Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Țuica are gust ciudat

Copii nascuti in Romania

Ușa exterioara care scar5...

Felicitari Republica Moldova pent...
 Decizie dificila intre doua model...

Orange nu onoreaza premiile din P...

Ungere mecanism usa metalica de a...

Probleme baterie monde 3
 Tipuri de acces Gura Portitei, di...

Crearea unei formule Excel cu div...

Filme ce urmeaza in 2024 - horror

Tarot (2024)
 Prescriere datorii parinti decedati

Utilizare credit cartela Vodafone

La multi ani @Cousteau !

Inlocuire hdd cu ssd la NVR
 

Duster cu motor de 2.0dci?

- - - - -
  • Please log in to reply
16 replies to this topic

#1
MaryusS03

MaryusS03

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 27
  • Înscris: 17.12.2020
Salut! Vreau sa schimb motorul de la dusterul meu 2014 1.5 dci 110cp 4x4 6 trepte pe mers inainte cu un motor de Renault de pe Qashqai (sau de pe ce gasesc) 2.0 dci 150 cai. In cam ce consta? Cum se comporta 2.0dci la un soft stage 1? Preturi, pareri. Astept de toate.

#2
ciumiki

ciumiki

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 270
  • Înscris: 02.09.2010
Pe langa posibile incopatibilitati motor-cutie va trebui sa iei in calcul alta turbina,pompa de injectie,senzori,cablaje,etc.

#3
abac

abac

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,463
  • Înscris: 28.10.2018
E mai ieftin sa vinzi Dusterul si sa cumperi un Qashqai cu motorul ala.

#4
mannyx92

mannyx92

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,009
  • Înscris: 15.04.2017
Mai bine schimbi masina sincer, daca tot dispui de niste bani disponibili pentru investit. Ia direct Nissan cu motorul ala si gata. Cu toate ca n-as da 1.5dci-ul ala pt nimic

Edited by mannyx92, 21 February 2021 - 12:54.


#5
eug3n92

eug3n92

    Mechanical Engineer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,378
  • Înscris: 28.09.2009

 MaryusS03, on 21 februarie 2021 - 12:34, said:

Salut! Vreau sa schimb motorul de la dusterul meu 2014 1.5 dci 110cp 4x4 6 trepte pe mers inainte cu un motor de Renault de pe Qashqai (sau de pe ce gasesc) 2.0 dci 150 cai. In cam ce consta? Cum se comporta 2.0dci la un soft stage 1? Preturi, pareri. Astept de toate.
Treaba nu e deloc usoara in ce vrei sa faci, dar nu imposibila.
E nevoie de alt motor in primul rand, apoi ar trebui schimbate toate anexele ce tin de motorul respectiv ( slabe sanse sa se potriveasca ceva ), apoi nu mai zic de cutie de viteze, planetare, o sa ai nevoie de suspensii noi pentru stabilitate buna in curbe, alte sisteme de franare sa faca fata pentru noua putere dezvoltata de noul motor ( discuri, etrieri, placute ) - evident aici e voie de tot ansablu fuzeta, rulmenti si tot ce e pe acolo.
Asa la o prima vedere, cam la astea m-am gandit, dar sigur sunt mai multe de schimbat.

#6
shmecherul

shmecherul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,870
  • Înscris: 22.11.2006
Daca Dusterul nu a avut din fabrica varianta cu motorul respectiv, nu ti-l omologheaza RAR-ul. A zburat pasarica cand puteai pune orice tip de motor pe masini.
Dar ca sa mergi cu el pe camp, nu este o problema.
2.0 dci 163 cp am eu pe Megan gt. Este un motor destul de gurmand in comparatie cu 2.0 hdi de la Citroen.

Edited by shmecherul, 21 February 2021 - 13:09.


#7
PiticVerde

PiticVerde

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,789
  • Înscris: 12.09.2015
Garantat cutia de viteze de pe 1.5 dci nu se pupa cu 2.0 DCI.Duster 2.0 dci si 2.0 i se gaseste la vanzare in Rusia,Asia,tarile arabe.In Maroc se comercializeaza Duster fara sistem de incalzire(asta mi s-a parut destul de ciudat).Sunt foarte multe versiuni pe plan mondial.

Edited by PiticVerde, 21 February 2021 - 13:10.


#8
ffaannee

ffaannee

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 612
  • Înscris: 01.02.2009
Nu le trebuie marocanilor incalzire pe masini. Temperatura minima este undeva la 18 grade Celsius.
Initiator: nu cred ca treci de RAR cu ce vrei tu.

#9
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,380
  • Înscris: 24.06.2006

 eug3n92, on 21 februarie 2021 - 13:00, said:

o sa ai nevoie de suspensii noi pentru stabilitate buna in curbe, alte sisteme de franare sa faca fata pentru noua putere dezvoltata de noul motor ( discuri, etrieri, placute ) - evident aici e voie de tot ansablu fuzeta, rulmenti si tot ce e pe acolo.
nu cred ca sunt diferente din ce-ai enumerat mai sus intre cele doua motorizari daca sunt in echiparea masinii respective

motorul trebuie sa vina complet cu toate echipamentele aferente, cutie de viteze, ECU

Edited by dan210, 21 February 2021 - 13:32.


#10
TruculMagic

TruculMagic

    Egalitatea nu există decât în matematică

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 19,710
  • Înscris: 24.11.2015
Nu poti pune , vinde-l si iei un Qashqai , probabil nu mai trebuie sa pui nici o diferenta, sunt cam pe acolo preturile.

#11
radunic

radunic

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,130
  • Înscris: 09.08.2005
OFF

 ffaannee, on 21 februarie 2021 - 13:20, said:

Nu le trebuie marocanilor incalzire pe masini. Temperatura minima este undeva la 18 grade Celsius.
Initiator: nu cred ca treci de RAR cu ce vrei tu.
Surprise! Acu' sînt 13 grade. Și asta la Casablanca. Nu mai e chiar așa de plăcut, nu?

ON
Parcă era o regulă că poți pune un motor dacă are cu cel mult 40% mai mulți cai decît cel din fabrică. S-a scos regula asta?

#12
eug3n92

eug3n92

    Mechanical Engineer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,378
  • Înscris: 28.09.2009

 dan210, on 21 februarie 2021 - 13:29, said:

nu cred ca sunt diferente din ce-ai enumerat mai sus intre cele doua motorizari daca sunt in echiparea masinii respective

motorul trebuie sa vina complet cu toate echipamentele aferente, cutie de viteze, ECU
Se poate, concret nu stiu...ma gandeam asa ca idee.

