Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
cum influenteaza numarul ETF-uril...

roADN.ro Ce medicamente sunt bune...

Proiect canalizare in comuna Berc...

Cand ati observat ca aveti nevoie...
 Chestionar Medicina Alimentaț...

RCA 2024: ieftin sau scump?

Se mai achita taxe de reziliere?

Probleme retea, router?
 Burete dur pentru perna scaun rul...

RCA firma

Conditii minimale router FiberLin...

caine care sperie lumea prin gard
 Scutire abonament telefonie fixa ...

Prima condamnare in baza Legii An...

OKTO

Cum export de pe desktop o conver...
 

Nelamurire motor trifazic

- - - - -
  • Please log in to reply
6 replies to this topic

#1
papagalul_ganditor_2027

papagalul_ganditor_2027

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 262
  • Înscris: 11.08.2019
Salut

Am achizitionat o masinarie de uz industrial cu motor trifazic.
Cablul de alimentare de la motor are 4 fire, banuiesc ca pentru 3 faze + nul.
Dar prizele si stecherele trifazice din comert au 5 pini/gauri. Banuiesc ca pentru 3 faze + nul + masa(impamantare).

Eu am nevoie sa pun un stecher la cablul de la motor. Unde ar trebui sa leg pinul pentru masa daca motorul nu are fir pentru el?
Si mai am o nelamurire. Firele pentru faze trebuie legate intr-o anumita ordine? Pentru ca am observat la cineva schimbarea ordinii lor schimba si sensul de rotatie la motor. Cum diferentiaza motorul fazele daca fiecare are 220V ?
Mersi

#2
ggelu

ggelu

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,323
  • Înscris: 21.01.2009
hai sa le luam pe rand.
- Motorul trifazic in general nu are nevoie de nul ci doar de 3 faze. daca vrei sa te lamuresti desfaci capacul bornelor motorului si pe partea interioara este o schema de legare.
- Pentru dilema Nul de lucru vs. Nul de protectie ( impamantare ) vezi schema de pe capac. As paria ca trebuie doar impamantare.
- Sensul de rotatie se schimba  inversand doua faze intre ele.
Atentie mare la conexiuni ! Nu lega si mai ales nu conecta nimic pana nu esti sigur ca n-ai legat  vreo faza la pamantare  ! Si ca pornirea inversa a motorului nu poate provoca accidente !

Edited by ggelu, 07 April 2020 - 16:13.


#3
papagalul_ganditor_2027

papagalul_ganditor_2027

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 262
  • Înscris: 11.08.2019
Da ai dreptate, acum am observat ca al 4-lea fir are culoare verde cu galben, culoarea pentru impantare :)

Dar tot nu sunt lamurit cu sensul de rotatie si inversarea fazelor.
Cum poate diferentia motorul fazele intre ele astfel incat sa stie in ce directie sa se invarta? Fazele nu au toate aceeasi tensiune si frecventa?

#4
ggelu

ggelu

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,323
  • Înscris: 21.01.2009
ba da, au aceiasi tensiune si frecventa . Dar sunt defazate intre ele cu 120 grd.  Astfel inca daca schimbi 2 faze intre ele iti va rezulta un sens opus de rotatie.
Din pacate daca nu ai aflat despre forma sinusoidala tensiunii / curentului  va trebui sa incepi intai de acolo . Nu am la indemana o explicatie mai simpla .
LE : O explicatie ar fi modul in care se produce energia electrica.  Simplist vorbind : inchipuie-ti un magnet permanent pe un stator de motor si 3 bobine  pe  rotor.   Rotorul invartindu-se  , la bornele fiecarei bobine va apare o tensiune alternativa . frecventa va fi data de rotatia rotorului fata de stator. Iar cele 3 tensiuni vor fi decalate intre ele . Oarecum identic  se petrec lucrurile si la un motor doar ca aici  rotorul va fi cel cu magnet permanent ( nu e cazul la cele asincrone , e doar explicatie simpificata )  . Rotorul ( magnetul ) va fi invartit de sucesiunea de poli N-S generata de  cele 3 faze in bobinele statorului .
De ce nu se poate merge pe o singura faza: pentru ca rotorul nu ar avea  la pornire  un sens de rotire  si va trebui ajutat sa pentru a porni in sensul  corect, asa cum se intampla la motoarele trifazice pe care le vrem folosite intr-o retea monofazata.  De aceea, pentru numarul de faze ,  s-a ajuns la primul numar impar mai mare de 1 .

Edited by ggelu, 07 April 2020 - 16:11.


#5
papagalul_ganditor_2027

papagalul_ganditor_2027

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 262
  • Înscris: 11.08.2019
Multumesc ptr explicatii :D

Stecher este ok daca iau de 16A ?
Motorul cred ca are putere de sub 3 KW deci nu cred ca ar trebui sa depaseasca 16A

#6
ggelu

ggelu

    Senior Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 7,323
  • Înscris: 21.01.2009
Stecherul il iei dupa ce te lamuresti  ce priza ai . Cele de 16 nu se potrivesc la prizele de 32 . La fel , vezi priza cate contacte are : 4 sau 5.

#7
papagalul_ganditor_2027

papagalul_ganditor_2027

    Member

  • Grup: Banned
  • Posts: 262
  • Înscris: 11.08.2019
Prizele sunt stil vechi nu se potrivesc cu stecherele din comert si trebuie sa le schimb. Dar deocamdata le demontez si o sa trag numai cablu pana la motor

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate