Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
prescriere datorii pariti decedati

La multi ani @Cousteau !

Inlocuire hdd cu ssd la NVR

Multe fisiere apar ca protejate c...
 Serie noua - Profetii biblice cu....

Probleme functionare motocoasa Ma...

Imprimanta 3D mai "moderna"

Folie anticondens
 Hidroizolatie piscina

Am gasit un IPhone

Eveniment 14-16 iunie nZEB expo

Semnalizare incarcare Pachet acum...
 Implantologie & Cityscape (re...

Scurta sinteza a atacurilor posib...

Cel mai bun antivirus / firewall ...

Honor 200 si 200 Pro
 

De ce in avioane se impart veste de inot, in loc de parasute?

- - - - -
  • Please log in to reply
47 replies to this topic

#37
ploiesteanu

ploiesteanu

    Active Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 1,591
  • Înscris: 02.10.2006
E adevarat in clasa a 6 -a sau a 7-a se invata caderea corpurilor si se spune ca in acel radical din 2gh nu intra densitatea corpului care pica dar la facultate vei invata ca, in afara factorului de forma intra si diferenta de densitate fata de mediu. Asadar, altfel pica o bila ceramica in apa si altfel o bila de otel . In aer, e adevarat, lucrul e insezizabil.
Sant cateva concepte si mi se pare ca s-a trecut si la planseta (citeste statie grafica) in a realiza un avion mai sigur. Unul dintre ele, consta in comasarea scaunelor pe cele 2 nivele , intr-o zona centrala (nucleu), ce s-ar putea desprinde de restul avionului, protejata de o punga uriasa(balon cu aer) si deservita de o parasuta de mari dimensiuni. In majoritatea situatiilor timpului pasagerii stau pe scaune. Acest obiect de zbor de salvare ar trebui sa fie condus de un om instruit in prealabil. Mecanismul de desprindere ar fi de tip reactiv. Deasemeni, faza de separare ar fi automat blocata de un senzor de altitudine (presiune). Problema consta in faptul ca totul se petrece extrem de rapid, ai la dispozitie cateva secunde sa hotarasti daca dezastrul e inevitabil.

Edited by ploiesteanu, 13 September 2007 - 08:42.


#38
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Stiu si recunosc ca voi fi (orecum) off topic. Dar in duminica ce va urma, adica pe 16 sept, cei care fac beuturica taurului rosu, aia ce iti aripi, au ziua de sarit in balta numita Dambovita.
Daca cineva vrea sa vada ca altii sunt mult mai putin sanatosi la cap, sa isi ia parasuta,-asta ca sa fie in context- remorca, etc si sa vinaaaaa.
Acum 2 ani fu' super califragilistic ex dulce.... "Pinus ciorditus"-habar nu am ce o fi insemnat, hi, hi, "clatita .."


Sper ca nu ma veti penaliza pt reclama.
Nu am dat numele actiuni si nici al firmei. Daca cineva traduce in engleza ce am zis in romana, e strict problema lui.
Si nici nu (mai) particip ca pilot sau membru. De echipa sau in juriu...
Ufff, m-am trezit prea tarziu, altfel eram cu si in "submarinul zburator".....

#39
nile

nile

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 999
  • Înscris: 03.10.2006

View PostPrien, on Sep 13 2007, 09:45, said:

Stiu si recunosc ca voi fi (orecum) off topic. Dar in duminica ce va urma, adica pe 16 sept, cei care fac beuturica taurului rosu, aia ce iti aripi, au ziua de sarit in balta numita Dambovita.
Daca cineva vrea sa vada ca altii sunt mult mai putin sanatosi la cap, sa isi ia parasuta,-asta ca sa fie in context- remorca, etc si sa vinaaaaa.
Acum 2 ani fu' super califragilistic ex dulce.... "Pinus ciorditus"-habar nu am ce o fi insemnat, hi, hi, "clatita .."
Sper ca nu ma veti penaliza pt reclama.
Nu am dat numele actiuni si nici al firmei. Daca cineva traduce in engleza ce am zis in romana, e strict problema lui.
Si nici nu (mai) particip ca pilot sau membru. De echipa sau in juriu...
Ufff, m-am trezit prea tarziu, altfel eram cu si in "submarinul zburator".....
Holly s**t, ai participat?? Cu care "vehicul"? Cat ai planat pana ai cazut in dambovita???Detalii, please..

#40
Mosotti

Mosotti

    Geniu umil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,295
  • Înscris: 21.04.2004

View PostDragon Warrior, on Sep 10 2007, 07:29, said:

Revenind la conditiile de parasutare. Daca altitudinea este peste 4000 de metri, viteza de cadere este pur si simplu prea mare. Daca parasuta se deschide ea se face franjuri instant.

yeah, right...

View Postangel, on Sep 10 2007, 13:48, said:

faza e ca majoritar avioanele se prabusesc in apa

serios? da-mi niste exemple majoritare de avioane prabusite in apa in care pasagerii au plutit fericiti in veste catre salvatori. la viteza cu care vine avionul, nu conteaza ca e apa sau pamint, tot praf se face


View Postnile, on Sep 10 2007, 14:37, said:

E imposibil sa deschizi usa unui avion de asa anvergura si sa te arunci din el la ~ 1000km/h (sau mai mult).

evident ca nu, dar poti cobori sub 3000 de metri, sa reduci viteza si sa deschizi usa linistit. oricum ideea de a da parasute pasagerilor e la fel de imbecila ca si datul de veste de salvare pasagerilor. niste visichi cred ca e mai nimerit

#41
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Am lasat vreodata impresia ca sunt sanatos la cap? Daca da, inseamna ca v-am pacalit...
Dar cand am vazut ce e pe acolo, mi-am zis ca sunt chiar beton pe langa alti. Si nevasta-mea a fost de acord si de atunci nu imi mai zice ca sunt dus cu pluta...
Da, acum 2 ani un prieten-care era pilotul-  m-a rugat sa ii inlocuiesc un membru dezertor al echipei. Nu vreau sa dau nume pt ca nu e fain..
Anul asta am vrut sa fac si eu o echipa, cu mine pilot -adica saltaret in balta- dar m-am trezit prea tarziu...
Pacat. Un Uboot zburator, cu mine in uniforma de kaleu-capitanul submarinului -in limba germana-
Sunt convins ca am fi facut senzatie.Inclusiv "pleosc si baldabac" in Dambovita, "apa dulce, cin'te bea nu se mai duce" decat la morga....
Mda, nu prea sunt un individ cu umor..

#42
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,306
  • Înscris: 03.12.2005

View PostDragon Warrior, on Sep 10 2007, 07:29, said:

daca in timpul zborului 10 pasageri (nu mai multi) se ridica si o iau la fuga pe culoarul dintre scaune, avionul ala e in cel mai grav pericol. Centrul de greutate este extrem de fin la un avion. Daca l-ai miscat, avionul devine de necontrolat, fie el si Boeing 747.

Asta trebuie sa fie poanta zilei. Daca luam greutatea medie la decolare a unui avion micut ca A320, undeva la 73 de tone, si ne gandim ca 10 insi mai vanjosi decat media au pe la 1 tona... really dude, comparatia devine haioasa cand te extinzi la 747 sau a380.
Asta ignorand complet legile fizicii si stabilitatea inertiala a avionului.


Daca stau sa ma gandesc, stewardesele din Saaburile CarpatAir nici n-ar trebui sa mai umble cu carucioarele cu mancare pe culoare de frica, mai bine arunca cu sandvisu din usa cambuzei.

#43
DarK4EveR

DarK4EveR

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 13
  • Înscris: 03.04.2007

View PostTarzy, on Sep 11 2007, 16:55, said:

no offence dar .... un elicopetr va cadea fix cu aceeasi viteza ca si un om .... ba chiar ceva mai incet ca e un pic mai mare-n gabarit => rezistenta la cadere mai mare.

viteza de cadere "libera" nu are nimic de-a face cu masa obiectelor tine doar de acceleratia gravitationala - vorbim aici de fizica "gimnaziala"

Arunca o punga de vata (150-250 g)  si o greutate de 1 kg de pe un bloc ( ai grija sa nu fie nimeni in jur ) si spune-ne care loveste prima pamantul?
Daca tot ne vorbesti de fizica de gimnaziu, adu-ti aminte de formula greutatii, densitatea aerului, forta de frecare si suprafata de contact. Niste calcule simple si daca in continuare sustii ce ai scris mai sus, eu nu mai am nimic de comentat. ( P.S. Elicopterul nu cade din luna! Rotorul se invarte, are si ala un efect in cadere, poate accelera, poate incetini, think again ).

Offtopic - ala cu 10 oameni care dezechilibreaza avionul =)). Si caruia un copil de 30 kg ii misca masina. ( CE MASINA?! :)) si cand e anul ultimei revizii ? :)

#44
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,649
  • Înscris: 28.11.2001
matale mai xciteste o data .... si cu ceva atentie ce am scris eu mai sus.

o sa vezi ca am tinut cont de suprafara de contact si forta de frecare.

e drept ca am sarit peste partea cu densitate .....dar .... sa fim seriosi .... nu cred sa fie diferenta influentabila intre cea a elicopterului si cea a omului.

si daca chiar suntem aici .... pana la urma lasand teoria deoaprte ,..... ce va cadea mai repede? omul sau elicopterul?

eu inca sustin ca vor cadea semnificativ cam la fel ...

#45
ozrind

ozrind

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 423
  • Înscris: 02.12.2006
Omul, daca da din maini in sensul care trebuie :)))

#46
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Cativa prieteni-pe vremea aia- studenti la fac de Aeronave sustineau ca daca elicopterului i se opreste motorul si este intr-o anumita gama de inaltime -parca intre 30 si 100m- dar rotorul principal nu este blocat, datorita scurgerii aerului printre palele lui apare un fenomen de autorotatie care se opune gravitatiei. Aparatul cade, dar mult mai incet. Asa ca la contactul cu solul te zguduie, dar nu mori.
Pt intarirea celor zise, profesorul care era titularul cursului le arata ca are niste coaste rupte. Si cica nici musca nu mai bazaia prin amfiteatru...
Rog confirmati/infirmati..

#47
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,649
  • Înscris: 28.11.2001
asa am auzit si eu ..... ca daca nu e distanta prea mare ..... datorita rotiri palelor ..... mai reuseste din cand in cand o aterizare de urgenta.

am vazut si pe discovery un reportaj despre un Black Hawk in Somalia

care a reusit o aterzare de urgenta periculos de buna .... in sensul ca echipajului si celor veniti sa-i ajute le-a luat ceva timp sa-l descompleteze si saboteze ptr a nu cadea intreg in mainile inamicului

#48
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,306
  • Înscris: 03.12.2005
Intr-adevar, la elicoptere se aterizeaza in autorotatie, trebuie numai sa fie destul de departe de pamant ca sa permita elicei sa accelereze. Elicea are nevoie de o anumita turatie ca pilotul sa poata frana inainte de aterizare prin modificarea pasului colectiv (parca).
Mai sunt si aparate numite autogire care folosesc elicea in autorotatie in locul aripii portante.

ps: nu mai ramaneti cramponati intr-o idee. da, 2 corpuri cu mase diferite cad identic, dar cand unul din ele poarta o parasuta sansele nu mai sunt asa egale. si ma indoiesc sincer ca si elicopterul are parasuta :)
in alta ordine de idei, la unele elicoptere scaunele catapultabile zboara in lateral dupa ce o serie de capse explozive arunca in aer panourile laterale ale aparatului.

edit: din cabina, o aterizare in autorotatie [ https://www.youtube-nocookie.com/embed/UWI5VV5bPdA?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ], probabil cursuri pt cpl

Edited by sebulbus, 18 September 2007 - 22:32.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate