Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Unde pot asculta muzica anilor 90...

Nu cred ca voi mai plati pentru a...

Cumparare masina

cum influenteaza numarul ETF-uril...
 roADN.ro Ce medicamente sunt bune...

Proiect canalizare in comuna Berc...

Cand ati observat ca aveti nevoie...

Chestionar Medicina Alimentaț...
 RCA 2024: ieftin sau scump?

Se mai achita taxe de reziliere?

Probleme retea, router?

Burete dur pentru perna scaun rul...
 RCA firma

Conditii minimale router FiberLin...

caine care sperie lumea prin gard

Scutire abonament telefonie fixa ...
 

Modalitate de a evita taxa de prima inmatriculare?

- - - - -
  • Please log in to reply
93 replies to this topic

#1
cristi_k1

cristi_k1

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 11.03.2007
Tocmai am ocazia de a lua o masina evaluata in Germania la minim 9000 de euro la pretul de 6000. Proprietarul masinii este ruda cu mine. Dar din pacate taxa de inmatriculare ar fi 5300 de euro, aproape inca odata pretul la care iau masina (aberatie). M-am tot gandit la o modalitate de a evita aceasta taxa pana cand se lamuresc treburile (scade sau se scoate taxa). Am ajuns la concluzia ca daca masina ramane pe numele lui si imi da o imputernicire de la notariat ca ma lasa sa o folosesc nu as mai avea pbl. Nu ar mai trebui sa platesc taxa asta tampita. Desigur ar trebui sa platesc impozitele si asigurarea acolo (care stiu ca este mai mare ca si in Romania, dar oricum nu ajunge la 5000 de euro) dar mi se pare o afacere buna. Singura mea nelamurire este urmatoarea: in cazul unor pagube provocate de un accident asigurarea plateste daunele daca masina este pe numele rudei mele dar o conduc eu? In rest nu as vedea ca alte probleme ar fi.

              

                 Astept pareri si sugestii.

#2
BogyM.

BogyM.

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 55
  • Înscris: 25.10.2005
sa stii ca si eu sunt interesat de problema asta. ar fi cineva mai in tema?

 cristi_k1, on Mar 11 2007, 15:57, said:

Tocmai am ocazia de a lua o masina evaluata in Germania la minim 9000 de euro la pretul de 6000. Proprietarul masinii este ruda cu mine. Dar din pacate taxa de inmatriculare ar fi 5300 de euro, aproape inca odata pretul la care iau masina (aberatie). M-am tot gandit la o modalitate de a evita aceasta taxa pana cand se lamuresc treburile (scade sau se scoate taxa). Am ajuns la concluzia ca daca masina ramane pe numele lui si imi da o imputernicire de la notariat ca ma lasa sa o folosesc nu as mai avea pbl. Nu ar mai trebui sa platesc taxa asta tampita. Desigur ar trebui sa platesc impozitele si asigurarea acolo (care stiu ca este mai mare ca si in Romania, dar oricum nu ajunge la 5000 de euro) dar mi se pare o afacere buna. Singura mea nelamurire este urmatoarea: in cazul unor pagube provocate de un accident asigurarea plateste daunele daca masina este pe numele rudei mele dar o conduc eu? In rest nu as vedea ca alte probleme ar fi.

              

                 Astept pareri si sugestii.


#3
cristi_k1

cristi_k1

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 11.03.2007
M-am interseat de asigurari in Germania si e destul de ciudat. Asigurarea ar fi cam 460 de euro pe an. Dar se pare ca daca ar vrea sa-mi dea masina in Romania ii cu mult complicat. Asigurarea este cu mult mai mare .... trebuie facute traduceri .... si ii ciudat daca se intampla ceva(accident, furt, amenda etc).
        

       Imi poate spune cineva cam pana la ce valori se poate ridica aici in Romania inmatricularea unui Audi a4 din 98 cu motor de 2500 cmc si euro 2? Si pe ce perioada? Se poate face lunar? Sau pe un an intreg?

#4
cristi_k1

cristi_k1

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 11.03.2007
Scuzati....asigurarea nu inmatricularea...graba asta

#5
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,284
  • Înscris: 28.04.2003
Pai daca taxa aia de inmatriculare este 5000 si ceva de euro inseamna ca masina aia polueaza la greu.
Incercati sa tineti astfel de gunoaie la mamica lor in Germania si nu le mai bagati in tara.
Din partea mea taxa aia face foarte bine.

#6
cristi_k1

cristi_k1

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 11.03.2007
Auzi nu cred ca masina aia (care este euro 2) polueaza mai mult decat Opelu meu din 89 care este non euro. Si nu cred ca polueaza mai mult decat multe din masinile pe care le vad pe strada (incepand de la Dacia 1310 pana la autobusele alea care te lasa in ceata). Si in plus masina aia e mult mai fiabila decat orice Logan sau orice masina japoneza frantuzeasca sau italiana care o poti lua in pretu ala de noua. Nici eu nu zic ca ii rea taxa, dar nivelul ei este absurd, macar daca ar fi mai mica....sa zic ca platesc 2000-3000 de euro inmatriculatul da nu inca odata pretul masinii. Si in plus daca as stii ca banii de pe taxa asta se duc unde trebuie i-as da linistit....da nu ii dau sa ii intre la buzunar la Tariceanu, Vladescu si altii.

#7
terratec

terratec

    Troll hunter

  • Grup: Moderators
  • Posts: 12,093
  • Înscris: 02.03.2003
"Un puisor" fugi repede la mama closca si spune-i sa te mustre ca vorbesti prostii.
Simpatici sunt cei ca tine care cunosc cum sta treaba cu poluarea.
De fapt voi aveti un rol bine stabilit in societate. Sa fiti consumatori devotati.
Daca va minte unul ca a facut o masina mai ecologica, fugiti repede sa o cumparati.
Asta e, de aia o sa ramai "puisor" si nu o sa fii niciodata "cocos".
:)

#8
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,284
  • Înscris: 28.04.2003
mosule ia incearca matale sa mergi in bucuresti cu bicicleta si dupa aia mai vorbim.
M-am saturat de sarantoci care isi iau masini la mana 10-a din germania sau mai stiu eu unde, ca vor sa simta 10000 de cai putere sub cur, sa faca liniute sau mai stiu eu ce. Mie imi place aerul curat, daca vrei masina puternica si fara norma euro du-te in germania si stai acolo cu ea nu mai aduce in tara jeguri care polueaza, cu nustiu cate mii de cmc si alte prostii. Mai bine ramaneai la coada vacii

Edited by unpuisor, 19 March 2007 - 00:31.


#9
alexshelby427

alexshelby427

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,198
  • Înscris: 30.05.2006
Pai sa nu platesti nici taxa de prima inmatriculare, nici cresterea asigurarii si sa si mergi cu ea in Romania dupa ce ai luat-o cu 3.000 EUR mai ieftin de deja cam mult.  ;)

Masina are asigurare de terta parte (CASCO) ? Daca da este normal sa ceara o crestere la prima din cauza riscurilor mai ridicate. Daca este cea obligatorie nu cred ca vei avea nici un fel de problema.

Sfat: in SUA o adresa din partea unui asigurator roman care certifica faptul ca in x ani de soferie in Romania nenea Y a fost "curat" a ajutat la o reducere a sumei. In Germania nu merge ?

#10
eb2e2

eb2e2

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,667
  • Înscris: 16.05.2003

 cristi_k1, on Mar 11 2007, 15:57, said:

Tocmai am ocazia de a lua o masina evaluata in Germania la minim 9000 de euro la pretul de 6000. Proprietarul masinii este ruda cu mine. Dar din pacate taxa de inmatriculare ar fi 5300 de euro, aproape inca odata pretul la care iau masina (aberatie). M-am tot gandit la o modalitate de a evita aceasta taxa pana cand se lamuresc treburile (scade sau se scoate taxa). Am ajuns la concluzia ca daca masina ramane pe numele lui si imi da o imputernicire de la notariat ca ma lasa sa o folosesc nu as mai avea pbl. Nu ar mai trebui sa platesc taxa asta tampita. Desigur ar trebui sa platesc impozitele si asigurarea acolo (care stiu ca este mai mare ca si in Romania, dar oricum nu ajunge la 5000 de euro) dar mi se pare o afacere buna. Singura mea nelamurire este urmatoarea: in cazul unor pagube provocate de un accident asigurarea plateste daunele daca masina este pe numele rudei mele dar o conduc eu? In rest nu as vedea ca alte probleme ar fi.
                 Astept pareri si sugestii.

audi a4 din 98 cu motor de 2500 cmc si euro 2?

impozit +  asigurare in germania = cit te costa ?
in cit timp se acopera taxa de prima inmatriculate ( 2 -  x ani ??? )
citi ani vrei sa o tii  ?

Edited by eb2e2, 19 March 2007 - 01:22.


#11
sanddy1964

sanddy1964

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,862
  • Înscris: 13.10.2006

 unpuisor, on Mar 19 2007, 01:30, said:

M-am saturat de sarantoci care isi iau masini la mana 10-a din germania
Corect , in Bucuresti nu poti sa mergi cu bicicleta fara :masca de gaze, costum de protectie, aigurare de viata, etc. Nu de alta dar nu te vede soferul din cauza fumului, uneori.Exagerat nitzel dar asa e.
Uite, ia fa socoteala sa vezi cat e de plata la urmatoarele masini:
Audi A8 3.7i-Euro4-fabric 15-Martie-2005
Audi A8 3.2i-Euro4-fabric 15 Martie-2005
Mecedes CLS-5.5 AMG-Euro 4-fabric 15 Martie 2005

Mai discutam dupa aia daca astea polueaza sau nu.In rest , de acord cu taxarea masinilor POLUANTE .Nu e nici o problema si lumea e de acord in totalitate.
Si sunt deja si masini EURO5...CRETINII NICI NU AU PREVAZUT IN SISTEMUL DE TAXARE,,LE TAXEAZA CA PE CELE EURO4 . :console:  Pentru ce sa mai dai la astea inca 5-6 mii de Euro aiurea?

#12
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,284
  • Înscris: 28.04.2003
Nu stiu cat e inmatricularea la masinile alea dar daca cineva isi permite un Audi a8 sau Mercedes cu motor de 5.5, fi sigur ca isi permite si o masina noua sau taxa aia de inmatriculare. Un motor de 5.5 fie el si euro 5 tot polueaza cat 3 motoare de 1,6 - euro sau mai jos.
E pur si simplu vb de capacitate. Si inca o intrebare. La o autostrada si jumate si un trafic de tot rahatul cine naiba e atat de destept sa isi ia masina cu motor de tanc cand un 2.0 max ar fi suficient. Adica unde te duci cu ea ?

#13
danono

danono

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 223
  • Înscris: 10.12.2005
Din cate am inteles eu fundatiile non-profit sunt scutite de taxa de prima inmatriculare. Asadar ruda ta poate "dona" masina unei fundatii, iar tu o transcrii pe numele tau dupa un an fara taxa de prima inmatriculare. Sistemul functioneaza (targurile din ardeal sunt pline de masini inmatriculate pe X fundatii)

#14
spe

spe

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,504
  • Înscris: 13.02.2006
Din cate stiu, fundatiile ( FU ) erau scutite de taxe vamale pentru masinile importate. Cel putin pana la 31.12.2006 asa se intampla. Nu stiu daca mai sunt scutite si de taxa asta de Logan / prima inmatriculare ( alegeti varianta preferata ). Si parca era nevoie sa treaca 5 ani de la inmatricularea pe FU inainte de a putea schimba proprietarul masinii.

Nu am prea vazut masini pe FU la vanzare in ultima vreme, cel putin nu in targul de masini de la Cumparatura ( Suceava ). Danono, daca poti, intreaba cativa vanzatori de masini pe FU din Ardeal ( mentionati de tine ) si vezi daca masinile au fost aduse in tara dupa 1 ianuarie 2007. In mod normal, la masinile euro 2 aduse pe FU anul asta, si presupunand ca nu se plateste taxa, preturile ar trebui sa fie sensibil mai mici decat la ofertele similare de vanzare pe persoane fizice ( cu 1-2000 euro ). Si la euro 3 ar trebui sa se regaseasca o diferenta de 500 - 1000 euro in favoarea masinilor pe FU. Asa o fi?

De euro 4 nu are rost sa vorbim, acolo taxa asta fiind mai mica, de 300 - 400 euro.


P.S. - De retinut si faptul ca nu se cumpara o masina pe FU, se achizitioneaza dreptul de a o conduce. Masina ramane in continuare inmatriculata pe FU. Si in afara de situatia in care va aveti bine cu proprietarul acelei fundatii, nu recomand astfel de combinatii.

#15
cristi_k1

cristi_k1

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 11.03.2007
Chestia cu fundatia non-profit nu tare merge. Iar in legatura cu taxele si impozitele si asigurarea in Germania totul s-ar ridica la 900 de euro pe an( vechime fara antecedente alea alea), iar la noi asigurarea pt o masina inmatriculata in strainatate este de 500 ron pe luna (si nici macar nu ii casco). Dar se complica mult chestia daca unchiumeu vrea sa mi-o dea mie sa o conduc....asigurarea e mai scumpa si trebuie traduse si actele....alea alea.....nu se merita asa. M-am hotarat sa mai astept (ratez ocazia asta) pana in vara si poate pana atunci mai scade taxa asta de inmatriculare. Daca nu.... imi iau o masina mai mica la un 7000 de euro mai noua (sugestii? numai masinile nemtesti ma intereseaza) din 2002 in sus care stiu sigur ca ii euro 3.



Pt aia care zic ca sunt satui de aerul poluat din Bucuresti sau cine mai stie de unde....Voi chiar nu intelegeti ca s-ar reduce poluarea daca ne-ar lasa dobitocii astia sa aducem masini mai bune din afara sa inlocuim jegurile astea de dacii si mai stiu io ce? Adica noi suntem mai destepti ca nemtii de exemplu.....la ei pot circula masini cum ii a lui unchiumeu pe strada da la noi nu? Si credeti-ma ca daca ei nu is ecologisti apoi nu stiu cine ii! Asa ca sa nu va aud ca taxa asta exorbitanta ii buna pt ca scade nivelul poluarii din tara.....ba chiar dinpotriva il mentine.....pt ca nu putem noi, oamenii de rand sa ne luam masini mai bune decat jegurile astea care le avem acuma. Nu va fie frica ca aia care au bani sa plateasca o masina noua oricum isi iau masina noua si nu isi aduc masini second hand.....iar aia cu masini vechi care nu au bani de masina noua sau leasing oricum isi iau masini mai bune de dincolo.... ca doara nu is tampiti sa isi aduca masini mai proaste.

#16
unpuisor

unpuisor

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,284
  • Înscris: 28.04.2003
Daca te uiti in bucuresti o sa vezi foarte putine dacii vechi care polueaza, majoritatea au fost deja inlocuite. Din pacate in locul lor sunt masini cu capacitate mult mai mare. Si pe masura si poluarea.

#17
Mosotti

Mosotti

    Geniu umil

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 33,295
  • Înscris: 21.04.2004

 cristi_k1, on Mar 19 2007, 14:27, said:

Pt aia care zic ca sunt satui de aerul poluat din Bucuresti sau cine mai stie de unde....Voi chiar nu intelegeti ca s-ar reduce poluarea daca ne-ar lasa dobitocii astia sa aducem masini mai bune din afara sa inlocuim jegurile astea de dacii si mai stiu io ce?

da, de-acord cu tine, daca iti duci Dacia veche la fier vechi. da tu i-o vinzi vecinului si atunci avem un bucata hirb dacie + una masina SH germania.

iata o idee, daca ai o masina hirbuita si vrei una noua sa fii scutit de taxa de prima inmatriculare atita timp cit scoti din circulatie masina mai veche decit cea cumparata. mi se pare rezonabil :D sau ma rog, sa nu fii scutit, da sa platesti taxa la fel ca si pentru dulapul national pe roti, nu miliarde de euro

#18
cristi_k1

cristi_k1

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 18
  • Înscris: 11.03.2007
Pt Mosotti      
                 Da sa stii ca ii foarte buna ideea ta, ar fi cea mai buna solutie si nu cred ca ar fi multi (care vor sa isi cumpere masina sh) care s-ar zgarcii sa isi dea masina (care pbobabil de abia astepta sa scape de ea) la fier vechi. Si sa stii ca io chiar nu am nimic impotriva cu taxa de prima inmatriculare (pt ca si in alte tari exista) dar valoarea ei este prea mare....pot spune chiar ca este prohibitoare. Adica daca chiar vor ai nostrii sa protejeze mediul sa puna o taxa anuala pentru asta (care apropo.....deja exista....nu stiu exact unde.... banuiesc ca este incorporata in impozit).



                 In cel mai rau caz nivelul poluarii din Romania ar ramane acelasi daca s-ar micsora taxa de inmatriculare...... Dar ganditi-va ca macar oamenii care nu isi permit sa isi cumpere masini noi (si care au cine stie ce haburi bune numai de fier vechi) ar circula cu masini cu mult mai sigure decat cele pe care le au acuma.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate