Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă
Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne. Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale. www.neurohope.ro |
Daca am introdus datele cardului pt cazare, mi se pot lua abuziv/fraudulos bani de pe el?
Last Updated: May 04 2023 22:08, Started by
Titanbar
, May 01 2023 16:18
·
0
#1
Posted 01 May 2023 - 16:18
Salut.
Am făcut prin Booking.com rezervarea unei camere la un hotel , cu posibilitatea de anulare a rezervării cu 5 zile inainte de data cazării . Pentru a face această rezervare, prin aplicația Booking.com mi s au solicitat datele cardului , pentru a confirma rezervarea. Întrebarea mea este următoarea : Nu este posibil ca , peste ceva timp , după ce eu am terminat cu cazarea și cu acel hotel , având datele cardului meu introduse in baza lor de date , cei de la hotel să mi ia după card , din cont , o sumă de bani , fără nici un drept ? Ce mi poate garanta că nu mi se va lua fraudulos bani după card , la fel cum mi se vor lua și pentru achitarea corectă a cazării ?? Vă rog pe cei care aveți cunoștințe despre carduri , plăți , să mă lămuriți si pe mine. Vă mulțumesc |
#2
Posted 01 May 2023 - 16:24
Nu, pentru ca cei de la hotel nu primesc datele cardului tau. Doar procesatorul de plati interactioneaza cu ele, ca apoi sa crediteze contul bancar al hotelului.
|
#3
Posted 01 May 2023 - 16:25
depinde de conditiile camerei rezervate: unele sunt nerambursabile, altele sunt rambursabile cu X zile in avans, altele sunt rambursabile cu 1 zi in avans.
in functie de asta si pretul variaza la cea nerambursabila scrie ca oricand poate sa iti ia de pe card banii, asa ca e bine sa ai suma aia pe card la celelalte rambursabile poti sa anulezi oricand in termenul prevazut si daca ti-au luat banii, o sa ti-i dea inapoi. cei de la booking sunt seriosi, ca si client nu am avut niciodata probleme majore cu ei. si cand am avut mici probleme de genul mi-a luat putin mai mult decat suma initiala, am deschis ticket si mi-au rambursat diferenta |
#4
Posted 01 May 2023 - 16:41
rexx, on 01 mai 2023 - 16:25, said:
depinde de conditiile camerei rezervate: unele sunt nerambursabile, altele sunt rambursabile cu X zile in avans, altele sunt rambursabile cu 1 zi in avans. in functie de asta si pretul variaza la cea nerambursabila scrie ca oricand poate sa iti ia de pe card banii, asa ca e bine sa ai suma aia pe card la celelalte rambursabile poti sa anulezi oricand in termenul prevazut si daca ti-au luat banii, o sa ti-i dea inapoi. cei de la booking sunt seriosi, ca si client nu am avut niciodata probleme majore cu ei. si cand am avut mici probleme de genul mi-a luat putin mai mult decat suma initiala, am deschis ticket si mi-au rambursat diferenta Ingrijorarea mea este aceea ca nu cumva după terminarea vacanței, să mă trezesc că mi se iau bani din cont in baza datelor pe care le am introdus la rezervare. |
#5
Posted 01 May 2023 - 16:42
Trecand peste faptul ca hotelul nu are acces in mod direct la datele cardului tau, orice retragere care excede termenii contractului pe care l-ai primit in momentul tranzactiei este considerata furt/inselatorie. Si este foarte usor sa prinzi infractorul, asa ca niciun angajat nu ar risca sa fie urmarit penal. Partea rea este ca datele cardului tau se afla acum intr-o baza de date, sigur, destul de bine protejata, dar totusi... iar datele tale au calatorit prin internet, sigur, printr-o legatura securizata, dar totusi... Partea buna este ca proprietarul retelei de carduri (Visa/Mastercard samd) urmareste foarte atent modul de acces la aceste baze de date, precum si eventuale vulnerabilitati ce apar in desfasurarea tranzactiilor cu carduri. Mie mi s-a intamplat ca datele unui card VISA sa fie expuse ca urmare a unui atac cibernetic ce a avut ca tinta unul dintre marii vanzatori de bilete la concerte. Dupa 24 de ore am aflat asta, nu am pierdut nimic, dar cardul a fost anulat si mi-a fost emis altul in aceeasi zi.
|
#6
Posted 01 May 2023 - 16:48
Ann0nyym0us, on 01 mai 2023 - 16:24, said:
Nu, pentru ca cei de la hotel nu primesc datele cardului tau. Doar procesatorul de plati interactioneaza cu ele, ca apoi sa crediteze contul bancar al hotelului. Atunci , mă scuzi că te intreb , acest procesator de plați , este de incredere ? Nu există riscul ca pe viitor să acceseze fraudulos datele cardului meu , avându le la dispoziție ?? Pur și simplu îmi pun intrebarea asta. Mulțumesc. |
#7
Posted 01 May 2023 - 16:51
Depide de hotel, dar majoritatea iti iau datele cardului online ptr verificare (direct, NU prin procesatori) si mai tarziu platesti cand ajungi fizic acolo.
Si eu am facut asa chiar acum cateva zile,dar am folosit card revo cu limita. |
#8
Posted 01 May 2023 - 16:53
Asa cum s-a spus, posibil este, probabil nu.
Mai mult, in cazul in care este card de credit contesti mai usor orice tranzactie frauduloasa. |
#9
Posted 01 May 2023 - 16:53
mannick, on 01 mai 2023 - 16:42, said:
Trecand peste faptul ca hotelul nu are acces in mod direct la datele cardului tau, orice retragere care excede termenii contractului pe care l-ai primit in momentul tranzactiei este considerata furt/inselatorie. Si este foarte usor sa prinzi infractorul, asa ca niciun angajat nu ar risca sa fie urmarit penal. Partea rea este ca datele cardului tau se afla acum intr-o baza de date, sigur, destul de bine protejata, dar totusi... iar datele tale au calatorit prin internet, sigur, printr-o legatura securizata, dar totusi... Partea buna este ca proprietarul retelei de carduri (Visa/Mastercard samd) urmareste foarte atent modul de acces la aceste baze de date, precum si eventuale vulnerabilitati ce apar in desfasurarea tranzactiilor cu carduri. Mie mi s-a intamplat ca datele unui card VISA sa fie expuse ca urmare a unui atac cibernetic ce a avut ca tinta unul dintre marii vanzatori de bilete la concerte. Dupa 24 de ore am aflat asta, nu am pierdut nimic, dar cardul a fost anulat si mi-a fost emis altul in aceeasi zi. Aceasta era singura modalitate de a putea face rezervarea la hotel : Să introduc datele cardului. Nu am avut de ales. |
#10
Posted 01 May 2023 - 17:02
De ''putut'' sa ia bani ulterior SE POATE ! Exista si hoteluri care prevad in mod expres in regulamentul lor interior , ca iti pot trage bani si dupa plecare , daca gasesc ei ceva stricat sau lipsa !
De aia e recomandabil un card separat pentru concedii sau cumparaturi in care sa bagi doar cand iti trebuie , foarte putin peste costul operatiunii ! |
|
#11
Posted 01 May 2023 - 17:49
Titanbar, on 01 mai 2023 - 16:41, said:
Este rambursabilă , am scris și in textul inițial că pot anula oricând rezervarea gratuit , cu 5 zile inainte de data cazării. Ingrijorarea mea este aceea ca nu cumva după terminarea vacanței, să mă trezesc că mi se iau bani din cont in baza datelor pe care le am introdus la rezervare. Nu ai de ce sa te strezi, cu totii rezervam asa si nu ni s-au luat bani de pe card. |
#12
Posted 01 May 2023 - 18:06
Recomand in cazul acesta sa folosesti carduri virtuale, daca vrei a fii mai linistit.
|
#13
Posted 01 May 2023 - 18:31
Titanbar, on 01 mai 2023 - 16:18, said:
Nu este posibil ca , peste ceva timp , după ce eu am terminat cu cazarea și cu acel hotel , având datele cardului meu introduse in baza lor de date , cei de la hotel să mi ia după card , din cont , o sumă de bani , fără nici un drept ? Din punct de vedere tehnic: este posibil si nu ai cum sa previi acest lucru. Poti insa: 1 Sa soliciti factura la plecarea de la hotel si sa te asiguri ca, in acel moment, hotelul taxeaza cardul tau exact cu suma care apare pe factura. Factura si tranzactia de pe card (cu suma egala cu cea care apare pe factura) le pui intr-un dosar (sau le scanezi si le stochezi intr-un cloud) si le pastrezi macar 1 an. 2 Sa muti toti banii din contul cardului in alt cont (cand ajungi acasa) astfel incat sa ai zero bani pe card. In felul asta, e foarte simplu sa observi ca cineva a tras bani ulterior caci vei avea balanta negativa. 3 In momentul in care observi balanta negativa (vezi pct. 2), sa trimiti email la banca emitenta a cardului, sa atasezi factura si tranzactia (vezi pct. 1) si sa soliciti anularea tranzactiei noi pe motiv ca factura a fost deja platita. |
#14
Posted 01 May 2023 - 18:36
Recomand la fel sa folosesti un card cu o suma modica. Cred ca tranzactia se face prin booking. Mi s-a intamplat cu mai multi ani in urma cand booking mi-a incasat rezervarea la data corecta iar hotelierul mi-a incasat si el la pos contravaloarea sejurului. Pentru cateva zile am fost incasat de doua ori apoi automat s-a facut returnarea. De atunci folosesc un card virtual Revolut cu 100 lei si platesc la sfarsitul sejurului. Presupun ca hotelierii bifeaza in aplicatie ca e confirmata rezervarea iar Booking nu-ti mai retrage nici un ban de pe card. De altfel am platit doar cash in ultimii ani. Sa nu uiti sa-ti anulezi rezervarile gratuite din timp.
Edited by Leo2006, 01 May 2023 - 18:41. |
#15
Posted 01 May 2023 - 18:59
Titanbar, on 01 mai 2023 - 16:41, said:
Este rambursabilă , am scris și in textul inițial că pot anula oricând rezervarea gratuit , cu 5 zile inainte de data cazării. Ingrijorarea mea este aceea ca nu cumva după terminarea vacanței, să mă trezesc că mi se iau bani din cont in baza datelor pe care le am introdus la rezervare. |
|
#16
Posted 01 May 2023 - 19:05
Nu ai de ce să-ți faci probleme. După câteva rezervări o să te liniștești. Nimeni nu îți ia mai mulți bani decât ai acceptat în momentul tranzacției.
Nu ești primul care face rezervări prin Booking. |
#17
Posted 01 May 2023 - 20:23
Titanbar, on 01 mai 2023 - 16:48, said:
Atunci , mă scuzi că te intreb , acest procesator de plați , este de incredere ? Nu există riscul ca pe viitor să acceseze fraudulos datele cardului meu , avându le la dispoziție ?? Pur și simplu îmi pun intrebarea asta. Mulțumesc. lumea cumpara de ani de zile on line, sistemul functioneaza, chiar daca se intampla ceva, banca-ti da banii inapoi daca nu ai autorizat tu plata Edited by dan210, 01 May 2023 - 20:25. |
#18
Posted 01 May 2023 - 20:51
De aceea folosesc eu Revolut și cardurile virtuale pe care le pot bloca și debloca oricând.
În general dacă citești bine clauzele, nu vor fi abuzuri. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users