Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Valoare vanzare laptop

Inlocuire hdd cu ssd la NVR

Multe fisiere apar ca protejate c...

Serie noua - Profetii biblice cu....
 Probleme functionare motocoasa Ma...

Imprimanta 3D mai "moderna"

Folie anticondens

Hidroizolatie piscina
 Am gasit un IPhone

Eveniment 14-16 iunie nZEB expo

Semnalizare incarcare Pachet acum...

Implantologie & Cityscape (re...
 Scurta sinteza a atacurilor posib...

Cel mai bun antivirus / firewall ...

Honor 200 si 200 Pro

Sfat inchidere spatiu intre cada ...
 

Motor diesel - cutie automata - turatii joase

- - - - -
  • Please log in to reply
22 replies to this topic

#1
stefteo21

stefteo21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 247
  • Înscris: 11.01.2009
Salut,

Am un diesel 2.0 d pe un BMW X3 G01 xdrive si cand merg in modul COMFORT imi tine motorul la 1200-1300 turatii daca merg in oras, uneori chiar 1100 RPM; eu stiam ca motoarele diesel sufera la turatii joase... dar totodata ma gandesc ca au stiut ei inginerii ce fac; daca o calc mai tare urca fara probleme in 3000 +, dar daca merg constant la viteze de 50-60km/h iarasi coboara la 1200 RPM...

Daca schimb pe sport se rezolva problema cu turatiile, dar nu prea poti sa mergi linistit in oras ca e cam smuncita masina...

Eu n-am o problema sa merg in COMFORT, dar ma intreb daca este sau nu rau pentru motor/transmisie sa stea masina in turatii asa joase?

#2
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,342
  • Înscris: 22.05.2003
Problema este ca masina diesel nu a fost facuta sa fie folosita MULT in trafic de oras.
Masina se comporta bine, iar dilema ta este una comuna.

Comfort -> RPM mic -> se depune calamina in motor si EGR va crapa
Sport -> RPM mai mare, dar nu poti controla masina

Solutia este sa NU iti iei diesel daca drumurile tale sunt preponderent in oras.
Cei vei castiga la consum, vei pierde la reparatii.

La fel, cand iesi din oras, e de dorit sa o "calci", dar nu rezolva problemele suferite in oras.

#3
exqusit_drunk

exqusit_drunk

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,936
  • Înscris: 17.12.2019
Este rău pentru că toate motoarele suferă când sunt folosite la turații mici. Proiectanții mașinilor le fac să meargă acolo dar ei au în vedere că majoritatea utilizatorilor la folosesc destul de des și la turații mari, atunci când ies din oraș și o fac mult mai mult decât la noi.
Românica e o situație excepțională pentru că și în afara orașului nu ai unde merge la turații mari, media de viteză la un drum pe DN fiind de sub 50 km/h adică fix ce ar trebui să fie în oraș.

Edited by exqusit_drunk, 19 February 2023 - 09:43.


#4
Handicarpati

Handicarpati

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,601
  • Înscris: 11.06.2010
Parca problema era la sarcina mare la turatie joasa, adica atunci cand apesi pedala sanatos dar esti la turatie joasa, ceea ce cutia automata nu lasa sa se intample.

#5
icename

icename

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 634
  • Înscris: 12.02.2005
Eu cred ca normele de poluare din ce in ce mai severe au determinat acest "comportament" al motoarelor din ziua de azi. Prioritate au devenit consumul si poluarea, pe plan secund a trecut faptul ca o turatie ma mica este (sau nu) daunatoare motorului.

#6
Bucifon

Bucifon

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,434
  • Înscris: 08.05.2005

View Poststefteo21, on 19 februarie 2023 - 09:28, said:


Nu e chiar ideal daca o folosesti preponderent in mediu urban dar personal nu o vad o asa mare problema. Daca o data la saptamana faci un drum mai lung cu ea ca sa poata sa se arda/regenereze filtrul de particule.

#7
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,342
  • Înscris: 22.05.2003
Aici nu e vorba de filtrul de particule.
E vorba de depunerile de funingine.
La rpm mici, turbina nu e eficienta.

#8
wld-ro

wld-ro

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,170
  • Înscris: 04.09.2013
Vechiul 1.9 TDI PD imi dadea semne daca nu se simtea bine in sensul ca incepea sa tremure daca o calcam de la turatie joasa. Daca mergi constant la 1200-1300rpm nu ar trebui sa fie probleme.

#9
sandu222

sandu222

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,859
  • Înscris: 06.10.2008

View Postexqusit_drunk, on 19 februarie 2023 - 09:42, said:


Românica e o situație excepțională pentru că și în afara orașului nu ai unde merge la turații mari,

Ne face domnu' UMB autostrada in Moldova, o sa avem unde merge normal.

#10
Leo2006

Leo2006

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,284
  • Înscris: 30.08.2006
Daca e 2.0 diesel si o folosesti in oras atunci ai luat masina gresita. Cum ti s-a spus si mai sus, motoarele diesel si de cilindree mare nu au ce cauta prin orase. Turatia aceea e normala pentru un asemenea motor dar nu face bine la egr. La 30km/h prin oras nu-ti porneste nici turbina.

PS Acum inteleg de ce unii ma depasesc in tromba cu 80km/h pana la primul semafor aflat la 50m in fata. Posted Image  Credeam ca-i jenez la mers.

Edited by Leo2006, 19 February 2023 - 12:08.


#11
DanyHiker

DanyHiker

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,363
  • Înscris: 06.07.2007
Si la benzinarele automate tot asa face.

#12
stefteo21

stefteo21

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 247
  • Înscris: 11.01.2009
Fac naveta 80 km dus, 80km întors 2 zile pe săptămână.. nu merg numai în oraș, dar și afara tot în mod COMFORT merg si la 90-100 tot în 1200-1400 ture sta... e frustrant oarecum. Dacă pun pe sport se schimba treaba. Aparent cred ca exista riscul sa o strici dacă mergi prea încet:))

Edited by stefteo21, 19 February 2023 - 13:00.


#13
LeopardSurd

LeopardSurd

    Graf von Taubenburg

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,378
  • Înscris: 10.09.2014

View Postdan1980_25, on 19 februarie 2023 - 12:28, said:

Si la benzinarele automate tot asa face.
Confirm. Am 35TFSI (adică 1,5 TSI) cu automată (7 trepte). In modul economic o subturează (pe la 1300-1500 rpm).

La 1,5 dCi (deci diesel), automată (6 trepte) pe modul Eco tot așa era.

Bine, eu o fâlfâi mai mult extraurban.

View Poststefteo21, on 19 februarie 2023 - 12:59, said:

Fac naveta 80 km dus, 80km întors 2 zile pe săptămână..

Atunci soluția e să o lași să meargă mai turată când ai drumurile alea extraurbane. O ajută. Ideea e să fie motorul deja cald. Nu o tura/supratura decât după ce motorul e cald (la diesel ia ceva până atinge uleiul temperaturi de peste 60°).

#14
Ghytza333

Ghytza333

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 178
  • Înscris: 01.02.2018
Nu se intampla nimic in cazul de fata, merge foarte bine. Problema e cererea de sarcina mare incepand de la turatie mica, cum spunea cineva mai sus. Nu sunt de acord ca motorul asta nu e bun de oras, daca stii cum sa il folosesti. Vezi o gramada de masini de distributie in orase care nu ai nici pe dracu, nu se mai infunda nimic...

#15
quantico2708

quantico2708

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,148
  • Înscris: 15.07.2008

View PostAdm, on 19 februarie 2023 - 09:40, said:


Solutia este sa NU iti iei diesel daca drumurile tale sunt preponderent in oras.
Cei vei castiga la consum, vei pierde la reparatii.

majoritatea taxiurilor din germania sunt ... ?  E200/220 cdi ....cutie automata cu multe trepte
cati km duc astea ?

View PostAdm, on 19 februarie 2023 - 10:24, said:


La rpm mici, turbina nu e eficienta.
de aia exista geometria variabila la turbina. Dar nici nu trebuie sa fie nu știu cat de eficienta la turații mici.
Se vede pe OBD ca valoarea turbo requested , ( cata presiune cere ECU) e mica daca motorul nu e in sarcina.

View PostGhytza333, on 19 februarie 2023 - 17:28, said:

Vezi o gramada de masini de distributie in orase care nu ai nici pe dracu, nu se mai infunda nimic...
Si in plus astea sunt si cu cutie manuala .....iar Dorel merge la consum . Bine poate nu merg la consum sinucigașii ăștia care fac distribuție.

#16
Punter

Punter

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,505
  • Înscris: 24.07.2022
tine-o doar pe sport atunci. oricum e diesel, ti se pare ca alearga pana intra turbo. si neparat cea mai buna motorina si ulei bun si schimbat des(7k km) ca sa eviti problemele cat mai mult timp.

Edited by Punter, 19 February 2023 - 18:09.


#17
the_renegade

the_renegade

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 59
  • Înscris: 24.06.2021

View PostGhytza333, on 19 februarie 2023 - 17:28, said:

nu se mai infunda nimic...
Cum ai dedus asta? Eu vad masini folosite la distributie care cu 60 000 de km au EGR-ul si FAP-ul praf.  In special PSA si Renault.

View PostAdm, on 19 februarie 2023 - 10:24, said:

Aici nu e vorba de filtrul de particule.

Ba si de asta.

#18
TLGTLC

TLGTLC

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,708
  • Înscris: 27.06.2007
Gândește-te că sunt mașini diesel, au cutii automate și fac taxi rezistând în acest regim de exploatare sute de mii de kilometri. Merg la astfel de turații și nu li se înfundă filtrul de particule și nici egr-ul nu protestează. Explicația este temperatura de lucru! Acele mașini mergând ore în șir funcționează la temperatura de lucru. O mașină obișnuită nu are cum să ajungă la o asemenea temperatură pentru că ajunge la destinație unde este oprită și se răcește. Nu îți bate capul cu turația, întreabă-te dacă mergi suficient de mult ca mașina să funcționeze la temperatura optimă. Dacă faci drumuri zilnice în oraș și nu compensezi cu drumuri lungi în weekend atunci nu ai ales mașina potrivită.

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate