Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Țuica are gust ciudat

Copii nascuti in Romania

Ușa exterioara care scar5...

Felicitari Republica Moldova pent...
 Decizie dificila intre doua model...

Orange nu onoreaza premiile din P...

Ungere mecanism usa metalica de a...

Probleme baterie monde 3
 Tipuri de acces Gura Portitei, di...

Crearea unei formule Excel cu div...

Filme ce urmeaza in 2024 - horror

Tarot (2024)
 Prescriere datorii parinti decedati

Utilizare credit cartela Vodafone

La multi ani @Cousteau !

Inlocuire hdd cu ssd la NVR
 

De ce in avioane se impart veste de inot, in loc de parasute?

- - - - -
  • Please log in to reply
47 replies to this topic

#19
nile

nile

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 999
  • Înscris: 03.10.2006

 infinitul8, on Sep 10 2007, 11:46, said:

Mai e o mica chestie. Multe avioane de linie au usi in fata turbocompresoarelor. La viteza de deplasare cumulată cu forța de absorție și curenții turbionari mulți ar nimeri direct în compresoare. Avioanele de lansare parașutiști au trape specială plasate în coadă. De multe ori acestea sunt special concepute sau multirol gen cargo și pasageri permițând atât lansarea parațutiștilor cât și a încărcăturilor desant.
Ha, in primul moment dupa citirea postului voiam sa vin cu argumentul Hercules C130, din care se sare si pe usi, fara ca sa fi auzit ca a intrat cineva in elice, plus elicopterul (same argument), cand mi-am dat seama!!! Avioanele astea de linie sant cu reactie oameni buni, cele mai multe sant suuupersonice. Pai nu se poate sari nene din avion cu reactie, decat in conditiile unei catapultari!!  :lol:
E imposibil sa deschizi usa unui avion de asa anvergura si sa te arunci din el la ~ 1000km/h (sau mai mult).

Edited by nile, 10 September 2007 - 14:40.


#20
Iocan

Iocan

    Tefelist, fan Kövesi

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,812
  • Înscris: 02.06.2006
Parașutele primesc veste de salvare?

#21
smiley04

smiley04

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 37
  • Înscris: 04.09.2007

 nile, on Sep 10 2007, 15:37, said:

Ha, in primul moment dupa citirea postului voiam sa vin cu argumentul Hercules C130, din care se sare si pe usi, fara ca sa fi auzit ca a intrat cineva in elice, plus elicopterul (same argument), cand mi-am dat seama!!! Avioanele astea de linie sant cu reactie oameni buni, cele mai multe sant suuupersonice. Pai nu se poate sari nene din avion cu reactie, decat in conditiile unei catapultari!!  :lol:
E imposibil sa deschizi usa unui avion de asa anvergura si sa te arunci din el la ~ 1000km/h (sau mai mult).

cele mai multe nu sunt supersonice;Concorde era avion supersonic dar a fost retras de cativa ani de pe cursele de linie

#22
KALOO

KALOO

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,824
  • Înscris: 08.12.2006
Macar parasute pentru cei cu certificat ca pot sari cu parasuta ar putea pune :) Asa ca cine vrea sa sara cu parasuta in caz ca se duce dracului acoperisul( s-a asta o data) sa aiba in spate o parasuta in caz ca pica din avion.

#23
nile

nile

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 999
  • Înscris: 03.10.2006

 KALOO, on Sep 10 2007, 16:21, said:

Macar parasute pentru cei cu certificat ca pot sari cu parasuta ar putea pune :) Asa ca cine vrea sa sara cu parasuta in caz ca se duce dracului acoperisul( s-a asta o data) sa aiba in spate o parasuta in caz ca pica din avion.
Haha pai daca se intampla asta crezi ca mai ajungi intreg jos, macar un lucru realist am mai vazut si eu in filmele cu deturnari de avioane, acolo unde este depresurizare, mare minune sa nu iti rupa gatul vreo tava/scaun smuls/orice altceva.

Apropos, isi imagineaza cineva scenariul in care insotitorii de zbor + pilotul sant toti de acord, "OK, nu vom mai incerca sa redresam avionul, faceti si voi cum puteti, depresurizati avionul accelerandu-i vria, si 1)in rand unul cate unul va indreptati catre spartura/trapa/usa deschisa/whatever  ,   sau, 2) buluc, claie peste gramada, care puteti, care ajungeti primul, va duceti la usa/spartura/trapa/ce-o fi acolo.  Nici sa nu luati in considerare ca in timp ce va comunic aceste lucruri, depresurizarea face ca diverse obiecte sa va loveasca peste capatzani, sau ca in momentul iesirii, la viteza si/sau altitudinea asta, e o probabilitate foarte mare sa  
crape ceva in voi. Noi, echipajul, care a fost antrenat pentru situatii iesite din comun, abandonam orice tentativa de a pune avionul pe pista cat de cat in siguranta, pentru a va lasa pe dumneavoastra, fara nici o pregatire, sa va descurcati cum puteti."

#24
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,649
  • Înscris: 28.11.2001

 nile, on Sep 10 2007, 15:37, said:

Ha, in primul moment dupa citirea postului voiam sa vin cu argumentul Hercules C130, din care se sare si pe usi, fara ca sa fi auzit ca a intrat cineva in elice, plus elicopterul (same argument), cand mi-am dat seama!!! Avioanele astea de linie sant cu reactie oameni buni, cele mai multe sant suuupersonice. Pai nu se poate sari nene din avion cu reactie, decat in conditiile unei catapultari!!  :lol:
E imposibil sa deschizi usa unui avion de asa anvergura si sa te arunci din el la ~ 1000km/h (sau mai mult).


avioan comercial "supersonic" e doar Concordul si ala nu mai zboara

au mai avut rusnaci o chesia da ala a gasit cu cuvinta sa se prabuseasca chiar la zboruol inaugural.

#25
LuvRaluK

LuvRaluK

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,587
  • Înscris: 27.09.2006

 Dragon Warrior, on Sep 10 2007, 08:29, said:

daca in timpul zborului 10 pasageri (nu mai multi) se ridica si o iau la fuga pe culoarul dintre scaune, avionul ala e in cel mai grav pericol. Centrul de greutate este extrem de fin la un avion. Daca l-ai miscat, avionul devine de necontrolat, fie el si Boeing 747.

Sincer asta a fost cea mai hazlie fraza ce am putut-o citi azi pe net. Mai nene, tu crezi ca atunci cand liniile aeriene vand bilete calatorilor se apuca sa calculeze in functie de greutatea lor care sa stea unde? Sa nu cumva sa puna 20 de grasi pe stanga avionului si 20 de copii pe dreapta?
Inca o chestie: culoarele alea de care zici tu sunt aproape pe axul principal al avionului ... deci nu prea cred ca ii poti deranja echilibrul.
Ti-as face niste calcule simple pt. demonstratie, dar nu cred ca e cazul ... cred ca te-ai prins si singur ce enormitate ai putut scrie..

Edited by LuvRaluK, 10 September 2007 - 19:11.


#26
rootkit

rootkit

    Awake. Security DNA

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 34,883
  • Înscris: 07.02.2007
parasutele pe centura, nu in avion :lol:

#27
smiley04

smiley04

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 37
  • Înscris: 04.09.2007

 Tarzy, on Sep 10 2007, 17:24, said:

avioan comercial "supersonic" e doar Concordul si ala nu mai zboara

au mai avut rusnaci o chesia da ala a gasit cu cuvinta sa se prabuseasca chiar la zboruol inaugural.

konkordski parca se numea si a cazut la paris la un miting aviatic:era la fel ca un Concorde doar ca avea urechi

#28
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006
Acum circa un an am ajuns la aeroclubul din Clinceni, langa Bucuresti, pe drumul spre Alexandria -asta pt cei interesati-. Iar cei de acolo, extrem de draguti,  ne-au aratat -eram un grup- cum se plieaza si depliaza o parasuta si ne-au povestit diverse. Inclusiv despre oameni care au murit pt ca nu au stiut cum sa isi manuiasca parasuta, care nu s-a deschis bine si s-a infasurat in jurul axei proprii, aidoma unei panze pe un steag-chestia se numeste torta-..

Entuziasmat i-am scris unui fost coleg de liceu, de profesie ofiter de aviatie, ca as vrea sa ma apuc de parastism. Omul, m-a intrebat rapid ce sporturi am mai facuti in ultimii ani si cum stau cu starea articulatiilor, a genunchilor.Si daca am auzit ca daca nu intinzi bine picioarele la aterizare, le rupi ca un bat de chibrit...
Sa nu uit.
O eleva de acolo, avand varsta de circa 17 ani, ne-a povestit si senzatiile de la al doilea ei salt, cand principala nu s-a deschis, pt ca ea uitasese si nu scose siguranta....
In parasutism exista regula sfanta ca parasuta principala este pliata-adica impaturita si bagata in rucsacul de pe spate - numai de cel care sare. Ca sa nu poata fi acuzat altcineva....
Dar vazand ca pamantul se apropie a tras de secundara, care s-a deschis si a aterizat normal...Dupa care a fugit multi km. Pt ca venea instructorul care vazuse ce se intamplase. Si era foarte dornic de explicati. Daca s-ar fi intamplat sa fie ceva cu sange era responsabilitatea lui.
Cand dupa un timp -in care a crezut ca se uitase incidentul -a revenit la aeroclub s-a trezit pusa in fata tuturor si facuta cu ou si otet, adica albie de porci. In cuvinte simple, clare, ca ...Ca sa nu zica faptul ca cineva nu pricepe ce i se zice si de ce....

Asa ca ideea de a sari fara un antrenament prealabil mi se pare cel putin lipsita de sanse. Pt ca daca nu sti cum sa cazi, poti  sa iti rupi si gatul. A citit cinvea carti sau a vizionat nistre filme despre cum sunt pregatiti parasutiusti militari? Si oare de ce acestia sunt priviti ca o arma de elita?
Chiar, ia imaginati-va ca sunteti un portar de fotbal si plonjati dupa o minge. Incercati pe o mocheta. Si dupa salt o sa constatati ca daca nu stiti sa luati contact cu pamantul si cadeti ca un sac de cartofi, o sa simti cum se zguduie creierul si matele....(In pubertate am jucat ca portar, dar cred ca exista si alti care pot confirma ca o cadere are anumite secrete, daca vrei sa te ridici imediat..
Asa ca si de aia nu se dau parasute pasagerilor.

PS. Prin '80 am vazut un film american despre unii care isi castigau painea facand salturi cu parasuta pt publicul platitor. "Cireasa de pe tort" era momentul saltului "cu aripi", cand seful -adica cel mai bun si experimentat dinn trupa- sarea cu un fel de aripi. Si isi deschida parasuta la o distanta minima de sol. La acel salt i s-a parut a a devenit pasare si a uitat sa mai traga de manerul parasutei...Dupa cativa ani am avut deosebita sansa sa il intalnesc pe colonelui  Bastan, -Dzeu sa il ierte- despre care auzisem ca era una din gloriile parasutismului romanesc.
Bucuros de ocazie l-am intrebat cum e sa sari "cu aripi". Dupa privirea pe care mi-a aruncat-o am inteles ca fara sa sa vreau atinsesem un punct extrem de sensibil. Si cu o voce calma, dar care astfel era si mai penetranta, mi-a zis ceva de genul "E f simplu. Sau sti si simti cand trebuie sa o deschizi..Sau mori. Asa am pierdut cativa camarazi.. Eu nu mai sar cu aripi".
Si mi-a intors spatele. Nu stiu de ce am avut senzatia ca spre final i-a tremurat un pic vocea, dar nu prea vroia sa arate. Poate ca m-am inselat, ca aveam sub 18 ani..
PPS Sa inchei intr-o nota mai vesela. Cica in lumea aviatiei e un proverb. "Parasutele e niste chestii care se intind cu aviatorii". Daca cineva se gandeste la altceva, asta e...

#29
infinitul8

infinitul8

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 952
  • Înscris: 04.05.2006

 nile, on Sep 10 2007, 15:37, said:

Ha, in primul moment dupa citirea postului voiam sa vin cu argumentul Hercules C130, din care se sare si pe usi, fara ca sa fi auzit ca a intrat cineva in elice, plus elicopterul (same argument), cand mi-am dat seama!!! Avioanele astea de linie sant cu reactie oameni buni, cele mai multe sant suuupersonice. Pai nu se poate sari nene din avion cu reactie, decat in conditiile unei catapultari!!  :lol:
E imposibil sa deschizi usa unui avion de asa anvergura si sa te arunci din el la ~ 1000km/h (sau mai mult).
Nu sunt cu reacție. Turbocompresorul doar așută motorul să aibă ardere mai bună. Cu catapultarea ai nimerit-o însă nu oricine suportă accelerația gravitațională dezvoltată de cartușele de catapultare. Mulți piloți pică la testul barometric, deși sunt perfect sănătoși pentru zbor, tocmai datorita faptului ca nu ar rezista unei catapultari la altitudini mari.

 KALOO, on Sep 10 2007, 16:21, said:

Macar parasute pentru cei cu certificat ca pot sari cu parasuta ar putea pune :) Asa ca cine vrea sa sara cu parasuta in caz ca se duce dracului acoperisul( s-a asta o data) sa aiba in spate o parasuta in caz ca pica din avion.

Nu poți sări dacă se duce acoperișul. Numai în filme avioanele fără acoperiș planează  sau sunt controlabile. În realitate se schimbă aerodinamica aeronavei și aceasta nu mai poate fi controlată decât, eventual, în limitele unei aterizări de urgență.

De asemenea se spunea mai sus că se poate sări din elicoptere. Da, se poate. În condițiile în care acesta este ținut de pilot la punct fix. Iar cele mari de pilot și copilot. Ținerea aparatului la punct fix este un exercițiu de excelență, la fel ca și zborul în formație și nu oricine poate să le facă. Dintr-un elicopter în picaj nu se poate sări deoarece nu ai nici timpul necesar dar nici cum. Elicopterul este mult mai greu decât un om deci viteza de cădere este mult prea mare, oricine ar sării din el nu ar avea decât o singură soartă: felierea de către rotor.

#30
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,649
  • Înscris: 28.11.2001

 infinitul8, on Sep 11 2007, 15:19, said:

...... Dintr-un elicopter în picaj nu se poate sări deoarece nu ai nici timpul necesar dar nici cum. Elicopterul este mult mai greu decât un om deci viteza de cădere este mult prea mare, oricine ar sării din el nu ar avea decât o singură soartă: felierea de către rotor.


no offence dar .... un elicopetr va cadea fix cu aceeasi viteza ca si un om .... ba chiar ceva mai incet ca e un pic mai mare-n gabarit => rezistenta la cadere mai mare.

viteza de cadere "libera" nu are nimic de-a face cu masa obiectelor tine doar de acceleratia gravitationala - vorbim aici de fizica "gimnaziala"

#31
infinitul8

infinitul8

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 952
  • Înscris: 04.05.2006

 Tarzy, on Sep 11 2007, 16:55, said:

no offence dar .... un elicopetr va cadea fix cu aceeasi viteza ca si un om .... ba chiar ceva mai incet ca e un pic mai mare-n gabarit => rezistenta la cadere mai mare.

viteza de cadere "libera" nu are nimic de-a face cu masa obiectelor tine doar de acceleratia gravitationala - vorbim aici de fizica "gimnaziala"

Serios??? Daca spui tu.

Ai urmarit vreodata ce se intampla cu o parasuta cand se deschide?

#32
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,649
  • Înscris: 28.11.2001
mestere .... mai pune mana pe manualul de-a VI-a si-a VII-a ....


doua corpuri de aceleasi dimensiuni dar mase diferite in cadere libera au aceeasi viteza.

parasuta incetineste caderea oferind o suprafata mai mare, dar ... asta e la alta lectie

#33
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,649
  • Înscris: 28.11.2001
xxxxxxxxxxxxxxx - post dublu

Edited by Tarzy, 12 September 2007 - 10:35.


#34
nile

nile

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 999
  • Înscris: 03.10.2006

 infinitul8, on Sep 11 2007, 15:19, said:

Nu sunt cu reacție. Turbocompresorul doar așută motorul să aibă ardere mai bună.
Sorry, my bad, in postul meu voiam sa zic ca majoritatea avioanelor de linie sant cu reactie (nu supersonice ^_^ , nu cu elice).

#35
Prien

Prien

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,877
  • Înscris: 11.12.2006

 infinitul8, on Sep 11 2007, 15:19, said:

...oricine ar sării din el nu ar avea decât o singură soartă: felierea de către rotor.
Sustin cele scrise de predecesorul, care, se simte imediat, are cunostiinte avansate in acest domeniu.
Cum (super)elicopterele sunt pilotate de indivizi a caror selectie si instruire a costat o mare caciula de bani, pt a evita decapitarea lor la catapultare exista o serie de operatiuni care se executa automat dupa tragerea manetei de ejectare.
Prima etapa. Cartusele explozive din rotorul principal actioneaza. Adica arunca la dracu in praznic si cu viteza mare palele elicilor.
Etapa secunda. Acoperisul este facut bucati foarte mici de un alt exploziv special ales si incastrat in mod logic in structura parbrizului...
Tanand seama ca totusi elicopterul inca mai sta in aer, adica se mai deplaseaza cu o oaresce viteza, toate aceste resturi sunt indepartate de traseul pe care va iesi pilotul.
Terto. Picioarele pilotilor sunt trase de pe comezile pe care stateau de un fel de bara. La primele catapultari, piloti de MIG-uri, -da, recunosc, desi nu ii iubesc, rusii au deschis drumul si aici- datorita vitezei cu care se desfasurau evenimentele, apareau amputari de sub genunchi. Sau chiar moartea datorita pierderilor de sange...
Poate ca e mai bine decat ca, dupa ce ai fost soim, sa ajungi olog. Dzeule mare, iarta-ma pt ce am scris. Saraci nefericiti, aveau si ei pe cineva care tinea la ei, o iubita, sotie, poate si plod, plozi. De parinti lor ce sa mai zic....
Quatro.
Scaunul cu pilot cu tot este ejectat in sus.
Tot procesul dureaza sub 1 secunda. Dupa alte cateva secunde, scaunul se desprinde de pilot, usurand socul suferit de parasuta la deschidere. Evident ca acesta este bine legata de pilot, nu de scaun...
Viteza actionari poate salva viata pilotului. Dar genereaza un asemenea soc, inclusiv fizic, datorita acceleratiilor suferite (prea multe g-uri) incat, desi omul se salveaza intreg, cariera lui de zburator se -cam- incheie.
Din cate am auzit, limita ar fi de 3 catapultari. Dupa care, indiferent de varsta, te dezaripeaza. Adica ramai la sol, turnul de control, aprovizionare, presa, etc..
Poate si pt ca daca ai "furat-o" de 3 ori, sau esti prost, sau esti ghinionist. Si de ce sa plateasca aviatia pt tine..
Tanand seama si de ancheta care urmeaza, unde nu vor fi frecati putin, multi piloti isi amana ejectare pana cand e prea tarziu, iar vizorul li se umple de pamant. Dupa care urmeaza casca si evident gura. Si asa mai apare o pala de elice in cimitir..
Azi au trecut vremurile in care un aviator catapultat se putea intoarce la zbor dupa o cafea, asa cum procedau cei care sareau cu parasuta in WWII.

Nu vreau sa le fac reclama, dar in Bucuresti exista un muzeu al aviatie, pe linia tramvaiului 5, pe langa o fosta Fabrica de Glucoza. Manastire intr-un picior, nu spun cum se numeste strada, care e in panta. Mai ales ca la intrarea lin muzeu se vede un avion pus pe un soclu...
Acolo puteti petrece cateva ore interesante. Daca aveti norocul si sa nimeriti cand e pe acolo un profesor de la Fac de Aeronave, care e(ra) si directorul adjunct al muzeului.... Un om remarcabil care, in ciuda varstei, a ramas pasionat de meseria pe care si-a ales-o....

Edited by Prien, 12 September 2007 - 16:11.


#36
nano_thrust

nano_thrust

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,232
  • Înscris: 10.08.2007
nuti da parauta ca zice ca o iei acasa. :lol:

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate