Incalzire suplimentara
Last Updated: Feb 16 2012 11:03, Started by
Mig VWFan
, Dec 13 2010 15:02
·
0
#55
Posted 09 January 2011 - 15:16
severus68, on 8th January 2011, 20:45, said: In experienta mea canadiana am vazut ca mai toate masinile de acolo au acest sistem( block heater) . De ce la noi nu se gaseste montat pe masini este o intrebare ? Nu cred ca ar fii asa de costisitor . "A block heater is an electric heater that heats the engine of a car to ease starting in cold weather. They are connected to normal AC power overnight or before driving, via regular power plugs that are fed through or near a vehicle's grille. This allows easier starting in cold temperatures, by keeping the coolant warm. Heaters are also available for motor oil so that warm oil can quickly circulate and warm the engine during startup. The rapid heat circulation caused by block heaters also aids the initial vaporization of fuel in the engine; because of this effect, block heaters reduce pollution, as poor fuel vaporization causes much higher emissions. Block heaters or coolant heaters are also found on permanently-installed standby generator systems using Diesel engines, to allow generator sets to quickly pick up load during emergencies." Am vazut cred pe acelasi seit sunt sisteme care incalzesc baia: se pun in locul jojei de ulei, unele sunt in locul busonului de scurgere la ulei,altele se lipesc sub baie cu un adeziv si modele care incalzesc antigelul direct pe radiator inlocuieste un capacel sau buson de umplere ,cu pompa de recirculare si termostat.Ultimul cred ca este eficient mai ales la plecarea de pe loc ca o sa gasesti apa incalzita in plus il dai jos si il poti folosi la alta masina. Edited by cri-sti, 09 January 2011 - 15:18. |
#56
Posted 09 January 2011 - 16:15
ieri a adus cineva vorba de asa ceva si zicea ca e si varianta cu "termoplonjor" infipt(e) in capacele alea ce trebuie sa dara de pe blocul motor cind ingheata lichidul de racire.
astea legate la o priza cu temporizator si gata treaba |
#57
Posted 10 January 2011 - 08:43
severus68, on 8th January 2011, 19:45, said: In experienta mea canadiana am vazut ca mai toate masinile de acolo au acest sistem( block heater) . De ce la noi nu se gaseste montat pe masini este o intrebare ? Nu cred ca ar fii asa de costisitor . |
#58
Posted 10 January 2011 - 09:25
f300, on 10th January 2011, 08:43, said: Nu e vorba de banii dati direct pe rezistenta aia, e vorba de mai multi factori combinati. In primul rind iernile nu sint asa rele si temperaturi sub -10 grade sint probabil numai 20-30 zile pe an din care citeva poate nici nu vrei sa mergi nicaieri cu masina; motoarele astea mici moderne pornesc si la -15 grade ok si nu se incalzesc asa greu si uzura e modica (oricum pe drumuri romanesti se duce orice altceva decit motorul care tine de obicei multe sute de mii de km). In al doilea rind nu asa multi oameni au infrastructura necesara: in Canada sint prize pina si in parcarile de pe autostrada iar in Romania sint case si localitati fara curent (vedeti numai threadurile de aici cu luat curent de la vecini de la sute de metri). In al treilea rind se fura: de la cabluri de TV pina la cabluri de inalta tensiune; se fura pina si benzina din rezervor; daca nu ai masina undeva ingradita si incuiata o sa te trezesti fara prelungitor in prima noapte. Bafta maxima . Attached Files |
#59
Posted 19 January 2011 - 21:36
Eu am gasit o varianta usoara de pus in practica si nu foarte costisitoare de preincalize a antigelului care intra in caloriferul de incalzire a habitacluilui(doar asta ne intereseaza).
Se poate intreba la dezmembrari sau la piese auto despre un corp incalzitor antigel care este pur si simplu o teava mai groasa in carne prin care trece lichidul ce trebuie incalzit,iar in lateral are montate niste bujii incandescente(posibil asemenea ca alea de la piston) care se incing foarte tare si incalzesc apa.Acest corp de incalzire poate fii facut si de un strungar meserias dar sa aveti intai bujiile k sa stie omu de cat sa va faca pasul la filet si lungimea lui..Se pot monta 3 sau 4 bujii iar acestea se aprind pe rand la un interval de sa zic 30 sec.Trebuie si niste relee montate iar sistemul va fii pornit manual daca vreti prin montarea unui comutator in habitaclu.Trebuie montat pe turul caloriferului (logic).Treaba asta nu se face in necunostinta de cauza,ci de cineva care se pricepe la electronica auto.Postez acest raspuns pt ca am un motor diesel care nu se incalzeste cand f frig afara(nu e de la termostat!!!).Sistemul va functiona doar cu motorul pornit sa nu se descarce bateria. asta poate fii facut asa cum am mai spus pe strung dintr o teava groasa din otel inoxidabil. Attached FilesEdited by burybuzau, 19 January 2011 - 21:54. |
#60
Posted 20 January 2011 - 10:31
interesant si cu potential succes
cum merge la tine? ps. schema electrica e ciudata, ce sunt acele piese negre cu 3 picioare? face temporizare? |
#61
Posted 20 January 2011 - 20:34
Cred ca mai simplu iei o caramida sa o pui pe pedala de acceleratie; sau as fi zis o chestie echivalenta cu batrinul soc doar ca nu e asa de usor la masinile astea noi. De ce? Pai incalzesti mai mult motorul prin faptul ca arzi mai multa benzina ca sa suporti sarcina suplimentara pe alternator decit prin incalzire directa (randamentul la motoarele normale e in jur de 20%, deci de 4 ori incalzesti mai mult doar din pierderi decit prin rezistentele alea, asta chiar considerind randamentul alternatorului 100% si fara pierderi in sistemul electric).
Acum daca faci o aeroterma de 1000+W care sa incalzeasca direct aerul suflat in habitaclu e o alta poveste... |
#62
Posted 20 January 2011 - 20:51
#63
Posted 26 January 2011 - 16:47
inca nu stiu daca functioneaza sau nu pt nu am reusit sa montez modulul(este frig afara)dar teoretic ar trebui sa functioneze deoarece am vazut unul pe un laguna 2
|
#64
Posted 06 February 2011 - 03:07
Legat de incalzirea motorului.
azi mi-o venit o idee, dar nu stiu cat de buna e in practica. eu de regula cand plec de acasa fac in jur de 5-6km pana ajunge apa la temperatura (1km la sub 1500rpm - drum rau, 2km de regula la viteze de 90-100 si apoi prin oras - mers normal). azi am vazut ca imi lipseau cam 300ml de lichid din vasul de expansiune. am completat, si am observat ca parca se incalzeste motorul putin mai greu decat inainte (am facut 7-8km pana o urcat in temp). Avand in vedere ca de obicei prin oras nu merg mai mult de 15-20km si frigul de afara, ma intreb daca as scoate 500-600ml nu s-ar incalzi mai repede? bineinteles ca as tine in porbagaj o sticla de antigel pregatita in caz de drumuri mai lungi. LE: mentionez ca nu las masina la relanti inainte sa plec decat 20-30 sec pana inchid garajul. Edited by Ade_Dear, 06 February 2011 - 03:11. |
|
#66
Posted 02 February 2012 - 15:21
O sursa termica rapida si puternica in acelas timp sunt galeriile de evacuare.
Se incalzesc foarte repede(in 20 de secunde ajung la 100grade) ,degaja de la cativa kw pana la cateva zeci de kw(ma refer la echivalent energie calorica) in regim normal de functionare al motorului. Problema este cum reusim sa folosim aceasta energie calorica. La Trabant incalzirea in habitaclu se face preluand enrgie calorica de la galeriile de evacuare deci se poate. Edited by florinellll, 02 February 2012 - 15:22. |
#67
Posted 15 February 2012 - 09:12
Inainte de a bricola ceva pe la masini , mai simplu este sa cautati si sa vedeti ce echipari speciale au masinile respective vindute prin tarile nordice . Diferentele sint uriase din acest punct de vedere.
Veti vedea ca sistemele de incalzire sint in principal pt motor nu pt pasageri . Masina / motorul trebuie sa se incalzeasca asta pt a intra in parametrii iar ca efect conex , caldura in masina . Asa am cauta eu pt un diesel si am gasit un sistem de incalzire al uleiului / dotare de fabrica , montat pe masinile ce se vind in N . Sistemul functioneaza in functie de temperatura exterioara si a uleiului motor , in trepte ( 3) pina la atingerea temperaturii optime . Nu o preincalzire ci o incalzire suplimentara dupa pornirea motorului . Pornirea din tx este o varianta , sigura , deoarece sistemul nu permite pornirea decit in cazul ca masina este asigurata , deci nu sint riscuri de accidente . Problema este daca masina sta in garaj . Trebuie pornita dar si usile deschise din cauza gazelor . Varianta cu aeroterma in masina , nu rezolva decit problema pasagerilor si este greoaie . Pt cei cu garaj , cea mai buna idee poate fi montarea unei aeroterme strategic amplasate , cu dirijarea aerului cald sub motor . Pornirea ei cu circa 30 de minute inainte de plecare face minuni iar incalzirea cu aer , prin miscarea lui spre toate componentele motorului , este net superioara fata de incalzirea totala a garajului . |
#68
Posted 16 February 2012 - 11:03
Nu stiu ce s-a mai scris anterior (n-am citit tot), dar cu ani in urma am vazut un model de Skoda 130LS, daca imi amintesc bine (ultimile produse de cehii comunisti), pentru tarile nordice si erau prevazute cu rezistente electrice introduse in furtunele (acelea groase) de intrare / iesire antigel din motor.
Se cuplau aceste rezistente printr-o mufa (priza aflata in compartimentul motor) la un cablu electric cu stecher normal pentru 220V, ce se alimenta de la o priza din garaj. In cateva minute se incalzea motorul si putea fi pornit fara probleme, indiferent de temperarura de afara. Daca si iernile urmatoare vor fi ca aceasta, probabil ca producatorii se vor gandi la sisteme similare! |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users