probleme expunere
Last Updated: Nov 18 2015 17:23, Started by
cozmin13
, Nov 12 2015 15:27
·
0
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/icon_users.png)
#1
Posted 12 November 2015 - 15:27
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Imi cer scuze daca este deschis un alt topic cu problema asta dar nu am gasit.
Am un Nikon D5200 cu obiectiv de kit 18-55. Am o intrebare celor mult mai experimentati ... ce setari sau cum as putea sa fac atunci cand este diferenta mare de luminozitate intre cer si pamant. Am incercat in toate felurile dar unul dintre ele iese ori prea luminos ori prea intunecat. De exemplu .. atunci cand soarele este in spatele padurii ... cerul are raze destul de luminoase iar padurea este in umbra totala. Este vreo alta posibilitate decat sa fac 2 foto cu expuneri separate ai sa le combin in diferite programe? Am incercat si cu BKT din aparat dar tot nu face fata. |
#2
Posted 12 November 2015 - 15:44
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Poti folosi un filtru gradual - https://www.youtube....?v=Z0rubRtnavY.
|
#3
Posted 12 November 2015 - 15:50
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
uiet asa mi-am dat si eu seama ca atunci cand te apuci de fotografie si incepi sa vezi cu ce sa mananca cu adevarat
trebuie sa bagi mana in buznar din ce in ce mai mult......uneori atat de adanc incat nici PhotoShop-ul nu te mai ajuta. Sunt tehnici de PhotoShop care pot crea ce face gagica cu ND-ul ala. Insa trebuie sa ai timp sa rabdare imensa pentru asta. |
#4
Posted 12 November 2015 - 15:53
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Cateodata nici PS-ul nu ajuta - depinde de calitatea senzorului si de cate nivele de EV de diferenta sunt intre cer si pamant. Eu nu am (inca) un astfel de filtru, dar intentionez sa imi iau unul pentru obiectivul wide (pe care iarasi nu il am inca...pe motiv de bagat mana adanc in buzunar, dupa cum spune si Mihai_3).
|
#5
Posted 12 November 2015 - 16:08
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Simplu.Tragi un cadru expus normal (pentru padure) si apoi unul subexpus (pentru cer) iar apoi le combini in Photomatix.
Expunerea pentru al doilea cadru o faci manual.Compensare expunere, timp de expunere scurt...etc. |
#6
Posted 12 November 2015 - 16:31
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Multumesc. Asa ma gandeam si eu ... dar credeam ca poate gresesc ceva la setarile aparatului.
|
#7
Posted 12 November 2015 - 16:42
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Vezi ca senzorul ala are un interval dinamic mare.
Masoara cu spot cea mai luminoasa parte din cadru si blocheaza expunerea cu o compensare pozitiva de 2 sau 2,33 stopuri. Experimenteaza cu mai multe compensari (la D5100 merge cu +2,67) pana incepe sa se supraexpuna zona aceea si iei setarea imediat dinaintea celei cu supraexpunerea. Trage in RAW la ISO 100 si picture control Neutral. Apoi poti sa aplici o curba mai lina. Eu stiu in LR 5.4 cum se face dar de obicei pui compensare negativa pe highlights daca sunt un pic supraexpuse si pozitiva pe shadows. La nevoie umbli si la white (in acelasi sens ca si la highlights) si la negru (in acelasi sens ca la shadows). |
#8
Posted 12 November 2015 - 17:22
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Rezultatele cele mai bune se obtin bineinteles prin tehnica HDR(3 expuneri RAW) la ISO 100 in mod AV cu ajutorul unui trepied si AE BKT(-2/+2 Ev) cu ajutorul temporizatorului sau cu o telecomanda.Inconvenientul tehnicii este ca e nevoie ca elementele din cadru sa fie perfect statice.
Daca nu se intocmesc conditiile pentru HDR atunci trebuie sa scoti maximul dintr-un singur cadru prin tehnica mutarii expunerii la dreata cum a spus si colegul mai sus.Post procesarea pot s-o faci atat umbland la curba de tonuri cat si prin generarea unui al doilea cadru(din primul prin subexpunerea acestuia cu cate stopuri ai compensat pe +) si combinarea celor 2 intr-un HDR. |
#9
Posted 12 November 2015 - 19:02
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Despre asta vorbeam eu. Partea de sus cu cer iese alba total.
Attached Files |
#10
Posted 12 November 2015 - 20:47
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Gradual/graduale sau braketing de expunere. Nu ai alte solutii!
|
|
#11
Posted 12 November 2015 - 21:17
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Gradualul merge cand merge (linia de demarcatie intre intensitati este cat de cat dreapta, in exemplul de mai sus nu prea merge). Trepied + bracketing + photomatics merge cand merge (cadru static). Expunere multipla (chiar din mana) + photoshop + multa munca si timp merge aproape intotdeauna.
Fotografierea raw si expunere la dreapta este o alta solutie, daca senzorul este cat de cat performant. Pentru Canon, Magic Lantern a introdus modul dual iso, care rezolva problema, cu o foarte mica pierdere de detaliu la examinarea 100%. Edited by DSops, 12 November 2015 - 21:22. |
#12
Posted 12 November 2015 - 21:48
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Multumesc de ajutor.
As mai avea o intrebare. Ce valoare a diafragmei poate cuprinde in dof un obiect ca sa fie tot in focus. De exemplu o insecta. Am incercat un macro la un paianjen si iese in focus doar anumite parti ale corpului. |
#13
Posted 12 November 2015 - 22:35
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Multumesc de ajutor. . De exemplu o insecta. Am incercat un macro la un paianjen si iese in focus doar anumite parti ale corpului. Edited by nenis, 12 November 2015 - 22:41. |
#14
Posted 12 November 2015 - 22:50
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Ti-as multumi dar esti la fel de ironic si atotstiutor ca intodeauna. Daca poti ajuta ... atunci ajuta, daca nu .... fii acelasi ca si pana acum.
Intrebam un lucru orientativ .... Nu toti suntem la fel de ""atotstiutori"" in momentul asta. Edited by cozmin13, 12 November 2015 - 22:53. |
#15
Posted 12 November 2015 - 23:57
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
orientativ poti face un calcul de dof la focala de 55 mm la diafragma maxima de 5,6 banuiesc,(cu calculatoare de pe net). Trebuie sa stii cum influenteaza focala si distanta fata de subiect coroborate cu marimea senzorului DOF-ul. E clar ca 5,6 ala nu ajunge. In principiu calculare DO f-ului nu ajuta la mai nimic. pentru ca doar facand experimente vei intelege . Deci nu exista o diafragma la care se tragi sa iti iasa toata insecta in focus. Trebuie puse in relatie cu focala, distanta si marimea senzorului chiar si cu unghiul .
Edited by nenis, 12 November 2015 - 23:58. |
|
#16
Posted 13 November 2015 - 00:01
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Iti multumesc. Asta vroiam sa aud. Credeam ca poate fi un interval in care sa incerc ca nu face subiectul pe model pana incerci tot ... ceva de genul f5.6-f11 sau altceva ... dar acum am inteles.
|
#17
Posted 13 November 2015 - 00:46
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
#18
Posted 13 November 2015 - 08:45
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Pai tocmai cereul e sarea si piperul iar daca e si soarele in cadru atunci e cireasa de pe tort.Asta e unul din aspectele care face diferenta intre fotogarfii amatori si cei profesionisti.
HDR-urile nu sunt pentru amatori. Ceva de genul trebuia sa iasa: Attached Files |
Anunturi
Bun venit pe Forumul Softpedia!
▶ 0 user(s) are reading this topic
0 members, 0 guests, 0 anonymous users