Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Probleme functionare motocoasa Ma...

Imprimanta 3D mai "moderna"

Folie anticondens

Hidroizolatie piscina
 Am gasit un IPhone

Eveniment 14-16 iunie nZEB expo

Semnalizare incarcare Pachet acum...

Implantologie & Cityscape (re...
 Scurta sinteza a atacurilor posib...

Cel mai bun antivirus / firewall ...

Honor 200 si 200 Pro

Sfat inchidere spatiu intre cada ...
 ANCPI: Scaderi pe piata imobiliara

Dac+Amp sau DAC/AMP combo pentru ...

Camera cu panou solar 180° field ...

Eroare F16 msh Whirlpool 6 sense
 

Toshiba Qosmio G30

- - - - -
  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1
tomtom

tomtom

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,139
  • Înscris: 03.01.2007
Salutare tuturor.

Aventura incepe in anul 2007 cand se cumpara din Spania un laptop Toshiba Qosmio G30 cu "numai" 2400 euro, nou, din magazin, cu garantie, cu tot ce trebuie.

Laptop-ul este folosit in mod normal timp de 2 ani fix (ironic, voi explica pe parcurs de ce).
Cumparat pe 29 septembrie 2007, stricat pe 28 septembrie 2009, dus in service pe 5 octombrie 2009.


Problema

Pe data de 28 septembrie ac., la pornirea calculatorului apar dungi verticale verzi pe display.
Laptop-ul a fost folosit, repet, intr-un mod absolut corect, nu s-a trantit, nu s-a bruscat, nu s-a aruncat prin dulapuri, masini, pe jos samd.

... cauza ar putea fi ...
1. Chip-ul grafic dus (cea mai nasoala situatie)
2. O oarecare fisa dintre display si placa de baza.

Stau, ma gandesc, analizez, bag un monitor extern. Stupoare. Acelasi rezultat.
In secunda 2 sun la singurul service Toshiba din Romania!, "Scop Computers" Bucuresti, am spus singurul, pentru ca la celalalt cand am sunat si le-am spus problema m-au indrumat direct catre Scop, cu pretextul vechimii pe piata, experientei samd.

Sun la Scop, vorbesc la tehnic, le explic problema foarte clar, imi spun ok si ma cheama cu laptop-ul in service.
Las laptop-ul la ei si ma duc acasa cu intentia de a cauta respectiva problema pe internet, in ideea in care s-a mai lovit cineva de ea.

Constat ca nu sunt singurul nefericit! :) (Cautati pe google "toshiba gpu repair").

GPU Nvidia ars dupa ~1-2 ani de functionare.
Bug hardware recunoscut de Toshiba.
Program de schimbare gratuita a placii de baza concomitent cu lansarea unui update de BIOS pentru prevenirea supraincalzirii procesorului grafic.
https://www.toshiba-...nnouncement.pdf

Ma intorc la service, vorbesc la tehnic iar, povestesc ce am gasit pe net, baiatul imi spune cu un zambet idiot pe buze ca a auzit ceva, dar nu crede ca se va rezolva nimic pentru ca nu depinde de el si ca ar trebui sa vorbeasca "mai sus".

Sun la Scop, la birouri, le explic cat mai detaliat problema, imi spun ca ei nu au auzit de programul asta, dar se vor interesa. (Repet, programul este international, iar ei sunt service autorizat Toshiba).

Sun peste 2 zile, imi dau dreptate, ma intreaba daca am factura de cumparare.
O iau, o duc la service, baietii constata ca nu se poate face nimic.
De ce?
Programul de inlocuire a placii de baza, gratuit, este in vigoare numai un an de la expirarea garantiei standard.
Teoretic, depasisem perioada cu fix 6 zile (Ironic nu). Practic, perioada a expirat la o zi dupa ce mi s-a parlit procesorul grafic.

Dupa alte 2 zile imi trimit pe mail devizul lucrarii. Nici mai mult, nici mai putin de 850 euro/fara TVA.
813 euro placa de baza
40 euro manopera + diagnosticarea

Buuun ...

Sun iar la Scop.
Intreb si eu, ca un babalau ce sunt ca am dat 2400 euro pe o bashina de laptop si de marca, daca lor li se pare normal sa se strice dupa numai 2 ani de functionare.
Imi spun ca ei n-au ce face, ca nu tine de ei si ca in fond si la urma urmei nu-i intereseaza problema. De ce i-ar interesa in fond? Daca ei nici macar nu stiu care sunt superiorii lor directi din Europa, daca ei habar n-aveau de existenta programului, ce alte pretentii sa mai am de la ei. Daca a trebuit sa dau 5 telefoane numai ca sa-i conving de existenta programului. Daca m-au chemat degeaba la mama naibii, in obor, ca sa se uite pe un rahat de factura sa-mi spuna ca am depasit "perioada" cu 6 zile, cand puteau foarte simplu sa ma intrebe data cumpararii la telefon. Niste incompetenti. Nu mai vorbesc de faptul ca m-a costat si 100ron "diagnosticarea". Mare diagnosticare, care a si durat 24 de ore.

____________________________________

Ca o paralela, ca sa vedeti totusi ce inseamna profesionalismul (de fapt comportamentul si atitudinea normala).

Am primit un aparat foto (Un Canon S1IS) prin 2004-2005 daca-mi aduc bine aminte.
Aparatul a mers bine mersi pana acum cateva luni cand s-a dus senzorul de imagine.

Am cautat pe net, am descoperit ca la fel, este un bug hardware, recunoscut de Canon international.
L-am dus la service in Bucuresti fara macar sa le sugerez ceva de program.
Dupa o saptamana m-au chemat sa-mi iau aparatul reparat, absolut gratuit si cu scuzele de rigoare pentru neplacerile create (pe cuvant).
Fara facturi de cumparare, fara interventii telefonice, fara explicatii stupide, fara "diagnosticari" de 20 euro/fara TVA.

Bravo Canon, bravo service-ului Canon.


____________________________________

Evident am inceput bombardarea cu mail-uri la Toshiba Germania si Spania.
Toshiba Germania de 2 saptamani nu mi-a dat absolut niciun raspuns, nici macar de confirmare de primire a mail-urilor, nu mai vorbesc de ajutor.
Spania in schimb coopereaza. Greu, dar coopereaza. Chiar sunt curios care va fi finalul.

Oricum, partea hazlie este alta, anume, daca as fi schimbat placa de baza, chiar si gratuit, dupa 2 ani sau mai putin as fi patit fix acelasi lucru.
Update-ul de BIOS scos de Toshiba nu elimina fenomenul, ci, citez "The BIOS version 3.90 optimizes thermal control parameter by modifying the fan rotation speed and helps to minimize the future symptom occurring."


In fine.
Morala e simpla. Ganditi-va de doua ori inainte sa cumparati ceva, indiferent cat costa, indiferent ce cumparati.



Sa auzim numai de bine.

Edited by tomtom, 20 October 2009 - 21:05.


#2
Campers

Campers

    Just ..tired of this shit ..

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,409
  • Înscris: 24.04.2006
si cand ma gandesc ca aveam un laptop myria de vanzare cu o configuratie buna la un super pret si nu reuseam sa-l dau , ca lumea vroia toshiba ..ca myria is proaste ...imi amintesc de efectu' de turma ..

#3
Alice

Alice

    Big Boobs

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,167
  • Înscris: 05.12.2002
Toshiba Corporation (Japanese: 株式会社東芝, Kabushiki-gaisha Tōshiba?) (TYO: 6502) (pronounced: Toe-SHE-buh; japanese pronunciation closer to: TOH-she-bah) is a Japanese multinational conglomerate manufacturing company, headquartered in Tokyo, Japan. The company's main business is in infrastructure, consumer products, electronic devices and components.

Ce cauti la DE/ES?
Eu cand am o problema:
1. Trimit mail pe suport. Daca nu mi se raspunde (favorabil)
2a. Daca nu este o firma multi-nationala, trimit mail la toate adresele pe care le gasesc (50/50 sanse sa se rezolve ceva, deh, RO)
2b. Daca este multi-nationala, trimit mail pe suport la HQ
3. Daca nu mi s-a raspuns pana acum (de obicei astept cateva zile) trimit mail la absolut toate adresele pe care le gasesc de la firma respectiva.
Success stories:
- Nokia. 9500 communicator. Display spart fara motiv la vreo 2 sapt dupa ce am dat $1000 pe el. S-a rezolvat cu un mail la nokia (HQ)
- Banca Transilvania. Plimbat cu o cerere de overdraft vreo luna. Am trimis mail la toate adresele pe care le-am gasit, s-a rezolvat in < 24h.
- Tot Banca Transilvania. Acceeasi poveste cu overdraftul, dar la nevasta-mea. Cand le-a spus ca inca mai am adresele de mail (din incidentul de mai sus) s-a rezolvat instant
- LG. Televizor - busit in garantie, reparat prost. Service incompetent (nu rau-intentionat), suport LG Romania de nota 20
Si probabil ca mai sunt, dar mai marunte.

Trimite un mail la HQ si vezi ce rezolvi asa.

#4
tomtom

tomtom

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,139
  • Înscris: 03.01.2007
Alice, multumesc pentru raspuns, dar crede-ma ca m-am interesat.
Fiecare continent are HQ lui, fiecare departament are HQ lui. In cazul de fata, service-urile din Europa au HQ in Germania.

Am trimis mail si in Spania pentru ca de la ei din tara am cumparat laptop-ul.
M-am asteptat la mai multa intelegere pentru ca am fost clientul lor, si culmea, au fost singurii care mi-au raspuns si care m-au asigurat ca problema se va rezolva intr-un fel sau altul. Mi-au dar numar de ordine, mi-au vorbit numai cu dumneavoastra samd.

Daca as fi trimis mail in Japonia probabil ar fi redirectionat mail-ul la Toshiba Germania, cum de altfel au facut cei din Spania.
Le-am trimis mail la sediul din Barcelona, mi-au redirectionat mail-ul la HQ din Madrid.

Edited by tomtom, 20 October 2009 - 21:18.


#5
atupi

atupi

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,615
  • Înscris: 17.08.2007
Intamplari si intamplari dar nu poti spune ca Toshiba sunt proaste. Insista sa iei legatura cu cei din Germania ptr ca ai mari sanse de ajutor. Am lucrat niste ani in urma la Scop si tot asa am avut un client caruia i-a crapat placa de baza la fix o sapt dupa expirarea garantiei si mi-au cerut (cei din Germania) sa i-o schimb pe garantia si pe "barba" lor bineanteles ca eu la Scop nu puteam justifica inlocuirea. Omul scrisese mail la ei. Dar pe vremea aceea nu se  vindeau stivele de laptopuri ca acum.

#6
tomtom

tomtom

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,139
  • Înscris: 03.01.2007
Multumesc pentru sfat, asa voi face, de altfel am si incercat pana acum, dar fara niciun rezultat.

Nu incerc sa denigrez marca Toshiba.
Cazul meu este unul oarecum izolat, spun oarecum avand in vedere faptul ca toate placile de baza cu GPU Nvidia integrat din seriile Qosmio G si F au fost/sunt afectate. Nu stiu cate laptop-uri din seriile respective au fost produse, dar sunt convins ca multe.

Eu am doua probleme cu Toshiba.

1. Atitudinea cu care am fost tratat de reprezentantii lor

Atitudinea lasa de dorit, nu te supara. Incepand cu service-ul inexistent si terminand cu dezinteresul total fata de client.  

Scop nu este un service Toshiba, sa fim seriosi. E un service "in acte", atata tot.
Scop face service si la HP, Acer, Dell, Asus samd. Scop e "Romanul tipic". Se pricepe la toate, dar de fapt la nimic.

Nu am nimic impotriva lor (Scop), chiar nu e vina lor si promit ca e ultimul atac la adresa lor.
Vina apartine in totalitate producatorului Toshiba, printr-un dezinteres total, lucru de altfel confirmat prin e-mail-urile fara raspuns trimise in Germania.

Si crede-ma ca nu are importanta valoarea produsului.
Puteam sa cumpar la fel de bine un laptop de 400 euro pentru ca pretentiile erau aceleasi.

Si inteleg ce vrei sa sugerezi cu "stivele de laptop-uri", dar n-are nicio relevanta.
Produci si vinzi stive, foarte bine, dar in acelasi timp angajezi mai multi oameni, te dezvolti, deschizi o reprezentanta Toshiba in Romania etc., n-ai alta solutie.
Nu este posibil ca dupa doua saptamani sa nu primesc macar o confirmare de primire a unui mail, scuza-ma.


2. Problema numarul doi este solutia propusa de ei.

Recunoscand oficial ca este o problema de fabricatie, ca pana si cel mai bashit sistem/laptop are un senzor care opreste tot sistemul in caz de supraincalzire, solutia propusa este complet ineficienta, pentru ca, intradevar piesa, in cazul nostru placa de baza, se schimba, dar ... culmea, cu una identica, care surpriza, va avea fix aceiasi soarta. Nu ti se pare oarecum ironic?

Edited by tomtom, 21 October 2009 - 00:17.


#7
adizaha

adizaha

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,207
  • Înscris: 17.06.2005
eu am trait cu impresia ca toshiba este unul dintre cei mai buni producatori de laptopuri din lume.

am vazut la lucru intens vreao cateva laptopuri de la ei si problemele pe care le-au avut.

mi-am luat si eu. si am probleme. urmatorul nu va mai fi toshiba.

concluzia personala pe care am tras-o eu este ca vorbele alea din dreapta tastaturii, sub ea : ”made for emerging emea region” inseamna exact asta: laptop de trei lei, la pret de trei lei din piese de trei lei pentru tari de doi bani, ng, ng”

al meu are o problema de supra incalzire.

urmatorul laptop pe care am sa il iau va fi dell. sau altceva. dar in nici un caz nu va mai fi toshiba.

am mai luat un toshiba pentru mama mea si sunt curios daca va avea probleme cu el. si am mai recomandat tatalui meu un toshiba sa il ia la birou si sunt curios ce probleme va avea cu el.

incerc sa spun ca am vazut multe toshiba pana acum.

#8
razzb3d

razzb3d

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 03.01.2007
Dai vina DEGEABA pe toshiba.

Eu am service de laptopuri, si tit pot spune cu CEA MAI MARE CERITUTDINE ca TOATE laptopurile, indiferent de marca, care au placa video nVidia, integrata pe Mb sau dedicata pe slot MXM, vor crapa in o perioada de 6 luni - 2 ani. Motivul: BILE BGA ROHS DE RAHAT, si GPUuri nVidia de proasta calitate.

Pentru cei care nu tiu, bilele BGA sunt niste bile - efectiv cu care se lipesc chipurile BGA (fara picioruse) de PCB (placi). Cele ROHS sunt niste gunoaie "green" care se topesc intre 100 si 160 de grade, si fac scurt circuit pe placa. Scurtul de cele mai multe ori arde chipul.

Eu repar multe laptopuri (Reballing BGA) cu acceasi problema, si tin sa iti spun ca cele mai multe sunt Helwet-Packard (HP). Feritiva de ele. Pe locul 2, vin DELL, pe locul 3 Sony.

Toshiba, Fujitsu-Siemens si MSI sunt cele mai rar intalnite prin service. Dell au problemele lor. In general se duc traseele de pe placile de baza din cauza torsiunii.

Edited by razzb3d, 04 November 2009 - 01:57.


#9
tomtom

tomtom

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,139
  • Înscris: 03.01.2007
Te agiti degeaba.

Unu la mana.
Esti al doilea care-mi spune ca dau vina pe Toshiba degeaba. N-am dat vina pe produsul Toshiba, ci pe atitudinea cu care am fost tratat de catre aceasta companie si de catre reprezentantii lor, atat din Romania cat si de peste hotare. Citeste cu atentie topic-ul.

Doi la mana.
Pe mine, ca utilizator, nu ma incalzeste cu nimic cine e de vina. Ca Nvidia, ca Toshiba, ca mama omida sau Gigu de la sculerie care a uitat sa puna senzorul de temperatura pe placa. Ca toate laptop-urile cu chipset Nvidia au aceiasi soarta, ma lasa absolut rece. Ca ai "1000" de HP-uri la reparat, ca si Sony, Dell si multe alte marci au aceiasi problema ma lasa la fel de rece. Nu ma intereseaza decat problema mea.

Ce vrei? Sa le plang de mila ca n-au fost in stare sa-si testeze produsele inainte sa le scoata la vanzare?

Eu stiu una si buna.
Producatorul si-a recunoscut vina. Este un defect de fabricatie, punct.
Producatorul a lansat un program de schimbare a piesei defecte.

Ce vreau eu?
Problema rezolvata! De ce? Pentru ca nu e vina mea; Pentru ca acest defect de fabricatie este recunoscut de Toshiba; Pentru ca nu e normal ca numai dupa 2 ani de utilizare corecta, sa arunci la gunoi un obiect pe care ai dat 2400 de euro, indiferent daca e masina de spalat, frigider sau laptop, nici sa ti se spuna ca ti se va remedia defectul (de fabricatie, recunoscut de ei) cu o piesa care va avea aceiasi soarta, dar evident a doua oara nu va fi acoperita de garantie. Imparte 2400 de euro la 24 de luni ca sa vezi ce inseamna mizeria asta de laptop. 100 de euro pe luna, pentru ce?

Sunt curios ce ai face tu daca ai fi in locul meu. Chiar sunt curios. Mai ales ca si lucrezi in domeniu si stii despre ce este vorba.

Edited by tomtom, 07 November 2009 - 01:17.


#10
tomtom

tomtom

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,139
  • Înscris: 03.01.2007
Revin cu noutati.

Am fost contactat de Toshiba Germania dupa aproximativ 3 luni de la semnalarea problemei.
Mi s-a transmis ca produsul va fi reparat in service fara niciun cost din partea mea, singurul lucru ramas de facut fiind sa ma prezint cu echipamentul la service-ul partener comunicandu-le pozitia acestora, lucru pe care de altfel l-am si facut.

Ma tot intreb de ce eu si de ce oare cei de la Scop n-au fost in stare sa dea un simplu telefon superiorilor din Germania, dar cred ca ma intreb degeaba. Lenea, comoditatea si nesimtirea domnesc profund in relatiile comerciale dintre acestia si clientii companiei pe care o reprezinta.

In 10 zile echipamentul ar trebui sa fie reparat si gata de functionare :)



Grija mare cu Toshiba si numai bine.

#11
tomtom

tomtom

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,139
  • Înscris: 03.01.2007
Astazi l-am adus acasa.

Merge perfect :)


Din partea mea se poate inchide.

#12
Serifstelar

Serifstelar

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 08.03.2007
Salut.
Am si eu aceeasi problema ca a ta.
Imi poti spune ce a avut mai exact laptopul tau ??
Placa video, display sau placa baza.
Multumesc

#13
cipone

cipone

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 717
  • Înscris: 28.10.2003

View Posttomtom, on 20th October 2009, 20:51, said:

GPU Nvidia ars dupa ~1-2 ani de functionare.
Bug hardware recunoscut de Toshiba.
Program de schimbare gratuita a placii de baza concomitent cu lansarea unui update de BIOS pentru prevenirea supraincalzirii procesorului grafic.
https://www.toshiba-...nnouncement.pdf
Serif tu ai citit ce s-a chinuit omul asta sa posteze si cat de detaliat a incercat sa ne explice datele problemei??

Edited by cipone, 10 March 2010 - 16:02.


#14
Serifstelar

Serifstelar

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 5
  • Înscris: 08.03.2007

View PostSerifstelar, on 10th March 2010, 16:03, said:

Salut.
Am si eu aceeasi problema ca a ta.
Imi poti spune ce a avut mai exact laptopul tau ??
Placa video, display sau placa baza.
Multumesc
GATA, eu am rezolvat destul de simplu problema (adik in 2 zile am avut laptopul reparat).
Buba este de la display, l-am inlocuit contra sumei de 500 lei si acum merge perfect.



View Postcipone, on 10th March 2010, 17:01, said:

Serif tu ai citit ce s-a chinuit omul asta sa posteze si cat de detaliat a incercat sa ne explice datele problemei??
Salut.
Da, am citit tot ce scria, dar am mai intrebat in stinga si-n dreapta si 2 persoane mi-au spus ca e displayul de vina.
Ce sa zic, am scapat ieftin, pt. ca daca era o problema de placa video sau baza.......(gaseam piesele destul de greu si cu mult mai multi bani).
La mine a fost buba la display, l-am schimbat si acum merge bine.
Numai bine.

#15
gos

gos

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 24.03.2007
Salut ,Si eu am din 2006 Qosmio asta G30 ...Din 2006 pina in  2011 am schimbat placa de baza de fix 2 ori ...tomtom avea dreptate maxima cind spunea ca daca schimbi placa dupa 2 ani ai aceeasi problema ...Eu inteleg o data ,..dar de 2 ori in 4 ani ..???!!!Mie mi-a crapat placa aprox. la 2 ani...Adica prima data in 2008 si a doua oara in 2010,...Acum suntem in data de 27.09.2011 si ma astept s-o patesc iar in anul ce vine adica 2012...Hilar sau tragic ?Prima data in 2008 mi-au schimbat-o pe garantie cu citeva zile de expirare(am avut mult noroc fata de alti colegi de forum..),..dar in 2010 mi s-a taiat norocul pentru ca am platit 3300 ron cu TVA pentru o placa de baza ...Stiu ,aici intervin voci care intreaba de ce am dat banii si de ce n-am ales alt laptop...Asta e o alta discutie ....Oricum descopar cu stupoare ca exista din ce in ce mai multi proprietari de Toshiba Qosmio G30 cu aceleasi probleme...Mare pacat ca au dat un Chix mare cu acest laptop pe care chiar l-am iubit pentru ce facea si cum arata mai ales in 2005-2006 ...Nu mai zic de cei 125 milioane de lei vechi platiti in 2006....Altii isi puteau lua o masina sec. bunicica la banii aia...Cum sugera parca si colegul tomtom ,...pentru mine ,nu cred ca urmatorul laptop va mai fi Toshiba ,...Deja ma astept sa crape din moment in moment dar sigur nu-l voi mai repara ...

#16
psn

psn

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 502
  • Înscris: 21.09.2009
toti dati vina pe produs...
dati-mi voie sa ma prezint...ing. electronist A. B (nu conteaza numele, daca cineva doreste, trimit copie buletin, diplomele si acreditarile)...lucrez in domeniul de IT de cativa ani, am la activ reparate mii de produse, printre care si cateva sute de laptopuri. intrebarea este simpla: daca se strica din 2 in 2 ani un toshiba...atunci tu cel care ai postat anterior  (gos) de cate ori ai intretinut acel laptop? de cate ori ai curatat laptop, inlocuit pasta termoconductoare.., thermal pad-uri... ungeri de cooler... eu fac asta la al meu o data la cateva luni, sta DOAR!!!! pe birou, nu in pat (in pat sta  pisica, cainele, femeia, copilul, NU laptopul!) dc tu nu stii sa faci asta, mergi cu el la un service specializat, si PLATESTI ROMANULE!!! nu stai cu el sa iti crape! toshiba si mai ales acea clasa (Qosmio) este o bijuterie care stie sa faca si cartofi prajiti si must, si sarmale! sunt configuratii care au bluetooth, TV, 3G si altele de nici nu stii sa le folosesti, de audio nu mai vb...
asa ca sincer, merita toshiba! momentan scriu de pe un Packard Bell, detin Acer, DELL, IBM si ca recomandare: ordinea este simpla pe brand: IBM, LENOVO (tot un drac de IBM), Toshiba apoi DELL si restul...lista se termina cu hpulea si acel... sau emachimes (tot aia).
@ pt cine a zis ca miria sunt proaste: lucrarea din el este asemanatoare unor DELL din clasa XPS!
@gos : nu lua acest mesaj ca fiind unul personal.

este doar un mesaj prin care va spun tuturor, INTRETINETI jucaria dc vreti sa va bucurati de butoane! ca altfel... poc

#17
adizaha

adizaha

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,207
  • Înscris: 17.06.2005
am citit si eu ultima postare si nu m-am putut abtine sa spun : BULLSHIT!!!

cand dau 1000 de euro pe un laptop sau 500 de euro pe un laptop ca sa nu mai spun de cei care dau peste 2 000 de  E nu ii dau ca sa fac intretinere.
daca vreau sa fac intretinere imi fac si eu un service laptopuri.
si nici nu tin bibeloul pe teve sa nu il atinga nimeni de frica sa nu se strice.
in goana dupa profit se produc aparate din ce in ce mai proaste in ceea ce priveste calitatea. si ni se baga pe gat ideea ca e un consumabil. ca nu tre sa te tina mai mult de 3 ani. din cand in cand se mai produc si serii bune (exemplu de la dell D600, la care plesneste in principiu doar balamaua pe care o schimbi tu si esti multumit) care ne arata ca BULLSHIT ni se vinde.
eu pe toshiba am reusit sa il fac utilizabil abia zilele astea dupa cum scrie in postul cu incinsul.
dell-ul sotiei mele D600 merge si acum dupa vreo 7 ani!!!!!!!!!!!!!!!!!!! folosit intens, trantit (de atata trantire a displayului a trebuit sa ii schimb balamaua) turnat cafea pe el si dus la service pentru inlocuit ce era de inlocuit (cat timp a fost in garantie) folosit la birou, acasa. nici un fel de intretinere facuta de noi.
singura problema e ca are 512 RAM si un procesor de 1virgulanustiucat.

#18
c14h3r

c14h3r

    Membru nesanatos..

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,822
  • Înscris: 12.12.2007
Asta e marea problema a tuturor..."Dau nspe sute sau mii de euro" pe un produs si trebuie sa ma tina o viata fara ca eu sa mai fac nimic altceva in afara de butonat. Partea proasta este ca mare parte din consumatori nu sunt responsabili cu "jucaria" lor (oricate sute sau mii de euro ar costa) iar daca se intampla ceva (indiferent ce) vinovat este vanzatorul ca ala l-a vandut. Ei bine, vanzatorul nu sta sa testeze toata marfa din magazin si nici sa rumege forumu-uri (asta e treaba clientului inainte de  se decide in legatura cu achizitia unui produs) ci ia de bune specificatiile producatorului si-i vinde produsul ca atare.
In caz de alte nelamuriri sau nemultumiri in ceea ce priveste functionalitatea sau fiabilitatea unui produs, producatorul produsului are o adresa de mail. Asta inseamna feed-bak. Daca producatorul ia in considerare sau nu mail-urile, este in totalitate problema lui.
Logic ca nu mi se pare normal ca dupa 2 ani de utilizare sa crape "jucaria" dar sincer sa fiu cam ce raspuns ar fi trebuit dat in situatia asta? "Ne pare rau, luati altul la schimb dar veti avea aceeasi problema."? Daca utilizatorul comun are probleme cu accesarea serviciului direct al producatorului (mail, telefon, etc), fii sigur ca si "gigelul" de la service va avea aceleasi probleme. Pentru orice producator de echipamente electronice (sau de orice alta natura) exista 2 tipuri de oameni: noi (producatorul) si restul. In situatia asta nu sunt doar producatorii obscuri/noi/necunoscuti (din contra, astia se chinuie sa intre pa piata si suportul lor s-ar putea sa fie mai prompt decat al elor ari) ci si cei de renume (deja au un background, niste fonduri care ii fac sa stea fara griji).
Desigur nu se exclude nici defectul de fabricatie. Din dorinta dea reduce costurile de fabricatie pentru un profit cat mai mare, se folosesc componente de 2 lei dar pentru consumator conteaza dangaua si sa fie cat mai scump indiferent de ce stie sau nu sa faca produsul n cauza. Cum "clientul nostru, stapanul nostru", clientul primeste exact ceea ce cere.
Totusi, de cele mai multe ori (90%), laptop-urile care ajung in service sunt folosite pe pat, sunt imbacsite de praf (apropos...si calculatorul are nevoie de curatare - avantajul acestuia este ca are ditamai cutia),  am avut ocazia sa gasesc pupe intr-un laptop fix in sistemul de racire.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate