Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Cele mai verzi zone din Capitala ...

Igienizare instalatie climatizare

Topologie retea si alegere echipa...

UI aer conditionat porneste si se...
 Vodafone Tv+

Bataie ritmica la viteza resimtit...

panou de sigurante la casa

Comanda online, compania nu vrea ...
 Reduceri mincinoase Makita

Ccleaner

Interviu viza turist SUA

medicament melatonina
 La mulți ani @A_Stere!

Vrabia a infundat cosul centralei

Lipsa semnal decodor Kaon NA1000B

Recomandare sursa!
 

Plangere contraventionala

- - - - -
  • This topic is locked This topic is locked
35 replies to this topic

#1
silviu_n

silviu_n

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,459
  • Înscris: 11.12.2008
Am fost amendat de Protecția Consumatorului. În cadrul campaniei declanșate de către toate organele și organismele de control în scopul recuperării celor 25% tăiați de către guvern s-au prezentat doi comisari (așa se numesc) care mi-au întocmit procesul-verbal de mai jos. Activitatea mea este de comerț cu piese auto.

Am întocmit următoarea plângere contravențională pe care vă rog să o analizați și să vă dați cu părerea sau eventuale corecturi, idei.
Mulțumesc
Attached File  PV2.jpg   2MB   164 downloadsAttached File  plangereOPC.doc   24K   55 downloads

#2
shadowgign2

shadowgign2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,822
  • Înscris: 01.06.2008

View Postsilviu_n, on 8th June 2010, 20:16, said:

"Nu am întâlnit o tematică atât de generală!"


- daca nu ai intalnit tu, asta nu inseamna ca nu exista!

View Postsilviu_n, on 8th June 2010, 20:16, said:

"fiind un bun plătitor de impozite ? 11.445 lei plătiți în luna martie și 8.027 lei în luna aprilie 2010 ? și nu înțelegem să fim sancționați pe nedrept mai ales având în vedere situația de criză în care ne aflăm."


- ce treaba are criza financiar-bancara in care ne aflam cu aplicarea legii?!


View Postsilviu_n, on 8th June 2010, 20:16, said:

"Menționez că cei mai mulți clienți nu cunosc bine denumirea, cum arată sau ce rol funcțional are piesa care le trebuie ei fiind îndrumați către magazin de către diferiți mecanici care, și ei denumesc piesele ?după ureche?. "


- daca Ion merge la badea Gheorghe sa'si repare masina in garajul propriu asta nu inseamna ca toti sunt afoni in a denumi piesele, dupa cum spui si desigur exista service'uri autorizate cu mecanici  competenti care cunosc denumiri, caracteristici. etc. Si cu atat mai mult, daca nu cunosc denumirile, voi, cei care importati piesele ar trebui sa fiti ultra mega informati ca sa puteti lamuri/informa cumparatorul cu privire la produsul cumparat.


PS: hai sa lasam interpretarea legii dupa bunul plac, dupa cum am spus si mai sus. Daca nu iti convine amenda , o poti contesta si cu asta basta. Dar nu veni cu scuze de doi lei ca e criza financiara sau ca omul nu stie denumirea si na, asta e.

Edited by clara_spiele, 10 June 2010 - 14:03.
flame, offtopic


#3
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,120
  • Înscris: 24.02.2006
ai sanse foarte mici de reusita.
argumentatia privind traducerea mai mult iti inrautateste situatia (daca "cei mai mulți clienți nu cunosc bine denumirea, cum arată sau ce rol funcțional are piesa care le trebuie" cu atat mai mult ar trebui sa existe traducerea in romana pe cutie)

#4
Sorinache2010

Sorinache2010

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 338
  • Înscris: 24.05.2010

View Postsilviu_n, on 8th June 2010, 20:16, said:

Am fost amendat de Protecția Consumatorului. În cadrul campaniei declanșate de către toate organele și organismele de control în scopul recuperării celor 25% tăiați de către guvern s-au prezentat doi comisari (așa se numesc) care mi-au întocmit procesul-verbal de mai jos. Activitatea mea este de comerț cu piese auto.

Am întocmit următoarea plângere contravențională pe care vă rog să o analizați și să vă dați cu părerea sau eventuale corecturi, idei.
Mulțumesc
Attachment PV2.jpgAttachment plangereOPC.doc

Hmm...nu prea ai dreptate.Legea spune clar ca alea trebuie sa fie inscriptionate si in limba romana.In lege nu sunt precizate exceptii de la aceasta inscriptionare.
Si service-urile trebuie sa aiba inscriptionate piesele in lb. romana, chiar daca ei nu le vand direct.Poate producatorul specifica ceva atentionari speciale iar cel care monteaza piesa nu are cum sa stie de ele daca nu cunoaste o limba straina.

#5
shadowgign2

shadowgign2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,822
  • Înscris: 01.06.2008

View Postsilviu_n, on 8th June 2010, 20:16, said:

Învederăm onorata instanță că, datorită specificului de comercializare a pieselor auto, respectiv a faptului că acestea, deși sunt expuse în raft, nu se aleg de către cumpărător așa cum se aleg produsele la supermarket ci  sunt identificate cu ajutorul unor programe specializate de către vânzători specializați și apoi, dacă se află în stoc, sunt înmânate cumpărătorului de către vânzător.


Date fiind cele expuse considerăm că aplicarea ad literam a art. 20 alin. (5) în cazul comercializării pieselor auto în general este abuzivă,

E, nu mai spune.. ;)

ah.. legea asta.. tre sa o dam in judecata ca dupa cate observ te cam abuzeaza ea asa.

"Ubi lex non distinguit, nec nos distinguere debemus"   Unde legea nu distinge, nici noi nu trebuie sa distingem ;)

Edited by shadowgign2, 08 June 2010 - 20:13.


#6
silviu_n

silviu_n

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,459
  • Înscris: 11.12.2008

View Postshadowgign2, on 8th June 2010, 20:43, said:

badea Gheorghe trebuie să aibă computer și în computer toată informația necesară pentru a putea monta plăcuțe de frână la Skoda Roomster dacă este autorizat de RAR să execute reparații la Skoda. Altfel n-ar trebui să aibă voie decât să steargă praful de pe acea mașină.
Treaba pe care o are aplicarea acestei legi cu criza este că fac eforturi mari ca să adun banii de chirie, salarii și impozite. Unul care a primit toată viața un salariu de la stat nu are de unde știi lucrul ăsta...

View Post_Smiley_, on 8th June 2010, 20:54, said:

ai sanse foarte mici de reusita.
argumentatia privind traducerea mai mult iti inrautateste situatia (daca "cei mai mulți clienți nu cunosc bine denumirea, cum arată sau ce rol funcțional are piesa care le trebuie" cu atat mai mult ar trebui sa existe traducerea in romana pe cutie)
Nu știu dacă îți cumperi singur piese pentru mașina proprie sau le comanzi la service însă presupunând că ai o Skoda Roomster (că tot am dat-o ca exemplu mai sus) și vrei să-ți cumperi plăcuțe din magazin, atunci procedura e următoarea: intri la mine în magazin, eu îți cer talonul, caut într-un program specializat pe care știu să-l folosesc de unde extrag un cod, să spunem 1K0698151D, văd dacă le am și ți le vând. Pot să ți le dau într-o cutie albă pe care nu este inscripționat decât codul fabricantului, alte informații nu te interesează (poate doar unde sunt fabricate), pe tine te interesează să te asigur eu că:
-se potrivesc la mașina ta;
-sunt sigure;
-sunt conforme cu normele europene de securitate, mediu șamd
Aceste trei aspecte sunt atribuția RAR.
Am să postez mâine un ambalaj de piesă originală Renault pe care nu este trecută nici măcar denumirea în limba franceză a piesei! O piesă pe care renault o vinde în toată lumea perfect legal! Este inscripționat numai codul piesei.

View PostSorinache2010, on 8th June 2010, 20:54, said:

Legea spune multe... în vechiul text de lege, înainte de actualizare scria că sunt exceptate priodusele care au denumiri ce pot fi găsite în dicționarele uzuale.
Pentru restu, vezi răspunsul cu badea Gheorghe.


Pentru toată lumea:
-mulțumiri pentru timpul acordat, vă aștept în continuare la discuție;
-ce părere aveți de art. 22 menționat de mine în plângere? cum aș putea eu, ca vânzător ar unor plăcuțe de frână, să demonstrez cumpărătorului, la cererea acestuia, modul de utilizare și funcționalitatea produsului ce urmează a fi vândut??? Și acest articol mi se adresează, nu-i așa? doar e în aceeași lege.
-aș dori să fiți mai puțin inflamați și, dacă se poate să abordați o atitudine mai constructivă, în sensul ”băi, boule, nu ai scris bine acolo pentru că...” nu așa cum ați făcut până acum. Luați o gură mare de aer, mai citiți o dată și încercați să înțelegeți ce am vrut să spun. Dacă nu înțelegeți cereți lămuriri, mai știu și eu câte ceva, nu m-am năascut ieri

#7
shadowgign2

shadowgign2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,822
  • Înscris: 01.06.2008

View Postsilviu_n, on 8th June 2010, 23:39, said:


Hai sa ne linistim si sa o lua usure usurel ;)

Eu nu inteleg ce nu pricepi. Daca textul de lege prevede  x si y, nu vad ce ai de obiectat. Nu conteaza ca Renault vinde piesa in nu stiu ce fel.  In Romania sunt alte legi care au aplicabilitate aici pe teritoriul tarii noastre. Ce conteaza ce se intampla in alte tari, asta nu te exonereaza pe tine de niste obligatii prevazute de legislatia romana in vigoare. Ce nu intelegi?! Daca legea x prevede ceva , sa stii ca rebuie respectat!


View Postsilviu_n, on 8th June 2010, 23:39, said:

  Treaba pe care o are aplicarea acestei legi cu criza este că fac eforturi mari ca să adun banii de chirie, salarii ?i impozite. Unul care a primit toată via?a un salariu de la stat nu are de unde ?tii lucrul ăsta...


asa si?!?! care e faza ca nu iti poti plati taxele si impozitele.. hai ca aici incepi sa o iei pe aratura. Ce il intereseaza pe stat ca nu scoti tu profit si din cauza asta nu iti poti onora obligatiile pecuniare. Ce, asta e un motiv sa te lase haihui telelu?
Daca eu nu imi pot plati impozitul la casa , statul imi va sterge datoria doar pt faptul ca suntem in criza si eu am salariu micsorat cu 25% ?!?!

Edited by shadowgign2, 08 June 2010 - 22:52.


#8
silviu_n

silviu_n

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,459
  • Înscris: 11.12.2008
Contează, pentru că dacă un produs e bun de vânzare în Spania, Franța sau Grecia atunci trebuie să fie bun de vânzare și în România, că d-aia am aderat și am adoptat toată legislația UE.
În al doilea rând nu înțeleg cum se poate exprima un ”comisar” AMPC asupra unor probleme pe care nu le cunosc decât inspectorii RAR. de exemplu d-na G.E. mă întreba pe mine unde sunt fabricate respectivele plăcuțe iar când i-am spus că fiecare cutie poartă o inscripție ce reprezintă țara în care a fost omologată fabricația (respectiv E1 - Germania și E9 - Spania) a făcut ochii mari că habar n-avea!

Editat: Dacă eu n-o să mai am bani pentru impozite o să închid și așa vor face și ceilalți, puțini, care mai plătesc ceva la stat (poate nu ești la curent dar încasările la buget au scăzut). Atunci să vedem de unde ți-o mai da Boc salariul ăla chiar așa, micșorat cu 25%! E greu de înțeles pentru unii...las-o baltă!

Edited by silviu_n, 08 June 2010 - 23:01.


#9
kiwy

kiwy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,263
  • Înscris: 11.01.2004
E foame de bani si frustrare mare la taietorii de iarba la caini pentru ca le taie din salarii.

Piesele auto se presupun ca sunt produse care se vand pentru persoane autorizate sa le monteze si care le cunosc caracteristicile.

@Silviu_n: Iti recomand sa pui o avertizare vizibila de genul "Cumparatorul a luat la cunostiinta ca este la curent cu instructiunile de utilizare in momentul achizitiei produselor, fiind in posesia manualului de service al autovehicului pentru care este destinat produsul si renunta la orice de drept de a invoca lipsa de informare cu privire la produsele achizitionate din acest magazin." Si eventual sa scrii pe spate la factura conditiile de comercializare si sa pui clientul sa semneze.

#10
shadowgign2

shadowgign2

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,822
  • Înscris: 01.06.2008

View Postkiwy, on 9th June 2010, 00:26, said:

E foame de bani si frustrare mare la taietorii de iarba la caini pentru ca le taie din salarii.

Piesele auto se presupun ca sunt produse care se vand pentru persoane autorizate sa le monteze si care le cunosc caracteristicile.

@Silviu_n: Iti recomand sa pui o avertizare vizibila de genul "Cumparatorul a luat la cunostiinta ca este la curent cu instructiunile de utilizare in momentul achizitiei produselor, fiind in posesia manualului de service al autovehicului pentru care este destinat produsul si renunta la orice de drept de a invoca lipsa de informare cu privire la produsele achizitionate din acest magazin." Si eventual sa scrii pe spate la factura conditiile de comercializare si sa pui clientul sa semneze.

gresit. Daca legea prevede obigativitatea emiterii de prospect/info/brosura/pliant etc in lb romana, nu inteleg ce o tot dati la intors.

Daca legea prevede emiterea de bon fiscal pt produsele vandute si eu nu am chef sa fac asta si scriu la intratrea in magazin ca, clientul a luat la cunostinta faptul ca eu nu dau bon fiscal, crezi ca toata treaba asta ma apara  pe mine de  o eventuala sanctiune din partea organelor abiliate pt nerespectarea unei prevederi legale?

Edited by shadowgign2, 08 June 2010 - 23:55.


#11
silviu_n

silviu_n

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,459
  • Înscris: 11.12.2008

View Postkiwy, on 9th June 2010, 00:26, said:

Mda, merci pt recomandare, atât cât mă pricep eu cred că o astfel de atenționare ar fi contrară legii. Adică poate m-ar acoperi pe mine în cazul unui eventual litigiu cu un client însă în fața organului de control nu cred că ar avea vreo valoare.

Caz concret de ieri (că tot n-am somn): sună cineva pentru ”senzor de temperatură habitaclu” la un Mercedes clasa E din 1999. Iau seria de șasiu și mă pun pe căutat. Constat că mașina, deși mai veche) are o groază de senzori pe ea, un senzor de temperatură la vaporizator (v-am pierdut cumva? :rolleyes: ), un senzor de soare sub bord și un alt senzor de temperatură interioară undeva sub plafon. Aștept să sune din nou și îl iau la întrebări - dom'le unde-i pus senzorul ăsta? ce face mai exact, dă semnal la un computer? ați fost la un tester de v-a indicat defecțiunea asta? ce nu vă funcționează la mașină? Aaaaa, nu! - zice. E sub capotă, pe lângă baterie (atenție era vorba de habitaclu = interiorul cabinei) e un fel de robinet pe furtunul care intră în calorifer. Nu mai funcționează, nu mai închide apa caldă și nu mai dă aer rece în mașină. Deci ăsta era senzorul de temperatură :worthy:
Cam așa e cu vânzarea pieselor auto, de cele mai multe ori informațiile se obțin înainte de vânzarea piesei, atunci când se identifică - în cazul în care se cunosc, dacă nici clientul nu știe ce vrea...

Eu înțeleg utilitatea articolului de lege în discuție în cazul în care m-aș duce la supermarket să cumpăr unt. Sigur că vreau, și e normal să fie așa, ca pe cutia de unt să scrie în românește că e unt, că e comestibil și că are 65% grăsime, chiar dacă e din import. Numai că la piese e altceva - nu de puține ori am dat cuiva un contact electric pentru cheie ca să se mire când l-a scos din cutie - așa arată??? Ce-i folosește omului ăla că pe cutie scrie contact în loc de switch? La ce-i folosește să scrie cum se montează atât timp cât nu el este cel care îl montează? Tot ce trebuie să intereseze pe cumpărător este ca piesa să fie cea care-i trebuie, să fie omologată și certificată iar aceste aspecte sunt de competența RAR-ului.

Am găsit și link-ul cu forma anterioară a ordonanței, în care se prevede, la art 20, că ”Fac exceptie de la prevederile alineatelor precedente marcile de fabrica sau de comert, denumirile de firme ori societatile comerciale, denumirea produselor tipice cunoscute publicului larg, precum si termenii straini utilizati in mod curent si care se gasesc in dictionarele uzuale.”

#12
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,120
  • Înscris: 24.02.2006
gandeste-te si la situatia asta: badea Gheorghe, pensionarul de la etajul 3, are o gramada de timp liber, asa ca cei 3 vecini de palier ii dau VIN-urile masinilor (modele diferite) si-l trimit sa cumpere consumabilele pentru revizie (filtre, ulei, bujii etc). badea Gheorghe vine de la magazinul tau cu 14 cutii albe pe care e scris cate un cod. cum isi da seama badea Gheorghe ce cutie trebuie sa ajunga la care vecin?

#13
silviu_n

silviu_n

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,459
  • Înscris: 11.12.2008
Bună constatare... scriem pe fiecare cutie, lângă cod, marca. Tradusă :lol: Ford, Audi și Renault.

Nici o părere despre art.22?

#14
silviu_n

silviu_n

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,459
  • Înscris: 11.12.2008
Așa după cum am promis, iată piesa Renault pe care francezii nu trec denumirea. Ooops! Uite că nici GM nu scrie! Oare cum li se permite lor să-și vândă piesele? Eu cum traduc denumirea, trec ce cred eu de cuviință?
Attached File  Imagine0072.jpg   544.13K   59 downloads Attached File  Imagine0073.jpg   416.62K   50 downloads

#15
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,120
  • Înscris: 24.02.2006
ti-a dat cineva amenda pentru aceste piese?

pune si o poza cu placutele pentru care ai fost amendat, sa vedem daca acolo e trecuta denumirea sau nu :)

#16
silviu_n

silviu_n

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,459
  • Înscris: 11.12.2008
Plăcuțele sunt mult mai ok din punctul meui de vedere, au mai multe informații, scrie la ce mașini merg iar în interior au un cearceaf cu instrucțiuni în toate limbile europene pe care "ăia" l-au văzut chiar au remarcat că scrie și în română... uite două poze pe care vreau să le anexez plângerii:
Attached File  Imagine0067.jpg   426.11K   64 downloads Attached File  Imagine0069.jpg   971.51K   53 downloads

#17
Sorinache2010

Sorinache2010

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 338
  • Înscris: 24.05.2010
Prietene fa tu contestatie.daca castigi...bafta ta.
Daca pierzi dai 3000 amenda.Asta daca nu i-ai platit pe aia 500 in 48 de ore.
Vezi tu ce o sa iasa

#18
inside_spy

inside_spy

    infiltrată în autobază

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,297
  • Înscris: 05.04.2006
Eu văd că "cearceaful" (cum îi spui tu) conține instrucțiuni și în limba română... Până la urmă pentru alea ai luat amendă?

Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate