![]() |
Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Ați călătorit recent cu trenul în altă țară?
Last Updated: Sep 18 2023 15:53, Started by
djl
, Aug 27 2023 09:46
·
11
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/icon_users.png)
#1
Posted 27 August 2023 - 09:46
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_online.png)
Ați călătorit recent cu trenul în altă țară? Vorbesc de distanțe mai lungi, nu de rute precum Arad - Budapesta (care mai scurtă decât București - Arad). Dacă da, cum a fost.
Subiectul este dedicat și celor care locuiesc în străinătate. Poate faceți și comparații. ![]() |
#2
Posted 27 August 2023 - 09:56
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Bucuresti - Sofia, acum 1 luna . O experienta ok, desi am ajuns cu 1 ora intarziere din cauza controalelor de documente la vama
|
#3
Posted 27 August 2023 - 09:57
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_online.png)
De ce sa fii masochist? Saptamana asta, Budapesta-Bucuresti a avut 360 min intarziere. Sauna inclusa bonus.
|
#4
Posted 27 August 2023 - 10:04
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Bruxelles-Londra, în mai. Mishteaux.
În iulie am mers între Belgrad și Novi Sad, la dus cu trenul rapid și la întors cu cel normal. Mișto ambele însă am înțeles de la localnici că-i singura legătură mai rasarita. În 2017 am fost forțat sa ajung în Bruxelles plecând dintr-un sat din Elveția, în urma unui accident. Nasol. A trebuit sa fac 3 schimbări (Basel, Frankfurt, Koln), cu bagaje cât casa după mine, not fun. Unele rute sunt prost legate, de exemplu cele trei capitale ale Europei - Bruxelles - Luxemburg - Strasbourg sunt pe o linie dreapta însă legăturile cu trenul între ele sunt extrem de proaste. Aveam în plan sa iau un tren de noapte Bruxelles - Salzburg sau Viena însă l-am schimbat (boicotam). În trecut am mers cu trenul de noapte Corail in Fr intre Nisa și Strasbourg și e o opțiune interesanta. |
#5
Posted 27 August 2023 - 10:07
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_online.png)
Milano - Roma, acum vreo 10 ani...o singura oprire, in Bologna. Am ramas stupefiat de cat de repede am facut acea distanta de vreo 570km.
Acum vreo 30 de ani am mai facut Bucuresti - Salonic via Sofia. O experienta interesanta si al naibii de lunga. PS. Acum am vazut ca ai intrebat daca am calatorit recent...nu am avut ocazia in ultimii ani. Edited by george_alexandru, 27 August 2023 - 10:19. |
#6
Posted 27 August 2023 - 10:12
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Geneva -Interlaken in Martie si Eindhoven - Utrecht luna trecuta
Am schimbat de doua ori daca imi amintesc bine, nu au fost intarzieri majore. Civilizat, dar nimic special. |
#9
Posted 27 August 2023 - 10:26
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
N-am călătorit niciodată cu trenul dintr-o țară în alta. Mi se pare prea mare chinul.
Am mers odată la cușetă de la Iași la Cluj, am luat-o razna. |
#10
Posted 27 August 2023 - 10:46
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_online.png)
Am niste cunostinte care a fost de craciun anul trecut Iasi - Viena. In total in jur de 24 de ore (nu mai stiu exact cat plus/minus). Ea cu fobie de zbor, si nu au dorit sa mearga cu masina, asa ca au ales aceasta varianta. Au fost foarte incantati de drumul din Bucuresti pana la Viena.
|
|
#11
Posted 27 August 2023 - 11:06
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Cel mai interesant a fost de la Brussel la Paris cu Thalys—-400kmph , nu vezi nimic dar experienta e acolo !
Anul asta distante scurte prin Belgia cu personalele lor…no comment la conditii, viteza normala numai buna de admirat peisajul ! |
#12
Posted 27 August 2023 - 11:23
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Nu stiu ce inseamna recent, dar am mers cu trenurile alea rapide de la Venetia la Milano, de la Barcelona la Zaragoza, alea de merg cu 297-299km/h. Masurate cu GPS-ul.
Si prin 2015 cateva mii de km cu Shinkasenul din Japonia, ultima zi doar o mie de km: Nagoya - Hiroshima, apoi intors Hiroshima - Tokyo. Acolo cu masina faci de 2 ori mai mult in comparatie cu Shinkansenul. Am cateva zeci de mii de km facute si cu CFR-ul nostru, mai ales in studentie, si la cuseta si la vagonul de dormit, dar foarte multi la clasa a 2-a. Diferentele sunt prea mari mari, merg ambele pe sina, teoretic pe electric, practic in Romania mai sunt multe magistrale de electrificat, dar problema mare e la intretinrea infrastructurii la noi, de aceea viteza medie scade de la an la an. Si cu 3 exceptii de magistrale, trenurile fac mai mult decat in perioada interbelica, Thalyus cam 300km/h are viteza maxima, par 400 comparativ cu CFR-ul, dar sunt "doar" 300kmh |
#13
Posted 27 August 2023 - 11:27
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Din Hong Kong in Guangzhou in 2018 cu high speed rail, era uimitor, o secunda vedeai o cladire, alta n-o mai vedeai
|
#14
Posted 27 August 2023 - 12:08
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Am facut multe drumuri cu trenul.
Bucuresti-Viena-Strasbourg cu companiile nationale, apoi Strasbourg-Paris cu Thalys, 298 kmh, protectie sonica in orase, tarife f bune cu FIP Paris-Londra cu Eurostarul, fara nicio reducere, a fost scump Cu Freccia rossa si argenta in Italia - scumpi si nu-s conditii chiar grozave. Barcelona-Madrid, 600km in 2ore, numai pamanturi de caramida, cateva plantatii de maslini, niste patrate ciudate in marea de pamant rosu, si aici am platit putin Praga - KarlovyVary - cu toate ca distanta e mica si ma asteptam sa merg cel mult o ora, nu au linie directa intre ele si am facut vreo 3ore pe drum Lisabona-Porto, schimband trenurile fara ca sa observe conductorul, tot cu reducere mare Apoi din orasele mari am mers cu trenuri reggio in oraselele turistice din jur, multe-multe drumuri, conditii bune, gratuit. Lucrez la cfr si cu toate ca in tara nu am nicio reducere, in strainatate sunt f multe si bune, pe baza de reciprocitate. Vorbeam cu o casierita de la bilete in Madrid si-mi spunea ca si la ei e la fel. Madrid-Barcelona noi am platit 12 euro, iar ei, ca lucratori feroviari spanioli, plateau 124 euro. |
#15
Posted 27 August 2023 - 12:18
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
nu de rute precum Arad - Budapesta (care mai scurtă decât Bucureşti - Arad). Dacă da, cum a fost. Dar din Budapesta era un tren Budapesta - Split: super misto, elegant si cu AC. Avea si vagon de dormit/cuseta, vagon restaurant (dedicat, nu doar un colt "restaurant' cu 2 bauturi si 3 cips-uri). La clasa a 2-a (m-am urcat 5 minute doar sa vad cum era) mi s-a parut foarte ok, locuri cu spatiu picioare suficient. In concluzie: de la Budapesta inspre Vest merita si cu trenul; mai ales pentru tineri/elevi/studenti care au reduceri. Inspre Est nu merita - conditii oribile, infrastructura proasta, etc. |
|
#16
Posted 27 August 2023 - 12:33
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Cu TGV, Bordeaux-Paris si retur, 2 ore fiecare, viteza maxima 316 km/ora, vagoanele pe 2 nivele, moderne si curate; multi cu laptopuri îsi faceau treaba de birou în tren; trecând pe lânga o autostrada am avut impresia ca masinile sunt oprite. Trenurile circula pe stânga (parca în Germania circula pe dreapta), cred ca si în Ro tot pe stânga daca-mi aduc bine aminte
|
#17
Posted 27 August 2023 - 12:33
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Aţi călătorit recent cu trenul în altă ţară? Vorbesc de distanţe mai lungi, nu de rute precum Arad - Budapesta (care mai scurtă decât Bucureşti - Arad). Dacă da, cum a fost. Subiectul este dedicat şi celor care locuiesc în străinătate. Poate faceţi şi comparaţii. ![]() Da. In Canada, Quebec-Montreal. Dezastru, mai rau ca CFR , plecat cu intarziere 1 ora, acumulat inca 2 ore intarziere pe drum, un drum de 3 ore programate a fost facut in 6. De toata jena. Nu mai zic cum arata liniile la canadieni, aia au si acum traverse de lemn pe care sinele sunt asa, prinse intr-un fel de cuie mai groase, din loc in loc cuiele alea par iesite pe jumatate |
#18
Posted 27 August 2023 - 12:46
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Ați călătorit recent cu trenul în altă țară? Vorbesc de distanțe mai lungi, nu de rute precum Arad - Budapesta (care mai scurtă decât București - Arad). Dacă da, cum a fost. Subiectul este dedicat și celor care locuiesc în străinătate. Poate faceți și comparații. ![]() de curand distante mici in austria si elvetia OK, astia te fac sa renunti la masina. in Romania nu vreau sa aud de tren. Edited by arg, 27 August 2023 - 12:46. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users