Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Unde pot asculta muzica anilor 90...

Nu cred ca voi mai plati pentru a...

Cumparare masina

cum influenteaza numarul ETF-uril...
 roADN.ro Ce medicamente sunt bune...

Proiect canalizare in comuna Berc...

Cand ati observat ca aveti nevoie...

Chestionar Medicina Alimentaț...
 RCA 2024: ieftin sau scump?

Se mai achita taxe de reziliere?

Probleme retea, router?

Burete dur pentru perna scaun rul...
 RCA firma

Conditii minimale router FiberLin...

caine care sperie lumea prin gard

Scutire abonament telefonie fixa ...
 

Aro - Made in U.S.A !?

- - - - -
  • Please log in to reply
109 replies to this topic

#91
dakian67

dakian67

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 834
  • Înscris: 24.07.2008
Totusi, nu vad deloc de ce ar trebui sa fie motorul unui off-road dedicat, cum este ARO, "silentios si rafinat" ?? Si, deasemeni, de ce sa fie benzinar, cand diesel-urile sunt renumite pentru puterea si cuplul oferite, si astea la un consum relativ redus...Ah, poate ca motoarele Diesel fabricate la Brasov sau Campulung n-or fi cele mai bune din lume, dar au fost o solutie mai buna decat un benzinar de 2l, care noua ne-ar fi iesit in mod sigur sub suta de caluti, c-un cuplu de motocositoare ( gen Dacia...) si consum de Ural sau Bucegi :disgust:

#92
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
probabil ca daca niste ingineri destepti puneau osul la munca, le iesea un motor bun pe benzina.....la diesel nu aveau nici o sansa. eu vorbesc de ce s-ar fi putut face in romania....sa pui un motor facut de altii ar fi fost foarte scump.
vezi....aici gandim gresit noi, ca nu consideram ca trebuie un motor rafinat pe o masina.....din cauza asta ARO a dat faliment!
masina a devenit prea scumpa pentru tarani si prea nerafinata pentru cei ce si-ar fi putut permite o asa masina! asta e realitatea!

#93
domnul_ionescu

domnul_ionescu

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 999
  • Înscris: 02.02.2009
Se putea retehnologiza dacă ar fi intrat un investitor adevărat pe linie. Dacia era mai praf înainte.

Edited by domnulMembruAnonimescu, 14 January 2010 - 12:13.


#94
kos_funny

kos_funny

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,185
  • Înscris: 11.07.2007
Asa e, dar din pacate a ajuns pe mana lui Perez!

#95
ciury008

ciury008

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 52
  • Înscris: 05.01.2010

View Postrich1974, on 13th January 2010, 09:55, said:

dieselul romanesc a fost cea mai mare prostie.  mai bine faceau un motor de 2000 pe benzina, cu injectie multipunct....
am condus un 243 si avea motor de campulung=extraordinar
am condus si 244 cu motor de andora dar din pacate functiona turbo doar vreo 2000km dupa fiecare reparatie
nu huliti aro si tehnica romaneasca
ganditi-va cand au fost proiectate si la ce performante au sa nu vorbim de raportul performante/bani ca iese masina anului 2010

#96
albucatalin

albucatalin

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 574
  • Înscris: 19.11.2009

View Postvacaroz, on 12th January 2010, 02:51, said:

pacat de disparitia aro, si multumim celor care au facut tot posibilul sa ajute la disparitia ei.
app se zvonea intr`un timp ca se fabricau aro cu motoare de Toyota parca... sau ceva japonez. alea cum au fost? sau au existat sau sunt doar pasarelele din capul meu
ai auzit bine,s-au facut aro cu toata mecanica Mitsubishi,motor de 2l benzina,altele cu motoare andoria diesel pe care le-a cumparat la greu armata algeriana(erau blindate),iar aro 10 spartana a fost foarte misto cu mecanica renault---dar...daca s-a vrut falimentarea lor..

#97
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,649
  • Înscris: 28.11.2001

View Postrich1974, on 13th January 2010, 09:55, said:

dieselul romanesc a fost cea mai mare prostie.  mai bine faceau un motor de 2000 pe benzina, cu injectie multipunct....

care dintre motoarele diesel au fost proaste? ca au fost mai multe (mai precis 2 si cu ceva variante) ... si la vremea conceptiei lor (ani 70 si inceputul 80) conceptul de injectie multipunct era SF.

View Postrich1974, on 13th January 2010, 16:05, said:

frate, un motor pt un autoturism, chiar si de teren, trebuie sa fie silentios, rafinat.....ti se pare ca hardughia de motor de brasov ar indeplini conditiile astea? am vazut o gramada de sasiuri rupte din cauza acestui motor! un motor de 2000 pe benzina era brici.....se puteau scoate 120 cp din el.

serios .... o masina de teren adevarata cu motor silentios si rafinat? despre asta in ce telenovela ai auzit?
Eu am aro 244 cu motor Brasov original fabricat in 1993 si nu are nimic la sasiu ... iar pana-n 2004 cand am luat eu masina a cam carat varza si alte zarzavaturi la piata ...
Motorul nu este deloc silentios si rafinat, in schimb este relativ simplu, economic si mai ales fiabil, adica cam ce am eu nevoie pentru carat remorca cu albine si ... dat pe coclauri.
Fabrica a pus si motorizari de import iar unele dintre ele s-au dovedit a fi chiar potrivite
Exista motorizare Toyota pe benzina de peste 140 CP, iar aceasta da .... este silentioasa si rafinata.

View Postrich1974, on 14th January 2010, 12:07, said:

probabil ca daca niste ingineri destepti puneau osul la munca, le iesea un motor bun pe benzina.....la diesel nu aveau nici o sansa. eu vorbesc de ce s-ar fi putut face in romania....sa pui un motor facut de altii ar fi fost foarte scump.
vezi....aici gandim gresit noi, ca nu consideram ca trebuie un motor rafinat pe o masina.....din cauza asta ARO a dat faliment!
masina a devenit prea scumpa pentru tarani si prea nerafinata pentru cei ce si-ar fi putut permite o asa masina! asta e realitatea!
Asa cum am mai spus au fost fabricate multe masini cu motorizari de import ... insa nu in motorizare sta totul la o masina

iar fabrica a dat faliment cu liste de cumparatori la poarta .... si nici stocuri de masini nevandute nu prea am vazut ...
exista piata pentru masina asa plina de bube-n cap cum era ea ... dar fabrica TREBUIA sa dea faliment .... asa cum multe alte capacitati de productie din industia romaneasca au trebuit sa fie inchise

Attached Files



#98
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
TOATE motoarele diesel au injectie multipunct.....

ce dovezi ai tu ca fabrica TREBUIA  sa nu mai produca? lumineaza-ma si pe mine....dacia de ce nu a avut aceeasi soarta? crezi ca orasul c-lung este vreun oras atat de dezvoltat incat sa refuze mentinerea in viata a unei companii ca ARO?
iti spun eu care e cauza....masina e executata prost. eu nu am vazut aro care sa nu zdrancane din toate incheiaturile, sa merga si el ca un defender....
suspensia zdrancane ca dracu, parca ai clopotei dupa tine. tabla tremura pe el....caroseria a fost conceputa pt motor pe benzina, nu diesel. diesel s-a pus pentru zarzavagii!

#99
BadBoyBlue

BadBoyBlue

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,303
  • Înscris: 26.06.2006

View Postrich1974, on 26th January 2010, 14:36, said:

TOATE motoarele diesel au injectie multipunct....
Greșești enorm.. Documentează-te înainte să fii așa sigur. :)

#100
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
eu asa stiu......da-mi si mie un link in care sa vad un diesel cu carburator sau injectie monopunct. oricum....motoarele diesel de pe aro erau multipunct. PUNCT

#101
Keo

Keo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 52
  • Înscris: 13.01.2005

View Postrich1974, on 26th January 2010, 14:49, said:

eu asa stiu......da-mi si mie un link in care sa vad un diesel cu carburator sau injectie monopunct. oricum....motoarele diesel de pe aro erau multipunct. PUNCT
referirea a fost facuta la motoare PE BENZINA cu injectie MULTIPUNCT...nicidecum la diesel.
cat despre diesel cu carburator...asta e din seria perlelor de la bac.  :naughty:

apropos de injectie la diesel: daca stie cineva, sunt curios cum arata alta, in afara de multipunct, ca nu am idee.

#102
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
cred ca ti-ai dat seama ca am fost ironic, bineinteles ca nu exista diesel cu carburator.....
oamenii cred ca s-au referit la common-rail.....sau cred ca in mintea unora acesti termeni nu sunt prea clari!

sustin in continuare ca pe o masina trebuie sa fie un motor rafinat. pana si tractoarele john deere au dieseluri commonrail care suna infinit mai bine decat dieselul de bvrasov. mi se pare ca dieselul de brasov este facut dupa motorul de saviem de 5.5 l de la care s-au taiat doi cilindri. cu 6 cilindri suna bine, dar cu 4 este dezechilibrat. poate daca se adaugau niste arbori de echilibrare in baie se rezolva problema si de asemenea daca se face blocul din aluminiu. dar cine este in stare sa faca asta?

Edited by rich1974, 26 January 2010 - 15:31.


#103
BadBoyBlue

BadBoyBlue

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,303
  • Înscris: 26.06.2006
Greu e cu goagăl.

http://ro.wikipedia....otoarele_Diesel

#104
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
nu am observat ca ar exista motoare diesel care sa nu aiba injectie pe fiecare cilindru (multipunct) .....mai cauta!

#105
BadBoyBlue

BadBoyBlue

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,303
  • Înscris: 26.06.2006
Ah, scuze :worthy: eram cu mintea în altă parte, îmi retrag cuvintele.

#106
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,649
  • Înscris: 28.11.2001

View Postrich1974, on 26th January 2010, 14:36, said:

...

ce dovezi ai tu ca fabrica TREBUIA  sa nu mai produca? lumineaza-ma si pe mine....dacia de ce nu a avut aceeasi soarta? crezi ca orasul c-lung este vreun oras atat de dezvoltat incat sa refuze mentinerea in viata a unei companii ca ARO?
iti spun eu care e cauza....masina e executata prost. eu nu am vazut aro care sa nu zdrancane din toate incheiaturile, sa merga si el ca un defender....
suspensia zdrancane ca dracu, parca ai clopotei dupa tine. tabla tremura pe el....caroseria a fost conceputa pt motor pe benzina, nu diesel. diesel s-a pus pentru zarzavagii!

dovezi clare nu am ... dar daca citesti un pic printre randuri ceva nu prea se leaga ca sa fie justificata falimentarea acestei fabrici

Dupa cum am spus nu au existat pbe la vanzarea produselor, fabrica s-a inchis cu liste de cumparatori la poarta si cu dealeri din vestul europei si america de sud lasati cu buza umflata si comenzi neonorate. Perez (cel care a cumparat fabrica) a fost scos tap ispasitor, dar totusi el a "investit" ptr omologarea masinii in USA, e cam aiurea sa fi investit in asa ceva daca avea de gand sa falimenteze fabrica, rezulta deci ca decizia de falimentare apartine altcuiva ... iar motivatiile cu nerentabilitatea nu prea stau in picipoare atat timp cat exista piata ptr asa ceva.
Nu cetatenii din Campulung au decis in aceast pba, dar ai dreptate insa calitatea executiei lasa de dorit si o mare parte din vina apartine muncitorilor, pe forum Aro spunea cineva ca nu prea poti face o masina buna intr-o zona campioana la productia de tuica.
Comparatia cu defenderul banuiesc ca este facuta doar pe baze teoretice (si mai ales zvonistice) nu de altceva dar toti care au avut ocazia sa conduca ambele masini au spus ca ARO este peste defender la capitolul confort si comportament rutier, dar deh .... aia vorbeau sarmanii din propria experienta si nu din ce-au citit prin articole platite.
Motoarele diesel "romanesti" au fost facute este adevarat in stil pompieristic, si au problemele lor specifice, dar au aparut datorita crizei petrolului din ani 70-80 .... , dar asta este istorie, in ultimi ani de fabricatie pe ARO au fost puse si motoare moderne, chiar si Euro 3.




View Postrich1974, on 26th January 2010, 15:23, said:

...

sustin in continuare ca pe o masina trebuie sa fie un motor rafinat. pana si tractoarele john deere au dieseluri commonrail care suna infinit mai bine decat dieselul de bvrasov. mi se pare ca dieselul de brasov este facut dupa motorul de saviem de 5.5 l de la care s-au taiat doi cilindri. cu 6 cilindri suna bine, dar cu 4 este dezechilibrat. poate daca se adaugau niste arbori de echilibrare in baie se rezolva problema si de asemenea daca se face blocul din aluminiu. dar cine este in stare sa faca asta?

dieselul de Brasov are cu totul alta provenienta decat "saviemul", si problema la el nu este ca e dezechilibrat cu ca e "vibrator". Iar de sunat suna chiar foarte bine. Dar asa cum am spus motorizarea Brasov iesise din schema in ultimi ani, cand se montau motoare mai moderne (inclusiv Euro 3). In schimb a ramas preferatul multor utilizatori de ARO.

#107
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
sincer, as fi vrut din tot sufletul sa se fabrice masina asta in continuare, nu am nimic cu ea.....ma intreb de ce nu apare un investitor care sa puna pe picioare din nou proiectul, chiar si in lata locatie, nu neaparat la C-lung. cred ca masina s-ar vinde in urmatoarele conditii:
- calitatea pieselor suspensiei sa fie mult imbunatatita (bucsi, pivoti, etc.) ca sa nu mai zdrancane....
- sa fie fabricata exclusiv cu motor pe benzina de 2000 cmc (cred ca se poate cumpara o licenta sa se fabrice un motor ca asta ieftin) si cu optiunea de alimentare cu GPL multipunct.

cu aceste mici imbunatatiri, cred ca ar fi o masina excelenta.

#108
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,649
  • Înscris: 28.11.2001
Este plina piata auto de SUV-uri cu suspensii care mai de care mai comode si putin zgomotoase la preturi din ce in ce mai accesibile tuturor cocalarilor, insa producatori de offroadere veritabile mai slabut, iar "noutatile" sunt din ce in ce mai soft, masini mai lucioase, mai sclipitoare, mai confortabile insa cu care iti este frica sa iesi de pe asfalt, mai ales daca a nins afara.

Aici http://forum.club4x4...ead.php?t=48333 se poate citi despre ce au facut baietii de pe Club4x4 (a fost si un ARO) in timpul ninsorilor din decembrie pentru oamenii ramasi inzapeziti pe DN2, in timp ce "Tuareguruile" celor de la ISU somau in parcare.  

Sau si mai aproape http://adevarul.ro/a..._172183364.html


ARO asa cum il stim noi de nou nu cred ca se va mai fabrica vreodata, cel putin nu in Romania (UE), pentru ca acum se "doreste" cu totul si cu totul altceva decat o masina simpla, fiabila si mai ales accesibila, de ce sa faci un ARO care sa se vanda cu 15-20.000 Euro si care sa se descurce cu adevarat in off road cand poti face "ascutitori asiatice" de pana-n 20.000 Euro dar cu care sa nu poti iesi de pe asfalt sau off roadere veritabile (Toyota LC, defender, Mercedes G, etc) dar care sa coste mai mult de 30.000?

Edited by Tarzy, 27 January 2010 - 16:31.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate