Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Noul logan stepway
Ultima postare: nov 27 2020 21:00, Inițiat de
Anonymous1986
, nov 14 2019 14:41
·
0
#184
Publicat: 11 ianuarie 2020 - 22:56
motorul 0.9 tce se monteaza pe Logan din 2013. suntem in 2020. in Bucuresti sunt sute de taxiuri cu motorul asta care sunt trecute de 200.000 (pe gpl) si nu au avut probleme cu motorul.
unora inca li se mai pare big deal acest motor 0.9 care deja are aproape 7 ani de cand se monteaza pe Logan! (vara lui 2013) si motorul asta tocmai se pregateste sa iasa la pensie (va fi inlocuit de un 1.0 tce de 100cp) Editat de bossake, 11 ianuarie 2020 - 22:57. |
#185
Publicat: 12 februarie 2020 - 20:23
Deci n-am gasit niciun subiect pe tema asta (?) dar am vazut ca este in gama Logan 1.0 tce gpl!
Deci cea mai tare chestie care au facut-o! Ma manca tare sa iau una si nu fac misto. Motor/polizor modern turbo si destul de potent , cu gpl din fabrica! Clar mergi mai ieftin decat cu tractoru. Asteptam demult sa vad 1.0 tce pe Logan, ca vine si cu gpl, si mai tare, chiar tare |
#188
Publicat: 13 februarie 2020 - 08:22
SSpantzer, on 12 februarie 2020 - 22:13, said:
Interesant intr-adevar, mie imi da cu virgula turbo fara injectie directa, ma rog multe imi dau cu virgula ! Urmeaza peste 90% un Logan din asta insa fara GPL . Sper sa tina macar cat MPI-ul actual ! Doar nu are carburator sa impinga presiunea din admisie benzina inapoi, desi si acolo sunt solutii (nu tocmai optime) gen alimentarea cu benzina inainte de turbina. Supralimentarea a fost folosita totusi pt prima data prin al 2lea razboi mondial la avioane pt a avea aer suficient la altitudini mari. Legat de GPL, in trecut Dacia a modificat putin motoarele pe care le vindea cu GPL, modificari binevenite si in cazul utilizarii benzinei. Printre altele partea de actionare si control a supapelor de ex era mai sanatoasa decat la motoarele fara GPL. La asta nu stiu. Fiind turbo, oricum are componente mai rezistente decat aspiratul, sa reziste solicitarilor dintr-un motor supraalimentat. Un mare plus e ca motoarele MPI nu produc particule deci nu au nevoie de filtru si nici nu dezvolta depuneri pe supape sau pe evacuare. Altul, e ca benzina fiind injectata in afara motorului, supapele de admisie sunt "spalate" tot timpul de benzina. Alta chestie, la fel legata de injectia in afara motorului, pornirile greoaie nu determina o uzura rapida si pronuntata a motorului ca la injectie directa care in cazuri extreme pot ajunge sa piarda compresia daca sunt probleme repetate cu pornirea. Injectia directa de inalta presiune pur si simplu curata pelicula de ulei de pe suprata cilindrului daca benzina nu ia foc. Iar pornirea greoaie nu e chiar intamplatoare la GDI. Un amestec sarac cum e folosit la GDI e un prost conducator de electricitate iar scanteia e mai slaba. E un cerc vicios asta cu pornirea, daca softul nu recunoaste corect conditiile in care se face acea pornire, poate folosi un amestec prea sarac la pornire. Au fost multe probleme din cauza asta. Softurile acum sunt ok dar ramane problema senzorilor pe care se bazeaza softul si care in timp pot da gres. Editat de underb, 13 februarie 2020 - 08:27. |
#189
Publicat: 13 februarie 2020 - 08:31
Cum spuneam, nu am cunostintele necesare in domeniu, si nici nu am cautat vreun dummy video sa imi explice. Da, am mai citit pe ici pe colo insa concret ceva nu am cautat desi m-ar interesa functionarea ca sa stiu ce se intampla prin motorul meu cand merg cum merg cu el !
Motorul asta de 1 litru este in 3 pistoane, derivat din 1.33 sau este vechiul motor in 4 pistoane ? Editat de SSpantzer, 13 februarie 2020 - 08:32. |
#190
Publicat: 13 februarie 2020 - 08:35
Bottom line, MPI este o tehnologie inferioara dpdv al eficientei termodinamice, motorl functionand doar cu amestec in raport stoichiometric dar raportul asta fix aer/benzina face functionarea motorului mai usor de gestionat si mai predictibila, fara ca softul sa fi nevoit sa citeasca si sa prelucreze la fel de multi parametri (care in timp pot fi dati eronat de senzori) ca la unul cu injectie directa.
Blocul e cel de 1.33 fara un piston, top endul e more or less similar cu ala vechi de 0.9. |
|
#191
Publicat: 13 februarie 2020 - 20:18
Corect, dar de teorie sunt saturat.
Cum se traduc toate astea in viata reala? Consum similar, putere similara, risc de supape colmatate si injectoare infundate mai mic la mpi, deci fiabilitate mai buna. La asemenea capacitati si puteri cred ca ne intereseaza mai mult fibilitatea. Merg clar pe mana TCE decat TSI, Ecoboost . Si merge si la asta un upgrade de putere daca te mananca, probabil nu cresti la fel de mult ca la inj directa, dar suficient. Eficienta injectiei directe s-a dovedit sa zic la TSI care stie sa consume putin. La Ecoboost este fiasco total d.p.d.v. al consumului. Deci nu ma mai impresioneaza asa tare la polizoarele astea inj directa, mai multe batai de cap si mai complicat decat un mpi cu turbo. Si ca vorbim de Dacia Logan si nu Mercedes, vrei sa ai putine batai de cap, vrei sa stii ca e fiabila. Daca eram acum in postura de a lua o masina noua de buget ca sa stiu ca n-am batai de cap 4-5 ani minim, era Dacia Logan 1.0 tce, cu gpl. Deplasare la costuri minime posibile, bati orice dizal si esti mai ecologic decat toate celelalte benzinare polizor |
#192
Publicat: 13 februarie 2020 - 21:39
E o discutie de principiu si are si asta rostul ei.
Legat de asta, am uitat de o chestie. Tot de principiu. La acelasi consum declarat, MPIul va consuma mai putin decat GDI. Nu la aceeasi putere sau aceeasi cc. La acelasi consum omologat. Faptul ca nu fc cu amestec sarac in sarcina mica (stors la maxim in testele de consum) si cu amestec bogat in sarcina mare (folosit mult in realitate de unde si particulele, calamina si asa mai departe) face ca abaterea sa fie mai mica la MPI. Nu inexistenta dar mai mica. Dar, de obicei consumul omologat e mai mare pt aceleasi caracteristici sau egal la caracteristici mai slabe. |
#193
Publicat: 13 februarie 2020 - 21:55
Legat de masinile simple si ieftine cu puteri domestice, gasesc motorul turbo, indiferent de tipul injectiei, o complicatie inutila pe termen lung dar fara alternativa din pacate (in oferte) si un demers fara sens.
Rulajul mare face nesemnificativa diferenta de pret dintre o masina de 11k si una de 15k deci irelevanta dpdv economic alegerea unei masini mai ieftine cu motor mai economic. Rulajul mic face irelevanta diferenta de consum dintre un motor aspirat si unul turbo de aceeasi putere. E o situtie de genul "sa-i ia dracu, le dam ce dau toti daca altceva nu se vinde". Fiat nu a facut rau ca a lasat doar 1.4 aspirat pe Tipo la motorizarile pe benzina, si nici Hyundai cu Elantra, nefiind genul de masini care fac 300k km in primii 10 ani ci mai degraba masini care sunt tinute mult dar care au un rulaj mic. Editat de underb, 13 februarie 2020 - 21:58. |
#195
Publicat: 14 februarie 2020 - 07:52
underb, on 13 februarie 2020 - 21:39, said:
E o discutie de principiu si are si asta rostul ei. Legat de asta, am uitat de o chestie. Tot de principiu. La acelasi consum declarat, MPIul va consuma mai putin decat GDI. Nu la aceeasi putere sau aceeasi cc. La acelasi consum omologat. Faptul ca nu fc cu amestec sarac in sarcina mica (stors la maxim in testele de consum) si cu amestec bogat in sarcina mare (folosit mult in realitate de unde si particulele, calamina si asa mai departe) face ca abaterea sa fie mai mica la MPI. Nu inexistenta dar mai mica. Dar, de obicei consumul omologat e mai mare pt aceleasi caracteristici sau egal la caracteristici mai slabe. Mpi merge pe saracie in sarcina mica. D-aia vezi teaza uscata/curata la mpi-uri. Gdi merge bogat in sarcina mica, acolo face depuneri. In sarcina mare e mai eficient ca mpi, sau cel putin face un emestec mai corect. Vad si la mine urban, daca o lalai in fiecare zi, mai face mici depuneri la esapament, daca merg mai infipt (urban) e curata teava. |
|
#198
Publicat: 14 februarie 2020 - 09:45
Octavian___, on 14 februarie 2020 - 07:52, said: E taman pe dos. Mpi merge pe saracie in sarcina mica. D-aia vezi teaza uscata/curata la mpi-uri. Gdi merge bogat in sarcina mica, acolo face depuneri. In sarcina mare e mai eficient ca mpi, sau cel putin face un emestec mai corect. Vad si la mine urban, daca o lalai in fiecare zi, mai face mici depuneri la esapament, daca merg mai infipt (urban) e curata teava. GDI - amestec sarac in sarcina mica, amestec bogat in sarcina mare si stoichionetric in sarcina medie. Din pacate amestecul sarac e folosit destul de putin in traficul real unde sunt multe regimuri tranzitorii. MPI - raport stoichiometric (nu perfect tot timpul dar pe aproape) si e suficient pt a avea evacuarea curata. Cu amestec sarac merg motoarele Atkinson cum e cazul Priusului. |
Anunturi
▶ Utilizatori activi: 1
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi