Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
vibratie planseu
Last Updated: Jul 17 2022 20:10, Started by
milenat
, Jul 15 2017 21:23
·
0
#1
Posted 15 July 2017 - 21:23
Buna ziua
Referitor la o casa nou construita tip P+M, cu placa de beton intre ele, cu deschidere la un bulevard pe care trec autobuze: aveti idee de ce se inregistreaza vibratii la etaj uneori la trecerea autobuzelor cu o viteza mai mare? |
#2
Posted 15 July 2017 - 21:28
din mai multe motive... primul e ca ai construit prea aproape de strada
|
#3
Posted 15 July 2017 - 21:33
Un altul ar fi grosimea prea mica a placii combinata cu armare simpla ( cu un singur rand de plasa ) .
|
#4
Posted 15 July 2017 - 21:59
Orice cladire are o perioada proprie de vibratie, la care se poate manifesta rezonanta.
O vibratie cu frecventa potrivita s-ar putea simti mai puternic in cladirea respectiva din cauza rezonantei. |
#5
Posted 15 July 2017 - 22:25
simplu, lesteaza placa, pune cateva sute de kg pe ea, ar trebui sa-i schimbe perioada propie de vibratie, daca se rezolva asa, inseamna ca trebuie suprabetonata.
p.s. casa e goala si vibratiile + sunetul de afara rezoneaza intre peretii goi, eu m-am distrat ca nu puteam sa vorbesc la telefon intr-o camera goala din cauza ecoului, am pus panouri de polistiren in picioare in zic-zag in mijlocul camerei sa sparg reflexiile de sunet si a functionat. |
#6
Posted 15 July 2017 - 22:36
Foarte probabil ca soseaua sa aiba denivelare/denivelari si cand trec autobuzele cu viteza mare sa se propage unda de soc suficient de puternic.
|
#7
Posted 15 July 2017 - 22:40
Friskey, on 15 iulie 2017 - 22:36, said:
Foarte probabil ca soseaua sa aiba denivelare/denivelari si cand trec autobuzele cu viteza mare sa se propage unda de soc suficient de puternic. |
#8
Posted 16 July 2017 - 07:55
milenat, on 15 iulie 2017 - 21:23, said:
Buna ziua Referitor la o casa nou construita tip P+M, cu placa de beton intre ele, cu deschidere la un bulevard pe care trec autobuze: aveti idee de ce se inregistreaza vibratii la etaj uneori la trecerea autobuzelor cu o viteza mai mare? Ce se intimpla acum este un fenomen extrem de grav , si se cheama compactare . Iarasi , in functie de nivelul de vibratii , teren , strat freatic , terenul se tasaza . In functie de teren , si umiditatea din sol , se poate tasa inegal , mai mult sau mai putin , si totul va duce la actiuni asupra constructiei . in faza " la rosu " doar se simte vibratia , cind se va ajunge la finisaje , este posibil sa se vada imediat consecintele . Urmarile nu sint doar asupra constructiei ci si asupra calitatii locuirii ducind la boli " cu capul " O metoda de care stiam , pt atenuarea transmiterii vibratiilor in teren , cea mai simpla , este blocarea transmiterii lor printr-o perna de nisip . Este vorba de un sant sapat la limita de proprietate , scoaterea pamintului si umplerea lui cu nisip . Eu nu sint de meserie , dar am mai studiat ... V-am dat o idee de pornire , o solutie ieftina ...dar pt stabilirea solutiei finale , cred ca trebuie sa va intorceti la proiectare dar atentie ca putini stapinesc domeniul asta . Erwin_Rommel, on 15 iulie 2017 - 22:40, said:
Eu la apartament am problema ca unele masini se opresc in statie iar un simplu motor diesel de dacie imi vibreaza ca naiba balconul. Schimba finisajul balconului si foloseste materiale absorbante . |
#9
Posted 17 July 2022 - 20:10
In video-ul de mai jos si pe site-ul de mai jos se poate vedea ce valori maxime trebuie sa aiba acceleratia verticala indusa de circulatia umana pentru ca vibratia planseului sa fie insesizabila :
ETABS - 15 Time History Plots due to Walking Excitation: Watch & Learn https://m.youtube.com/watch?v=faUI-IJVqS4 Valoarea maxima la Av ( acceleratie verticala ) : 0.5% g g = 9.81 m/s^2 Av = max 0,04905 m/s^2 = max 49mm/s^2 Quote
Se calculează factorul de răspuns R ca raportul dintre accelerația maximă și valoarea limită de 0,005m/s2. Așa cum s-a arătat anterior, factorul de răspuns arată de câte ori accelerația indusă în elementele planșeului este mai mare sau mai mică decât 0.005 m/s2. Prin calcul dinamic s-au determinat valori maxime în timp ale accelerației verticale de 0,038 m/s2 (figura 7). În cazul de față, valoarea acceptată pentru factorul R este 8 corespunzătoare activităților normale de birou. Valoarea efectivă, a factorului R este de 7.6, mai mică decât limita recomandată. Plăcile au fost modelate prin elemente de tip „shell” considerând rigiditatea la încovoiere a acestora. În calcul s-au considerat proprietățile de rigiditate ale secțiunilor de beton armat corespunzătoarele stadiului II de lucru (beton fisurat). Masa asociată încărcărilor variabile s-a considerat antrenată în vibrația planșeului. S-a considerat un factor de amortizare egal cu 4% din amortizarea critică. Prin analiză dinamică se determină valorile maxime ale accelerațiilor verticale în fiecare punct al planșeului. Se calculează factorul de răspuns R ca raportul dintre accelerația maximă și valoarea limită de 0,005m/s2. Pentru asigurarea confortului utilizatorilor, pentru birouri aglomerate factorul R trebuie limitat prin proiectare la valoarea de 12. In caz contrar, pentru birouri speciale, valoarea R maxim admisa este de 4. Verificarea planșeelor la acțiuni dinamice induse de activitatea umană este necesară în cazul planșeelor pentru clădiri de birouri sau rezidențiale cu deschideri mari, realizate din elemente structurale având secțiuni de beton limitate. Pentru două clădiri de birouri din București, s-au obținut valori ale factorului R egale cu 7,6, pentru un planșeu în consolă cu grinzi principale și grinzi secundare, și 3,9 pentru un planșeu dală cu capiteluri având grosimea plăcii egală cu aproximativ 1/33 din deschidere. Quote
Confortul în exploatare poate fi apreciat pe baza accelerațiilor verticale maxime determinate prin calcul. Standardele britanice BS 6841:1987 1980 [3] și BS 6472-1:2008 [4] recomandă evaluarea unui factor de răspuns R ca raportul dintre accelerația maximă într-un punct și pragul de percepție a vibrațiilor de către oameni (orientativ, o accelerație de 0,005m/s2). Pentru clădiri de birouri, valorile R maxime recomandate pentru asigurarea confortului utilizatorilor sunt diferențiate în funcție de cerințele de funcționalitate, [5]. Pentru birouri aglomerate se admit valori maxime ale R egale cu 12 dat fiind că în spații aglomerate percepția umană a vibrațiilor planșeului este mai puțin sensibilă. În cazul birourilor uzuale, valoarea maximă recomandată a factorului de răspuns este 8. Verificarea planșeului la vibrații s-a realizat prin intermediul factorului de răspuns. Așa cum s-a arătat anterior, factorul de răspuns arată de câte ori accelerația indusă în elementele planșeului este mai mare sau mai mică decât 0.005 m/s2. Prin calcul dinamic s-au determinat valori maxime în timp ale accelerației verticale de 0,038 m/s2 (figura 7). În cazul de față, valoarea acceptată pentru factorul R este 8 corespunzătoare activităților normale de birou. Valoarea efectivă, a factorului R este de 7.6, mai mică decât limita recomandată. Aspecte privind verificarea planșeelor supuse vibrațiilor induse de circulația umană https://www.alliedengineers.ro/aspecte-privind-verificarea-planseelor-supuse-vibratiilor-induse-de-circulatia-umana/ Quote
Floor vibration due to human footfalls Modal time history based on Eigen modes Modal time history based on Ritz modes https://wiki.csiamerica.com/display/etabs/Floor+vibration+due+to+human+footfalls Attached FilesEdited by luk2011, 17 July 2022 - 20:12. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users