Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Probleme functionare motocoasa Ma...

Imprimanta 3D mai "moderna"

Folie anticondens

Hidroizolatie piscina
 Am gasit un IPhone

Eveniment 14-16 iunie nZEB expo

Semnalizare incarcare Pachet acum...

Implantologie & Cityscape (re...
 Scurta sinteza a atacurilor posib...

Cel mai bun antivirus / firewall ...

Honor 200 si 200 Pro

Sfat inchidere spatiu intre cada ...
 ANCPI: Scaderi pe piata imobiliara

Dac+Amp sau DAC/AMP combo pentru ...

Camera cu panou solar 180° field ...

Eroare F16 msh Whirlpool 6 sense
 

cam cata energie se poate scoate

- - - - -
  • Please log in to reply
36 replies to this topic

#1
realduc

realduc

    traieste, si lasa-i si pe ceilalti sa traiasca

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,062
  • Înscris: 04.09.2017
de pe galeria de evacuare a unui autoturism cu motor Otto sau Diesel ? ...
hai sa fie de cilindree medie !
bienteles ca ma refer la energia termica !
merci tuturor ptr raspuns !

Edited by realduc, 01 November 2017 - 07:22.


#2
iulian160380

iulian160380

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 426
  • Înscris: 20.09.2017

View Postrealduc, on 01 noiembrie 2017 - 07:20, said:

de pe galeria de evacuare a unui autoturism cu motor Otto sau Diesel ? ...
bienteles ca ma refer la energia termica !
Vrei sa te incalzesti cu asa ceva? Posted Image

Edited by iulian160380, 01 November 2017 - 07:24.


#3
realduc

realduc

    traieste, si lasa-i si pe ceilalti sa traiasca

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,062
  • Înscris: 04.09.2017
why not ? ... Posted Image
atentie: catalizatorul ajunge la cca 1000ºC ! ...
imi pare o sursa buna de caldura !

Edited by realduc, 01 November 2017 - 07:30.


#4
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,127
  • Înscris: 24.02.2006
randamentul motorului Otto initial era de 22%. deci in cel mai bun caz poti "scoate" 78%.
trebuie insa sa iei in calcul si pierderile (cel putin jumatate din caldura se pierde in sistmeul de racire al motorului) precum si performanta sistemului de "scoatere" a energiei din galeria de evacuare.

#5
iulian160380

iulian160380

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 426
  • Înscris: 20.09.2017

View Postrealduc, on 01 noiembrie 2017 - 07:28, said:

why not ? ... Posted Image
atentie: catalizatorul ajunge la cca 1000ºC ! ...
imi pare o sursa buna de caldura !
Pretul la benzina sau motorina l-ai luat in calcul? Daca era sa fie rentabil fii convins ca se gasea cineva sa inventeze sau sa improviZeze o intalatie de incalzit locuintele

#6
csi1

csi1

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,184
  • Înscris: 05.09.2007
motorina are aproape 12 kWh/ kg si la o densitate de 0,85 iese un cost de aproximativ 0,5 lei/kWh la un randament teroretic de 100% (exact costul actual al incalzirii electrice).

#7
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,127
  • Înscris: 24.02.2006

View Postiulian160380, on 01 noiembrie 2017 - 07:38, said:

Pretul la benzina sau motorina l-ai luat in calcul? Daca era sa fie rentabil fii convins ca se gasea cineva sa inventeze sau sa improviZeze o intalatie de incalzit locuintele
pai exista centrale termice pe motorina :)
problema e abordarea aleasa de realduc. scopul unui motor este sa produca lucru mecanic, nu caldura. caldura este un produs secundar.
deci daca vrea sa foloseasca un motor pentru incalzire, trebuie sa aiba intai un scop pentru lucrul mecanic produs de acesta.

#8
Adm

Adm

    Property Caretaker

  • Grup: Administrators
  • Posts: 24,341
  • Înscris: 22.05.2003
Problema este de captare si inmagazinare a caldurii degajate. Nimic nu e imposibil, dar s-ar putea sa cari o rulota dupa tine pentru asta => nu e fezabil financiar.

#9
rusman

rusman

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,186
  • Înscris: 03.05.2009
Micro CHP?

#10
gabyxm

gabyxm

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,214
  • Înscris: 08.06.2004

View Postrealduc, on 01 noiembrie 2017 - 07:20, said:

de pe galeria de evacuare a unui autoturism cu motor Otto sau Diesel ? ...
Procentual, raportat la energia rezultata in urma arderii combustibilului ai pierderi pe gazele de evacuare intre 24..48% pentru MAS si 24..44% pentru MAC. Problema ii cum poti recupera suficienta caldura fara sa inrautatesti evacuarea sau sa scazi prea mult temperatura ajungand la punctul la care iti condenseaza apa pe evacuare.


View Postrealduc, on 01 noiembrie 2017 - 07:28, said:

atentie: catalizatorul ajunge la cca 1000ºC ! ...
Catalizatorul lucreaza peste 400C, da daca ajunge peste 8-900C  l-ai facut varza.

Edited by gabyxm, 01 November 2017 - 08:29.


#11
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
dumneata de fapt ce vrei sa faci? vrei sa incalzesti casa cu un motor? e ca si cum te-ai scarpina la urechea dreapta cu mana stanga.

#12
sarac.lipit

sarac.lipit

    Cînd ești condus de proști, toate merg prost

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,828
  • Înscris: 14.06.2006
Motorul otto a fost creat pentru ulei vegetal. Uleiul neaccizabil nu este rentabil gușterilor. S-a creat motorina. O afacere splendidã!
Dacã se merge pe ulei folosit, filtrat și deparafinat, probabil o instalație de încãlzit cu agentul de rãcire al motorului ar fi rentabilã. Partea de evacuare a gazelor în acest caz nu mai conteazã. Plus cã puterea mecanicã ar învîrti un generator....prin energia electricã datã și vecinilor, s-ar întreține reparațiile....

#13
realduc

realduc

    traieste, si lasa-i si pe ceilalti sa traiasca

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,062
  • Înscris: 04.09.2017
hai sa presupunem ca datorita imprejurarilor, (locuiesc pe o insula)
trebuie sa fac deplasari zilnice de cca 90 km ! ...20x90=1800 km/luna ! Posted Image
"ma gandeam" sa pot recupera "macar" o mica parte din energia consumata .
ideea mea nebuna este sa distilez pe autoturism macar cativa litri de apa sarata din ocean !

Edited by realduc, 01 November 2017 - 09:00.


#14
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,303
  • Înscris: 03.12.2005

View Postrealduc, on 01 noiembrie 2017 - 07:20, said:

de pe galeria de evacuare a unui autoturism cu motor Otto sau Diesel ? ...
hai sa fie de cilindree medie !
bienteles ca ma refer la energia termica !
merci tuturor ptr raspuns !

La nivel industrial treaba asta se face cu turbine pe abur, apoi aburul ce a parcurs deja turbina se raceste in schimbatoare de caldura producand agent termic ce se vinde municipalitatilor.

Ca sa reproduci treaba asta ai eficienta mult mai mica la conversia energie chimica->lucru mecanic->energie electrica si randament discutabil la recuperarea energiei termice din gazul de esapament.

View Postrealduc, on 01 noiembrie 2017 - 08:56, said:

trebuie sa fac deplasari zilnice de cca 90 km ! ...20x90=1800 km/luna ! Posted Image
"ma gandeam" sa pot recupera "macar" o mica parte din energia consumata .

Cum ai de gand sa stochezi energia asta? Ce forma de energie vrei sa ai inmagazinata si disponibila la finalul zilei?

#15
realduc

realduc

    traieste, si lasa-i si pe ceilalti sa traiasca

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,062
  • Înscris: 04.09.2017
vreau sa iau caldura de pe colectorul de evacuare dearece nu influenteaza randamentul motorului !
partea proasta este ca, "am" o idee atat de proasta incat nu este nimic pe net pe tema asta ! ... Posted Image
d'aia v-am intrebat de energia termica a acestei "surse" !

Edited by realduc, 01 November 2017 - 09:05.


#16
rich1974

rich1974

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 16,275
  • Înscris: 25.07.2007
@sarac.lipit
de fapt, motorul diesel a fost facut pentru uleiul de arahide.
@realduc
dumneata vrei sa recuperezi energia termica reziduala si sa o folosesti ulterior, nu? solutia este neeconomica. ar trebui sa ai un acumulator de caldura pe baza de apa la bordul masinii. asta adauga greutate masinii, care inseamna consum mai mare de combustibil plus spatiu ocupat.

#17
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,303
  • Înscris: 03.12.2005
Din pacate, fix asta e problema. Nu ai in momentul asta disponibila comercial o solutie de stocare a energiei termice suficient de dense sa fie portabile.
Uita-te la centrale termice. Un numar mic de kg de lemne ce iti incap intr-un rucsac degaja o anumita cantitate de energie ce nici macar nu este captata in totalitate, se mai duce si pe cos. Ei, fractia captata se stocheaza uzual in diferenta de temperatura a unei mase de sute de kg de apa.

#18
realduc

realduc

    traieste, si lasa-i si pe ceilalti sa traiasca

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,062
  • Înscris: 04.09.2017

View Postrich1974, on 01 noiembrie 2017 - 09:03, said:

@realduc
dumneata vrei sa recuperezi energia termica reziduala si sa o folosesti ulterior, nu? solutia este neeconomica. ar trebui sa ai un acumulator de caldura pe baza de apa la bordul masinii. asta adauga greutate masinii, care inseamna consum mai mare de combustibil plus spatiu ocupat.
adevarat ! .... dar nu asta "tratam" in acest topic ! ...
yo consum lunar cca 100 de litri de benzina ptr deplasarea la serviciu ! ... asta este rentabil ? ... Posted Image
si cumpar zilnic 2 butelii de 1,5 litri, de apa "de baut" care costa cca 2 EUR ! ... asta este normal ?
mi se pare buna ideea de a distila apa sarata pe autoturism in timpul deplasarii...
2 recipiente de inox si o serpentina de cupru, nu este chiar greu de gasit pe aici !
partea de evacuare careia ii zice "taragot" sa poate bobina cu o conducta de Cu !
unde mai pui faptul ca am deja diferenta de inaltime ! ... deci nu am nevoie de pompa ! ... Posted Image
sper ca, in entuziasmul meu, m-am facut inteles ! ... :)

Edited by realduc, 01 November 2017 - 09:19.


Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate