Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Melodie dance veche

RIP Shifty Shellshock

Daca nu ar conta salariul, ce mes...

Racordare la apa termosemineu
 Mi-am luat 4x4 si vreau sa-l testez

Recomandare laptop cu luminozitat...

Cautarea pe google android nu merge

Caut serviciu serios de captura v...
 Frauda magazin online

AC Woods Venezia Smart - nu races...

podea ciment denivelata

Îndepartare bule folie reflectoriz...
 Revista imobiliara cu poze... cir...

Recomandare soundbar pentru laptop

Veți renunța in 2025 la...

Coaxial pentru cablare casa
 

Hyundai Ioniq EV 2020 - EV'ul nostru de toata ziua

- - - - -
  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
Salutare din nou, a venit momentul pentru un nou jurnal de bord.
Sunt in ceva intarziere de la achizitie, lucrurile au fost cam agitate in ultima vreme si a fost cam complicat sa incep jurnalul.
Inceputurile sunt aici: https://forum.softpe...-maxim-10k-eur/

Pe scurt, un break mare cu motor diesel Eur 6 si cutie automata dublu ambreiaj uscat nu e neaparat cel mai potrivit pentru oras, asa ca am pornit cautarea cele de-a doua masini. Am inceput de la Prius Mk2 minimal, am verificat o tona de Priusuri, ZOE, mai un Avensis, pana la urma ma decisesem la un Spring doar ca ma apuca plansul cand ma suiam in ea si era inghesuita rau, asa ca pana la urma am ajuns la asta:

Hyundai Ioniq EV 39kW 2020, vreo 54k km, sunt al treilea proprietar, a fost gateway EV la cei anteriori. Primul si-a luat Tesla Model 3 dupa 2 ani, urmatorul dupa 9 luni si-a luat Kona 64kW.
Echiparea e decenta: cruise control adaptiv, faruri full led, clima automata cu guri de ventilatie spate, lane keep assist, pompa de caldura, fara aplicatie mobila, baterie 39kW utili, granny charger inclus, incarcare AC 7kW, DC 50kW, scaune textile ajustabile manual

Pentru ca Wagonetta a decis sa stea in service o luna, fix in mijlocul concediilor, Ionica a devenit singura masina a familiei si in loc de distante scurte si medii a avut de facut si o deplasare Bucuresti - Thassos si retur, cu 2 adulti, 2 copii si toate bagajele aferente pentru 6 zile, asa ca am facut cativa kilometri pana acum, am ajuns la vreo 55333km chiar azi.

Likes:
FOARTE eficienta, la mers normal  greu sar de 13kW/100km, la mersul in oras scot cam intre 9.8 si 11 kw/100km
Franarea regenerativa adaptiva, ajusteaza automat nivelul de regenerare functie de modul de mers
Vizibilitate buna, inclusiv in spate, in ciuda lunetei inclinate, din doua bucati
Surprinzator de spatioasa, se sta mai confortabil si incap mai multe decat in Megane E-Tech.
Farurile full led cu faza lunga automata - nu mai vreau sa aud de halogen
Cruise control-ul adaptiv combinat cu lane keep assist, foarte relaxant condusul, mai ales ca functioneaza inclusiv in trafic bara la bara.
Masina confortabila, si la drum lung si in traficul de Bucuresti, imi place maxim, nu m-as mai da jos din ea.
Ergonomie buna spre foarte buna, inclusiv sistemul de infotainment, volan si consola centrala plus spatiu mare de depozitare la baza consolei centrale

Dislikes:
Destul de rigida pe drumuri proaste
E orice numai sportiva nu, am luat cateva curbe mai cu aplomb si au inceput sa protesteze toate sistemele de siguranta. Cauciucuri de 16" "verzi" si greutatea de 1.6 tone nu cred ca au ajutat.
Pacat ca nu au facut si o varianta de 64kW, uitam sa o mai incarc
Casco si RCA infernal de scumpe, Allianz a gasit de cuvinta sa imi dea cotatie de 12k RON Casco cu fransiza si RCA pentru B6. Pana la urma am cautat printr-un broker si am ramas la Omniasig la 660 EUR Casco cu fransiza si RCA 1200 RON cu decontare directa.

Revin cu poze dupa ce o spal.

#2
EmeraldCountryHouse

EmeraldCountryHouse

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,001
  • Înscris: 31.03.2018

View PostdanX, on 18 septembrie 2023 - 15:02, said:


Cruise control-ul adaptiv combinat cu lane keep assist, foarte relaxant condusul, mai ales ca functioneaza inclusiv in trafic bara la bara.


Bafta.

Adica,o pui pe ACC si porneste,opreste,porneste automat dupa masina din fata !?
Unele se opresc cand ajunge ACC la o anumita viteza mica sau se opreste masina din mers si treba sa apesi frana si/sau sa resume manual ACCul.

#3
closchkutza

closchkutza

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,447
  • Înscris: 08.12.2006
S-o alergi cu placere si fara probleme deosebite.

Oferta de la Allianz nu are neaparat treacu cu Ionica ci cu politica (dubioasa) a Allianz-ului. Aceeasi oferta de ~12k Ron (da, 12.000 Ron) am primit-o si eu de la ei pentru Casco + RCA la Mazdoi, pentru o valoare asigurata 21.500 Eur (echivalentul in lei a sumei asteia).
Da, sunt cam singurii care mi-au evaluat masina la valoarea de piata curenta (Groupama, cu care am reinnoit, au evaluat-o la ~17.500) dar n-o sa platesc in plus 1600 Eur pentru ca-mi evalueaza masina ca valorand cu 4000 Eur mai mult decat altii.

Edited by closchkutza, 18 September 2023 - 17:58.


#4
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003

View PostEmeraldCountryHouse, on 18 septembrie 2023 - 17:51, said:

Bafta.

Adica,o pui pe ACC si porneste,opreste,porneste automat dupa masina din fata !?
Unele se opresc cand ajunge ACC la o anumita viteza mica sau se opreste masina din mers si treba sa apesi frana si/sau sa resume manual ACCul.
Bipaie cand pleaca masina din fata, cu sau fara ACC activ, iar cu ACC activ apesi doar pe resume si pleaca cu traficul. La alte masini se dezactiveaza total sub 20km/h

View Postcloschkutza, on 18 septembrie 2023 - 17:55, said:

S-o alergi cu placere si fara probleme deosebite.

Oferta de la Allianz nu are neaparat treacu cu Ionica
Mersi fain. Justificarea la Allianz a fost ca sunt daunele scumpe la EV-uri. Allianz si Groupama mi-au evaluat masina la 27k, cand eu am dat 20k pe ea. Si nu au acceptat sa scada valoarea.

Edited by danX, 18 September 2023 - 18:02.


#5
TehCube

TehCube

    Railgun user

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,837
  • Înscris: 09.01.2007

View PostdanX, on 18 septembrie 2023 - 18:09, said:

Bipaie cand pleaca masina din fata, cu sau fara ACC activ, iar cu ACC activ apesi doar pe resume si pleaca cu traficul. La alte masini se dezactiveaza total sub 20km/h
Foarte bine ca beepaie.
Inchiriasem un Passat in Belgia, si obisnuit cu ACC-ul care se dezactiveaza, la o intersectie, pleaca cel din fata mea si eu ii fac semn unuia care astepta sa treaca el. ACC-ul avea alte planuri si a plecat fara niciun fel de avertizare (ce-i drept nu calcasem frana), o fi crezut saracu' om carauia ii faceam semn ca-s nebun. :D

#6
laurcj

laurcj

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,566
  • Înscris: 22.07.2008
Asteptam nerabdatori pozele cu Ionica Posted Image

Masina ai cumparat-o de la cineva cunoscut ? Cat e SOH-ul bateriei dupa 3 ani si 50k km parcursi, daca ai avut ocazia sa il verifici ?

Povesteste-ne si cum e cu autonomia in diferite scenarii: oras, DN-uri, autostrada. Cum a fost experienta drumului pana in Thasos cu electrica ? Ai gasit statii de incarcare libere pe traseu si la destinatie ? Ai facut multe pauze pentru incarcare pe drum ? Cred ca portbagajul e mult mai mic decat la I40. Cum v-ati descurcat cu bagajele la 4 persoane pt drumul acesta ?

Drumuri bune sa ai !

#7
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
Cam asa arata Ionica:
Attached File  20230918_151536.jpg   461.88K   73 downloads
Attached File  20230918_151501.jpg   542.03K   96 downloads
Attached File  20230918_151448.jpg   353.2K   104 downloads

Desi e cam in afara zonei mele de confort, drumul lung e destul de ok. Pana in Thassos am incarcat de doua ori, mi-am planificat charge-urile cu ABRP si am facut un drum Bucuresti - Ploiesti pe autostrada si DN ca sa fac o evaluare a consumului.
Pauzele de incarcare nu au fost problematice, le-am combinat cu pauza de realimentare a pasagerilor + evacuare de fluide si, dupa caz, fumat si in total au facut cam 90 de minute, de fiecare data masina incarcandu-se pana la 85% 35 de minute.
Ambele incarcari din Bulgaria au fost la Veliko Tarnovo si Haskovo, folosit reteaua si aplicatia Fines.
In Thassos am incarcat la Lidl-ul din Limenas si la hotel cu granny charger-ul si nu am avut probleme.

SOH, din amintiri, e undeva la 95%, masina am luat-o de la un bun prieten, mai early adopter decat mine.

Edited by danX, 19 September 2023 - 16:47.


#8
petman

petman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,877
  • Înscris: 28.11.2001
Cu ce ai verificat SOH? Ceva recomandari?

#9
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003

View Postpetman, on 19 septembrie 2023 - 17:06, said:

Cu ce ai verificat SOH? Ceva recomandari?
La revizie iti arata daca ceri frumos, dar nu iti dau raportul. Sunt destule aplicatii si ODB-uri care iti arata SOH-ul, Bjorn Nylund are o tona de scule pe care le testeaza pe canalul lui de Youtube.

#10
raven75

raven75

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,188
  • Înscris: 16.05.2012

View Postpetman, on 19 septembrie 2023 - 17:06, said:

Cu ce ai verificat SOH? Ceva recomandari?
Car scanner e cea mai completa aplicatie, iar ca OBd eu am o pocnitoare din asta luata de pe aaliexpress cu 5 $ acum 3 ani  https://www.emag.ro/...9/pd/D087L6MBM/

@danX...sa o folosesti sanatos...e cea mai eficienta masina de pe piata...
Nu ar trebui sa fie foatre rigida avand in vedere balonul, rotile pe 16 si suspensia independenta...sigur ai 2,5 pe roti si nu 3?

Edited by raven75, 19 September 2023 - 19:27.


#11
laurcj

laurcj

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,566
  • Înscris: 22.07.2008
Foarte frumoasa masina. Ai avut mare noroc ca ai putut sa o iei de la cineva cunoscut.

View PostdanX, on 19 septembrie 2023 - 16:46, said:

Pana in Thassos am incarcat de doua ori, mi-am planificat charge-urile cu ABRP si am facut un drum Bucuresti - Ploiesti pe autostrada si DN ca sa fac o evaluare a consumului.

Deci autonomia pe autostrada a fost in jur de 250 km cu bateria incarcata la 85%? Asta e foarte ok. Cam ce viteza medie ai avut ? Ai mers si cu clima pornita presupun.

In oras, respectiv pe DN-uri in Romania cam ce autonomie obtii ?

#12
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003

View Postlaurcj, on 20 septembrie 2023 - 15:31, said:

Foarte frumoasa masina. Ai avut mare noroc ca ai putut sa o iei de la cineva cunoscut.



Deci autonomia pe autostrada a fost in jur de 250 km cu bateria incarcata la 85%? Asta e foarte ok. Cam ce viteza medie ai avut ? Ai mers si cu clima pornita presupun.

In oras, respectiv pe DN-uri in Romania cam ce autonomie obtii ?
Am avut consum mediu cam 12kw/100km, Bucuresti - Thassos si retur, deci o autonomie medie cu un "plin" (inceputa incarcarea la 10% baterie si terminata la 85%) de 243km.
Mers aproape exclusiv in regim de DN, mers cu traficul. (90-100 in afara localitatii, 115-120 pe autostrada, mers legal in localitati)

#13
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
Ca sa mai facem un update:
Cu exceptia unei calatorii mai lungi cu Wagonetta, ca sa se invete cu noua chiulasa, distributie si celelalte acareturi, Ionica a fost modul de deplasare preferat.
Exclusiv oras si interurban, undeva la vreo 50-60km pe zi.
De cand a venit racoarea si am mers si fara AC si fara caldura consumul a luat-o razna bine.
Merg pe ECO in oras in general, nu am nevoie de mai mult, conduc cu o singura pedala si asta a iesit dupa un drum de seara:
Attached File  20231004_205440.jpg   182.33K   59 downloads

Vine iarna, am ceva cauciucuri de iarna de la fostul proprietar, ma intreb daca merita sa caut si jante + senzori sau nu.

#14
danX

danX

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,566
  • Înscris: 26.06.2003
Ca sa mai facem un update:
Ionica a implinit 6000 km de cand e la mine, merge ceas. Iarna, cu caldura pornita si temperatura din masina la 20 de grade, fix cum tin si in Wagonetta, consumul sta pe undeva pe la 16-18kWh/100km, autonomie estimata dupa un charge pana la 80% pe la 230km.
E in continuare masina principala a familiei, de sarbatori a stat nitel pe bara ca am bagat Wagonetta in functiune pentru deplasari hibernale mai lungi.

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate