Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Unde pot asculta muzica anilor 90...

Nu cred ca voi mai plati pentru a...

Cumparare masina

cum influenteaza numarul ETF-uril...
 roADN.ro Ce medicamente sunt bune...

Proiect canalizare in comuna Berc...

Cand ati observat ca aveti nevoie...

Chestionar Medicina Alimentaț...
 RCA 2024: ieftin sau scump?

Se mai achita taxe de reziliere?

Probleme retea, router?

Burete dur pentru perna scaun rul...
 RCA firma

Conditii minimale router FiberLin...

caine care sperie lumea prin gard

Scutire abonament telefonie fixa ...
 

Incepator auto

- - - - -
  • Please log in to reply
30 replies to this topic

#1
BobbyDanutz

BobbyDanutz

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 10.03.2012
Buna tuturor celor de pe forum!Am o intrebare a carui raspuns nu il gasesc.Este bine sa cobor o vale cu un grad de inclinare nu prea mare Ford Focus tinand-o numai din frana?Ce se intampla daca viteza este mai mare?Se strica ceva piese?

P.S sunt incepator,am permis de 2 saptamani!Astept raspuns!Posted Image Scuze daca categoria este gresitaPosted Image

#2
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,422
  • Înscris: 15.12.2009
Dar ce, ti-e frica de frana de motor?

#3
potae

potae

    Sorosist frumos si liber

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,429
  • Înscris: 20.08.2013

Quote

Daca aveti de coborat o panta lunga, folositi frana de motor de la inceput si, la curbe, serpentine etc., ajutati-o cu frana de serviciu. Nu procedati invers sau, in nici un caz, nu folositi numai frana de serviciu (de picior) timp indelungat! Daca panta este accentuata, schimbati treptele din timp, nu lasati masina sa ajunga la viteze prea mari, cand nu mai puteti face schimbarile in trepte joase.

de pe http://www.fordbdt.r...de-franare.html

#4
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,269
  • Înscris: 24.01.2008

 BobbyDanutz, on 17 septembrie 2013 - 20:38, said:

NU !
Incingi / uzezi franele aiurea.

#5
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,947
  • Înscris: 09.12.2004
apare fadingul si aia este :)

#6
e_bulu

e_bulu

    parabulum

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,352
  • Înscris: 29.12.2009

 Ann0nyym0us, on 17 septembrie 2013 - 20:43, said:

Dar ce, ti-e frica de frana de motor?
Musca.

#7
alexdobre

alexdobre

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,783
  • Înscris: 25.02.2011
foloseste frana de motor + frana de picior
ps: nu doar la incepatori am observat problema asta ...merg cu masina iar cand trebuie sa franeze calca ambreiajul,da o treapta inferioara si folosesc frana de picior(cu ambreiajul calcat) ..whhhat?

Edited by alexdobre, 17 September 2013 - 21:38.


#8
george_eu25

george_eu25

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,375
  • Înscris: 24.06.2008
N-are nici pe dracu atata timp cat nu o faci timp indelungat!!!!!
Pe Transalpina mirosea anul trecut numai a ferodouri incinse de la "soferii" cu experienta care coborau.....In situatii de genul ala e indicata frana de motor,dar in rest n-are nici pe dracu!Atata doar ca o sa uzezi foarte repede placutele/ferodourile si discurile!

#9
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,422
  • Înscris: 15.12.2009

 george_eu25, on 17 septembrie 2013 - 21:37, said:

Atata doar ca o sa uzezi foarte repede placutele/ferodourile si discurile!

Si de ce sa faca asta cand poate foarte bine sa schimbe dintr-a 4-a intr-a 3-a (sau eventual 3-2), si sa nu mai uzeze nimic?

#10
eug3n92

eug3n92

    Mechanical Engineer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,378
  • Înscris: 28.09.2009
Se poate sa cobori o panta sa zicem cand ploua si daca franezi continuu o sa se incalzeasca tare de tot discurile, calci intr-o balta si ajunge apa pe ele si le ovalizezi (astea sunt cazuri mai rare, dar nu este deloc exclus).

#11
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Mai nasol cand franele se supraincalzesc, lichidul de frana incepe sa fiarba si din cauza vaporilor in instalatie ramai brusc fara frana, de regula cand ai cea mai mare nevoie.

#12
danpet

danpet

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,578
  • Înscris: 01.03.2007
In ziua de azi si scoala de soferi se face ca celelate scoli si facultati? Posted Image Trebuia sa te invete instructorul...
Pantele se coboara cu masina in viteza,in frana de motor,combinat cu frana de serviciu (pedala),daca e cazul.Treapta de viteza se alege in functie de viteza de cobarare si de turatia motorului.Daca esti intr-o treapta prea mica,masina se va opri (aproape) fara sa calci frana,iar motorul se va tura prea mult.Daca treapta e prea mare,nu se va simti franarea motorului.Experienta te va invata cu timpul...daca intelegi cum functioneaza masina si daca ai aptudini in acest sens....Am vazut si soferi cu permis de ani de zile si care nu stiau sa conduca.

Edited by danpet, 17 September 2013 - 22:07.


#13
Ann0nyym0us

Ann0nyym0us

    Arrogant bastard

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 17,422
  • Înscris: 15.12.2009

 danpet, on 17 septembrie 2013 - 22:03, said:

Pantele se coboara cu masina in viteza treapta

O sa inteleaga sa coboare panta cu 150 kmh.

#14
sebastyan-adryan

sebastyan-adryan

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,587
  • Înscris: 10.11.2012

 BobbyDanutz, on 17 septembrie 2013 - 20:38, said:

Buna tuturor celor de pe forum!Am o intrebare a carui raspuns nu il gasesc.Este bine sa cobor o vale cu un grad de inclinare nu prea mare Ford Focus tinand-o numai din frana?Ce se intampla daca viteza este mai mare?Se strica ceva piese?

P.S sunt incepator,am permis de 2 saptamani!Astept raspuns!Posted Image Scuze daca categoria este gresitaPosted Image
Frana de motor nene ca ai consum zero astfel. Nu incerca in treptele mari(5) . Incepe usor cu viteza 2,3,4 in functie de asfalt, inclinare.....
In caz de nevoie poti "pisca" frana de serviciu...

Edited by sebastyan-adryan, 17 September 2013 - 22:20.


#15
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Eu in scoala de soferi am invatat ca de regula, o panta se coboara in treapta cu care se si urca. Probabil azi sunt scoli de munte si scoli de ses, la astea din urma nu se-nvata urcatul si coboratul. :)

#16
george_eu25

george_eu25

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,375
  • Înscris: 24.06.2008

 rumegus, on 17 septembrie 2013 - 22:43, said:

Eu in scoala de soferi am invatat ca de regula, o panta se coboara in treapta cu care se si urca. Probabil azi sunt scoli de munte si scoli de ses, la astea din urma nu se-nvata urcatul si coboratul. Posted Image
Ai invatat prost.....Daca e un drum de munte care la urcare e serpuit sau mai abrupt si urci cu a 2-a,iar la coborare e soseaua mai dreapta si mai "intinsa" ce faci?Cobori tot cu a 2-a,cand ai putea foarte bine sa o faci cu treapta a 3-a sau a 4-a?
De obicei masina si soseaua dicteaza viteza!Una e sa cobori cu un matiz si alta e sa cobori cu un bmw!Alta stabilitate,alta aderenta...etc!

 Ann0nyym0us, on 17 septembrie 2013 - 21:39, said:


Si de ce sa faca asta cand poate foarte bine sa schimbe dintr-a 4-a intr-a 3-a (sau eventual 3-2), si sa nu mai uzeze nimic?
Poate pentru ca e incepator si nu stie inca?????Posted Image

#17
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Adica drumul serpuit la urcare "se-ntinde" cand il cobori? Credeam ca se subantelege ca-i vorba de acelasi drum.

#18
Barboso

Barboso

    Satir bătrân, "United Gashka" member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 52,269
  • Înscris: 24.01.2008

 george_eu25, on 17 septembrie 2013 - 22:55, said:

Ai invatat prost.....Daca e un drum de munte care la urcare e serpuit sau mai abrupt si urci cu a 2-a,iar la coborare e soseaua mai dreapta si mai "intinsa" ce faci?Cobori tot cu a 2-a,cand ai putea foarte bine sa o faci cu treapta a 3-a sau a 4-a?
De obicei masina si soseaua dicteaza viteza!Una e sa cobori cu un matiz si alta e sa cobori cu un bmw!Alta stabilitate,alta aderenta...etc!
Ai "inteles nimic".
Folosesti treapta in care ai urca pe acel drum, nu pe altul.  Sau tu, daca n-ai urcat pe-acolo, nu-ti dai seama cum ar trebui urcat ?  Cu aceeasi masina, normal...

Edited by Barboso, 17 September 2013 - 23:06.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate