Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Gari desfiintate dupa 1990
Last Updated: May 05 2009 14:45, Started by
duculeana
, Feb 13 2007 14:10
·
0
#1
Posted 13 February 2007 - 14:10
Situatia actuala si care dureaza de cativa ani, de cand ni s-a urcat democratia la cap, cu care se confrunta SNCFR este, as spune una grava.
Dupa 1990, multe gari au fost desfiintate, pot enumera aici: Bucuresti Baneasa (nu treceau numai personaluri, ci si celelalte categorii de trenuri), Borsa, Viseu de Sus s.a. Care sunt adevaratele motive ale desfiintarii acestor gari si ce grupuri de interese sunt amestecate in aceasta afacere? Ba chiar s-a ajuns la situatia ca prin Galati, de pilda, unele halte sau gari sa fie scoase la licitatie si vandute persoanelor fizice (imi amintesc un reportaj de la finele anului trecut al PRO TV). ESTE INADMISIBIL IN ROMANIA EUROPEANA A MILENIULUI III SA PRIVEZI OMUL DE LIBERTATEA DE MISCARE CU MIJLOACELE PE CARE ACESTA SI LE DORESTE (si nu cu unele impuse abuziv- prin desfiintarea unor gari au fost introduse linii de maxi-taxi care iau preturi piperate pe distante reduse) Imi amintesc ca prin '95 am fost la Resita cu trenul DIRECT, de aici, din Eforie si am trecut si oprit si in Bucuresti Baneasa (nu in Gara de Nord). Stiu de proiectul modernizarii caii ferate Constanta-Bucuresti, si de lucrarile pe tronsonul Fetesti-Buc. Baneasa, dar conform site-ului sncfr, lucrarile s-au incheiat la inceputul lunii decembrie 2006! Atunci, nu era normal sa redeschida gara Baneasa si sa introduca in noul mers al trenurilor opriri in aceasta gara? Iar despre pozitionarea orara a trenurilor Constanta-Bucuresti Nord, iarasi e facuta aiurea. Sunt 2 trenuri FOARTE DE DIMINEATA (la 4:30 si 6:38), la care nu prea am cum sa ajung, eu fiind din Eforie, iar primul autobuz catre Constanta pleaca din Mangalia la 5:20!, si alte doua cu plecare dupa ora 15 si sosire noaptea la 21 in Gara de Nord. Postati aici asemenea cazuri de care aveti cunostinta, poate putem face ceva in privinta asta! |
#2
Posted 13 February 2007 - 14:38
de pe site-ul CFR-ului:
Gara Bucuresti Baneasa, statie de protocol pentru activitatea feroviara, este folosita pentru actiuni speciale, cum ar fi primirea demnitarilor romani si straini. altfel spus, gara exista in continuare, dar nu-i pentru plebe cat despre LIBERTATEA DE MISCARE CU MIJLOACELE PE CARE ACESTA SI LE DORESTE , tu chiar crezi ca e important cum isi doreste cineva sa mearga? si eu as vrea linie aeriana Cucuietii din deal - Cucuietii din vale..... |
#3
Posted 13 February 2007 - 15:09
.....eu ma refeream aici strict la trenuri si la gari. Mi se pare o absurditate nemaiauzita sa ocolesc pe la Mogosoaia pana-n Gara de Nord, cand pot s-o iau de-a dreptul prin Baneasa, ca in atatia ani pana acum. Eu zic sa ne adunam mai multi nemultumiti si sa facem o petitie catre Ministrul Transporturilor, sa afle si el care sunt problemele actuale ale calatorilor. Ce sa mai zic ca pe relatia Bucuresti-Sighetu-Marmatiei este doar un tren/zi, pe cand pe Bucuresti - Baia Mare sunt 3 trenuri/zi (si doar amandoua sunt in acelasi judet). Plus ca daca mai vin si de la Constanta cu trenul, mai astept si 7 ore legatura cu Sighet pana la 17:30, lucru care inainte nu se intampla.
|
#4
Posted 13 February 2007 - 15:12
duculene inainte sa fii indignat de ce nu te informezi sau recunosti adevarul? spune-mi cati circulau cu trenul ala dintre borsa si viseu? cati dadeau banii pe bilete si cati circulau cu nasul? mi se pare perfect logic si normal ca daca trenurile alea NU sunt cat de cat profitabile sa le retraga. Mai ales ca trenul ala circula de 2 sau 3 ori pe zi , in timp ce acum exista microbuze care circula tot la o ora mi se pare. nu te mai indigna aiurea ca s-ar putea sa gresesti
Edited by romaximusro, 13 February 2007 - 15:13. |
#5
Posted 13 February 2007 - 15:22
romaximusro, on Feb 13 2007, 15:12, said: duculene inainte sa fii indignat de ce nu te informezi sau recunosti adevarul? spune-mi cati circulau cu trenul ala dintre borsa si viseu? cati dadeau banii pe bilete si cati circulau cu nasul? mi se pare perfect logic si normal ca daca trenurile alea NU sunt cat de cat profitabile sa le retraga. Mai ales ca trenul ala circula de 2 sau 3 ori pe zi , in timp ce acum exista microbuze care circula tot la o ora mi se pare. nu te mai indigna aiurea ca s-ar putea sa gresesti |
#6
Posted 13 February 2007 - 15:29
Quote Nu-i exclus sa ai dreptate, asa am auzit si eu, ca din cauza blatistilor s-ar fi desfiintat linia Viseu de Sus-Borsa. Quote Insa, atunci de ce nu se desfiinteaza si personalul Bucuresti-Oltenita, care este mult mai cunoscut din presa si are muuult mai multi blatisti decat cel de Borsa? pentru ca totusi se circula cu acel tren, mai mergeam cu personalul ala cand eram la liceu la sighet, mergeam pana in viseu si de acolo sighet, si iti zic ca batea vantul in acel tren. Deci erau fff putini calatori (pentru ca orele erau puse de-ampixu si circula f rar pt nevoile oamenilor, care preferau sa mearga cu autobuzele ce mergeau la bistrita, de la sighet, de la baiam are) Quote Pe Borsa-Viseu sunt vreo 30 de kilometri, deci cat putea sa coste biletul? 40-50000 de lei, in prezent, oricum mai putin decat cer aia la maxi-taxi. Quote i. Eu judec si dupa marimea populatiei, nu numai dupa fluxul de calatori: la Eforie la mine am 2 gari! -oras de 9500 de locuitori, iar Borsa, cu o populatie de 3X mai mare nu are gara! pai mai omule gandeste-te cati oameni circula prin eforie. cati vin pe litoral coborand in aceasta gara.. la ce sa faca un muzeu numai pt ca borsa are 30.000 de locuitor? (de fapt mult mai putini stii ca majoritatea is in tari straine) |
#7
Posted 13 February 2007 - 15:43
romaximusro, on Feb 13 2007, 15:29, said: si atunci de ce iti dai cu parerea despre ceva ce nu cunosti? pentru ca totusi se circula cu acel tren, mai mergeam cu personalul ala cand eram la liceu la sighet, mergeam pana in viseu si de acolo sighet, si iti zic ca batea vantul in acel tren. Deci erau fff putini calatori (pentru ca orele erau puse de-ampixu si circula f rar pt nevoile oamenilor, care preferau sa mearga cu autobuzele ce mergeau la bistrita, de la sighet, de la baiam are) nu stiu cat putea sa coste, insa acum un bilet borsa-viseu e parca 25.000 de lei pai mai omule gandeste-te cati oameni circula prin eforie. cati vin pe litoral coborand in aceasta gara.. la ce sa faca un muzeu numai pt ca borsa are 30.000 de locuitor? (de fapt mult mai putini stii ca majoritatea is in tari straine) Dar macar pentru navetisti puteau, nu neaparat pentru turisti! (oricum n-ar mai fi putut sa circule pe blat, ca stii ca acum umbla si politia transporturi prin tren cu controlorul) Inca o data, ai dreptate! Dar macar puteau sa anexeze vara trecuta la trenul de Cluj (cum a fost in septembrie 2004) doua-trei vagoane pana in Viseu, sau stii ca altadata erau anexate la cel de Baia -Mare sau la cel de Oradea. Mare motorina consumau 2 vagoane de la Viseu la Borsa! Edited by duculeana, 13 February 2007 - 15:44. |
#8
Posted 13 February 2007 - 15:47
Quote Dar macar pentru navetisti puteau, nu neaparat pentru turisti! (oricum n-ar mai fi putut sa circule pe blat, ca stii ca acum umbla si politia transporturi prin tren cu controlorul) Quote Dar macar puteau sa anexeze vara trecuta la trenul de Cluj (cum a fost in septembrie 2004) doua-trei vagoane pana in Viseu, sau stii ca altadata erau anexate la cel de Baia -Mare sau la cel de Oradea. Mare motorina consumau 2 vagoane de la Viseu la Borsa! carui tren sa il ataseze? ca stii foarte bine ca trebuie tren separat care sa vina de la borsa pana la viseu.. sper ca stii ca borsa e capat de linie.. |
#9
Posted 13 February 2007 - 15:54
romaximusro, on Feb 13 2007, 15:47, said: carui tren sa il ataseze? ca stii foarte bine ca trebuie tren separat care sa vina de la borsa pana la viseu.. sper ca stii ca borsa e capat de linie.. |
#10
Posted 13 February 2007 - 16:00
asta inseamna un tren, inseamna consum, inseamna personal de platit, inseamna reparatii, inseamna facut curatnie, inseamna cheltuieli. care nu erau acoperite nici macar o zecime (zic si eu din burta un procent) de nr de calatori si de incasari
|
|
#11
Posted 13 February 2007 - 16:12
romaximusro, on Feb 13 2007, 16:00, said: asta inseamna un tren, inseamna consum, inseamna personal de platit, inseamna reparatii, inseamna facut curatnie, inseamna cheltuieli. care nu erau acoperite nici macar o zecime (zic si eu din burta un procent) de nr de calatori si de incasari |
#12
Posted 13 February 2007 - 16:15
of doamne cum nu stii sa rationezi. ce vina au cei din viseu ca borsa e capat de linie si ca nu trece nici o linie importanta prin ea care sa duca undeva? nu exista linie care sa treaca prin borsa si sa mearga mai departe. punct. pe cand prin viseu da. pur si simplu linia asta leaga maramuresul de restul tarii. si trenurile alea vezi ca sunt unele care merg de la sighet la salva, doar un singur tren pleaca direct din viseu. si putin intereseaza ce doresti tu, daca nu sunt suficienti indivizi ramai doar cu dorinta
Edited by romaximusro, 13 February 2007 - 16:16. |
#13
Posted 13 February 2007 - 16:36
romaximusro, on Feb 13 2007, 16:15, said: of doamne cum nu stii sa rationezi. ce vina au cei din viseu ca borsa e capat de linie si ca nu trece nici o linie importanta prin ea care sa duca undeva? nu exista linie care sa treaca prin borsa si sa mearga mai departe. punct. pe cand prin viseu da. pur si simplu linia asta leaga maramuresul de restul tarii. si trenurile alea vezi ca sunt unele care merg de la sighet la salva, doar un singur tren pleaca direct din viseu. si putin intereseaza ce doresti tu, daca nu sunt suficienti indivizi ramai doar cu dorinta |
#14
Posted 16 February 2007 - 11:35
Gara din Viseu de Jos
De la Salva la Viseu, cel de Jos, sat, dar cu gara, spre deosebire de Viseu de Sus, oras, dar fara gara, ai doua posibilitati de transport: pe sosea sau pe calea ferata. Ele se intersecteaza mereu una pe alta. La unele treceri, opresc masinile pentru a lasa vagoanele sa treaca; la altele, se opreste trenul. Timpul in care se ajunge dintr-o parte intr-alta e cam acelasi, vreo doua ore. Soseaua care leaga cele doua localitati e stricata si in judetul Bistrita-Nasaud, de care tine Salva, si in Maramures, caruia ii apartine Viseu. Trenul merge foarte incet pe viaductele care leaga dealurile. Insa drumul cu trenul costa mai putin: 42.000 lei, fata de 120.000 lei, cat biletul de autobuz. Trenul e mai rentabil acum. Inainte de construirea caii ferate ce leaga Bistrita-Nasaud de Maramures, exista o cale ferata ingusta, de la Moisei la Telciu, unde se facea transbordare. La ora zece, gara Viseu de Jos era pustie. Pustii peroanele, sinele, salile de asteptare. In spate insa, la carciumi, cativa barbati isi degusta horinca. Lucreaza cu totii la CFR. Greva le-a lasat timp liber si au timp de povesti, dar cu greu spun cate ceva despre gara sau despre calea ferata. Aflu doar ca greva i-a trimis acasa pe taranii veniti la gara purtand tapina in spinare, cu gandul sa ajunga intr-unul din satele de pe traseul Viseu – Salva: Iza, Sacel, Dealu Stefanitei, Romuli, Fiad, Telciu, Cosbuc. Un ceferist in haina albastra ma invita intr-un birou si-mi citeste o directiva de la conducere prin care li se interzice tuturor angajatilor sa vorbeasca cu reprezentantii mass-media. Asa se explica si tacerea barbatilor carora horinca ar fi trebuit sa le dezlege limba: le e teama ca daca spun ce nu trebuie, vor fi concediati; asa cum au patit unii colegi de-ai lor, cand trenurile au inceput sa se rareasca. Inainte de ’89, de la Viseu la Salva erau trenuri din patru in patru ore. Acum, trec pe aceasta ruta trenurile mergand spre Sighetu Marmatiei de la Bucuresti, Cluj, Timisoara si, vara, de la Mangalia. Un singur personal, intrerupt pe perioada grevei, merge intre Salva si Viseu. Acum, din cauza ca pasagerii au umblat "mai mult cu nasul decat cu biletul", trenul a fost suspendat. Viseu de Sus, desi oras, a ramas de patru ani fara gara. Citat din: http://www.jurnalul....in_saracie.html |
#15
Posted 17 February 2007 - 16:02
romaximusro, on Feb 13 2007, 15:47, said: navetistii aia circula acum cu microbuzele, cu autobuzele si crede-ma ca sunt mai fericiti asa, pentru ca alea vin mai rapid si ajung mai repede si ii pot lasa unde vor ei nu in gara.cat despre control cred ca glumesti sau nu ai fost niciodata cu trenul ala, daca era un supracontrol se impartea spaga (asa putina cata era cu cei ce faceau supracontrolul) carui tren sa il ataseze? ca stii foarte bine ca trebuie tren separat care sa vina de la borsa pana la viseu.. sper ca stii ca borsa e capat de linie.. |
|
#16
Posted 17 February 2007 - 16:08
de ce nu se face calea aia ferata? Simplu .. pentru acelasi motiv pentur care nu se face tunel pt autostrada pe sub prislop.. costa de te-ndoaie, cred ca trebuiesc pe putin 500 de milioane de euro ca sa faca asa ceva.. Si eu visez la asa ceva (autostrada pe sub prislop care sa treaca prin nordul tarii, insa sunt realist si vad ca deocamdata in urmatorii 20 de ani nu cred ca vom pupa asa ceva)... asta daca nu mai da maramuresul din nou un presedinte
|
#17
Posted 17 February 2007 - 16:44
romaximusro, on Feb 17 2007, 16:08, said: de ce nu se face calea aia ferata? Simplu .. pentru acelasi motiv pentur care nu se face tunel pt autostrada pe sub prislop.. costa de te-ndoaie, cred ca trebuiesc pe putin 500 de milioane de euro ca sa faca asa ceva.. Si eu visez la asa ceva (autostrada pe sub prislop care sa treaca prin nordul tarii, insa sunt realist si vad ca deocamdata in urmatorii 20 de ani nu cred ca vom pupa asa ceva)... asta daca nu mai da maramuresul din nou un presedinte |
#18
Posted 17 February 2007 - 16:47
intrebare: ce tranzit crezi ca ar avea autostrada respectiva? se discuta odata prin cji iasi de o asemenea autostrada prin nordul moldovei (stiu sigur ca trecea prin suceava), ziceau ceva si de un tunel pe sub prislop insa a ramas la stadiul de proiect, se pare ca mai viabil e acum sa treaca prin judetele suceava si bistrita. Oricum trebuie vointa politica si multi bani, pentru ca deocamdata dpdv economic nu cred ca o asemenea lucrare are fundament. Nu zic ca nu ar fi utila , mai mult ca sigur ar duce la dezvoltarea zonei (ce are un imens potential turistic) insa pana la noi ordine autostrazi, cai ferate pe sub prislop etc nu cred ca vom vedea in viitorul apropiat
|
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users