Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
INCALZIRE cu aer conditionat
Last Updated: Jun 13 2024 14:01, Started by
chummy
, Oct 12 2007 12:55
·
149
#4789
Posted 27 October 2017 - 13:56
relu11051, on 27 octombrie 2017 - 12:53, said:
Incerci sa imi povestesti ceva ce eu traiesc de 8 ani de zile. Nu ma intereseaza ce avantaje are o casa de lemn si ce avantaje are o casa de zidarie, eu am de lemn. Compar casa mea cu a unor prieteni care este pe zidarie de caramida, ambele incalzite electric, eu sunt in avantaj la consum fata de el, conform facturilor puse una langa alta Si ramane asa cum am spus, daca nu e nimeni acasa se vede cum scade temeperatura putin cate putin, cand porneste centrala creste mult mai rapid decat scade. Asta se intampla pentru ca nu are in ce sa inmagazineze caldura, aaa e ceva sapa si gresia de la parter acolo unde se termina cu betonul Dar na tu esti liber sa crezi ce vrei, eu spun din experienta trairii de 8 ani intr-o casa pe structura de lemn. In Ro se fac case pe principiul sa tina 10 generatii, eu nu am mentalitatea asta, casa trebuie sa tina o(una) generatie, generatia urmatoare nu e obligata sa traiasca in casa mosilor, poate oricand sa ridice alta casa, fundatia oricum e facuta ca si pentru zidarie, ancore chimice, fier, beton, zidarie si se face alta sau ramane pe structura de lemn, recompartimentare ... Inca nu am vazut raspunsul la intrebarea privind inertia termica a peretilor, in ce se inmagazineaza? in vata? in gipscarton? sau poate in holdsuruburile de la gipscarton? Diferenta intre o soba de tip godin si una de teracota este data de faptul ca un se incalzeste rapid si elibereaza rapid caldura (n-are inertie) si alta acumuleaza si elibereaza lent caldura (are inertie) Se vede diferenta? Spor Noi discutăm aici despre cate generatii trebuie sa stea intr-o casa? Eu m-am referit strict la afirmația ta ca ai inertie termica zero. Ai ferestre? Bănuiesc ca da. Prin sticla se face transfer termic? Da. Deci ai pierderi de caldura. Ai măcar o usa la intrare? Ai. Bănuiesc ca nu te teleportezi. Ai pierderi de caldura pe la usa? Ai. La o casa de lemn, temperatura lemnului la interior e aceeasi cu temperatura lemnului de la exterior? Nu. Lemnul contine umiditate si transfera căldură, e adevarat, mai greu decat alte corpuri. Toate corpurile inmagazineaza si transfera căldură dar unele o cedează mai repede (fierul de ex.) iar altele mai greu cum e lemnul. Daca lemnul, vata minerala si gipscartonul tau nu au inertie termica de ce nu le-ai pus de grosime 1 milimetru? Ai cheltuit banii aiurea cu vata aia minerala groasa de 20 cm, trebuia sa pui doar 1mm pentru ca ea nu inmagazineaza si nu transfera căldură in concepția ta . Vezi ca si pe sulurile alea de vata minerala ori calup, când le cumperi scrie pe ele ce transfer termic au. Daca tie iti place sa te minți ca ai zero inertie termica e treaba ta. Nu, nici la pereti nu ai inerție termica zero, poti sa spui ca e scăzută, nu zero. Sunt de acord ca la o casa de lemn inerția termica e mai mica decat la una de zid, dar ca e zero e minciuna. Minte-te pe tine, nu si pe noi. Sau asa te-au mințit proiectantul ori executantul ca daca o faci pe structură de lemn ai inerție termica zero, fie ea si la pereti? Sa o stapanesti sănătos! Edited by instabilu, 27 October 2017 - 14:09. |
#4790
Posted 27 October 2017 - 14:08
Stai usurel ca amesteci rezistenta termica cu inertia termica. O casa de lemn din prima are de obicei mai mult, din a doua mai nimic.
|
#4791
Posted 27 October 2017 - 15:04
instabilu
Am venit cu adevarat sau fals? am spus ca o casa de lemn tine 50 de ani sau ca una de zidarie tine 200? Tu le amesteci nu eu, nu am facut alceva decat sa raspund la ce ai spus tu Rezistenta nu este egal cu Inertie Nota 10 pentru sebulbus. Exact asta incercam sa subliniez, casa are rezistenta termica nu INERTIE LE http://www.revistaco...e-a-cladirilor/ spor la lecturat LE2 Nu m-a mintit nimeni, de proiectat a facut-o un arhitect dupa specificatii clare si de construit eu cu manutele mele, e doar ce am constatat. O casa cu inertie termica in momentul in care deschizi geamul sa aerisesti 10 min la 0 grade afara nu scade in camera temperatura cu 2 grade Lucrurile astea nu o sa le gasesti in nici o carte de profil, sau cel putin eu nu le-am gasit. Prin diverse jurnale am citit cum spuneau ca aerisesc 20 min la -5 grade si nu scade temperatura in camera. Mai citeste odata ce am scris de godin vs teracota ca am senzatia ca nu stii ce e aia inertie. Vata si polistirenul nu sunt elemente cu inertie ci cu rezistivitate Edited by relu11051, 27 October 2017 - 15:17. |
#4793
Posted 27 October 2017 - 17:08
#4794
Posted 27 October 2017 - 17:13
Ei..bine
E mai buna pompa sol apa Chiar..are cineva pe aici un zubadan din ala masiv de se pune afara pe pamant si iti da cald prin calorifere? Pompa aer apa? |
#4795
Posted 27 October 2017 - 18:37
#4796
Posted 27 October 2017 - 19:21
Are userul godaro montata anul asta, eu chiar il astept cu comparatie de consumuri fata de centrala electrica sa vedem daca chiar scoate COP 2
extropy Depinde ce vrei caldura instant pe termen scurt sau caldura pe termen mai lung dar lent, depinde ce se potriveste |
#4797
Posted 28 October 2017 - 19:31
Intru in al treilea an de încălzit cu AC. Casa are 120mp utili parter si mansarda, camere înalte de 2,9m construita in 2007. Specificatii: in prima iarna perete caramizi BCU 25cm si polistiren 5cm, in pod 5cm polistiren parțial si 5cm vata, fara folie antivapori. La sfârșitul lui decembrie am pus folie antivapori si 30cm vata. Fostul proprietar încălzea numai etajul cu un godin si calorifer electric. Am montat un AC LDK inverter 18k la parter open space cu care am încălzit toată iarna la aprox. 20 grade. In perioadele de ger sub -13 grade temperatura ajungea la parter la 17 grade. Ac-ul era pornit pe la ora 16 in timpul săptămânii (eram la munca) Seara opream ac si încălzeam dormitorul cu un calorifer electric sau făceam focul in soba din metal de la mansarda cam la 2 zile. Costurile au fost de max 450 lei pe luna curent din care aprox 60 lei boilerul, dar am folosit si lemne de aprox 500 lei toată iarna.
Pentru a doua iarna am izolat pereții de la mansarda ( fara baie) cu 5cm vata +folie la interior in spatele rigipsului existent si 15cm vata pe zona de acoperiș digradeera. Am încălzit parterul cu Ac cam 12h pe zi, când am avut temperaturi sub -15 am încălzit cu un convector. La etaj am încălzit noaptea ambele dormitoare cu 2 convectoare (unul cu termostat electronic) si am făcut focul cam la 3 zile ( pe toată iarna am consumat lemne de 150 lei). Factura la curent a fost max 560 lei in ianuarie. Am avut un contoar de priza si ca idee, aerul pornit 12h la parter consuma cat un calorifer cu termostat in 9 ore intr-un dormitor. Iarna aceasta avem un bebe așa ca am upgradat geamurile la tripan 40mm (pe aceeași tâmplărie) instalat un sistem de ventilatie cu recuperare de caldura, un Ac silentios LDK 12k la etaj care este pornit aproape non stop de când este frig afara dar intra in standby in mare parte din timp. Aerul de la parter este pornit cam 12h dar la fel sta mare parte din timp in standby. Menționez ca la living sunt doua ferestre de 3x1,5m termopan float din lemn. La intrarea in casa este o ușă dubla din termopan pentru care am construit obloane izolate termic. Soba nu mai este la etaj, se va muta la parter si voi construi obloane izolate la ferestrele mari. După prima factura de curent revin cu detalii. |
#4798
Posted 28 October 2017 - 20:14
AC-ul cu care am încălzit parterul doua ierni LDK CH ABI 18k a pornit si a funcționat si la -15 grade. Intr-adevar producea mult mai putina căldură si nu făcea fata, trebuia ajutat de convector. Intra in dezghețare mai des când erau temperaturi pozitive apropiate de 0 dar când erau temperaturi mai mici se întâmpla mai rar, oricum nu era deranjant in casa. Nu se observa gheata pe grilaje dar la temperaturi sub -10 grade era zgomotos (de la vibratii) la exterior nu stiu daca era de la compresor sau avea ceva gheata pe ventilator. Din aceasta cauza nu il lăsam noaptea pornit. In aceasta toamna am montat tampoane antivibratii ( nu avea deloc) sa vad daca se îmbunătățește ceva. Unitatea interioara nu este prea silentioasa deoarece are numai 3 trepte de viteza.
Când aveam sub 0 grade zi noapte dimineața erau la parter cam 16 grade. Se încălzea pana la 20 grade cat era setat dar nu mai intra in standby. Pierderile de căldură erau prea mari. Dupa ce izolez corect si parterul ar trebui sa fie ok. De adaugat ca din cauza consumului mare pe turbo si instalația electrica proasta se încălzea priza așa ca am tras circuit separat cu siguranță si am montat o protecție la suprasarcina ca sa mai scad din riscuri. Singura problema o am cu durata de viață a aparatului la utilizare in acest regim. Ca informații am găsit generalități 7-12ani, dar nimic concret. Tehnologia este din ce in ce mai performanta si se va mai ieftini (Gree U crown) dar fiind produse noi nu știm cat va rezista practic la utilizarea de către clientul final. |
|
#4799
Posted 29 October 2017 - 06:51
Cristiangabi84 nu prea se intelege,ai spus asa:In perioadele de ger sub -13 grade temperatura ajungea la parter la 17 grade.Si dupa aia asa:Când aveam sub 0 grade zi noapte dimineața erau la parter cam 16 grade.Eu inteleg ca sub 0 ar fi cam -15 sau gresesc.Oricum pentru inceput nu e rau.Bine ai venit in club.
|
#4800
Posted 29 October 2017 - 07:08
Mulțumesc pentru primire. Aerul nu funcționa noaptea. Când erau sub 0 grade afara, la parter scadea temperatura de la 20 la 16/ 17 grade de seara pana dimineata. Porneam aerul si se încălzea apoi in ceva timp. Dar pe timp de ger sub -12 -13 grade nu nu mai făcea fata sa încălzească înapoi la 20 grade. Anii trecuți am avut si -18 -20 grade dimineata in Constanta, ce-i drept doar câteva zile. In primul an cu aceste zile am avut dimineata cam 14 grade am pornit aerul si a incalzit la maxim 16 grade dar unitatea exterioara facea zgomot puternic. Anul trecut in acele zile sub -15 am lăsat doar un convector de 2000w pornit dar si noaptea si aveam 17 grade.
|
#4801
Posted 29 October 2017 - 07:31
Eu zic sa il lasi sa mearga indiferent de zgomot(daca i-ti convine si consumul).De zgomot se mai plang si altii cu aparate mai scumpe.In legatura cu durata de viata a aparatului,dumnezeu cu mila,nu mai e VW ce a fost si e cam 12000 de euro,de la un aparat de 1200 lei cam cu acelasi termen de garantie ca VW oare ce am vrea?
|
#4802
Posted 29 October 2017 - 07:32
M-am hotărât sa merg pe acest drum după ce am citit acest articol. http://www.greenbuil...ool-whole-house
Cheia către eficienta este sa izolezi casa cat mai bine si sa folosești cat mai putina energie pentru încălzire. Acum doi ani când ne-am mutat simțeam vântul rece pe la nas când stăteam in pat si auzeam cate o rafala de vânt. Acum este o diferență mare de confort la mansarda, dar mai am de lucru si la parter. |
#4803
Posted 29 October 2017 - 07:46
E foarte bine cum gandesti,dar o sa-ti recomande si baietii niste aparate (adica unul) la vreo 6400 lei ca sa fii acoperit total.Succes.
|
|
#4804
Posted 29 October 2017 - 08:10
Merita diferența de 4000 lei? Garantează producătorul ca il pot tine pornit 24 ore pe zi jumătate de an timp de 10 ani? Peste vre-o 5 ani când tehnologia de varf actuala de funcționare la -30 grade si eficienta maxima la -20 care costa 4000-6000 lei o sa fie rentabila (luat in calcul cost achiziție si instalare+ consum) comparativ cu gaz cred ca o sa ma pot baza numai pe AC. Deocamdată are limitări tehnologice pe care nu le putem adaugă la calcul. In multe manuale se specifica o durata medie de viață de 7ani cu 6 ore pe zi. De asemenea se specifica ca se pierde garantia la utilizarea in camere tehnice/ servere (non stop). In momentul de fata consider ca pe aceste perioade scurte de ger trebuie sa combinam cu încălzire rezistiva/ pe lemne ca sa prelungim durata de viață a AC-ului si sa fie rentabil.
Daca știe cineva din experienta cat a rezistat un ac inverter funcționând non stop va rog sa posteze. Eu nu am găsit informații. |
#4805
Posted 29 October 2017 - 08:22
Nu poate nimeni sa-ti spuna ca merita. Mai degraba iti insira materiale de marketing pana zici tu ca vrei ca sa poata da vina pe tine daca nu esti multumit ulterior. Daca vrei sa calculezi daca merita sau nu upgradeul la o instalatie de top trebuie sa ai mai multi parametri, COPuri, pretul kwh si chiar DAE la diferenta de pret intre unitati daca finantezi costul.
Daca ai citit suficient despre asta, probabil ai vazut ca incalzirea cu pompe de caldura de multe ori se dimensioneaza pentru temperaturile de iarna fara excese, sau 95% din sezon, iar pentru restul de 5% se foloseste o alta sursa de caldura de rezerva care are diverse dezavantaje daca ar fi folosita tot sezonul, dar pentru varfuri merge tolerata scurt timp. Acum, cat de des ai apela la sursa de caldura de rezerva nu-ti poate prezice nimeni. Daca n-ai avut ierni atipice in ultimii ani poti trage o concluzie pe baza datelor istorice, dar vremea nu ti-o garanteaza nimeni. |
#4806
Posted 29 October 2017 - 08:48
Eu ma astept ca mitsubishi cold region sa tina 25 de ani.
|
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users