Incepator auto
Last Updated: Oct 01 2013 17:13, Started by
BobbyDanutz
, Sep 17 2013 20:38
·
0
#1
Posted 17 September 2013 - 20:38
Buna tuturor celor de pe forum!Am o intrebare a carui raspuns nu il gasesc.Este bine sa cobor o vale cu un grad de inclinare nu prea mare Ford Focus tinand-o numai din frana?Ce se intampla daca viteza este mai mare?Se strica ceva piese?
P.S sunt incepator,am permis de 2 saptamani!Astept raspuns! Scuze daca categoria este gresita |
#3
Posted 17 September 2013 - 20:44
Quote
Daca aveti de coborat o panta lunga, folositi frana de motor de la inceput si, la curbe, serpentine etc., ajutati-o cu frana de serviciu. Nu procedati invers sau, in nici un caz, nu folositi numai frana de serviciu (de picior) timp indelungat! Daca panta este accentuata, schimbati treptele din timp, nu lasati masina sa ajunga la viteze prea mari, cand nu mai puteti face schimbarile in trepte joase. de pe http://www.fordbdt.r...de-franare.html |
#4
Posted 17 September 2013 - 20:46
#6
Posted 17 September 2013 - 21:01
#7
Posted 17 September 2013 - 21:37
foloseste frana de motor + frana de picior
ps: nu doar la incepatori am observat problema asta ...merg cu masina iar cand trebuie sa franeze calca ambreiajul,da o treapta inferioara si folosesc frana de picior(cu ambreiajul calcat) ..whhhat? Edited by alexdobre, 17 September 2013 - 21:38. |
#8
Posted 17 September 2013 - 21:37
N-are nici pe dracu atata timp cat nu o faci timp indelungat!!!!!
Pe Transalpina mirosea anul trecut numai a ferodouri incinse de la "soferii" cu experienta care coborau.....In situatii de genul ala e indicata frana de motor,dar in rest n-are nici pe dracu!Atata doar ca o sa uzezi foarte repede placutele/ferodourile si discurile! |
#9
Posted 17 September 2013 - 21:39
#10
Posted 17 September 2013 - 21:51
Se poate sa cobori o panta sa zicem cand ploua si daca franezi continuu o sa se incalzeasca tare de tot discurile, calci intr-o balta si ajunge apa pe ele si le ovalizezi (astea sunt cazuri mai rare, dar nu este deloc exclus).
|
|
#11
Posted 17 September 2013 - 21:57
Mai nasol cand franele se supraincalzesc, lichidul de frana incepe sa fiarba si din cauza vaporilor in instalatie ramai brusc fara frana, de regula cand ai cea mai mare nevoie.
|
#12
Posted 17 September 2013 - 22:03
In ziua de azi si scoala de soferi se face ca celelate scoli si facultati? Trebuia sa te invete instructorul...
Pantele se coboara cu masina in viteza,in frana de motor,combinat cu frana de serviciu (pedala),daca e cazul.Treapta de viteza se alege in functie de viteza de cobarare si de turatia motorului.Daca esti intr-o treapta prea mica,masina se va opri (aproape) fara sa calci frana,iar motorul se va tura prea mult.Daca treapta e prea mare,nu se va simti franarea motorului.Experienta te va invata cu timpul...daca intelegi cum functioneaza masina si daca ai aptudini in acest sens....Am vazut si soferi cu permis de ani de zile si care nu stiau sa conduca. Edited by danpet, 17 September 2013 - 22:07. |
#13
Posted 17 September 2013 - 22:18
#14
Posted 17 September 2013 - 22:18
BobbyDanutz, on 17 septembrie 2013 - 20:38, said:
Buna tuturor celor de pe forum!Am o intrebare a carui raspuns nu il gasesc.Este bine sa cobor o vale cu un grad de inclinare nu prea mare Ford Focus tinand-o numai din frana?Ce se intampla daca viteza este mai mare?Se strica ceva piese? P.S sunt incepator,am permis de 2 saptamani!Astept raspuns! Scuze daca categoria este gresita In caz de nevoie poti "pisca" frana de serviciu... Edited by sebastyan-adryan, 17 September 2013 - 22:20. |
#15
Posted 17 September 2013 - 22:43
Eu in scoala de soferi am invatat ca de regula, o panta se coboara in treapta cu care se si urca. Probabil azi sunt scoli de munte si scoli de ses, la astea din urma nu se-nvata urcatul si coboratul.
|
|
#16
Posted 17 September 2013 - 22:55
rumegus, on 17 septembrie 2013 - 22:43, said:
Eu in scoala de soferi am invatat ca de regula, o panta se coboara in treapta cu care se si urca. Probabil azi sunt scoli de munte si scoli de ses, la astea din urma nu se-nvata urcatul si coboratul. De obicei masina si soseaua dicteaza viteza!Una e sa cobori cu un matiz si alta e sa cobori cu un bmw!Alta stabilitate,alta aderenta...etc! Ann0nyym0us, on 17 septembrie 2013 - 21:39, said: Si de ce sa faca asta cand poate foarte bine sa schimbe dintr-a 4-a intr-a 3-a (sau eventual 3-2), si sa nu mai uzeze nimic? |
#17
Posted 17 September 2013 - 23:05
Adica drumul serpuit la urcare "se-ntinde" cand il cobori? Credeam ca se subantelege ca-i vorba de acelasi drum.
|
#18
Posted 17 September 2013 - 23:05
george_eu25, on 17 septembrie 2013 - 22:55, said:
Ai invatat prost.....Daca e un drum de munte care la urcare e serpuit sau mai abrupt si urci cu a 2-a,iar la coborare e soseaua mai dreapta si mai "intinsa" ce faci?Cobori tot cu a 2-a,cand ai putea foarte bine sa o faci cu treapta a 3-a sau a 4-a? De obicei masina si soseaua dicteaza viteza!Una e sa cobori cu un matiz si alta e sa cobori cu un bmw!Alta stabilitate,alta aderenta...etc! Folosesti treapta in care ai urca pe acel drum, nu pe altul. Sau tu, daca n-ai urcat pe-acolo, nu-ti dai seama cum ar trebui urcat ? Cu aceeasi masina, normal... Edited by Barboso, 17 September 2013 - 23:06. |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users