#13
shmecherul

shmecherul

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,870
  • Înscris: 22.11.2006
Da, ai dreptate.
Registrul Auto Român Oficial
16 iunie 2016  ·
Stimati clienti,
Schimbarea motorului cu unul diferit (alt cod) determina omologarea vehiculului si completarea urmatoarei coloane disponibile in cartea de identitate a vehiculului (CIV). Prin schimbarea motorului trebuie sa se mentina cel putin acelasi nivel al emisiilor poluante, sens in care RAR efectueaza o verificare de conformitate in ceea ce priveste sistemul de depoluare. Daca nu se poate stabili norma de poluare, vehiculul trebuie supus testului dinamic privind incadrarea in normele de poluare. De asemenea, si in cazul inlocuirii unui -mas- cu un -mac- sau a unui -mac- cu un -mas-, pentru autovehiculele din categoriile M1 si N1 cu o masa de referinta de cel mult 2840 kg si care respecta cel putin norma de poluare Euro 3 (mentionata in cartea de identitate a vehiculului -CIV-), norma de poluare EURO se stabileste pe baza unui raport de incercare obtinut in urma efectuarii unui test dinamic privind incadrarea in normele de poluare.
Inlocuirea motorului cu unul diferit, avand alt cod, determina omologarea vehiculului si completarea urmatoarei coloane disponibile in cartea de identitate a vehiculului (CIV). Prin schimbarea motorului trebuie sa se mentina cel putin acelasi nivel al emisiilor poluante fata de configuratia inscrisa in CIV. Daca nu se poate stabili norma de poluare, vehiculul trebuie supus testului dinamic privind incadrarea in normele de poluare
In anumite situatii, schimbarea motorului unui autovehicul presupune, in plus fata de verificarile care se realizeaza in cadrul reprezentantelor RAR la omologarea individuala, si efectuarea unor incercari privind performantele sistemului de franare, determinarea repartitiei de mase, a zgomotului autovehiculului si etalonarea vitezometrului (probe costisitoare al caror tarif se stabileste pe baza de deviz). Omologarea se acorda numai daca rezultatele incercarilor si verificarilor efectuate atesta indeplinirea conditiilor tehnice aplicabile. Cazurile in care sunt necesare aceste incercari sunt:
- Schimbarea unui motor cu unul provenit de la un vehicul cu o alta marca, cu exceptia celor fabricate sub licenta sau prin proiecte comune de mai multi producatori;
- Schimbarea motorului cu unul cu o putere mai mare de 40% la vehicule din categoriile M1, N1;
- Echiparea ulterioara a unui motor cu elemente care conduc la marirea puterii cu peste 40% la vehicule din categoriile M1, N1.
Pentru autovehicule cu nivel de poluare cel putin Euro 3, schimbarea motorului se efectueaza in mod obligatoriu intr-un atelier autorizat (reparatii motor).
Menţionăm că modificările vehiculelor înmatriculate în România ce determina omologarea acestora se pot efectua numai în ateliere specializate, autorizate conform legislaţiei în vigoare. Lista de ateliere autorizate le găsiţi la sediul oricărei reprezentanţe R.A.R. sau pe site-ul nostru.
Actele necesare sunt:
– act identitate deţinător vehicul;
– cerere activitate R.A.R. (cererea se va completa olograf de către solicitant pe propria sa răspundere, va fi semnată în prezenţa angajatului R.A.R. care efectuează prestaţia);
– carte de identitate vehicul;
– adeverinţa din partea atelierului autorizat care a efectuat înlocuirea motorului.
Informaţii suplimentare se pot obţine la tel.: 021/9672
SURSA

Se pare ca nu trebuie omologare

Edited by shmecherul, 21 February 2021 - 14:18.


#14
rinaldoparaipan

rinaldoparaipan

    Green member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,583
  • Înscris: 13.02.2006
1.5 dci este extrem de fiabil.Are si cuplu pe off road si destula viteza.Nu inteleg de ce vrei unul mai mare cu toate complicatiile de rigoare.

#15
cata32

cata32

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 588
  • Înscris: 29.04.2008
Te complici inutil. Mai bine iei o masina care are motorul sau puterea pe care o doresti.

#16
adisz

adisz

    Targu Mures

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 24,319
  • Înscris: 07.11.2006

 radunic, on 21 februarie 2021 - 13:54, said:

OFF

Surprise! Acu' sînt 13 grade. Și asta la Casablanca. Nu mai e chiar așa de plăcut, nu?



Tot off
Io la 13 grade afara cobor geamul ,nu pornesc incalzirea..

Edited by adisz, 21 February 2021 - 15:39.


#17
ffaannee

ffaannee

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 612
  • Înscris: 01.02.2009
Bine ca sunt 13 nu 18. La o cautare sumara pe internetul mare aia era temperatura minima in ultimii 5 ani.
Eu nu mai pornesc incalzirea daca sunt peste 10 grade afara. Posibil sa pornesc AC daca bate soarele.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate