Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Probleme functionare motocoasa Ma...

Imprimanta 3D mai "moderna"

Folie anticondens

Hidroizolatie piscina
 Am gasit un IPhone

Eveniment 14-16 iunie nZEB expo

Semnalizare incarcare Pachet acum...

Implantologie & Cityscape (re...
 Scurta sinteza a atacurilor posib...

Cel mai bun antivirus / firewall ...

Honor 200 si 200 Pro

Sfat inchidere spatiu intre cada ...
 ANCPI: Scaderi pe piata imobiliara

Dac+Amp sau DAC/AMP combo pentru ...

Camera cu panou solar 180° field ...

Eroare F16 msh Whirlpool 6 sense
 

Cutite rindea electrica

- - - - -
  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#19
loock

loock

    Unas

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 18,713
  • Înscris: 29.03.2006
Intervin pt. a sublinia ca 0,2 x 3.14 x 6000 / 60 = 62, 8 m, deci aproape 63 m/s, nici vorba de viteza supersonica.
Viteza sunetului este de +/- 340m/s la altitudine si temperatura normala.
Energia cinetica creste in relatie cu patratul vitezei, pt viteze ne-relativiste avem formula simplificata Ec = mv2/2 [J]
Ideea este ca asa cum creste in relatie cu patratul vitezei, tot asa si scade, deci 63m/s este un plici in comparatie cu viteza sunetului.
Desigur, si un dintre metalic care te izbeste in ochi cu 63m/s este periculos, motiv pt. care trebuie protectie, ochelari, guler, etc.
La circular protectia se poate realiza mai usor, deoarece forta centrifuga proiecteaza de regula intr-un plan vertical - daca circularul este utilzat normal.
La freza sunt riscurile mai mari, pt. ca una verticala normala poate sa secere intr-un plan orizontal...insa viteza este la jumatate :
O freza are 25-35 K RPM.
0,02 x 3,14 x 30 K /60 = 31, 4 m/s...

Edited by loock, 31 May 2016 - 01:32.


#20
pufarin

pufarin

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,619
  • Înscris: 21.02.2006

View Postunucelalalt, on 30 mai 2016 - 23:37, said:

Pune niste surse . Eu dau sfaturi dintr-o practica de +30 de ani cu mainile mele in metal lemn dupa o scoala de profil absolvita iar tu ai gasit niste povesti puse de unii pe net multe fiind din imaginatie , sau care nu prea le-ai inteles . Eu sunt dispus sa iti dau date si argumente pe care sunt sigur ca le poti intelege chiar daca esti de cu totul alt domeniu .

Eu i-am sugerat cateva metode colegului, fara investiiti mari, cum au recomandat uni sa-si cumpere circular cu incizor! Are rost sa iti spun ca unele metode au fost prezenatate chiar aici pe forum ? Intradevar discutiile sant vechi, aproape 10 ani in urma,

View Postunucelalalt, on 30 mai 2016 - 23:37, said:

In momentul in care vei pune pe masina o panza de taiere cu dinti videa sau caburi etc , aplicati prin sudare de disc sa se invarta in sens invers cand o bagi in material ai toate sansele sa-ti zboare dantura iar viteza este mai mare decat a glontului supersonic . Socoteste viteza periferica a unui disc de 180-200 la 6000 rot / min .

La experianta ta, trebuia sa stii ca este imposibil sa te loveasca vreun dinte daca nu ai modificat circularul de mana, adica sa-i scoti protectiile.


View Postunucelalalt, on 30 mai 2016 - 23:37, said:

Dreptarul folosit ca ghid se aplica cu cleme ( cheie franceza sau ce ai pe acolo ) pe placa de pal si se merge cu talpa masinii pe el ( tamplarii o numesc " paralela " ) iar freza deget fara rulmant iti va prelucra o suprafata in linie dreapta .

Ca dreptar poate sa folosesca orice are la indemana, inclusiv o alta foia de pal cu o latura drepta pentru ghidaj.

View Postunucelalalt, on 30 mai 2016 - 23:37, said:

   Frezele cu rulment sunt numite si " de copiere ". Adica :rulmentul merge pe suprafata de prelucrat ( dupa forma ei ) care nefiind dreapta va iesi la fel de stramba . frezele deget cu rulment sunt folosite pt efectuarea operatiilor de faltuire daca stii ce este un fatz . adica rulmentul este mai mic decat freza care musca din material o cota egala cu diferenta de raza dintre rulment si freza pe o adancime stabilita prin reglajul masinii.
Freza care ai pus-o in link este cu rulment mai mare decat diametrul frezei in partea de sus - este folosita la copieri pe baza de sablon a suprafetelor de forma complexa .

Metoda functioneaza, nu trebuie sa fi cine stie ce geniu ca sa iti alegi freza potrivita si ceva drept pe post de dreptar.

View Postunucelalalt, on 30 mai 2016 - 23:37, said:

Intentiile sunt bune dar erorile pot lasa oamenii fara ochi , maini si altele . In aschieri nu e loc de joaca cu modul de folosire a sculelor .

In aschieri echipamentul de protectie este obligatoriu, trebuia sa sti asta, chiar o simpla pereche de ochelari este suficienta, cat despre taierea membrelor cu sculele hobby, greu de crezut asa ceva, o taietura urata poate, un membru taiat, doar intentionat.

P.S. Titlul topicului este "Cutite rindea electrica" si deja santem offtopic.

Edited by pufarin, 31 May 2016 - 09:38.


#21
tinel231

tinel231

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 900
  • Înscris: 15.03.2009
Dupa cum scriam , am incercat sa indrept cantul PAL-ului cu freza ; n-a iesit bine. Din ce mi-am dat seama , ca sa iasa perfecta taietura , ar trebui un ghidaj de calitate care sa nu permita nici cea mai mica vibratie frezei ; la lungime mica (cam 50 cm) cu dreptar iese bine , la lungimi mai mari apar pb.- trebuie impinsa continuu si fara nici cea mai mica vibratie ca sa iasa bine ; asta necesita o tejghea/banc solid , care sa nu se miste si spatiu care sa-ti permita sa impingi freza fara pauze.
Ce-i drept , am incercat doar cu freza clasica , o sa incerc si cu bucsa de copiere si varianta cu dreptar pus dedesubt + freza cu rulment sa vedem care-i mai ok . As prefera sa nu folosesc freza deoarece face mult mai mult praf decat rindeaua , iar cuplata la aspirator e mai greu de manevrat.
As prefera sa nu cumpar un circular , nu din motive financiare ci din lipsa de spatiu ; dupa cum spuneam ,stau la bloc , si am ceva scule pe care le tin imprastiate prin dulapuri , balcoane , debarale , si cand am nevoie de ceva trebuie sa rascolesc toata casa...
Sa investesc cam 500 de lei intr-o scula pe care o s-o folosesc de maxim 2 ori pe an nu mi se pare o idee buna.
Am cerut ceva sfaturi in legatura cu calitatea cutitelor , deoarece am cam luat teapa cu bosch , de exemplu : burghiele Ruko  dau clasa celor de la bosch , si sunt mai ieftine ;
o panza luata cu 1,5 lei dintr-un magazin de pantofi (!) se dovedeste superioara lui bosch t118a  care e de vreo 3-4 ori mai scumpa ,
2 burghie alpen de 8 s-au tocit dupa cateva gauri in lemn de fag- la ascutire am constatat ca sunt facute dintr-un metal moale...
In aceste conditii nu mai vreau sa mai dau bani pe scule ,, de firma'' care apoi se dovedesc a fi niste rebuturi...ma simt de parca mi-ar fi furat cineva banii...repet , in Ploiesti nu gasesc decat cutite bosch  (40-50 lei). Daca dau comanda de cutite Makita pe net , se justifica cei 20-25 de lei in plus ?

#22
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015
Mersi , eu de fapt nu prea ma pricep , am vrut doar sa ma dau artist . Eu de fapt cat am lucrat in industrie si acasa cu niste jucarele a fost doar virtual pe google cum ai zis tu sa ma lamuresc . Cat de genii amicul nostru nu stiu dar nu prea gasea o solutie cu freza de care dispunea .
Iar accidente cu siguranta nu se intampla ca masinile au protectii , eu am lucrat 8 ani pe Ambulanta si nu am avut decat 2 cazuri de babe care s-au intepat cu crosetul la facut sosete .

   Cand o sa am nelamuriri te caut sa ma sfatuiesti ca esti f amabil .

#23
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015

View Posttinel231, on 31 mai 2016 - 09:56, said:

Dupa cum scriam , am incercat sa indrept cantul PAL-ului cu freza ; n-a iesit bine. Din ce mi-am dat seama , ca sa iasa perfecta taietura , ar trebui un ghidaj de calitate care sa nu permita nici cea mai mica vibratie frezei ; la lungime mica (cam 50 cm) cu dreptar iese bine , la lungimi mai mari apar pb.- trebuie impinsa continuu si fara nici cea mai mica vibratie ca sa iasa bine ; asta necesita o tejghea/banc solid , care sa nu se miste si spatiu care sa-ti permita sa impingi freza fara pauze.
Ce-i drept , am incercat doar cu freza clasica , o sa incerc si cu bucsa de copiere si varianta cu dreptar pus dedesubt + freza cu rulment sa vedem care-i mai ok . As prefera sa nu folosesc freza deoarece face mult mai mult praf decat rindeaua , iar cuplata la aspirator e mai greu de manevrat.
As prefera sa nu cumpar un circular , nu din motive financiare ci din lipsa de spatiu ; dupa cum spuneam ,stau la bloc , si am ceva scule pe care le tin imprastiate prin dulapuri , balcoane , debarale , si cand am nevoie de ceva trebuie sa rascolesc toata casa...
Sa investesc cam 500 de lei intr-o scula pe care o s-o folosesc de maxim 2 ori pe an nu mi se pare o idee buna.
Am cerut ceva sfaturi in legatura cu calitatea cutitelor , deoarece am cam luat teapa cu bosch , de exemplu : burghiele Ruko  dau clasa celor de la bosch , si sunt mai ieftine ;
o panza luata cu 1,5 lei dintr-un magazin de pantofi (!) se dovedeste superioara lui bosch t118a  care e de vreo 3-4 ori mai scumpa ,
2 burghie alpen de 8 s-au tocit dupa cateva gauri in lemn de fag- la ascutire am constatat ca sunt facute dintr-un metal moale...
In aceste conditii nu mai vreau sa mai dau bani pe scule ,, de firma'' care apoi se dovedesc a fi niste rebuturi...ma simt de parca mi-ar fi furat cineva banii...repet , in Ploiesti nu gasesc decat cutite bosch  (40-50 lei). Daca dau comanda de cutite Makita pe net , se justifica cei 20-25 de lei in plus ?
Min 0:40 - 1:20  utilizarea unei paralele ( dreptar ) pt debitare . Zi ca circularu ala e masina de frezat cu freza deget fara rulment . Iar paralela e un dreptar dintr-o singura si simpla scandura pe care sprijini talpa masinii pt ghidare . Calcule de cote te duce capul singurel.
[ https://www.youtube-nocookie.com/embed/NhORUN6oCUc?feature=oembed - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

Edited by unucelalalt, 31 May 2016 - 10:30.


#24
tinel231

tinel231

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 900
  • Înscris: 15.03.2009
@ unucelalalt : te-as ruga sa ma scutesti de sfaturile tale ! Pt mine e evident ca n-ai incercat niciodata sa indrepti un cant de PAL cu freza ...incearca tu , pune tu un film cu reusita ta si apoi da sfaturi.

#25
unucelalalt

unucelalalt

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,768
  • Înscris: 14.05.2015
Imi cer scuze de deranj , eu de fapt nu stiu cum arata o freza de care zici tu , fac altfel de freze ca sunt frizer .
  La pus filme sunt mai slab , cand am invatat eu frizerie nu erau de astea si imi e mai greu  cu ele.

Si totusi ma intreb- La ce or fi bune frezele alea ale voastre daca nu poti face nici macar un cant cu ele care e cea mai simpla operatie ? Incearca cu mixerul de bucatarie poate iti iese .

Edited by unucelalalt, 31 May 2016 - 11:25.


Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate