Chirurgia endoscopică a hipofizei
"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală. Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale. www.neurohope.ro |
Dieselul pe cale de disparitie in curand?
#32185
Posted 23 May 2024 - 20:54
Nicu90, on 23 mai 2024 - 20:13, said:
Pentru mine o electrica la ora actuala ar fi buna pe post de a2a masina, ceea ce nu e fezabil si nici eco Nu concep sa fiu constrans de faptul ca trebuie mereu sa am un plan B cu incarcatul, mi-e de ajuns ca sunt constrans in timpul serviciului de timpi de condus, calculatul orelor de program cu ce parcare sa gasesc si eficientizarea timpilor, etc.E prea mult sa mai fac asta si in privat, pot s-o fac, dar atunci n-as mai vedea nici o placere in condus. Oare nu ar fi util sa ne dam cu parerea dupa ce am testat, condus si eventual trait cateva zile macar cu un EV? Nicu90, on 23 mai 2024 - 20:13, said:
Am facut de vreo 4-5 ori dumul de Ro-No cu masina, in functie de locatie am avut minim 3500-5000/sens, si doar din placerea de a conduce, i-am gasit utilitate in caratul de bagaje doar sa am o "scuza" , ma opresc unde vreau, daca vreau, din 6-7 plinuri de motorina ajung la destinatie, in functie de cat jar ii dau din Germania pana la Constanta Logica ta fiind ca 4-5 drumuri in viata dicteaza masina pe care o folosesti zilnic. Ca la americani sa inteleg, iau un pick-up truck ca nu se stie... Nicu90, on 23 mai 2024 - 20:13, said:
Iarna aici pentru mine situatia e simpla: Cu juma' de rezervor sunt sigur ca fac naveta la munca 2 saptamani, merg la piata, vreo 200km sa zic, daca nu ies din oras, si probabil urmeaza sa se aprinda becul, habar n-am. Singurul disconfort e ca n-am webasto, imi lipseste cel mai mult dar...asta e. Adevarat, sunt si termice moderne care pornesc din aplicatie, nu trebuie Webasto. Dezavantajul ca merg doar doua reprize de 15 minute dupa care trebuie deschisa masina ca sa mai poti activa functia. Nu de alta, e protectie sa nu omori pe cineva in garaj. |
#32186
Posted 23 May 2024 - 21:13
Nicu90, on 23 mai 2024 - 20:42, said:
Incerc sa iti spun ca orice motor termic cu 10l de motorina in rezervor sta 8h pornit fara probleme, non-stop , minim, si cu oglinzile dezaburite Te-ar fi ajutat mai mult daca iti ziceam 25% din rezervorul unui Passat B6? Ca ala are rezervor de 70l , sau A6 le din 2008 , parca are de 80,nu-s sigur. Si alea tot pana in 1l/h mananca, am zis 1l/h ca poate isi fac regenerare DPF. LE: Nu stiu daca sesizezi, dar din toate exemplele incerc sa fiu cat se poate de "indulgent", ca altfel iti ziceam , ok , pune un Fiat Punto 1.3jtd cu un Leaf, ambele cu 25%. Nu se pune intrebarea care sta mai mult, ci daca la Nissan(whatever, pune ce marca vrei tu) se poate incarca bateria masinii la bateria telefonului Cat consuma o pompa de caldura la Leaf, n-am idee dar poti cauta informatia. Evident ca va fi un consum diferit in functie de temperatura exterioara. COP-ul poate fi de 2 sau 4 depinde de cat de frig e si ce temperatura faci in masina. Ca sa fie echivalent cu cele 8 ore ar trebui sa consume maxim 1.250 Wh pompa de caldura. Deci sa produca 2.500-5.000 Wh. Cred ca necesita mai putin de atat un habitcalu. Nu cred ca realizezi cum functioneaza un EV si cum face consumul acelor kWh. Nu inteleg remarca finala, se pate alimenta rezervorul de la bateria telefonului?! Sigur ca nu se pune problema care sta mai mult, EV castiga de fiecare data, e aritmetica. |
#32187
Posted 23 May 2024 - 21:15
Ca tot ai zis de logica, nu e punctul tau forte.
De ce pierdem timpul aiurea? Ca incerci sa cauti nod in papura la fiecare virgula sa iti demonstrezi ineptiile. M-ai intrebat de cateva ori 25% din ce(din x), cand iti raspund, schimbi subiectul si o dai din cola-n fanta, cu diferenta dintre baterii, ca de unde am luat calculul, ca daca se astupa esapamentul, daca dau drumu la incalzirea in oglinzi, pe bune,? Eu am vorbit din experienta mea cu EV, nu auzite si nici de pe youtube. Eu ti-am vorbit de placerea mea de a conduce, ceea ce e departe de tine, dar asta nu-i de judecat, inteleg ca ptr unii masina e sa se deplaseze din A in B, e ok. A fost doar un exemplu, sunt 4-5 drumuri facute in cativa ani de zile, nu pentru asta mi-am cumparat masina, desi dupa logica ta de fier...asa pare, citesti una si intelegi alta. Chiar, tot asa ai citit si celelalte pagini? Despre mersul iarna, in caz ca se iveste orice motiv/situatie, ma urc in masina si plec oriunde cateva sute bune de km dintr-un foc, tot cu aceeasi masina cu care am facut drumul de 5 km/zi si de +1000/zi. |
#32188
Posted 23 May 2024 - 21:18
It's every winter driver's fear: getting stranded in a snowstorm for hours. Can an EV keep you warm the same way a gasoline car can? The answer is almost certainly yes. We tested two cars against each other: a popular mid-size EV sedan and a gasoline equivalent. In an outside temperature of 15 deg F (-9°C), we found the EV with a full charge would keep occupants at 65 deg F for almost two days—45 hours—while the gasoline car with a full tank ran its heater for 52 hours. The number of people trapped for two entire days is negligibly low, and the EV would have provided more hours of warmth if it had a heat pump.
Nu stiu insa care au fost masinile testate. Nicu90, on 23 mai 2024 - 21:15, said:
Ca tot ai zis de logica, nu e punctul tau forte. |
#32189
Posted 23 May 2024 - 21:19
lexraz, on 23 mai 2024 - 21:13, said:
Pai ai ales unul din cele mai vechi EV, model lansat in 2010 care a suferit un facelift in 2018, nu stiu daca are pompa de caldura sau nu. Dar 25% adica 10 kWh pot tine un scaun cu incalzire electrica avand un consum de cam 50 Wh 200 de ore. Nu inteleg remarca finala, se pate alimenta rezervorul de la bateria telefonului?! Sigur ca nu se pune problema care sta mai mult, EV castiga de fiecare data, e aritmetica. Da, pai am ales 2 masini din aceeasi generatie, cred ca e important sa nu comparam mere cu pere,nu?Sau vrei sa compari Dacia 1310 cu ultima generatie de EV ? Cat despre remarca, e ok, era o ironie fina la faza cu bateriile electricelor, la care orice consumator in plus conteaza. LE: Ceva experiente in afara internetului ai, ca ce spun "cercetatorii britanici" stiu. Pe bune, la fiecare reply rupi google-ul in 2? Edited by Nicu90, 23 May 2024 - 21:20. |
#32190
Posted 23 May 2024 - 21:19
#32191
Posted 23 May 2024 - 21:22
lexraz, on 23 mai 2024 - 20:42, said: Am spus eu asa ceva? Reciteste, incearca sa intelegi. Nu stiu, parca nimeni nu mai e atent pe aici, cred ca scriu destul de clar si inteligibil. |
#32192
Posted 23 May 2024 - 21:34
Nicu90, on 23 mai 2024 - 21:15, said:
Ca incerci sa cauti nod in papura la fiecare virgula sa iti demonstrezi ineptiile. Nicu90, on 23 mai 2024 - 21:15, said:
Eu ti-am vorbit de placerea mea de a conduce, ceea ce e departe de tine, dar asta nu-i de judecat, inteleg ca ptr unii masina e sa se deplaseze din A in B, e ok. A fost doar un exemplu, sunt 4-5 drumuri facute in cativa ani de zile, nu pentru asta mi-am cumparat masina, desi dupa logica ta de fier...asa pare, citesti una si intelegi alta. Chiar, tot asa ai citit si celelalte pagini? A fost un exemplu pe care l-ai folosit in combaterea folosirii unui EV. Da, pentru un drum de 5.000 de km nu as alege EV, e adevarat insa ca as alege avionul. Nicu90, on 23 mai 2024 - 21:15, said:
Despre mersul iarna, in caz ca se iveste orice motiv/situatie, ma urc in masina si plec oriunde cateva sute bune de km dintr-un foc, tot cu aceeasi masina cu care am facut drumul de 5 km/zi si de +1000/zi. Ce e important e ca poti "dintr-un foc", doar asta conteaza! Nicu90, on 23 mai 2024 - 21:19, said:
Da, pai am ales 2 masini din aceeasi generatie, cred ca e important sa nu comparam mere cu pere,nu?Sau vrei sa compari Dacia 1310 cu ultima generatie de EV ? Cat despre remarca, e ok, era o ironie fina la faza cu bateriile electricelor, la care orice consumator in plus conteaza. Nu, doar in capul unora "orice consumator conteaza" la EV. A celor car nu folosesc unul sau nu au inteles. Nicu90, on 23 mai 2024 - 21:19, said:
LE: Ceva experiente in afara internetului ai, ca ce spun "cercetatorii britanici" stiu. Pe bune, la fiecare reply rupi google-ul in 2? |
#32193
Posted 23 May 2024 - 21:35
lexraz, on 23 mai 2024 - 20:54, said: Surprinzator poate pentru tine, dar sa stii ca niciunul dintre cei de aici cel mai probabil nu am facut macar o data asta. In mod cert nici eu si niciunul dintre cunoscutii mei. Logica ta fiind ca 4-5 drumuri in viata dicteaza masina pe care o folosesti zilnic. Ca la americani sa inteleg, iau un pick-up truck ca nu se stie... Seara faina! |
#32194
Posted 23 May 2024 - 21:38
Multumesc, mi-a facut placere, sper ca nu am deranjat sau jignit.
Daca vrei continuam la fel ca si in cazul colegului doar pe puncte plus sau minus la diesel. On topic. As avea cateva de spus depsre EGR-urile produse de Mahle ori despre turbinele de pe Skoda (nu stiu de cine sunt produse). |
|
#32195
Posted 23 May 2024 - 21:52
lexraz, on 23 mai 2024 - 21:13, said: Pai ai ales unul din cele mai vechi EV, model lansat in 2010 care a suferit un facelift in 2018, nu stiu daca are pompa de caldura sau nu. Dar 25% adica 10 kWh pot tine un scaun cu incalzire electrica avand un consum de cam 50 Wh 200 de ore. Cat consuma o pompa de caldura la Leaf, n-am idee dar poti cauta informatia. Evident ca va fi un consum diferit in functie de temperatura exterioara. COP-ul poate fi de 2 sau 4 depinde de cat de frig e si ce temperatura faci in masina. Ca sa fie echivalent cu cele 8 ore ar trebui sa consume maxim 1.250 Wh pompa de caldura. Deci sa produca 2.500-5.000 Wh. Cred ca necesita mai putin de atat un habitcalu. Nu cred ca realizezi cum functioneaza un EV si cum face consumul acelor kWh. Nu inteleg remarca finala, se pate alimenta rezervorul de la bateria telefonului?! Sigur ca nu se pune problema care sta mai mult, EV castiga de fiecare data, e aritmetica. O pompa de caldura stiu ca are un consum foarte mic, dar nu stiu ce faci cu ea la -15 grade de exemplu, si ce energie ai nevoie sa incalzesti si bateriile, banuiesc ca le incalzeste, ca altfel.... mort, le ai de pomana. Asta nu ia nimeni in calcul? lexraz, on 23 mai 2024 - 21:18, said: It's every winter driver's fear: getting stranded in a snowstorm for hours. Can an EV keep you warm the same way a gasoline car can? The answer is almost certainly yes. We tested two cars against each other: a popular mid-size EV sedan and a gasoline equivalent. In an outside temperature of 15 deg F (-9°C), we found the EV with a full charge would keep occupants at 65 deg F for almost two days—45 hours—while the gasoline car with a full tank ran its heater for 52 hours. The number of people trapped for two entire days is negligibly low, and the EV would have provided more hours of warmth if it had a heat pump. Nu stiu insa care au fost masinile testate. Multumesc, am inteles. Testele sunt misto, 65F inseamna 18C, Dar ce faci de la -15C sau mai frig pana la 10C? Nu stiu cum se comporta bateria la -15, ca nu am avut, dar am eu asa o banuiala ca ori isi pierde mult din capacitate, ori consuma mult sa tina si bateriile calde. Am o prietena cu un Mercedes hybrid, cu un full de baterie merge vara undeva peste 50 km, iar iarna sub 30 km. Si iernile la noi la Constanta sunt blande. |
#32196
Posted 23 May 2024 - 22:16
test_driver, on 23 mai 2024 - 21:52, said:
O pompa de caldura stiu ca are un consum foarte mic, dar nu stiu ce faci cu ea la -15 grade de exemplu, si ce energie ai nevoie sa incalzesti si bateriile, banuiesc ca le incalzeste, ca altfel.... mort, le ai de pomana. Banuiesti gresit. test_driver, on 23 mai 2024 - 21:52, said:
Testele sunt misto, 65F inseamna 18C, Dar ce faci de la -15C sau mai frig pana la 10C? Nu stiu cum se comporta bateria la -15, ca nu am avut, dar am eu asa o banuiala ca ori isi pierde mult din capacitate, ori consuma mult sa tina si bateriile calde. Am o prietena cu un Mercedes hybrid, cu un full de baterie merge vara undeva peste 50 km, iar iarna sub 30 km. Si iernile la noi la Constanta sunt blande. Asta e buba, cu banuieli nu facem nimic. Da, probabil e corecta scaderea mentionata, dar parca eram in viscol, blocati. Deci nu mergi. Hai sa dau un exemplu, vezi ce termica bate asta. EV cu baterie de 80 kWh, doua scaune cu incalzire date la full (50W fiecare). 80.000 Wh/100Wh = 800 de ore, peste 33 de zile. Sunt si copiii in spate? Jumatate, 16 zile. Puteam sa calculez si cu baterie de 116 kWh dar am zis sa nu exagerez. Noi sa fim sanatosi si sa alegem dupa necesitati si placul inimii. Attached FilesEdited by lexraz, 23 May 2024 - 22:16. |
#32197
Posted 23 May 2024 - 22:31
Nu ma pricep la pompe de caldura, insa nu poti compara casa izolata, unde mentii o temperatura, cu masina neizolata. Si sa nu mai spunem de baterii care isi pierd mult din capacitate la frig. Eu stiu ca sunt teste care spun ca nu e asa, poate nu e asa, dar eu.... ghici ce? nu cred. Ti-am dat exemplul prietenei mele cu Mercedesul PHEV plus ca mai spunea si Nicu90 de experienta lui pe frig. Iar testul pe care lai pus sigur a fost cu o masina tinuta in frig 40 de minute, de ambele parti, nu doar EV-ul, si au calculat cat ar tine caldura prin regula de 3 simpla.
Acum daca ma insel, asa o fii, dar in general nu prea ma insel. Edited by test_driver, 23 May 2024 - 22:32. |
#32198
Posted 23 May 2024 - 23:11
lexraz, on 23 mai 2024 - 22:16, said:
E tarziu, esti obosit probabil. Testele sunt la 15°F exterior, adica -9°C, eu am pus traducerea acolo. Interiorul era la 65°F, adica 18,33°C. Asta e buba, cu banuieli nu facem nimic. Da, probabil e corecta scaderea mentionata, dar parca eram in viscol, blocati. Deci nu mergi. Mi-a aparut acum cand am dat refresh ca ai editat. Deci nu sunt obosit, nu m-am exprimat corect, Doar am spus pentru ca nu s-a zis in articol cat inseamna in Celsius. Scadrerea daca este corecta, nu e vorba de mers, e vorba de incalzit care consuma energia cu care mergi. Deci daca masina mai merge doar jumatate din cat mergea inseamna ca ori scade foarte mult capacitatea bateriei, la jumate, ori consuma foarte mult incalzirea si atunci aparent consuma de cateva ori mai mult decat casa ta. Nu cred ca Mercedes la PHEV are pompa de caldura, nu ar avea rost. lexraz, on 23 mai 2024 - 22:16, said:
Hai sa dau un exemplu, vezi ce termica bate asta. EV cu baterie de 80 kWh, doua scaune cu incalzire date la full (50W fiecare). 80.000 Wh/100Wh = 800 de ore, peste 33 de zile. Sunt si copiii in spate? Jumatate, 16 zile. Puteam sa calculez si cu baterie de 116 kWh dar am zis sa nu exagerez. Noi sa fim sanatosi si sa alegem dupa necesitati si placul inimii. Am mai scris mai temult ca am iesit cu telefonul afara, cei drept era un Samsung Galaxy S2, acum multi ani, si desi il incarcasem full, 100%, pana am ajuns la masina mai avea doar 20 si ceva%, adica intr-un minut. Noroc ca aveam incarcator de masina. Edited by test_driver, 23 May 2024 - 23:11. |
#32199
Posted 24 May 2024 - 08:06
test_driver, on 23 mai 2024 - 22:31, said:
Nu ma pricep la pompe de caldura, insa nu poti compara casa izolata, unde mentii o temperatura, cu masina neizolata. Si sa nu mai spunem de baterii care isi pierd mult din capacitate la frig. Eu stiu ca sunt teste care spun ca nu e asa, poate nu e asa, dar eu.... ghici ce? nu cred. Ti-am dat exemplul prietenei mele cu Mercedesul PHEV plus ca mai spunea si Nicu90 de experienta lui pe frig. Iar testul pe care lai pus sigur a fost cu o masina tinuta in frig 40 de minute, de ambele parti, nu doar EV-ul, si au calculat cat ar tine caldura prin regula de 3 simpla. Sigur, nu comparam 130 mp respectiv 330 mc ai unei case izolate cu cei nu stiu, 4 mc ai unei masini mult mai putin izolate. Dar sunt totusi 330 versus 4. Ce retinem e ca tu oricum nu crezi, indiferent de fapte si argumente. Si nu ai nici timp/chef sa te informezi. test_driver, on 23 mai 2024 - 22:31, said:
Acum daca ma insel, asa o fii, dar in general nu prea ma insel. test_driver, on 23 mai 2024 - 23:11, said:
Mi-a aparut acum cand am dat refresh ca ai editat. Deci nu sunt obosit, nu m-am exprimat corect, Doar am spus pentru ca nu s-a zis in articol cat inseamna in Celsius. test_driver, on 23 mai 2024 - 23:11, said:
Scadrerea daca este corecta, nu e vorba de mers, e vorba de incalzit care consuma energia cu care mergi. Deci daca masina mai merge doar jumatate din cat mergea inseamna ca ori scade foarte mult capacitatea bateriei, la jumate, ori consuma foarte mult incalzirea si atunci aparent consuma de cateva ori mai mult decat casa ta. Un PHEV are motor termic, il foloseste pentu incalzire. test_driver, on 23 mai 2024 - 23:11, said:
Si in rest nu consuma sa incalzeasca si bateriile? Ca daca e frig afara si nu are o protectie la baterii, ramai fara ele in 30 de minute. test_driver, on 23 mai 2024 - 23:11, said:
Am mai scris mai temult ca am iesit cu telefonul afara, cei drept era un Samsung Galaxy S2, acum multi ani, si desi il incarcasem full, 100%, pana am ajuns la masina mai avea doar 20 si ceva%, adica intr-un minut. Noroc ca aveam incarcator de masina. Te rog, daca esti chiar interesat si vrei sa argumentezi cauta informatiile, incearca sa le intelegi si apoi discutam, daca mai este cazul. |
|
#32200
Posted 24 May 2024 - 08:28
lexraz, on 23 mai 2024 - 21:38, said:
As avea cateva de spus depsre EGR-urile produse de Mahle ori despre turbinele de pe Skoda (nu stiu de cine sunt produse). Trebuie sa mentionez, am "avut" pana acum patru auto benzina iar ultimele sapte diesel, in prezent un diesel "pur" si unul MHEV, deci posesor de termice. Poate ca par multe dar nu sunt, am deja o varsta iar de ceva timp sunt doua auto in familie. Daca adaug si auto de serviciu ale sotiei mai sunt inca trei diesel si o benzina. Mda, cam multe diesel totusi. |
#32201
Posted 24 May 2024 - 09:30
Daca ar scote iar 307 2.0 HDI Euro3, la fel cu originalul, far DPF, intercoler si alte minunatii as lua DOUA. Motorul ala este indestructibil. A mea face anul asta 20 de ani si se apropie de 300.000km, zero probleme.
Electrica....poate in cele mai rele cosmaruri..........Se vede cat de bune sunt acum, dupa ce au fost micsorate pomenile, unde este Tesla la vanzari......se vinde Sandero, daca era si cu diesel cred ca vindea destul de bine. De altfel a fost bataie pe ultimele Duster diesel. |
Anunturi
▶ 2 user(s) are reading this topic
0 members, 2 guests, 0 anonymous users