Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Sfat achizitie laptop buget 1500-...

Boxe Devialet

Mai poarta careva papuci prin oras?

Amortizoare - 2024 - gaz / ulei ?...
 Calatorie Bucuresti - Timisoara, ...

Țuica are gust ciudat

Copii nascuti in Romania

Felicitari Republica Moldova pent...
 Ușa exterioara care scar5...

Decizie dificila intre doua model...

Orange nu onoreaza premiile din P...

Ungere mecanism usa metalica de a...
 Probleme baterie monde 3

Tipuri de acces Gura Portitei, di...

Crearea unei formule Excel cu div...

Filme ce urmeaza in 2024 - horror
 

Tractare remorca moto

* - - - - 1 votes
  • Please log in to reply
8 replies to this topic

#1
TudorCosmin66

TudorCosmin66

    New Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 1
  • Înscris: 18.06.2019
Salut tuturor!

Sunt un nou membru al forumului si am nevoie de cateva informatii si raspunsuri pentru ceea ce doresc sa fac in concediul ce urmeaza sa il am.
Incepand cu inceputul Posted Image ,pe data de 13 august,anul curent, ma pun in miscare cu masina persoanala,Octavia 3 combi TDI (adica diesel),110 cp,250 nm si cutie manuala cu 6+1 trepte,intr-o vacanta cu opriri prin Croatia(coasta Dalmata),Austria (Grossglockner),Italia(zona Toscana) si Monaco...dupa cum scrie si in titlul topicului,doresc sa tractez dupa mine o remorca avand greutatea proprie de 135 kg,punand pe ea o motocicleta cu greutate la plin de 207 kg.
Dupa niste calcule simple,greutatea totala pe care o tractez ar fi undeva pe la aproximativ 342 kg...greutate masinii este de 1320 kg si ar mai cara si ea in habitaclu undeva la 130-140 kg,adica pe mine si niste bagaje ale sotiei si lucruri ale copilului,aceasta plecand impreuna cu cea mica cu avionul doarece destinatia finala este Italia si fetita nu poate face fata unui drum de atatea mii de kilometri.

Dupa aceste informatii tastate pana acum ajung si la ceea ce ma intereseaza si anume :

1 - in lumea reala,ce crestere de consum suplimentar as avea mai ales ca stilul de condus il voi avea de tipul relaxat,nu agresiv?(consumul extraurban NORMAL = 4.8 - 5.2,in functie de viteza cu care ma deplasez) - pot scoate si consum mai bun,dar hai sa il lasam la valorile astea.

2 - daca as rula cu o viteza de 120 km/h pe autostrazi,as avea motive sa ma ingrijorez de faptul ca remorca respectiva are viteza din constructie de 100 km/h? stiu ca in teorie nu ar fi safe,dar tind sa cred ca nu va intra in snaking la o asa viteza...am citit si despre cazuri extreme unde niste indivizi inconstienti au rulat cu 190 km/h tractand o remorca mai incarcata decat o voi avea eu...CUNOSC LIMITELE LEGALE DE VITEZA pt. tractare unei remorci in tarile pe care le parcurg,asta ca sa nu primesc raspunsuri nefolositoare si de mustrare ca doresc sa rulez cu acea viteza.

3 - la ce uzura sa ma astept in ambreiaj si in volant,avand in vedere ca acestea nu sunt noi dar nici nu dau semne de oboseala sau uzura? ca si solicitare suplimentara,cred ca va fi partea de serpentine din Austria,ca partea din Croatia o voi parcurge in mare parte cu motocicleta(info suplimentare-nu sunt paralel cu mecanica,dar nici nu lucrez intr-un service auto,iar ca experienta pe 4 roti,vorbim de aprox. 200.000 km,nefiind sofer profesionist,cu o vechime de 10 ani in condus,atat in tara cat si in afara ei)

4 - ce anume va avea nevoie de atentia mea sporita la condusul masinii cu remorca,mai ales ca este prima data cand conduc asa ceva?(pe tema asta as putea deschide un nou topic la cate sunt de spus,dar as vrea niste info in linii cat de cat mari )

5 - remorca vine cu jante de 13 inchi...va afecta cumva tot asamblu masina+remorca,in situatia in care jantele de pe masina sunt pe 16 inchi?



Sincer,as putea sa mai adaug niste lucruri,dar astea sunt printre cele mai importante,momentan.

Multumesc.

#2
keta

keta

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,834
  • Înscris: 31.12.2007
As rezuma : Siguranta pe primul loc.
1. Consumul va creste.
3. Masina este conceputa sa tracteze ocazional sarcini prin remorcare, nu se va strica nimic la o masina in stare buna de functionare, mai ales ca sarcina e destul de mica. Daca tractai o rulota ?
2. Important este cadrul legal al remorcii si respectarea indicatiilor pentru ca aceasta sa functioneze in limitele de siguranta, respectiv, viteza maxima admisa, echipamentul de iluminare, distributia greutatii pe axa.
4. Fiind o remorca de mici dimensiuni nu ar trebui sa fie probleme mari, dar un exercitiu, experiment, cu viraje pe zone mai inguste te-ar ajuta.
5. Distributia greutatii pe axa (osie) la remorca, in asa fel incat sa cada pe cuiul de remorcare. Masina va fi incarcata si ea banuiesc, deci lasata un pic.

#3
Bebeluka

Bebeluka

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 986
  • Înscris: 28.07.2015
Cum procedez eu. Am tractat de cateva ori cu remorca (chiar cu greutate in jurul valorii de 450 kg).
Un consum marit de carburant.Nu de speriat,dar marit.
Nu cred ca ajungi sa mergi cu 120km/h nicidecum. Undeva maxim pe la  la 90km/h este aproape safe. Mai ales ca,avand moto pe remorca,aerodinamica zero.Viteza scade proportional cu viteza vantului pe tronsonul respectiv de drum.
Distanta de franare se mareste.
Manevre diferite la mersul cu spatele.
Luminile remorcii sa fie in deplina functionalitate.
Incarcarea remorcii(pozitia moto-ului) sa fie cat mai in fata remorcii,astfel incat greutatea sa fie cat mai aproape de bratul de ancorare/cui remorcare. Evident,ancorarea incarcaturii sa fie perfecta.
Daca as fi singur in masina,as repartiza incarcatura (bagajele) prin toata masina,nu numai in portbagaj. Evit astfel sa solicit la maxim osia spate a autoturismului.
Presiune mai mare in rotile auto cu 0,1-0.2 atm fata de presiunea utilizata in mod normal.(ex: de la 2.2 as pune 2.4).Revenind dupa ce golesc incarcatura.
Drum bun!

#4
Tarzy

Tarzy

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,649
  • Înscris: 28.11.2001
1. Consumul va creste datorita greutatii suplimentare si modificarii formei aerodinamice ... dar corelat cu pct 2
... foarte probabil sa ai surpriza de a scoate un consum scazut.
2. Nu se pune pba de snaking la atelajul tau (remorca micuta si relativ usoara raportat la capacitatea masinii), dar o sa o obsrvi ca manevrele de accelerate ptr depasire, schimbare banda de circulatie, etc or sa fie mai dificile ... si de accea o sa preferi sa le eviti, respectiv sa mergi in coloana cu camioanele pe prima banda ... adica viteza constanta de 85 - 90 km/ora .... lucri care o sa ajute la pct 1 ... si o sa ai un record de consum :)
3. Daca circuli linistit fara a manevre bruste nu o sa ai uzuri semnificative
4. Manevrele de depasire / schimbare banda facute doar dupa asigurate temeinica ... "atelajul" este mai lent si mai lung ... adica o sa ai nevoie de timp si de spatiu mai ridicate ptr a le efectua. Deasemenea o sa fii mai restrictionat la alegetea locurilor de parcare ... si mai ales sa nu ramaii "incolacit" pe stradute care sa nu ti permita manevre (viraje stranse, marsalier, etc) dar nu s chestii complicate ... te vei obisnui rapid. Recomand sa faci cateva exercitii de proba de manevrat cu spatele si efectuatea de viraje mai stranse ca sa stii cum se comporta atelajul
5. Ideal ar fi ca distributia greutatii pe platforma sa fie unifora ... dar oricum atat remorca cat si masina sunt prooectate sa "suporte" incarcari neuniforme ... atat timp cat o sa circuli "profi" nu or sa fie pbe.

Distratie placuta

#5
myshyk

myshyk

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,812
  • Înscris: 26.11.2006
Exista niste viteze limita la tractarea remorcilor usoare. Studiaza legislatia, atat cea romaneasca cat si a tarilor prin care treci. Asta ca sa nu ai surpriza ca banii dati pe combustibil sunt un mizilic fata de  amenzi.

#6
SpeedDemon

SpeedDemon

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,019
  • Înscris: 18.05.2009
Eu am vazut nene tractand remorca la 170 kmh fara probleme, Am vazut si rulota intrata in balans la 100.
Remorca cu motocicleta nu prea ai cum sa rastorni stai linistit, doar nu exagera cu viteza in viraje.

#7
Hunor_66

Hunor_66

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 29,530
  • Înscris: 22.08.2016

 TudorCosmin66, on 19 iunie 2019 - 00:24, said:

1 Eu zic ca pana intr-un litru.
E posibil sa nici nu fie, remorca matale e usoara.

2 N-ar trebui sa intre in balans, mai ales ca nu-i voluminoasa, ca o rulota. Atentie la eventualele pene de cauciuc pe remorca (vei simti ca smuceste in carlig) si atentie la gropi (remorcile sunt mai saltarete decat masina, mai ales daca sunt mai golute...).
3 - insignifianta

4 - Sa stii ca o ai mai lunga decat o aveai pana acum... :).
Si sa nu faci viraje bruste, gen depasire cu tras brusc de volan si apoi revenire brusca pe banda, ca e posibil s-o ridici pe-o roata (remorca). In general, trebuie sa ai miscari mai lente decat aveai cu masina fara remorca. Si la franare (banuiesc ca remorca e FARA franare), vei simti ca te impinge remorca din spate si franarea e mai lunga. Deci, iarasi, NU miscari bruste.

5 - N-are nici o treaba, poa' sa fie si cu jante de 20.
Uita-te insa la o chestie: agatata de carlig si incarcata, protapul remorcii este orizontal ?
Sau e oblic ? Inclinata catre fata, sau catre spate ?
Ideal ar fi sa fie orizontal.
Daca e oblic, cel mai bine ar fi sa fie inclinata catre masina.
Daca e inclinata catre spate, risti sa iei toate pragurile si gropile cu bara spate a remorcii.
Si inca ceva: verifica des presiunile in pneurile remorcii si inca o data, vezi sa nu faci vreo pana pe remorca si sa mergi cu ea asa (o vezi in oglinda ca incepe sa joace in carlig si simti si o vibratie in masina).

In rest, drum bun si Doamne Ajuta !

#8
bolo

bolo

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,018
  • Înscris: 01.11.2005
1.Cresterea de consum va fi vreo 0,5L % ,daca stii sa profiti de inertie si sa anticipezi bine manevrele,greutatea suplimentara se compenseaza cu o viteza mai redusa.Aerodinamica remorcii e foarte buna,daca ar fi avut obloane sau prelata diferenta ar fi fost de peste 1L

2.120 km/h e ok la greutatea pe care o ai.

3.uzura e mai mult functie de cum pleci tu de pe loc,mai ales in panta,sa il patinezi cat mai putin.

4. Sa nu bruschezi volanul si nici frana,manevre line la schimbarea benzilor.Utilizaeza cat de mult poti frana de motor.

5. Nu au are importanta marimea jantelor remorcii ci constructia ei si inaltimea cuplei in pozitie orizontala care poate fi mai mare fata de inaltimea cuiului masinii ceea ce duce la o incarcare mai mare a acestuia si un comportament dinamic schimbat al masinii.Strict tehnic apasarea pe cui nu trebuie sa depaseasca o anumita valoare (80-110 kg) dar remorca e special conceputa pentru transport motociclete si dimensionata pentru o distributie buna a maselor.

Un mic film educativ despre distributia maselor
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/6mW_gzdh6to?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by bolo, 19 June 2019 - 09:03.


#9
JustARandomGuy

JustARandomGuy

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 563
  • Înscris: 13.02.2018
Salut Tudor,

Pe langa toate sfaturile primite, as plusa cu urmatorul:
Intereseaza-te la asiguratorul tau auto (sau personal) de o eventuala polita care sa acopere perioada cat vei fi plecat. Nu ar trebui sa depaseasca un ..200 de lei pentru o perioada de 2 saptamani sa zicem.
Dar te scuteste de mare bataie de cap daca, de exemplu, ramai imobilizat pe undeva...
Nu vorbesc din experienta, ci doar din ... precautie.

200k km in 10 ani sunt...parfum. Eu am facut suma asta in 4 ani de naveta plus weekend...si conduc de 13...

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate