Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Slovacia / Kosice

Spatiu stocare aproape plin

Recomandare aer conditionat 9000 ...

Cum v-ati apucat de editare foto?
 Problema unezeala grinda de lemn ...

Intrebare hdmi laptop lenovo

Fezabilitate - Adaugare microinve...

Hard disk extern SSD, A92
 Parere cartier Uverturii/Virtutii...

inmatriculare autoturism reprezen...

2 aere conditionate pe un singur ...

Intarzietor de priza zahar
 Oprire update Asus ZenFone 10

Concediu Canada - Gestiunea banil...

Folii faruri - plastic sau sticla...

Alternative, reducere costuri, pa...
 

Numai aici despre Legea privind rezilierea contractelor cu operatorii de telefonie mobilă și de televiziune prin cablu.

- - - - -
  • Please log in to reply
1960 replies to this topic

#757
sicko

sicko

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 616
  • Înscris: 01.11.2004

View Postiullym, on 5th August 2010, 21:19, said:

Si inca ceva, chiar daca poate operatorul sa justifice acele costuri, pt a le putea pretinde, ar fi trebuit sa specifice in contract ca in cazul unei denuntari unilaterale premature, clientul trebuie sa returneze  valorea gratuitatilor ramase neamortizate. A cerut vreun operator asta? Nu; ei vor parte din cei 150 de euro indiferent ca abonamentul incheiat e de 3 sau 30 de euro, Sunt despagubirile identice in aceste cazuri? Nu. Daca tu consideri asta justa despagubire nu te tine nimeni sa o platesti.


1. M-am lamurit ca voi fara misto-uri suburbane nu puteti. E usor sa fiti zmei pe net. Bun, mi-e indiferent. Da, inteleg greu un text in limba romana. Esti fericit?
2. Pe ce iti bazezi logica asta cu calculul subventiilor? Asa ti se pare tie normal, sau cum? Exista o modalitate de calcul universal agreata?
Niciodata nu s-a ridicat problema asa cum se ridica acum, dupa modificarea legislatiei. Pana cum era clar, la Orange plateai abonamentele ramase, iar la Vodafone taxa fixa de 150/75 Euro. La Orange e exact la fel si acum, orice ati scrie pe-aici, practica e diametral opusa.
Vorbesti de parca de 5 ani incoace despagubirile catre operator se calculeaza exact cum scrii tu. N-a fost cazul niciodata pana acum. De asta intreb: de unde pana unde calculezi tu asa? "...in justificarea despagubirii trebuie sa fie doar valoarea subventiilor ce trebuiau amortizate in lunile de abonament de dupa reziliere." Unde scrie asta?

#758
slai

slai

    User Incredibil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 31,005
  • Înscris: 25.01.2007
Esti incapatanat si ai mintea odihnita.

#759
sicko

sicko

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 616
  • Înscris: 01.11.2004

View Postslai, on 5th August 2010, 21:49, said:

Esti incapatanat si ai mintea odihnita.


:-( Eu nu inteleg, voi nu vreti sa aveti siguranta? Ajung spusele a 2-3 persoane de pe un forum si gata, toata lumea in viteza spre ANPC? Tot eu sunt ala nasol...bineinteles.
Nu suntem oi, ce naiba! Eu vreau un raspuns la cea mai simpla intrebare: unde sunt cei care rezilieaza acum, dupa modificari? Ca doar preavizul de 30 de zile nu trebuie nici ala respectat, nu? Atunci nu dureaza nimic. "Pa", si gata, nu?

Dar da, pentru ca intreb asta, eu sunt angajat de-al naiba mai stie carei companii.

Absolut penibil. Pe multe arii softpedia exista oameni care chiar stiu ce vorbesc. Aici, pe GSM, e...horror, din pacate. :-(

Edited by sicko, 05 August 2010 - 20:57.


#760
13YTe

13YTe

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,336
  • Înscris: 25.11.2006

View Postsicko, on 5th August 2010, 21:56, said:

:-( Eu nu inteleg, voi nu vreti sa aveti siguranta? Ajung spusele a 2-3 persoane de pe un forum si gata, toata lumea in viteza spre ANPC? Tot eu sunt ala nasol...bineinteles.
Nu suntem oi, ce naiba! Eu vreau un raspuns la cea mai simpla intrebare: unde sunt cei care rezilieaza acum, dupa modificari? Ca doar preavizul de 30 de zile nu trebuie nici ala respectat, nu? Atunci nu dureaza nimic. "Pa", si gata, nu?

Dar da, pentru ca intreb asta, eu sunt angajat de-al naiba mai stie carei companii.

Absolut penibil. Pe multe arii softpedia exista oameni care chiar stiu ce vorbesc. Aici, pe GSM, e...horror, din pacate. :-(
Cazul sunt eu,
Dupa refuzuri repetate ale consultantilor de la RC Zapp, am portat numarul in alta retea, inainte de terminarea perioadei contractuale prelungite, fara sa astept 30 de zile cate ai vrea tu, cu asigurarea clara si inregistrata a convorbirii in care ma asigura de faptul ca nu au absolut nici o alta pretentie inafara de plata pentru serviciile prestate pana la inchiderea contractului. Daca imi vine o factura prin absurd cu despagubiri de 200USD, nici o problema merg la ANPC sa le justifice lor ce e cu banii aia si daca e ok din punctul de vedere al ANPC le si platesc :naughty:
Apropo, luni am sa ma duc la RDS cu o prietena sa-si rezilieze si ea un contract incheiat in ianuarie pe 15 luni (primele 3 gratis + 12 ce trebuie platite), este de acord sa plateasca cele 3 luni oferite gratis dar nici un leu in plus. O sa vezi ca si in cazul asta o sa obtin acelasi rezultat si anume REZILIERE fara probleme.

Edited by 13YTe, 05 August 2010 - 21:35.


#761
boy4ever

boy4ever

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,642
  • Înscris: 21.07.2010

View Post13YTe, on 5th August 2010, 22:28, said:

Apropo, luni am sa ma duc la RDS cu o prietena sa-si rezilieze si ea un contract incheiat in ianuarie pe 15 luni (primele 3 gratis + 12 ce trebuie platite), este de acord sa plateasca cele 3 luni oferite gratis dar nici un leu in plus. O sa vezi ca si in cazul asta o sa obtin acelasi rezultat si anume REZILIERE fara probleme.
Mult succes! Si chiar te rog sa ne ti la curent cu toate acestea :)

#762
sicko

sicko

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 616
  • Înscris: 01.11.2004

View Post13YTe, on 5th August 2010, 22:28, said:

Cazul sunt eu,
Dupa refuzuri repetate ale consultantilor de la RC Zapp, am portat numarul in alta retea, inainte de terminarea perioadei contractuale prelungite, fara sa astept 30 de zile cate ai vrea tu, cu asigurarea clara si inregistrata a convorbirii in care ma asigura de faptul ca nu au absolut nici o alta pretentie inafara de plata pentru serviciile prestate pana la inchiderea contractului. Daca imi vine o factura prin absurd cu despagubiri de 200USD, nici o problema merg la ANPC sa le justifice lor ce e cu banii aia si daca e ok din punctul de vedere al ANPC le si platesc :naughty:


Am precizat ca nu stiu cum e la alti operatori in afara Vodafone si Orange. Exemplele de la altii nu-s f. asemanatoare. De ce? Pt. ca in cazul lor stiu SIGUR ca se emit facturile ce contin taxele de reziliere/despagubire, atc. Aici nimeni nu-ti va spune la telefon ca nu au alte pretentii, fii sigur. Asta-i diferenta.
De-asta vreau exemple de la ei, sa vad cum se poate scapa de problema asta. :-)

Edited by sicko, 06 August 2010 - 07:08.


#763
sicko

sicko

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 616
  • Înscris: 01.11.2004

View PostSpeedo, on 6th August 2010, 09:19, said:

sicko, te rog posteaza doar daca aduci informatie pe topic, altfel retine-te de la comentarii, ti-ai spus punctul de vedere, a ramas consemnat, lumea il poate citi.

Ma refer la thread-urile in care se dezbate rezilierea anticipata.

Este un avertisment.


In cazul in care sfaturile pro-reziliere ale celorlalti se dovedesc a fi fara nicio baza reala si fara rezultate cu ei nu se va intampla nimic? Lasa-ma sa ghicesc...nu. Ok, hai ca nu mai spun nimic...oricum e cel putin interesanta atitudinea asta. Faceti cum spune wirespot. El stie. Va fi bine. :-)


Bafta!

#764
danielarvy222

danielarvy222

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 171
  • Înscris: 30.04.2010
offtopic:
vezi ca au intrat moderatorii pe fir; pe aici se obisnuieste sa se foloseasca ''tehnica pumnului in gura''
e posibil sa iti iei suspend, kick, ban, etc fara sa faci absolut nimic; asa inteleg unii ''libertatea de exprimare''; din punctul meu de vedere trebuiau sa se nasca in alta epoca...
si pe mine m-au acuzat ca sunt clona, fara sa imi prezinte nici un argument cu care sa isi sustina afirmatia
deci, mare atentie..

#765
pizaru1000

pizaru1000

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 245
  • Înscris: 20.07.2010
salut
si eu am fost acuzat ca sunt clona
but, who cares anyway?

#766
n0sp3rat

n0sp3rat

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 381
  • Înscris: 31.12.2009

View Postdanielarvy222, on 6th August 2010, 10:00, said:

offtopic:

si pe mine m-au acuzat ca sunt clona, fara sa imi prezinte nici un argument cu care sa isi sustina afirmatia
deci, mare atentie..
Off topic :
Pai si de ce nu te clonezi ?  :thumbup:

#767
danielarvy222

danielarvy222

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 171
  • Înscris: 30.04.2010
asta ar mai trebui...

#768
mariuscotan

mariuscotan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 65
  • Înscris: 23.12.2006
Am fost la Orange Shop in satu mare cu aceasta nofificare si am avut o mica supriza, dar am facut fata situatiei :) hai sa va povestesc celor interesati :D

Merg acolo si dupa ce stau 20 min acolo fara sa fiu bagat in seama, imi iau si eu un nr de ordine, ca doar asa se procedeza la toti, ma asez la un birou sa vb cu un reprezentant. Iii zic frumos ca am o notificare de reziliere, doresc o stampila, un nr de inregistrare si o semnatura, la care angajata, ft amabila si cu un ras ironic imi spune ca nu se poate asa ceva. La care eu ... poftim, cum adica nu se poate? pai asa, pur si simplu nu pot sa va inregistrez asa ceva.

Ii zic OK, nu doriti sa o intrgistrati, atunci veti inregistra doua, una va fi notificarea de reziliere, iar cealalta va fi reclamatia mea impotriva Dvs. ca si angajat Orange, pe motivul ca nu ma serviti, avand in vedere ca e magazinul oficial Orange. Si se pare ca asta a tinut, dar totusi inca nu a cedat, spunandu-mi ca se poate, dar nu cum vreau eu, ci au ei o "cerere standard" de reziliere in cazul asta si ca va trebui sa platesc daune si nush ce... la care ii zic ca nu-s curios, dar insista ca totusi... ok, i-am zis sa mi-o dea s-o citesc, si ce credeti ca era printre alte detalii de genu, nume, prenume, cnp... bla bla bla... jos de tot, scris cu caractere de 6 cred, cu steluta, ca numarul de telefon se va pierde, la fel si punctele orange thank you, si ca eu ma oblig sa le platesc lor nush ce despagubiri... si i-am zis la aia ca poate sa uite, nu-s curios si ca eu nu voi face asa ceva, si imi zice ca pot plati la caserie, i-am zis ca daca imi trimite factura pt asa ceva dupa ce reziliez, atunci mai vb, da cica nu poate sa-mi dea factura, sa platesc la caserie.


Hai ca m-am prea lungit, pana la urma mi-a facut copie dupa buletin, mi-a pus o stampila, o semnatura si un nr de inregistrare, defapt de sesizare, ca mi-a zis ca altfel nu poate sa-mi inregistreze decat ca si sesizare... deci intr-un final s-a putut, dupa ce am amenintat-o putin...

Mi-a spus ca normal in 6 zile trebuie sa primesc raspuns, daca nu, atunci in maxim 30 de zile. Dupa nici 5 minute dupa ce am iesit din shop, am primit sms ca mi s-a inregistrat sesizarea bla bla bal, termen de remediere 6 zile.

Ce parere aveti? Ati mai primit careva ceva raspuns, sau ceva concret?


Quote

Maine merg sa le las celor de la Orange notificarea de reziliere.

Am scris ceva de genul:



NOTIFICARE
Catre Orange Romania SA


Subsemnatul xxxx, identificat prin cod abonat 035xxxxxxxx, CNP xxxxxx, CI seria xx nr xxxx, adresa: xxxxxxxxxxxxx

Prin prezenta va notific rezilierea contractului de prestari servicii cu nr. 17xxxxxxxx, incepand din data de 14.08.2010.

Vă solicit deasemenea în temeiul legii nr. 677/2001 art. 14 și 15 ca de la data de mai sus: să ștergeți datele mele personale; să anonimizați datele mele personale pe care le puteți păstra în mod legal în ciuda acestei solicitări; să încetați prelucrarea lor și transmiterea către terți în orice scopuri; să notificați orice terți de această solicitare.

De asemenea solicit ca de la data specificata mai sus, numarul de telefon sa-mi fie trecut pe cartela prepay, in vederea unei viitoare portari in alta retea, iar punctele Orange Thank You pe care le detin la acea data sa imi fie transferate ca si credit pe cartela prepay.


Această notificare a fost întocmită în două (2) exemplare, unul păstrat de subsemnatul și unul înmînat Orange Romania SA.



Nume, semnatura


Data



E bine cum am formulat? Ar mai trebui adaugat ceva sau e ok asa?


#769
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002
Deci ei cer despăgubiri pentru reziliere înainte să se fi produs rezilierea. Cîtă logică. :D Iar dacă le-ai semna formularul acela (prin care recunoști că le datorezi despăgubiri) și le-ai mai și plăti cît îți cer fără factură, chiar că n-ai mai avea ce face.

Pregătește-ți acum sesizarea spre ANPC pentru că mă îndoiesc că vor executa cum ar trebui. Dacă pînă pe 14 nu au făcut-o deja poți s-o trimiți. Ce anume vei reclama spre ANPC depinde de cum vor reacționa ei.

#770
mariuscotan

mariuscotan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 65
  • Înscris: 23.12.2006

View Postwirespot, on 6th August 2010, 21:00, said:

Deci ei cer despăgubiri pentru reziliere înainte să se fi produs rezilierea. Cîtă logică. :D Iar dacă le-ai semna formularul acela (prin care recunoști că le datorezi despăgubiri) și le-ai mai și plăti cît îți cer fără factură, chiar că n-ai mai avea ce face.

Pregătește-ți acum sesizarea spre ANPC pentru că mă îndoiesc că vor executa cum ar trebui. Dacă pînă pe 14 nu au făcut-o deja poți s-o trimiți. Ce anume vei reclama spre ANPC depinde de cum vor reacționa ei.


Vedem, oricum va mai tin eu la curent, da parca vad ca o sa ma sune... o sa-i las sa vorbeasca bla bla bla... si la urma o sa ii intreb daca au inregistrat convorbirea, si o sa le zic ca incalca legea :)) ca nu mi-am oferit acordul.... stiu si eu chestia asta si sa vedem ce o sa zica :)))



oricum va tin eu la curent si o sa va mai cer parerea sa vedem ce se poate face, ca eu pe la sf lunii plec din tara pt o perioada mai lunga si tare as vrea sa scap de ei :)

#771
pahsu

pahsu

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 201
  • Înscris: 22.12.2008
La Romtelecom a mers cineva sa rezilieze? Ati primit la magazin act cu nr. de inregistrare, semnatura etc. sau v-au spus doar ca va contacteaza telefonic?

#772
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002

View Postmariuscotan, on 6th August 2010, 21:04, said:

Vedem, oricum va mai tin eu la curent, da parca vad ca o sa ma sune... o sa-i las sa vorbeasca bla bla bla... si la urma o sa ii intreb daca au inregistrat convorbirea, si o sa le zic ca incalca legea :)) ca nu mi-am oferit acordul.... stiu si eu chestia asta si sa vedem ce o sa zica :)))

Participantul la convorbire are voie să înregistreze. Ei te avertizează din alt motiv: ca să poate folosi înregistrarea ca probă ulterior. Fără acel avertisment nu au voie. Asta nu se aplică și pentru tine, tu poți înregistra și folosi înregistrarea ca probă fără să îi avertizezi.

Doi la mînă, nu au totdeauna cînd te sună interes să înregistreze, depinde despre ce e convorbirea. :) Cîteodată îți spun că se înregistrează, cîteodată nu.

Quote

ca eu pe la sf lunii plec din tara pt o perioada mai lunga si tare as vrea sa scap de ei :)

Dacă ai dovada de reziliere și abonamentul plătit la zi nu te interesează. Poți să le zici și lor că ai un motiv serios, poate înțeleg de vorbă bună.

#773
archaeus5

archaeus5

    The voice of reason

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,730
  • Înscris: 03.12.2006

View Postwirespot, on 13th July 2010, 14:02, said:

În primul rînd or să pretindă că legea nu se aplică retroactiv ci doar pentru contractele nou semnate. Asta este FALS pentru că legea se aplică în momentul în care una dintre părți încearcă să se prevaleze de o clauză, nu în momentul semnării.

Retroactiv înseamnă că dacă faptul deja s-a produs (rezilierea) operatorul poate pretinde taxa pentru că s-a produs înaintea promulgării legii. Dar REPET nu are nicio legătură cu data semnării, contează data rezilierii.

În al doilea rînd, la Cosmote, Orange și Vodafone taxa de reziliere nici nu face parte din contract ci apare doar într-un act complet separat, pe care nu l-a semnat nici operatorul nici clientul. Deci oricum e apă de ploaie. Din păcate marea majoritate a abonaților nu au nici cele mai elementare cunoștințe de drept civil, iar operatorul le spune minciuni și ei îl cred.

În al treilea rînd taxele de reziliere erau oricum ilegale și dinaintea acestei promulgări. Pentru orice sumă pretinsă, furnizorii trebuie să prezinte dovezi concrete privind semnificația acelei sume: produse vîndute, servicii prestate, daune etc. Ori taxele alea erau scoase complet din burtă.

În al patrulea rînd, aștept cu nerăbdare să văd ce modificări vor face la contracte, acum că legea îi contrazice în sfîrșit explicit. Bănuiesc că pe termen scurt vor băga chestia cu retroactivitatea, bazîndu-se pe faptul că bizonii e proști și merge.


Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 497 din 19 iulie 2010

Parlamentul Romaniei adopta prezenta lege.

Art. I
Articolul 84 din Legea nr. 296/2004 privind Codul consumului, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 224 din 24 martie 2008, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
"Art. 84
Dreptul consumatorului la denuntarea sau rezilierea contractului nu poate fi anulat sau restrans de nicio clauza contractuala sau intelegere intre parti, in cazurile prevazute de lege, aceasta fiind considerata nula de drept.
Drepturile partilor referitoare la o justa despagubire nu vor fi afectate in cazul denuntarii unilaterale."

Art. II
In anexa la legea nr. 193/2000 privind clauzele abuzive din contractele incheiate intre comercianti si consumatori, republicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea i, nr. 305 din 18 aprilie 2008, la punctul (1), litera j) se modifica si va avea urmatorul cuprins:
# "j) restrang sau anuleaza dreptul consumatorului de a denunta sau de a rezilia unilateral contractul, in cazurile in care: comerciantul a modificat unilateral clauzele prevazute la lit. e);
# comerciantul nu si-a indeplinit obligatiile contractuale;
# comerciantul a impus consumatorului, prin contract, clauze referitoare la plata unei sume fixe in cazul denuntarii unilaterale;".


Aceasta lege a fost adoptata de Parlamentul Romaniei, cu respectarea prevederilor art. 75 si ale art. 76 alin. (2) din Constitutia Romaniei, republicata.


Totul se reduce la "justa despagubire" care e greu de identificat si cuantificat... Nu stiu de dar presimt eu ca numai dupa ce ajungi in tribunal o sa afli daca poti rezilia si in ce conditii. Adica iar tribunale pline si inca o lege aiurea.

Edited by archaeus5, 08 August 2010 - 17:40.


#774
wirespot

wirespot

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,654
  • Înscris: 23.09.2002

View Postarchaeus5, on 8th August 2010, 17:28, said:

Totul se reduce la "justa despagubire" care e greu de identificat si cuantificat... Nu stiu de dar presimt eu ca numai dupa ce ajungi in tribunal o sa afli daca poti rezilia si in ce conditii. Adica iar tribunale pline si inca o lege aiurea.

Poți rezilia. Dacă n-ai putea n-ar avea motiv să ceară despăgubiri, nu? Hai să gîndim logic.

Lucrurile astea se întîmplă într-o ordine, cauză și efect. Tu reziliezi, după care ei emit pretenții la despăgubiri. Tu le plătești sau refuzi. Ei te dau în judecată sau o lasă baltă.

Justa despăgubire apare în ecuație doar dacă te dau în judecată. Și e cam singurul lucru corect pe care l-ai spus, și anume că va fi determinată la proces.

Tind să mă îndoiesc că operatorii vor da mii de oameni în judecată. Chiar și atunci cînd au legea de partea lor (abonament neplătit) nu dau niciodată pe nimeni în judecată ci apelează la recuperatori. Iar de data asta nu au legea de partea lor.

Atenție, nu mă refer la disputarea justeții despăgubirilor. Mă refer la faptul că nici măcar nu se poate ajunge la proces.

* Orange are în contractul de bază o clauză (8c) care spune că ambele părți pot denunța unilateral oricînd. Asta anulează orice pretenție la despăgubiri pentru reziliere prematură.

* Și Vodafone și Orange au clauza de despăgubiri într-un act (TCG) nesemnat de client.

La alți furnizori (care au clauza în contractul de bază) poate că s-ar putea pune problema unui proces. La Vodafone și Orange este extrem de improbabil.

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate