Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Pareri scule INCGO

Model similar de aplicație f...

Amplificator CATV XI-CAB HA 8626 ...

Unde pot asculta muzica anilor 90...
 Nu cred ca voi mai plati pentru a...

Cumparare masina

cum influenteaza numarul ETF-uril...

roADN.ro Ce medicamente sunt bune...
 Proiect canalizare in comuna Berc...

Cand ati observat ca aveti nevoie...

Chestionar Medicina Alimentaț...

RCA 2024: ieftin sau scump?
 Se mai achita taxe de reziliere?

Probleme retea, router?

Burete dur pentru perna scaun rul...

RCA firma
 

Subcategoria B1 / drumuri publice

- - - - -
  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1
Ion_Cristoiu

Ion_Cristoiu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 846
  • Înscris: 31.07.2008
Aceste subiecte au mai fost dezbatute pe SP, insa informatia nu e deloc sintetizata si in unele cazuri poate fi outdated. Am doua intrebari legate de legislatia rutiera, pentru care nu am gasit informatii concrete si 100% confirmate.

1. In codul rutier, Capitolul III, articolul 30 puncul L spune:
l) SUBCATEGORIA B1: autovehiculul cu trei sau patru roti având masa proprie peste 400 kg, dar nu mai mare de 550 kg, si echipat cu un motor cu ardere interna cu capacitate cilindrica mai mare de 45 cmc sau cu orice alt motor cu o putere  echivalenta ori cu viteza prin constructie mai mare de 50 km/h
-- iar putin mai jos la Art. 33 este specificat:
Art. 33. ? (1) Persoana care solicita examinarea în vederea obtinerii permisului de conducere trebuie sa îndeplineasca urmatoarele conditii:
a) sa aiba vârsta de cel putin 16 ani împliniti, pentru subcategoriile A1 si B1;

Pana aici totul este extrem de clar. Insa cum in .ro legile sunt interpretabile, eu vin cu urmatoarele nelamuriri:
- cum se poate da examenul pentru B1? e tot curs de legislatie ca la A1 sau trebuie si examen?
- in cazul in care se da traseu, exista scoli de soferi cu masini care se incadreaza la B1? citisem pe undeva ca cica nu ar exista masini < 550KG la scolile de soferi, iar pentru a da examenul trebuie sa cumperi masina si sa o adaptezi la dubla comanda(?).
- masinile de serie sub 550KG din fabrica pe care le stiu nu sunt decat celebrele microcar care sunt enorm de scumpe si Fiat 500 din 1970 cu motor de 500cmc, care are 500KG; daca se achizitioneaza o masina de peste 550KG iar apoi prin diverse "imbunatatiri" se reduce greutatea pana la cea potrivita, autovehiculul se poate inmatricula? se ia in considerare greutatea masinii cand faci RAR-ul sau cea scrisa in cartea tehnica?


2. In poligoane - luam ca exemplu celebrul poligon Ilioara din Bucuresti - trebuie sa ai carnet ca sa conduci? Este o varsta minima la care poti volani intr-un astfel de poligon? Stiu ca poligonul nu e considerat drum public si nu se aplica regulile de circulatie, si astfel poti conduce fara carnet.


Multumesc si astept raspunsuri.

#2
Ade_Dear

Ade_Dear

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,526
  • Înscris: 23.03.2007
in primul rand pt A1 se da examen exact la fel ca si pt A, fara nici o diferenta... adica e o diferenta: la A motocicleta trebuie sa fie capabila de o viteza  maxima constructiva de peste 100km/h iar la A1 ajunge si una limitata la 80km/h.. aceeasi capacitate cilindrica, aceeasi putere (125cmc). cursul de legislatie e valabil doar pt scutere si mopede de pana in 50cmc. :rolleyes:
pt B1, in romania nu exista scoli din cauza cererii foarte slabe. simplu: cati oameni au posibilitatea sa cumpere un autovehicul care sa se incadreze la B1?

mie chestia cu B1 mi se pare frectie la picior de lemn. asta vine de la cineva care la 16 ani o facut A1, dar am renuntat la examen si am mai asteptat 2 ani sa iau toate.
masina modificata trebuie omologata.. la noi cu omologarea e cam dificil...
in cluj exista o firma care comercializeaza Atv-uri si microcar-uri cu motoare de ~800cmc, greutate de ~500kg la niste preturi ff decente (undeva la 4-5-6k parca, noua cu 0km in bord). sunt ceva chinezarii, dar la greutatea si motorul care il au (amplasat in spate, tractiune spate) mi se par niste mici monstrii.

nu ai cum sa dai examen pe masina proprie:
1- masina trebuie sa fie omologata pt "instruirea practica a cursantiilor in vederea obtinerii permisuluid e conducere" (asta implica pe langa certificatul de agreare, o asigurare terte persoane, verificarea tehnica valabila 6luni).
2- un instructor independent/scoala nu isi poate desfasura activitatea decat pe un autoturism proprietate personala sau cu contract de leasing.

cu condusul in poligon, politia nu are nici o treaba, dar sa sti ca langa taticu' nu-i tot una cu un instructor. in general elevii care conduc cu taticu' inaintea scolii de soferi capata niste obiceiuri proaste care sunt mai greu de corectat ulterior. acum, avand in vedere competenta multor instructori actuali si treaba asta e relativa...

#3
Ion_Cristoiu

Ion_Cristoiu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 846
  • Înscris: 31.07.2008

View PostAde_Dear, on 21st August 2009, 20:35, said:

in primul rand pt A1 se da examen exact la fel ca si pt A, fara nici o diferenta... adica e o diferenta: la A motocicleta trebuie sa fie capabila de o viteza  maxima constructiva de peste 100km/h iar la A1 ajunge si una limitata la 80km/h.. aceeasi capacitate cilindrica, aceeasi putere (125cmc). cursul de legislatie e valabil doar pt scutere si mopede de pana in 50cmc. :rolleyes:
pt B1, in romania nu exista scoli din cauza cererii foarte slabe. simplu: cati oameni au posibilitatea sa cumpere un autovehicul care sa se incadreze la B1?

mie chestia cu B1 mi se pare frectie la picior de lemn. asta vine de la cineva care la 16 ani o facut A1, dar am renuntat la examen si am mai asteptat 2 ani sa iau toate.
masina modificata trebuie omologata.. la noi cu omologarea e cam dificil...
in cluj exista o firma care comercializeaza Atv-uri si microcar-uri cu motoare de ~800cmc, greutate de ~500kg la niste preturi ff decente (undeva la 4-5-6k parca, noua cu 0km in bord). sunt ceva chinezarii, dar la greutatea si motorul care il au (amplasat in spate, tractiune spate) mi se par niste mici monstrii.

nu ai cum sa dai examen pe masina proprie:
1- masina trebuie sa fie omologata pt "instruirea practica a cursantiilor in vederea obtinerii permisuluid e conducere" (asta implica pe langa certificatul de agreare, o asigurare terte persoane, verificarea tehnica valabila 6luni).
2- un instructor independent/scoala nu isi poate desfasura activitatea decat pe un autoturism proprietate personala sau cu contract de leasing.
Cererea mare/mica, indiferent ce si cum, din moment ce exista categoria B1 mi s-ar parea de bun simt sa poti sa il dai. Dar traim in romania...
ATV-ul iese din discutie, mai bun e un scooter si e si mai ieftin. M-am referit strict la masini. Am citit pe un forum polonez despre B1 si cica multi de pe acolo isi cumpara Smart 42 si scot din ele "balastul" pentru a le da bine la cantarire, iar dupa ce inscriu masina pun totul la loc. Suna bine, insa Polonia nu e Romania. Mai ales ca cu 3500E iei un Smart 42 ok. Inca o varianta mai scumpa dar mai usoara ar fi scoaterea balastului dintr-un VW Fox.


Quote

cu condusul in poligon, politia nu are nici o treaba, dar sa sti ca langa taticu' nu-i tot una cu un instructor. in general elevii care conduc cu taticu' inaintea scolii de soferi capata niste obiceiuri proaste care sunt mai greu de corectat ulterior. acum, avand in vedere competenta multor instructori actuali si treaba asta e relativa...
Elucidat, intre timp am fost si am intrebat la poligon ce si cum.

Edited by Ion_Cristoiu, 21 August 2009 - 21:15.


#4
Ade_Dear

Ade_Dear

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,526
  • Înscris: 23.03.2007

View PostIon_Cristoiu, on 21st August 2009, 22:13, said:

Cererea mare/mica, indiferent ce si cum, din moment ce exista categoria B1 mi s-ar parea de bun simt sa poti sa il dai. Dar traim in romania...

de bun simt sau nu, trebuie privit din punctul de vedere al unei scoli: autovehiculul costa cat costa la care adaugam modificari pt scoala (dubla comanda, oglinzi, certificare de agreare) apoi inscrierea pe firma, impozite, asigurari, instructor angajat, obtinerea autorizatiei pt categoria respectiva (cod CAEN altul, ARR, etc) si toate acestea pt un numar de 1-2 elevi pe luna, asta daca ai noroc si pe deasupra si pretul, cel putin teoretic trebuie sa fie mai mic decat pt cat B.    :rolleyes:

#5
Ion_Cristoiu

Ion_Cristoiu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 846
  • Înscris: 31.07.2008
Revenind la treaba cu greutate intre 400kg si 550kg, de aici pot deduce faptul ca un autovehicul cu 3 sau 4 roti cu masa proprie de sub 400KG poate fi condus fara permis? Am vazut de exemplu pe un site al unei fabrici @ china buggy de 2 locuri cu cutie CVT si 260cc, cu viteza maxima de 70km/h.

#6
Ade_Dear

Ade_Dear

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,526
  • Înscris: 23.03.2007
desi nu se precizeaza nicaieri de autovehicule sub 400kg, un ATV acolo se incadreaza, iar pt a-l conduce....  cam trebuie permis. asta trebuie sa te interesezi undeva "mai sus". acum am studiat putin "biblia" si acolo zice ca din pct de vedere al scolii de soferi autovehiculul de categorie B1 trebuie sa indeplineasca urmatoarele conditii: "autovehicul cu 3 sau 4 roti, care poate atinge o viteza de cel putin 60km/h" fara sa mai precizeze limite de greutate, deci teoretic ai putea face scoala de soferi B1 pe o masina de cat B.  :naughty:

#7
Ion_Cristoiu

Ion_Cristoiu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 846
  • Înscris: 31.07.2008
Interesant ce spui tu. Am o scoala de soferi prin apropiere si cred ca luni o sa ma duc sa intreb sa vad.
Daca B1 se poate da pe o masina normala probabil ca dupa 18 ani restrictia de 550kg pica. Sau ma insel?

#8
Ade_Dear

Ade_Dear

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,526
  • Înscris: 23.03.2007
nu cred ca dupa B1 sa iti dea B automat.

acuma o sa incep o poveste: conform articolului 18 din ordinul MAI nr 574/2005 pct 3:

aptitudini si mod de comportare supuse testarii, specifice pt categoriile B, B1 si B+E
a) pregatirea si controlul vehiculului din pct de vedere al sigurantei circulatiei:
candidatii trebuie sa faca dovada capacitatii de a se pregati sa conduca in siguranta, prin respectarea urmatoarelor cerinte:
1. sa regelze scaunul daca este nevoie... [...]
2. sa regleze oglinziile... [...]
[...]
6. sa controleze elementele legate de securitatea... [...]
b ) categoria B si subcategoria B1: manevre speciale care trebuie testate in legatura cu siguranta circulatiei.
se asigura testarea uynei selectii din urmatoarele manevre (cel putin 2 manevre din urmatoarele 4 dintre care o manevra de mers inapoi):
1. sa efectueze o manevra de mers inapoi mentinand o traiectorie rectilinie sau sa se efectueze o manevra de mers inapoi cu viraj la dreapta sau la stanga la coltul strazii, fara a parasi banda de circulatie;
2. sa faca o intoarcere... [...]

cerintele sunt identice panala categoria B+E la care se adauga niste amnevre legate de remorca.
nu am acum timp sa caut articolul pe net si nici sa il scriu tot, dar trebuie sa il gasesti pe net. avand in vedere ca articolul e din 2005 e posibil sa apara mici schimbari, la care nu am acces momentan.

#9
Ion_Cristoiu

Ion_Cristoiu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 846
  • Înscris: 31.07.2008
Am dat mailuri la niste scoli de soferi. Am cautat in multe parti, iar in mare parte pe fiecare site  scrie altceva. Sintetizez:
- nu exista scoala B1 in bucuresti
- B1 se poate da la orice scoala care are si B
- B1 se da pe ATV
- scoala pentru B1 nu exista decat in Timisoara si Galati
- exista un microcar care se incadreaza la A1 dar pretul e mare

Nu am aflat inca nimic legat de cantarirea masinii la RAR, sau de cum se considera cei maxim 550KG.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate