înscris: 10.05.2007
Nu cred ca la camere din gamele medie si superioara se aplica nr la raw. Este un nonsens, una este sa aplici filtre la conversia jpeg, alta este sa faci acelasi lucru pe raw, nu ca nu ar fi posibil, dar procesarea ar fi complexa si ar scadea fps-ul (si asa camerele au probleme la secvente rapide in format raw). Evident lucrul se mai intampla pe alocuri (ex. mirrorless), dar nu cred ca Nikon sau Canon isi permit sa faca asa ceva in gama dslr. Sa nu uitam ca la Canon cam totul este dezasamblat, inteles, modificat si imbunatatit (ML), daca ar exista  mismasuri pe raw s-ar afla imediat.

#24
baloo2009

baloo2009

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,306
  • Înscris: 25.05.2009

View PostDSops, on 20 noiembrie 2015 - 21:05, said:

Nu cred ca la camere din gamele medie si superioara se aplica nr la raw. Este un nonsens, una este sa aplici filtre la conversia jpeg, alta este sa faci acelasi lucru pe raw, nu ca nu ar fi posibil, dar procesarea ar fi complexa si ar scadea fps-ul (si asa camerele au probleme la secvente rapide in format raw). Evident lucrul se mai intampla pe alocuri (ex. mirrorless), dar nu cred ca Nikon sau Canon isi permit sa faca asa ceva in gama dslr. Sa nu uitam ca la Canon cam totul este dezasamblat, inteles, modificat si imbunatatit (ML), daca ar exista  mismasuri pe raw s-ar afla imediat.

Nu stiu. Ceea ce face camera cand maresti ISO si ceea ce faci tu compensarea expunerii in PP este aproape identic. Se aplica o amplificare a semnalului (si evident a zgomotului). Diferenta ar fi ca in PP incluzi si zgomotul unitatii de procesare care nu poate fi semnificativ fata de zgomotul de citire (cel cuantic). Canon are un senzor un pic mai mic si ar trebui sa aiba un dezavantaj de 0,2 stopuri (care nu prea cred ca il observa cineva). Deci ceea ce spui n-ar trebui sa se intample. Eu pe RAW si cu NR oprit la ambele am obtinut un dezavantaj observabil la Canon insa nu este unul suparator. Insa la DR Canon incepe prost dar se tine bine (pe la ISO 800 sunt la fel dar dup-aia Canon e sesizabil mai bun mai ales in RAW). Deci cel putin la 700D se poate spune ca nu se aplica NR pe RAW daca il dezactivezi din meniu (High ISO Speed NR pe Off). N-am incercat sa subexpun asa ca nu stiu cum raspunde senzorul la asta. Cand mai vine prietenul meu cu jucaria o sa incerc si asta.

#25
andrei100

andrei100

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 475
  • Înscris: 31.01.2008
Pe crop Nikon e mai bun la iso ridicat. Pe FF in schimb 6D-ul bate cam tot, mai putin poate D810A, dar cu ala nu prea poti sa faci poze pe timp de zi.

Edited by andrei100, 20 November 2015 - 23:52.


#26
baloo2009

baloo2009

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,306
  • Înscris: 25.05.2009

View Postandrei100, on 20 noiembrie 2015 - 23:31, said:

Pe crop Nikon e mai bun la iso ridicat. Pe FF in schimb 6D-ul bate cam tot, mai putin poate D810A, dar cu ala nu prea poti sa faci poze pe timp de zi.

Nu pare sa fie o parere impartasita. Uite ce zice Dpreview. Diferentele nu sunt mari dar nu sunt in favoarea lui Canon decat la raport pret calitate, ergonomie, la precizia expunerii si a focusului. Nu le-am testat asa ca nu pot spune daca au dreptate sau nu.
Attached File  Canon 6D vs Nikon D610.jpg   128.64K   29 downloads

#27
calexe

calexe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,722
  • Înscris: 21.11.2006

View Postbaloo2009, on 20 noiembrie 2015 - 23:18, said:

Nu stiu. Ceea ce face camera cand maresti ISO si ceea ce faci tu compensarea expunerii in PP este aproape identic.
...
Cu "Nu știu" sunt de acord.
Restul afirmației, aplicat pe senzorii de la camerele Canon - este falsă. Se poate demonstra, dar e cam laborios pentru un topic de forum. Referitor la senzorii Nikon de pe camerele mai recente, care sunt realizați cu un concept sensibil diferit față de senzorii Canon (bănuiesc știi la ce mă refer), aici nu mă bag. În general prefer să verific ceea ce citesc prin diverse locuri și cum nu o pot face pe Nikon, mă abțin.


View Postbaloo2009, on 20 noiembrie 2015 - 23:18, said:

...
Eu pe RAW si cu NR oprit la ambele am obtinut un dezavantaj observabil la Canon insa nu este unul suparator.
...
Deci cel putin la 700D se poate spune ca nu se aplica NR pe RAW daca il dezactivezi din meniu (High ISO Speed NR pe Off).
...
Setarea NR nu are nici o influență asupra fișierului RAW! Se aplică numai pe JPEG dacă se trage JPEG sau pe mini-JPEG-ul asociat RAW-ului dacă se trage RAW.

#28
baloo2009

baloo2009

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,306
  • Înscris: 25.05.2009
Am facut un mic experiment cu D7200:
Am subexpus la -5 EV si am facut o compensare a expunerii cu 5 stopuri in LR (prima poza) si am lasat expunerea pe zero la cea de-a doua.
Sub expunere -5 EV si compensarea expunerii +5 EV in PP
Attached File  DSC_0868alr.jpg   876.65K   49 downloads
Fara subexpunere si fara compensare
Attached File  DSC_0869alr.jpg   1MB   51 downloads
Sunt destul de apropiate (prima ar fi la ISO 12800, iar a doua la ISO 14400 deci cam 1/6 EV).

Edited by baloo2009, 21 November 2015 - 02:02.


#29
calexe

calexe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,722
  • Înscris: 21.11.2006
Poate nu am fost suficient de clar. Repet:
"... aplicat pe senzorii de la camerele Canon - este falsă".

Afirmația ta nu se poate generaliza nici măcar la TOATE camerele Nikon. Ea este valabilă numai pe camerele Nikon și ale altor producători (nu și Canon), camere dotate cu un anumit senzor Sony. Asta se știe, nu intru în detalii, au făcut-o alții foarte bine. Tema e explicată clar pe DPR și pe alte situri de ceva vreme, de când au apărut acei senzori Sony. Am avut impresia că ai generalizat constatarea ta și voiam numai să punctez că generalizarea nu este valabilă.

Nici afirmația ta referitoare la setarea NR pe RAW nu este valabilă. Unii producători sunt suspectați de a aplica ceva NR pe fișierele RAW, dar e o chestie care dacă se face atunci se comite intern, fără nici un fel de posibilitate de manevră din partea utilizatorului.

Edited by calexe, 21 November 2015 - 02:53.


#30
baloo2009

baloo2009

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,306
  • Înscris: 25.05.2009
Ce nu este adevarat. Ca ridicarea ISO nu este o amplificare a semnalului? Poate ca zgomotul dupa modulul de amplificare este neglijabil ar fi o generalizare care nu s-ar aplica tuturor.

#31
calexe

calexe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,722
  • Înscris: 21.11.2006
Hmm, ba nu pricepi ce nu e în regulă în afirmația ta, ba interpretezi aiurea ceea ce am spus. Chiar așa greu mă exprim? Sau problema e la tine?

Mai încerc o (ultimă) dată. Cu culori și sublinieri:

View Postbaloo2009, on 20 noiembrie 2015 - 23:18, said:

...
Ceea ce face camera cand maresti ISO si ceea ce faci tu compensarea expunerii in PP este aproape identic.
...
Păi la senzorii Canon nu e deloc "aproape identic". E mult diferit! Ți-am dat un link într-n post anterior. Citește și vei înțelege. Eu doar confirm că cele din articol se adeveresc practic la camerele Canon. 5D3, 7D, și cu siguranță și pe toate celelalte dSLR-uri Canon. Nu-mi place să povestesc ceea ce alții au explicat deja foarte bine. Sau să fac review la review.
Numai la unele camere Nikon e "aproape identic", la fel și la unele camere de la alți producători (Sony, Pentax) dotate cu acel senzor Sony de generație nouă. Sau, altfel spus, nici la D90 nu este "aproape identic".

Morala este:
La majoritatea camerelor Canon ești condamnat să expui adecvat. Dacă supraexpui cu clipping - e clar ce se întâmplă și pentru asta nu există leac pe nici o cameră. Dacă subexpui dramatic pe Nikon mai ai o șansă să dai push în PP, pe Canon nu prea ține.

1Dx, 7D2, 5Ds: nici ele nu au un senzor cu DR senzațional, dar dispun măcar de o metodă de măsurare evaluativă mai avansată, deci e de presupus că greșesc mai rar expunerea în acest mod; n-am verificat personal dar cred că așa este.

#32
StefanSC

StefanSC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,747
  • Înscris: 02.07.2011
Pura speculatie:

Senzorii actuali produsi de Sony sunt urmasii Exmor-ului din A700 (care pana in 2009 a avut NR aplicat pe RAW).

Cand a fost lansat acest aparat, s-a facut mare tam-tam ca are convertorul analog digital 'on-chip'.

Cred ca la senzorii aceia Sony procesul este: inregistrare pe senzor, conversie la digital, amplificare(iso).

La senzorii Canon procesul ar fi:
Inregistrare pe senzor, amplificare(iso), conversie la digital.

De aici si diferentele...

#33
baloo2009

baloo2009

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,306
  • Înscris: 25.05.2009
Mi-a scapat link-ul.
Inseamna ca senzorul Canon face amplificarea inainte de capturare deoarece are un clipping pe negru. Extrem de ciudat.
O sa incerc cu D90 sa vad cum merge. Oricum n-am avut nevoie de mai mult de 3 stopuri subexpunere niciodata.
Pe Nikon D5100 am incercat si este cam acelasi lucru.

#34
crokodilu

crokodilu

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,962
  • Înscris: 28.12.2006

View PostStefanSC, on 21 noiembrie 2015 - 23:59, said:

Cred ca la senzorii aceia Sony procesul este: inregistrare pe senzor, conversie la digital, amplificare(iso).
Adica practic senzorii sony n-au iso?

#35
DSops

DSops

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,516
  • Înscris: 10.05.2007
Cred ca StefanSC nu este departe de adevar, cel putin in  ceea ce priveste Canon. Asa se explica si modul "dual iso" din ML, unde liniile orizontale alternative sunt programate cu ISO diferit, apoi se combina informatia out of camera, obtinand DR cat doresti, cu sacrificarea partiala a detaliilor pe verticala. In ceea ce priveste Sony, cred ca procedeul este putin mai complicat, performanta maxima se obtine de obicei printr-o serie de mici imbunatatiri si smecherii dar cred ca este greu sa sa scurga spre noi prea multe detalii importante.

BTW: in locul lui Canon as face eforturi sa cumpar si sa integrez ML intr-un meniu unic si logic. La ora actuala ML + aparat  Canon bun (5dmk3, 6d) este o categorie imbatabila in categoria ei de pret si cred ca mai sunt multe resurse inca neexploatate de ML, care s-ar putea implementa daca ar exista o colaborare cu firma mama.

Edited by DSops, 22 November 2015 - 09:03.


#36
mateius

mateius

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 270
  • Înscris: 02.04.2014

View Postnicolaie, on 19 noiembrie 2015 - 00:09, said:

4000 de euro e investitie ok ca sa te apuci de studio si evenimente. Cu 4000 de lei abia daca iti cumperi un set de blitz-uri si un fundal, nici nu mai vorbim de camera. Pentru fotografia de eveniment ai nevoie de o camera solida la AF si ISO, un obiectiv luminos, macar 2 blitzuri, rucsac, carduri, un body de rezerva, 3-4 acumulatori pentru body, niste alti acumulatori pentru blitz.

Doar un obiectiv ok pentru nunti, cu 2.8, costa cat tot bugetul tau. Am luat un asistent la nunta care a venit cu ce iti recomanda colegii, cu D7000 si 18-105, si aproape toate pozele cu 18-105 facute in low light au fost subexpuse tare si nu am putut folosi mai nimic. Doamne fereste sa mergi singur la eveniment cu puscaria aia de obiectiv.

Noroc ca a avut si un 50 cu f/1.8 si a putut face si poze la f/2, f/2.5, si am pastrat din pozele facute cu obiectivul asta. Vreau sa iti zic ca intr-o biserica destul de luminoasa, pozele facute cu 18-105 la ISO3200, 1/100 si f/5.6 erau de la subexpuse la foarte subexpuse. Ia RAW-uri de camera crop si incearca sa dregi subexpunerea, sa vedem cata calitate mai ramane, cat detaliu. Eu m-am lamurit.

Vrei eveniment si studio pe bani putini cu rezultate bune ?

Canon 5Dmk2 plus 35 f/2 si 85 f/1,8, 4 baterii, 4 carduri de 16 giga, un rucsac gen Tamrac 75, un stativ de blitz, 2 blitzuri si un Canon 5Dmk1 de rezerva. Mergi pe OLX si cauta preturi, aduna si m-as mira sa iesi sub 10.000. Plus un comp cu ecran IPS, gen Dell 2412, ca sa vezi culorile reale fotografiate.
Nu mai intru in detalii cu forma de organizare juridica, sa stii ca ANAF-ul nu doarme si e suficient sa ai un client nemultumit care sa te reclame ca te-ai ars rau. Dar sa zicem ca merge o vreme fara grija asta.

Recmandarea mea ?

- cea mai recomandata actiune, mergi la o agentie foto, angajeaza la greu astia, si lucreaza pentru ei 1-2 ani, fa mana si bani acolo si strange bani ca sa iti cumperi sculele tale. Sau faci un credit si iti iei ceva ok, dar di[a ce iti faci mana cu sculele lor.
- dupa ce ai mana facuta, cumperi un 6D cu un 24-70 2.8 second, niste blitzuri si tot restul, un body de backup si ii dai bataie
Nu lua lucrurile astea in gluma, nu ai dreptul sa iti bati joc de amintirile cuiva mergand cu D300s sau D7100 si o prostie de zoom beznos. Am tras langa destui fotografi ce aveau scule ieftine si am vazut ce iese. Si daca vrei sa mergi cu D7100, ca sunt destui curajosi, fa-ti rost de un obiectiv de genul Sigma 18-35 f/1.8.
imi poti recomanda niste agentii?

View Postcalexe, on 19 noiembrie 2015 - 01:38, said:

Stai bre, că  nu obiectivul e de vină că pozele au fost subexpuse. E de vină asistentul. A, că sistemul pe care-l avea nu-i permitea ISO mai mare și / sau nu mai avea "zeamă" la diafragmă pentru a o deschide mai mult - asta e altă poveste. Din aceeași categorie cu aia despre "vreau să-mi iau un bliț ca să fac poze indoor". Sau "recomandați-mi o cameră sub 1000 lei pentru a face poze bune la peisaje, portrete, pe lumină slabă, la evenimente, sport și wildlife". Posted Image

@mateius:
Mă rog, aici bugetul e de 4000 lei, ceva mai generos, dar foarte probabil insuficient (e numai o părere, nu fotografiez evenimente). Cu siguranță că bugetul subțire trebuie dublat de multă experiență și cunoștințe ca să iasă ceva. Problema e că un fotograf experimentat se descurcă și cu scule mai slabe dacă-și pune ambiția, unul fără experiență nu prea...
Depinde și pentru cine și la ce tarife lucrezi. Dacă o faci pentru necunoscători la 100-200 lei / eveniment atunci buget de start de 4000 lei e ok.
stiu ca nu sunt suficienti 4000,dar orice are un inceput..nu am pretentii de 500 euro pe eveniment stiind ca eu nu am sculele necesare..incepeam cu amici,apoi necunoscuti si vedeam ce iesea

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate