Ferrari intră în lumea motoarelor electrice
Last Updated: Jun 04 2009 10:49, Started by
ady_chesnoiu
, May 24 2009 16:04
·
0
#1
Posted 24 May 2009 - 16:04
Quote Zvonurile potrivit carora Ferrari se pregateste sa intre in clubul (deocamdata) retrans al fabricantilor de modele cu propulsie hibrida iata, se adevereste: constructorul din Maranello a depus documentatia necesara patentarii unui asemenea sistem. Nu mai putin de sase variante diferite iau italienii in considerare, una dintre ele presupunand chiar existenta a mai multor agregate electrice. In majoritatea schemelor, reteta este cea cunoscuta: un motor electric este folosit pentru a misca doua roti, iar unul pe benzina pentru a anima celelalte doua roti. Totusi, in anumite situatii, Ferrari planuieste sa foleasca doua propulsoare electrice si unul pe benzina, primele doua motorizand cate o roata de pe aceeasi punte. Potrivit publicatiei britanice care a pus mana pe aceste informatii, fabricantul cauta prin noua platforma tehnica obtinerea unui consum de combustibil cat mai scazut, ci, mai degraba, crearea conditiilor pentru imbunatatirea manevrabilitatii viitorilor bolizi. Interesanta este insa si precizarea potrivit careia sistemul hibrid – un 4x4, pana la urma – poate fi setat de catre sofer sa functioneze precum unul 4x2 sau cu patru roti motrice (in functie de conditiile de aderenta). Cat despre potentialul ecologic, se pare ca si acesta se va afla la cote rezonabile, dat fiind faptul ca Ferrari se gandeste, printre altele, si la instalarea unui sistem stop&start. http://www.auto.ro/n...ropulsie-hibrid Pentru că mulți producători au vorbit despre asemenea mașini , Ferrari dă și el un mic zvon . |
#2
Posted 24 May 2009 - 16:36
e doar marketing, pt ca e la moda ecologia...
un eventual avantaj dat de tractiunea si pe a 2-a punte o sa fie anulat de greutatea suplimentara... Edited by H725, 24 May 2009 - 16:39. |
#4
Posted 24 May 2009 - 23:44
#5
Posted 25 May 2009 - 08:34
#7
Posted 25 May 2009 - 10:41
halal stress, si ce daca, sa faca si basculante Ferrari, si macarale, ca doar Lamborghini a pornit de la tractoare. Oricum mai mult de o bicicleta Ferrari nu mi-as permite, ah da si o basca!
|
#8
Posted 25 May 2009 - 21:45
Ferrari NU ESTE Porsche.
Porsche este o marca mult mai accesibila, "de volum" (comparativ cu Ferrari, Lambo, Aston, etc). Cel mai ieftin Porsche e vreo 65000€ daca nu ma insel, iar cel mai ieftin Ferrari este California, care costa 180000€ si este sold-out pana in 2011. De ce ar avea Ferrari nevoie de un SUV? |
#9
Posted 25 May 2009 - 21:48
Era vorba de traditia firmei..
De la mic la mare, toti sunt ahtiati dupa profit. |
#10
Posted 26 May 2009 - 15:32
Toti facem hibride , cum fac unii ca sa scape de taxe si impozite , pui un motor "de aspirator" in masina si gata , ne-am tras hibrid , asa si cu SUV-urile americane hibride , iar acest lucru strica din imaginea Ferrari , mai ales ca vor fi comparate cu masini gen Prius sau Insight , care nu sunt cele mai rapide la demaraje sau viteza de croaziera .
|
|
#11
Posted 26 May 2009 - 15:35
Quote sa faca si basculante Ferrari, si macarale, ca doar Lamborghini a pornit de la tractoare. Oricum mai mult de o bicicleta Ferrari nu mi-as permite, ah da si o basca! |
#12
Posted 26 May 2009 - 16:32
eiffel, on May 26 2009, 16:35, said: Las ca am eu centrala termica Lamborghini Alea sunt centrale Lamborghini Caloreclima , sunt pentru Lamborghini Automobili S.P.A. precum masinile de cusut Toyota pentru divizia de auto Toyota . |
#14
Posted 27 May 2009 - 20:23
Mig VWFan, on May 27 2009, 10:45, said: Ce ar strica mai rau imaginea Ferrari ? Un diesel V12 de cateva sute de cai putere sau un motor electric si cateva tone de baterii in portbagaj ? V-12spele ala diesel cantareste cat tonele de baterii din portbagaj. Daca randamentul este tinta Ferrari, un tren de rulare hibrid este intr-adevar mai eficient decat unul diesel. Iar randamentul trebuie sa fie una din tintele Ferrari, pentru ca in momentul de fata motoarele Ferrari sunt intre cele cu randamentul cel mai prost de pe piata. Ferrari F430 consuma cu 40% mai mult decat Corvette Z06, desi Z06 e usor mai puternic. |
#15
Posted 27 May 2009 - 22:21
Huck_, on May 27 2009, 21:23, said: V-12spele ala diesel cantareste cat tonele de baterii din portbagaj. Daca randamentul este tinta Ferrari, un tren de rulare hibrid este intr-adevar mai eficient decat unul diesel. Iar randamentul trebuie sa fie una din tintele Ferrari, pentru ca in momentul de fata motoarele Ferrari sunt intre cele cu randamentul cel mai prost de pe piata. Ferrari F430 consuma cu 40% mai mult decat Corvette Z06, desi Z06 e usor mai puternic. Prietene, tu chiar vorbesti de randament Ferrari dand exemplu corvette ? Atunci ai putea sa spui ca motorul ala ferrari scoate 500 cp din 4.3 l pe cand corvette reuseste aceeasi performanta din 7 litri ) , o adevarata lectie de randament . Cat despre" V-12spele ala diesel cantareste cat tonele de baterii din portbagaj." ... parca era vorba de greutate... una e sa-ti raga un V12 sub capota (fie el si diesel) si alta e sa intrebe copiii "a venit tata cu ferrari sau iar a dat mama drumul la epilatorul electric?" |
|
#16
Posted 27 May 2009 - 23:36
Mig VWFan, on May 27 2009, 16:21, said: Prietene, tu chiar vorbesti de randament Ferrari dand exemplu corvette ? Atunci ai putea sa spui ca motorul ala ferrari scoate 500 cp din 4.3 l pe cand corvette reuseste aceeasi performanta din 7 litri ) , o adevarata lectie de randament . Ce legatura are puterea litrica cu randamentul? Mig VWFan said: Cat despre" V-12spele ala diesel cantareste cat tonele de baterii din portbagaj." ... parca era vorba de greutate... una e sa-ti raga un V12 sub capota (fie el si diesel) si alta e sa intrebe copiii "a venit tata cu ferrari sau iar a dat mama drumul la epilatorul electric?" Motorul electric poate fi complet silentios. Cel care se aude este tot motorul cu ardere interna in aranjamentul hibrid. |
#17
Posted 28 May 2009 - 09:59
#18
Posted 28 May 2009 - 12:45
Mig VWFan, on May 28 2009, 03:59, said: Ideea era ca mai bine crezi in Mos Craciun decat in consumurile date de producatori pentru astfel de masini cu motoare de 7 l. Habar nu ai despre ce vorbesti. In State producatorii nu au voie sa publice nici un fel de date despre consum. Este datoria unei agentii guvernamentale sa testeze consumul masinilor de pe piata, pentru a se asigura ca toate masinile au fost testate cu aceeasi procedura, si rezultatele sunt comparabile. Se procedeaza asa din doua motive: primul este ca in State impozitul este in functie de consumul masinii (nu ca in Europa, dupa criterii irelevante precum cilindreea), si al doilea este ca i se da posibilitatea cumparatorului sa ia o decizie informata in privinta consumului, care in State, unde se merge foarte mult cu masina, poate aduce costuri lunare la fel de mari ca si lease-ul pe masina. Evident, consumul fiecaruia variaza in functie de stilul de condus, trafic etc, dar in general consumurile date de EPA sunt niste estimari foarte pesimiste. EPA da un consum pentru masina mea de 26/20 mpg, dar media de consum pe care il obtin de la plin la plin in momentul asta este de 27-28 mpg. La fel si cu Corvette, pe care l-am condus de foarte multe ori. Consumul, cata vreme conduci cu talpa usoara, este foarte rezonabil, de multe ori chiar mai bun decat cel al unei berline medii in 4 cilindri. Motivele sunt simple, motorul de Corvette sta in afara cazului in care duci acceleratia la podea, sub 2000 de rpm, (in croaziera la 135 are cam 1200-1300 de ture), ceea ce duce la frecari mici si deci consum mic (frecarile cresc cu patratul vitezei, adica foarte repede cu urcarea in ture). Al doilea motiv important este ca in croaziera, doar 4 din 8 cilindri lucreaza, restul sunt dezactivati. Inca un motiv este si etajarea cutiei, care are ultimele doua trepte overdrive (rotile se invart mai repede decat motorul). Sigur, Ferrari nu foloseste nici una din aceste tehnologii si are un consum mizerabil, dar nu este singurul producator in postura asta - toate exoticele europene au consumuri execrabile, pentru puterea produsa (consumul raportat la puterea produsa este randamentul). |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users