Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
IP Camera HikVision nu o gasesc i...

Cand devine un film clasic?

Cu mașina spre Budapesta ...

Ridicare act de identitate cu pro...
 Calorifere + incalzire in pardose...

Sfat achizitie laptop buget 1500-...

Boxe Devialet

Mai poarta careva papuci prin oras?
 Amortizoare - 2024 - gaz / ulei ?...

Calatorie Bucuresti - Timisoara, ...

Țuica are gust ciudat

Copii nascuti in Romania
 Felicitari Republica Moldova pent...

Ușa exterioara care scar5...

Decizie dificila intre doua model...

Orange nu onoreaza premiile din P...
 

In Europa, timpul petrecut pe drum spre si de la serviciu va fi scăzut din timpul de lucru.

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
96 replies to this topic

#73
daniMMM

daniMMM

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,605
  • Înscris: 18.05.2008

 tfmercedez, on 07 octombrie 2015 - 21:00, said:

Sa mai zic ca aduceau chiar si de la 100 si mai bine de km?  In 3 schimburi? Cate 8-10 autocare/schimb? Fabrica cu cca2000 de angajati.
Tocmai.Celor de la sate le convine sa accepte 100 de ron in minus.Pe care oricum ii recupereaza in natura,adica:au o gaina,un ou proaspat,o rosie,un porc,lapte proaspat,legume,adica o gramada de bani,unde pui ca toate sunt naturale,crescute de ei.
Unul de la oras cumpara tot de la ceai in sus

Edited by daniMMM, 07 October 2015 - 21:09.


#74
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 73,552
  • Înscris: 15.06.2007

 daniMMM, on 07 octombrie 2015 - 21:08, said:

Tocmai.Celor de la sate le convine sa accepte 100 de ron in minus.Pe care oricum ii recupereaza in natura,adica:au o gaina,un ou proaspat,o rosie,un porc,lapte proaspat,legume,adica o gramada de bani,unde pui ca toate sunt naturale,crescute de ei.
Unul de la oras cumpara tot de la ceai in sus
Cum in minus?  Nu le scade nimeni nimic de niciunde. Pur si simplu accepta salarul "generos" si gata.
Sa vezi micul trafic, cand intre schimburile de munca in fabrica cei venti aduceau lapte oua  etc de vanzare catre cei ce plecau de la munca. Shoping in fabrica.

Buba era cand munceau schimburi duble, adica 17 ore, cu pauzele adunate, sa mai primeasca un spor de 25-50% pentru tura de noapte.

#75
BARUluMARIA

BARUluMARIA

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 563
  • Înscris: 03.08.2015
fratilor, treaba e curata "ca un curut de bebe" ! ...
daca nu semnezi ca "locuiesti" la 5-7 min de serviciu, ai zburat ! ...Posted Image

#76
daniMMM

daniMMM

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,605
  • Înscris: 18.05.2008
Buba era cand munceau schimburi duble, adica 17 ore, cu pauzele adunate, sa mai primeasca un spor de 25-50% pentru tura de noapte.

Aia is cei cu credite pe LCD-uri si laptopuri pentu printisorii plecati la scoala

Edited by daniMMM, 07 October 2015 - 21:22.


#77
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 73,552
  • Înscris: 15.06.2007
Pentru 1400-1500 de lei munceau bagau ca MIGu' ture de noapte sambete duminici.  Asta pentru ca un in germania nici un sirian nu ar munci pe asemenea salariu. Dar traiasca vw cu productia externalizata in romanistan.

#78
radumiki

radumiki

    funny content creator

  • Grup: Moderators
  • Posts: 23,854
  • Înscris: 13.10.2003

 BARUluMARIA, on 07 octombrie 2015 - 21:20, said:

fratilor, treaba e curata "ca un curut de bebe" ! ...
daca nu semnezi ca "locuiesti" la 5-7 min de serviciu, ai zburat ! ...Posted Image

Nu o lua in tragic, eu nici in serios nu o iau. Nu te poate nimeni obliga sa-i impui angajatorului tau sa-ti plateasca timpul petrecut pe drum. Spui ca tu nu vrei asta si gata.

#79
daniMMM

daniMMM

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 27,605
  • Înscris: 18.05.2008

 BARUluMARIA, on 07 octombrie 2015 - 21:20, said:

daca nu semnezi ca "locuiesti" la 5-7 min de serviciu, ai zburat ! ...Posted Image
Numai Nelu Iordache a cumparat din banii europeni avion pentru muncitorii de la autostrada

 tfmercedez, on 07 octombrie 2015 - 21:21, said:

Dar traiasca vw cu productia externalizata in romanistan.
Ba mie mi-ar conveni sa-si mute cat mai multi productia pe aici.Cand se micsoreaza somajul,incep cresterile de salariu si "vanatoarea de oameni".Parca in Sannicolau era la un moment dat somaj 0

Edited by daniMMM, 07 October 2015 - 21:28.


#80
BARUluMARIA

BARUluMARIA

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 563
  • Înscris: 03.08.2015

 X-plane, on 07 octombrie 2015 - 19:10, said:

Curtea Europeană de Justiție consideră că timpul petrecut pe drum de acasă spre locul de muncă și invers trebuie să fie considerat timp efectiv de muncă, iar acest lucru trebuie stabilit prin lege. În opinia judecătorilor europeni, timpul pe care un angajat îl petrece pe drum trebuie scăzut din programul de lucru.

Aviz amatorilor comuniști(Leneși)
Spor la frecat menta in trafic sau prin Mijloacele de transport in comun.
timpul cat se face deplasarea la si de la locul de munca ... insemna timp de lucru ! ... se scade din cele 40 de ore pe saptamana ! ...
nu intodeauna se poate compensa cu plata in numerar ! ... maximul de ore suplimentare este de 4 pe saptamana ! ...
daca "faq" o ora zilnic, sunt in "ilegaliate europeana" ! ... Posted Image

 radumiki, on 07 octombrie 2015 - 21:23, said:

Nu o lua in tragic, eu nici in serios nu o iau. Nu te poate nimeni obliga sa-i impui angajatorului tau sa-ti plateasca timpul petrecut pe drum. Spui ca tu nu vrei asta si gata.
"chestiuta" este ca angajatorul, nu poate intodeauna sa plateasca ! ...
sunt extrem de multi care au profitul "companiei" bazat in e.o.d.c.o. !
index: e.o.d.c.o. = exploatarea omului de catre om ! ... Posted Image

 radumiki, on 07 octombrie 2015 - 21:23, said:

Nu o lua in tragic, eu nici in serios nu o iau. Nu te poate nimeni obliga sa-i impui angajatorului tau sa-ti plateasca timpul petrecut pe drum. Spui ca tu nu vrei asta si gata.
"intamplator" fac o naveta de cca 80 km, zilnic ! ... lucrez in turism ! ... adica tund iarba si "spoiesc" cu alb ! ... Posted Image
mi-ar place "rau" sa-mi scada din programul de lucru fo' 2 ore zilnic ! ... io pun si  timpul "pe WC" pregatirea psihologica, micul dejun, etc !

Edited by BARUluMARIA, 07 October 2015 - 21:38.


#81
Rosebud09

Rosebud09

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,771
  • Înscris: 02.10.2009
Hai sa vedem (caz concret de altfel)
2 persoane aceeasi functie, salariu.
Una vine de la 2 km (10 minute), alta de la 80 km (1 ora jumate)
Deci prima lucreaza 40 ore saptamanal (ca  doar n-o vrea bani si pentru alea 10 minute, ca maine poimaine o sa vrea si pentru ca se scoala din pat devreme…) cealalta, dupa logica cretina de mai sus 40 + (2 x 1 1/2 x 5) = 55 ore. Pe luna zicem prima 176 (standard) , cealalta  242 ore
Pe mine ca patron ar trebui sa ma coste faptul ca am angajat o cucoana care vine de departe 66 ore in plus sau, pe bani, 1650 dolari pe luna sa zicem.
DE CE?
Pentru ca
1. Sunt bou si nu trebuia sa o angajez pe aia (n-are decat sa se duca aia in alta parte sau sa se mute)
2. Nu-am facut fabrica langa ferma ei (dar venea cealalta persoana o ora jumate)
3. N-am pus mana pe par sa-i dau in cap desteptului care vine cu din astea si sa-i  cer banii dati degeaba.

Ce fac daca toti se muta la o ora jumate distanta? Vor bani nemunciti….
( E mai bine sa stai sa te uiti pe geam sau sa citesti o carte in autobuz decat sa muncesti… si sa iei bani).

Ok, te duci sa te angajezi si zice patronul “unde locuiesti”…. Vine apoi un prapadit, de 5 ori mai prost ca tine dar care locuieste in baraca de vis-a vis de fabrica si ia postul, ca-l costa mai putin pe patron. Tu stai pe tusa, ca ci-ca asa e acuma, lege…

Ar trebui sa vedeti absurditatea si ridicolul situatiei, daca o aplicati la altceva decat situatiile clare descrise.

#82
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 73,552
  • Înscris: 15.06.2007

 daniMMM, on 07 octombrie 2015 - 21:27, said:

Numai Nelu Iordache a cumparat din banii europeni avion pentru muncitorii de la autostrada


Ba mie mi-ar conveni sa-si mute cat mai multi productia pe aici.Cand se micsoreaza somajul,incep cresterile de salariu si "vanatoarea de oameni".Parca in Sannicolau era la un moment dat somaj 0
La fabrica de care pomeneam, au fost cazuri cand a venit autocarul gol, isi bagau picioarele in el de "job" cate 30-40 de muncitori de pe o zi pe alta, unii plecau in germania altii aveau recolte pe camp.
Cat despre cresterea salariala, bine ca mai ridoca guvernul limita salariului minim.
Chestia este ca firmele germane cand muta productia cu multa manufactura in romania,  o vad ca pe un profit (sfant). Ca nu s-au ieftinit vw urile. Ca desi s-au pierdut locuri de munca in germania, nu s-a crapat pamantul. Si vw nu a venit in romania ca sa poata vinde masini mai ieftine nemtilor.
Daca ar creste salariile aici sa fie ca la ei ce s-ar intampla? Ar costa un vw cat un mercedes? Apropo, ca si aia isi fac cutiile de viteze tot la noi. Dar masinile la acelasi pret raman.
O sa vina vremea cand tot mai multe activitati vor fi facute de roboti industriali. La noi in schimb este mult mai avantajos sa dai 200 de euro salariu, si sa incasezi tot felul de subventii de la stat, (ca deh ai adus locuri de munca) in loc sa cumpere roboti scumpi care poate costa sute de mii de euro.
Majoritatea firmelor au primit terenul in concesiune de la stat, si poate nici impozit nu platesc pe teren, cadou pentru locurile de muca create. Iar ei au grija ca lumea sa se mentina la fel de saraca cu toate ca munceste de ii sar capacele in fabricile lor.

 Rosebud09, on 07 octombrie 2015 - 22:04, said:

Hai sa vedem (caz concret de altfel)
2 persoane aceeasi functie, salariu.
Una vine de la 2 km (10 minute), alta de la 80 km (1 ora jumate)
Deci prima lucreaza 40 ore saptamanal (ca  doar n-o vrea bani si pentru alea 10 minute, ca maine poimaine o sa vrea si pentru ca se scoala din pat devreme…) cealalta, dupa logica cretina de mai sus 40 + (2 x 1 1/2 x 5) = 55 ore. Pe luna zicem prima 176 (standard) , cealalta  242 ore
Pe mine ca patron ar trebui sa ma coste faptul ca am angajat o cucoana care vine de departe 66 ore in plus sau, pe bani, 1650 dolari pe luna sa zicem.
DE CE?
Pentru ca
1. Sunt bou si nu trebuia sa o angajez pe aia (n-are decat sa se duca aia in alta parte sau sa se mute)
2. Nu-am facut fabrica langa ferma ei (dar venea cealalta persoana o ora jumate)
3. N-am pus mana pe par sa-i dau in cap desteptului care vine cu din astea si sa-i  cer banii dati degeaba.

Ce fac daca toti se muta la o ora jumate distanta? Vor bani nemunciti….
( E mai bine sa stai sa te uiti pe geam sau sa citesti o carte in autobuz decat sa muncesti… si sa iei bani).

Ok, te duci sa te angajezi si zice patronul “unde locuiesti”…. Vine apoi un prapadit, de 5 ori mai prost ca tine dar care locuieste in baraca de vis-a vis de fabrica si ia postul, ca-l costa mai putin pe patron. Tu stai pe tusa, ca ci-ca asa e acuma, lege…

Ar trebui sa vedeti absurditatea si ridicolul situatiei, daca o aplicati la altceva decat situatiile clare descrise.
Pai nu pe criteriu asta in orase sunt mai mari salariile pentru ca si chiriile sunt mai mari?
Adica bre ca sa nu vin 100km zilnic la munca, ma mut aproape in chirie, dar acolo unde e aproape de fabrica , poate chiria e mai scumpa? Deci ori pluseaza la salar ori ce?
Ca exact pe criteriul  asta sunt salariile mai mari la oras decat la sat. Si in bucuresti comparativ cu restul patriei.  
Pe de alta parte, in occident, lumea vine la oras cu o retea de trenuri rapide care adic mii de oameni repede de la distante mari. Asa este in zona metropolitana a Londrei. Joburile ceva mai slab platite sunt acceptate de cei care fac naveta, pentru ca cei ce platesc chirie in oras, nu si-ar putea acoperi cheltuielile din salariile respective, asa groso modo.
Dar la noi , nici drumuri nu avem. Ce sa mai vorbim despre trenuri si alte chestii. Noroc ca si-a construit Bucurestiul metrou. Fara el ar fi mult mai naspa.

#83
moftware

moftware

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 12,402
  • Înscris: 08.05.2008
Orice asemenea reglementare induce tensiuni economice, politice si sociale.

Spre exemplu, constructia unui pod genereaza locuri de munca fixe, iar constructia unui drum genereaza locuri de munca mobile. In consecinta, un excavatorist va costa mai mult pe constructorul drumului, decat pe constructorul podului, desi presteaza acelasi fel de munca si distanta medie parcursa, pana la locul de munca, e aceeasi.
Bineinteles ca nu m-am referit la salahorii pe care ii poti angaja din apropiere sau la santiere cu activitate prelungita, unde muncitorii au locuinte temporare in imediata apropiere.

#84
BARUluMARIA

BARUluMARIA

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 563
  • Înscris: 03.08.2015
in Spania, sistemul public de Sanatate, are 2 componente majore : clinici de stat si private ! ...
Patronii sunt obligati prin lege sa aiba un contract cu o clinica privata ! ... care se numesc Mutuas ! ...
eh, orice "avarie de sanatate" in timpul lucrului sau in timpul deplasarii la si de la aceasta,
se considera timp laboral ! ... deci trebuie sa fiu consultat de aceasta clinica privata ! ...
de cand cu criza, Spania a inceput sa se "romanizeze" ! ... angajatii se prefac ca muncesc,
iar patronii se prefac ca platesc ! ... desi salariul minim este de 520 EUR, exista salarii de 450 ! ...
desi economia spaniola este la fel de performanta ca cea a Germaniei ! ...
ptr carcotasi, cifre: 25 (din 46) milioane de spanioli (somaj de 40%) produc 1.058 miliarde de EUR
80 (din 85) milioane de germani (somaj 2%) produc 2.915 miliarde de EUR !

Edited by BARUluMARIA, 08 October 2015 - 06:48.


#85
debit_critic

debit_critic

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 881
  • Înscris: 05.11.2014

 moftware, on 07 octombrie 2015 - 23:28, said:

Spre exemplu, constructia unui pod genereaza locuri de munca fixe, iar constructia unui drum genereaza locuri de munca mobile. In consecinta, un excavatorist va costa mai mult pe constructorul drumului, decat pe constructorul podului, desi presteaza acelasi fel de munca si distanta medie parcursa, pana la locul de munca, e aceeasi.

E delicata asta cu loc de munca mobil sau fix. Pentru ca teoretic toti sunt angajati la sediul central al companiei, acuma ca eu ca excavatorist lucrez la un punct de lucru, fie si el un pod, tot sunt mobil fata de locul unde am fost angajat. Anul asta construiesc un pod la Mihai Bravu, anul viitor in Pipera, acuma nu o sa fac aditionale pentru fiecare punct de lucru.

#86
cuculili

cuculili

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,291
  • Înscris: 10.05.2005

 tfmercedez, on 07 octombrie 2015 - 22:16, said:

Cat despre cresterea salariala, bine ca mai ridica guvernul limita salariului minim.
...
La noi in schimb este mult mai avantajos sa dai 200 de euro salariu
...
Majoritatea firmelor au primit terenul in concesiune de la stat, si poate nici impozit nu platesc pe teren, cadou pentru locurile de munca create. Iar ei au grija ca lumea sa se mentina la fel de saraca cu toate ca munceste de ii sar capacele in fabricile lor.

Da. Eu ma miram cum de nu au salarii la sfert daca nu jumatate din cel "vestic"
Insa pe ansamblu ar putea sa fie cel putin 4-500 euro venitul la cel de la banda insa tortul salarial este impartit atat de stramb incat un sefulet (chiar si aia maruntei de tot) au de la 1000 euro in sus.
...pur si simplu argatii romani au maturat tot ce se putea pana au lasat iobagul cu minim

 BARUluMARIA, on 08 octombrie 2015 - 06:35, said:

Spania a inceput sa se "romanizeze" ! ... angajatii se prefac ca muncesc,
iar patronii se prefac ca platesc ! ... desi salariul minim este de 520 EUR, exista salarii de 450 ! ...

Ehe, si in Austria vad asta.
Gewerbe (un fel de PFA romanesc) a inceput pentru profesiile liberale, a ajuns si la ingrijitoarele de batrani dar vad tot mai multe anunturi de angajare cu gewerbe pentru te miri ce profesii.
Asa ca ai "fabrici" cu lacatusi gewerbisti (nu au limita la orele muncite, concediu, salariu orar, etc) si lacatusi cu contract care au concediu, 14 salarii anuale, concediu medical, etc.

Edited by cuculili, 08 October 2015 - 07:50.


#87
galeo

galeo

    Guru Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 14,412
  • Înscris: 15.04.2006
Dupa asta ne miram de ce pleaca investitorii in China sau India.
Liderii europeni sunt rupti total de realitate.

#88
tfmercedez

tfmercedez

    BUFU

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 73,552
  • Înscris: 15.06.2007

 galeo, on 08 octombrie 2015 - 08:00, said:

Dupa asta ne miram de ce pleaca investitorii in China sau India.
Liderii europeni sunt rupti total de realitate.
Nu ae mai duc in china ca sunt taxe vamale de acolo. Romania si Bulgaria sunt the last resort.

#89
X-plane

X-plane

    ANTICOMUNIST.

  • Grup: Validating
  • Posts: 7,838
  • Înscris: 15.03.2006

 galeo, on 08 octombrie 2015 - 08:00, said:

Dupa asta ne miram de ce pleaca investitorii in China sau India.
Liderii europeni sunt rupti total de realitate.

Trebuie protejat lucrătorul european si ajutat sa facă fata acestei vieți grele.

 debit_critic, on 08 octombrie 2015 - 07:29, said:



E delicata asta cu loc de munca mobil sau fix. Pentru ca teoretic toti sunt angajati la sediul central al companiei, acuma ca eu ca excavatorist lucrez la un punct de lucru, fie si el un pod, tot sunt mobil fata de locul unde am fost angajat. Anul asta construiesc un pod la Mihai Bravu, anul viitor in Pipera, acuma nu o sa fac aditionale pentru fiecare punct de lucru.

Toți care nu lucrează intr-un punct de lucru sau sediu  înregistrat ca atare se încadrează in aceasta situație.

#90
Danon

Danon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 456
  • Înscris: 02.11.2009

 daniMMM, on 07 octombrie 2015 - 20:13, said:

E logic,deoarece un autocar de 50 de persoane consuma pe 100 de km dus-intors motorina de vreo 350 ron.Daca gasesc DOAR 50 de persoane pe sate care sa accepte cu 100 ron mai putin ca un orasean(si se pare ca gasesc),profitul este de peste 1000 de euro lunar.Inmulteste cu cate curse are fabrica respectiva...
La mine in oras e Massiv si TMD care procedeaza astfel

Costuri zilnice cu motorina pt 50 de persoane: 350 lei
Costuri lunare cu motorina pt 50 de persoane: 350*21=6741lei
Valoare economiei facute cu angajatii de la sate: 50*100=5000
Profit angajator: 5000-6741= -1741 lei(asta fara sa includem salariul soferului si inchirierea/cumpararea autocarului)

Deci unde este "profitul" de 1000 euro? Posted Image

Edited by Danon, 08 October 2015 - 12:45.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate