![]() |
Chirurgia spinală minim invazivă
Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical. Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale. www.neurohope.ro |
cam cata energie se poate scoate
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/icon_users.png)
#1
Posted 01 November 2017 - 07:20
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
de pe galeria de evacuare a unui autoturism cu motor Otto sau Diesel ? ...
hai sa fie de cilindree medie ! bienteles ca ma refer la energia termica ! merci tuturor ptr raspuns ! Edited by realduc, 01 November 2017 - 07:22. |
#2
Posted 01 November 2017 - 07:24
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
#3
Posted 01 November 2017 - 07:28
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
why not ? ...
![]() atentie: catalizatorul ajunge la cca 1000ºC ! ... imi pare o sursa buna de caldura ! Edited by realduc, 01 November 2017 - 07:30. |
#4
Posted 01 November 2017 - 07:31
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
randamentul motorului Otto initial era de 22%. deci in cel mai bun caz poti "scoate" 78%.
trebuie insa sa iei in calcul si pierderile (cel putin jumatate din caldura se pierde in sistmeul de racire al motorului) precum si performanta sistemului de "scoatere" a energiei din galeria de evacuare. |
#5
Posted 01 November 2017 - 07:38
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
why not ? ... ![]() atentie: catalizatorul ajunge la cca 1000ºC ! ... imi pare o sursa buna de caldura ! |
#6
Posted 01 November 2017 - 07:46
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
motorina are aproape 12 kWh/ kg si la o densitate de 0,85 iese un cost de aproximativ 0,5 lei/kWh la un randament teroretic de 100% (exact costul actual al incalzirii electrice).
|
#7
Posted 01 November 2017 - 07:50
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Pretul la benzina sau motorina l-ai luat in calcul? Daca era sa fie rentabil fii convins ca se gasea cineva sa inventeze sau sa improviZeze o intalatie de incalzit locuintele ![]() problema e abordarea aleasa de realduc. scopul unui motor este sa produca lucru mecanic, nu caldura. caldura este un produs secundar. deci daca vrea sa foloseasca un motor pentru incalzire, trebuie sa aiba intai un scop pentru lucrul mecanic produs de acesta. |
#8
Posted 01 November 2017 - 07:56
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Problema este de captare si inmagazinare a caldurii degajate. Nimic nu e imposibil, dar s-ar putea sa cari o rulota dupa tine pentru asta => nu e fezabil financiar.
|
#10
Posted 01 November 2017 - 08:28
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
de pe galeria de evacuare a unui autoturism cu motor Otto sau Diesel ? ...
atentie: catalizatorul ajunge la cca 1000ºC ! ... Edited by gabyxm, 01 November 2017 - 08:29. |
|
#11
Posted 01 November 2017 - 08:43
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
dumneata de fapt ce vrei sa faci? vrei sa incalzesti casa cu un motor? e ca si cum te-ai scarpina la urechea dreapta cu mana stanga.
|
#12
Posted 01 November 2017 - 08:55
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Motorul otto a fost creat pentru ulei vegetal. Uleiul neaccizabil nu este rentabil gușterilor. S-a creat motorina. O afacere splendidã!
Dacã se merge pe ulei folosit, filtrat și deparafinat, probabil o instalație de încãlzit cu agentul de rãcire al motorului ar fi rentabilã. Partea de evacuare a gazelor în acest caz nu mai conteazã. Plus cã puterea mecanicã ar învîrti un generator....prin energia electricã datã și vecinilor, s-ar întreține reparațiile.... |
#13
Posted 01 November 2017 - 08:56
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
hai sa presupunem ca datorita imprejurarilor, (locuiesc pe o insula)
trebuie sa fac deplasari zilnice de cca 90 km ! ...20x90=1800 km/luna ! ![]() "ma gandeam" sa pot recupera "macar" o mica parte din energia consumata . ideea mea nebuna este sa distilez pe autoturism macar cativa litri de apa sarata din ocean ! Edited by realduc, 01 November 2017 - 09:00. |
#14
Posted 01 November 2017 - 09:00
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
de pe galeria de evacuare a unui autoturism cu motor Otto sau Diesel ? ... hai sa fie de cilindree medie ! bienteles ca ma refer la energia termica ! merci tuturor ptr raspuns ! La nivel industrial treaba asta se face cu turbine pe abur, apoi aburul ce a parcurs deja turbina se raceste in schimbatoare de caldura producand agent termic ce se vinde municipalitatilor. Ca sa reproduci treaba asta ai eficienta mult mai mica la conversia energie chimica->lucru mecanic->energie electrica si randament discutabil la recuperarea energiei termice din gazul de esapament.
trebuie sa fac deplasari zilnice de cca 90 km ! ...20x90=1800 km/luna ! ![]() "ma gandeam" sa pot recupera "macar" o mica parte din energia consumata . Cum ai de gand sa stochezi energia asta? Ce forma de energie vrei sa ai inmagazinata si disponibila la finalul zilei? |
#15
Posted 01 November 2017 - 09:02
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
vreau sa iau caldura de pe colectorul de evacuare dearece nu influenteaza randamentul motorului !
partea proasta este ca, "am" o idee atat de proasta incat nu este nimic pe net pe tema asta ! ... ![]() d'aia v-am intrebat de energia termica a acestei "surse" ! Edited by realduc, 01 November 2017 - 09:05. |
|
#16
Posted 01 November 2017 - 09:03
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
@sarac.lipit
de fapt, motorul diesel a fost facut pentru uleiul de arahide. @realduc dumneata vrei sa recuperezi energia termica reziduala si sa o folosesti ulterior, nu? solutia este neeconomica. ar trebui sa ai un acumulator de caldura pe baza de apa la bordul masinii. asta adauga greutate masinii, care inseamna consum mai mare de combustibil plus spatiu ocupat. |
#17
Posted 01 November 2017 - 09:05
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Din pacate, fix asta e problema. Nu ai in momentul asta disponibila comercial o solutie de stocare a energiei termice suficient de dense sa fie portabile.
Uita-te la centrale termice. Un numar mic de kg de lemne ce iti incap intr-un rucsac degaja o anumita cantitate de energie ce nici macar nu este captata in totalitate, se mai duce si pe cos. Ei, fractia captata se stocheaza uzual in diferenta de temperatura a unei mase de sute de kg de apa. |
#18
Posted 01 November 2017 - 09:08
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
@realduc dumneata vrei sa recuperezi energia termica reziduala si sa o folosesti ulterior, nu? solutia este neeconomica. ar trebui sa ai un acumulator de caldura pe baza de apa la bordul masinii. asta adauga greutate masinii, care inseamna consum mai mare de combustibil plus spatiu ocupat. yo consum lunar cca 100 de litri de benzina ptr deplasarea la serviciu ! ... asta este rentabil ? ... ![]() si cumpar zilnic 2 butelii de 1,5 litri, de apa "de baut" care costa cca 2 EUR ! ... asta este normal ? mi se pare buna ideea de a distila apa sarata pe autoturism in timpul deplasarii... 2 recipiente de inox si o serpentina de cupru, nu este chiar greu de gasit pe aici ! partea de evacuare careia ii zice "taragot" sa poate bobina cu o conducta de Cu ! unde mai pui faptul ca am deja diferenta de inaltime ! ... deci nu am nevoie de pompa ! ... ![]() sper ca, in entuziasmul meu, m-am facut inteles ! ... ![]() Edited by realduc, 01 November 2017 - 09:19. |
Anunturi
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users