Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Oamenii fara Whatsapp

Pompe apa fotovoltaice.

Valori ok fibra?

recomandare smartwatch copil
 Viata traita asa cum vrei tu vs v...

Melodie dance veche

RIP Shifty Shellshock

Daca nu ar conta salariul, ce mes...
 Racordare la apa termosemineu

Mi-am luat 4x4 si vreau sa-l testez

Recomandare laptop cu luminozitat...

Cautarea pe google android nu merge
 Caut serviciu serios de captura v...

Frauda magazin online

AC Woods Venezia Smart - nu races...

podea ciment denivelata
 

Prioritate pentru pietoni necunoscuta de catre multi soferi

- - - - -
  • Please log in to reply
119 replies to this topic

#109
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,223
  • Înscris: 17.02.2009

View Postalexcrist, on 02 aprilie 2015 - 16:39, said:

Am trecut, am verificat, situația e identică cu Google Maps. N-am mai apucat să scot filmarea.

Am făcut o sesizare, folosind chiar o nouă platformă lansată tocmai în acest sens. Posted Image
http://www.badparkin...-durabila-iasi/
http://80.146.239.17...O/files/map.php

Cu această ocazie fac și puțină reclamă siteului. După cum se vede (pentru cei care își fac cont), deja sunt foarte multe sesizări pe diverse teme.
Attachment sesizari.png

Deci lumea se implică. Să vedem rezultatele. Aș zice ”felicitări” primăriei pentru inițiativă, dar mă abțin până se vor vedea efectele. Posted Image

Strict pentru cazul de față, cine mai e interesat, poate ”vota” raportul din acea intersecție. Habar n-am ce efect au voturile, dar mna...să fie. Posted Image

Sunt mandru de tine

View PostBogdansv1, on 02 aprilie 2015 - 23:27, said:

Din momentul schimbarii directiei de mers, ai pierdut prioritatea. Dar mai exista conduita preventiva.

Unde scrie asta?

View PostBogdansv1, on 02 aprilie 2015 - 23:27, said:

Mai off-topic ca acum: a fost cineva prin Targu-Jiu? Cum vi se par semafoarele puse inainte de giratoriu? Pentru cei care nu stiu: cam la 10 m inainte de giratoriu sunt semafoare care se pun simultan pe rosu sau verde (scopul este sa lase pietonii sa treaca). Cand intri in giratoriu, trebuie sa respecti regulile pentru sensul giratoriu. DAR, pentru ca semaforul este atat de aproape de intrarea in intersectie, ai impresia ca aceasta este dirijata de semafoare si prin urmare cand ai verde, ai prioritate de

Exista si semn de giratoriu, sau doar ai impresia ca e giratoriu?
Semafoarele functioneaza 24/7, sau numai pe zi?

#110
Bogdansv1

Bogdansv1

    Nauc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,306
  • Înscris: 13.03.2015

View Posttsunnami, on 04 aprilie 2015 - 02:33, said:

Unde scrie asta?


Art.59. - (1) În intersectiile cu circulatie nedirijata, conducatorul de vehicul este obligat sa acorde prioritate de trecere vehiculelor care circula pe sine. Acestea pierd prioritatea de trecere când efectueaza virajul spre stânga sau când semnalizarea rutiera din acea zona stabileste o alta regula de circulatie.
(2) În intersectii, conducatorii vehiculelor care vireaza spre stânga sunt obligati sa acorde prioritate de trecere vehiculelor cu care se intersecteaza si care circula din partea dreapta.
(3) În intersectiile cu circulatie dirijata prin indicatoare de prioritate, regula prioritatii de dreapta se respecta numai în cazul în care doua vehicule urmeaza sa se întâlneasca, fiecare intrând în intersectie de pe un drum semnalizat cu un indicator având aceeasi semnificatie de prioritate sau de pierdere a prioritatii.
(4) Când un semafor cu trei culori are o lumina verde intermitenta suplimentara, montata la acelasi nivel cu lumina verde normala a semaforului, sub forma unei sageti verzi pe fond negru, cu vârful spre dreapta, aprinderea acesteia semnifica permisiunea pentru vehicule de a-si continua drumul în directia indicata de sageata, indiferent de culoarea semaforului electric, cu conditia acordarii prioritatii de trecere vehiculelor si pietonilor care au drept de circulatie.

Dar pentru o exemplificare mai buna, redau aici o sinteza a tururor situaiilor cand se pierde prioritatea:

"Legislatia mai spune si ca in momentul schimbarii directiei prin viraje (stanga,dreapta sau intoarcere) va pierdeti orce prioritate chiar daca culoarea verde a semaforului electric iti permite asta deci trebuia aplicata legea prioritatii de dreapta.Legal Loganul trece primul. Multa bafta pe viitor si atentie sporita in continuare.
Uite niste situatii in care pierzi prioritatea
Alte cazuri de pierdere a prioritatii:
1. Vehiculele care circula din stinga , fata de cele care circulă din dreapta într-o intersecţie nedirijată sau cu sens giratoriu şi în toate cazurile de egalitate
2. Vehiculele care întîlnesc unul din indicatoarele “Oprire” sau “Cedează trecerea” fată de vehiculele care circulă pe drum prioritar , indiferent din ce parte circulă
3.Vehiculele care întîlnesc indicatorul “Prioritate pentru circulaţia din sens invers” faţă de vehiculele care circulă din sens opus
4. Vehiculele care întâlnesc autovehiculele poliţiei , pompierilor , jandarmilor în misiune, salvării când se deplasează la intervenţie precum şi ale SRI şi SPP, M.J., Procurorilor criminalisti în orice situaţie le întâlnesc , precum şi tramvaiele in mers numai in intersecţii nedirijate sau cu sens giratoriu, ori în caz de egalitate
5. Vehiculele care pornesc de pe loc sau care ies din curţi , ganguri , garaje sau locuri de parcare , faţă de toate vehiculele aflate în mers pe drumul public , indiferent din ce parte vin (cu exceptia mijoacelor de transport in comun ce se pun in miscare din alveole)
6. Vehiculele care schimba banda de circulaţie , faţă de vehiculele care circulă pe banda pe care vor să intre
7. Vehiculele care execută virajul la stinga faţă de cele care vin din sens opus (daca se află în situaţie de egalitate, inclusiv tramvaiele)
8. Vehiculele care execută o manevră de întoarcere, faţă de cele care se află în mers pe drumul pubilc , indiferent din ce parte vin"

Sursa: http://www.politiaru...php/t-1743.html

View Posttsunnami, on 04 aprilie 2015 - 02:33, said:

Exista si semn de giratoriu, sau doar ai impresia ca e giratoriu?
Semafoarele functioneaza 24/7, sau numai pe zi?

Cred ca m-am exprimat clar: este giratoriu si semnalizat ca atare.

Pe timp de zi stiu sigur ca functioneaza, habar n-am cum este dupa ora 22. Ma repet: semafoarele sunt puse doar sa acorde prioritate pietonilor si culorile verde si rosu se pun simultan pe toate arterile de circulatie. Problema este ca sunt atat de apropiat puse de intrarea in giratoriu incat creeaza impresia ca circulatia este dirijata de semafoare si nicidecum de regulile uzuale de giratoriu.

Daca n-am fost suficient de explicit, va dau un link, poate se intelege mai bine de acolo: http://sirb.net/2010...-din-targu-jiu/

Edited by Bogdansv1, 04 April 2015 - 10:02.


#111
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,223
  • Înscris: 17.02.2009

View PostBogdansv1, on 02 aprilie 2015 - 23:27, said:

Din momentul schimbarii directiei de mers, ai pierdut prioritatea. Dar mai exista conduita preventiva.


Am crezut ca stii tu o lege noua, d-asta am intrebat
Ce-ai pus tu acolo, stiam.

Eu iti spun ca daca vrei sa intri pe un drum principal, si Gica circula pe banda a doua, tu nu ai dreptul sa intri decat ce trece Gica, pentru ca Gica are prioritate fata de tine CHIAR DACA schimba directia de mers sau banda, de asta nu e valabila legea pe care ai scris-o tu mai sus.
Acelasi lucru sa aplica si in giratoriu, Daca vrei sa intri si Gica2 schimba banda cat timp sa afla in cerc, el nu isi pierde prioritatea fata de tine

In UK ai fost cu masina normala sau cu volan pe dreapta?
Cat ai stat?
Pacat ca ai renuntat, e "fun"

Edited by tsunnami, 04 April 2015 - 15:12.


#112
Bogdansv1

Bogdansv1

    Nauc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,306
  • Înscris: 13.03.2015

View Posttsunnami, on 04 aprilie 2015 - 15:11, said:


In UK ai fost cu masina normala sau cu volan pe dreapta?
Cat ai stat?
Pacat ca ai renuntat, e "fun"

La prima parte (cea pe care n-am citat-o). Nu ne contrazicem ci doar am interpretat diferit ceea ce am spus (pentru mine lucrurile mi d se pareau clare dar se pare ca nu a fost chiar asa). Eu am aveam in cap situatia de viraj la stanga intr-o intersectie cu semafor in doi timpi, unde trebuie sa dai prioritate masinilor de pe senul celalalt si pietonilor (de regula cand se pune verde pentru o directie de mers se da verde si pietonilor care traverseaza artera unde traficul este oprit).

In UK (Scotia) am stat cateva zile si masina era una inchiriata (volan pe dreapta).

Ti-am citit profilul si am vazut ca ai fost si prin USA. Am cateva nedumeriri si, chiar daca este off-topic, sper sa ma lamuresti:

in intersectiile in cruce unde semnul de stop este pe toate arterele, ce metoda de trecere se practica? Fermoarul? Adica cate una, succesiv de pe fiecare artera sau le lasi sa treaca pe cele care erau ajunse inaintea ta?

un coleg american imi spunea ca intr-un stat (poate Oklahoma dar nu sunt sigur) daca o masina depaseste cu mult viteza legala ( nu tin minte cu cat) masina este considerata arma si prin urmare politia o cnfisca ca arma ilegala  si soferul este judecat sub incalrea legii privind regmul armelor si munitiilor. stii de asa ceva sau am fost "botanist" ?
tot el spunea ca au o lege in care daca esti amendat pentru incalcarea legii circulatiei rutiere si intr-un inetrval de timp (nu tin mine daca o saptamana, o luna sau altul) esti prins ca iarasi ai incalcat legislatia (nu stiu daca cu aceeasi cauza sau una diferita) esti trimis in judecata pentru sfidarea autoritatii intrucat nu te-ai conformat avertismentului primit prima oara. Irasi, am fost "botanist"sau nu?

Am dat aceste doua exemple pentru ca daca ele s-ar aplica si in Romania consider ca s-ar mai civiliza traficul.

#113
tiopedi

tiopedi

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,287
  • Înscris: 21.11.2014

View PostBogdansv1, on 04 aprilie 2015 - 15:45, said:



Quote

   la limita evitarii oricarui pericol
Ai auzit vreodata aceasta sintagma ?
A  fost eliminata din noul cod rutier . As spune eu : din pacate .
Aceasta formulare , bine inteleasa si explicata soferilor si viitorilor soferi putea sa faca din circulatia pe drumurile publice din romania un exemplu de civilizatie .
Aceasta limitare insemna in mod direct ca soferul este vinovat , ca el nu ucide " din culpa " ci cu vinovatie .
Alde huidu , vine in fata instantei si zice ca el este nevinovat, nu avea de unde sa stie ca bolidul sau de 110.000 euro derapeaza , scapa de sub control .
Cum poti sa te prezinti in fata unei instante, dupa ce ai ucis un om intr-un accident rutier si sa spui senin :
onorata instanta , va rog sa-mi acordati circumstante atenuante , nu am vrut  (planuit )  sa-l omor pe respectivul . Eu doar am baut un pic mai mult , am circulat cu viteza excesiva , am fortat sistemul de franare si de directie si autoturismul  a facut ce-a vrut el .
Ca nu aveam permis de conducere si ca am parasit locul accidentului nu este relevant, pentru ca eram sub influenta socului emotional , pur si simplu  nu-mi venea sa cred ca babeta asta are tupeul sa circule pe trotuarele patriei exact in momentele in care eu trebuie sa fac valuri, valuri , spume , spume , sa moara dusmanii mei .
Cand am facut eu scoala de soferi , primul lucru pe care mi l-a sp[us instructorul a fost :
Ba, copile , asta calca , nu fute ., baga-ti bine mintile in cap ca altfel tineretea ta se va stinge intr-o celula din penitenciar .

#114
Bogdansv1

Bogdansv1

    Nauc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,306
  • Înscris: 13.03.2015

View Posttiopedi, on 04 aprilie 2015 - 16:07, said:

Ai auzit vreodata aceasta sintagma ?


Este articolul pe care am luat prima amenda (derapasem cu masina intr-o curba stransa si nesemnalizata corespunzator, din cauza mazgai de pe carosabil. Masina era o Dacie 1300 cu motor de Renault Posted Image  ). De altfel restul amenzilor au fost pentru depasirea vitezei legale.

Prin urmare raspunsul este: DA, cunosc sintagma, am permisul din vremea cand se mai dadea poligonul iar examinarea pentru condusul pe timp de noapte tocmai fusese scos.

#115
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,370
  • Înscris: 02.02.2006

View PostBogdansv1, on 03 aprilie 2015 - 12:42, said:

Nu m-am schimbat, doar mi-am amintit de locul unde este pus indicatorul de cedeaza trecerea.

Attached File  Ultimul Leu.png   1.9MB   14 downloads

Mi se par suficient de clare semnele și marcajele (inclusiv ”cedează trecerea” pe asfalt, precum și liniile continue perpendiculare pe direcția de mers), încât oricine trece pe acolo prima oară să le înțeleagă. Evident, dacă respectivul e cu ochii pe stradă, nu după avioane. Posted Image Mai e și cazul celor ce ignoră intenționat semnele sau al celor ce intră la intimidare (cum face și Meganeul din imagine), cazuri ce nu merită discutate, pentru că nu au legătură cu marcajele.

Asta ca să nu rămână concluzia în aer.

Edited by alexcrist, 04 April 2015 - 19:19.


#116
Bogdansv1

Bogdansv1

    Nauc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,306
  • Înscris: 13.03.2015
@alex, ai idee cand au fost puse marcajele? Eu m-am "intalnit" cu respectiva intersectie in 2006 si atunci sunt ferm convins ca nu era marcaje e sosea si semnul de "cedeaza trecerea" era pe stanga.

Dupa aceea n-am mai fost atat de atent incat sa introduc datele in memoria pe termen lung intrucat deja stiam configuratia.

E posibil ca nouasemnalizare sa fi aparut dua construirea Kauflandului? Sau dupa ce s-a reparat Prelungirea Brailei?

PS: In 2006-2007 stateam intr-un apartament inchiriat de firma pe Siderurgistilor si puteam vedea de la geam o groaza de incidente provocate de confuzia cu un giratoriu.

Edited by Bogdansv1, 04 April 2015 - 19:56.


#117
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,223
  • Înscris: 17.02.2009

View PostBogdansv1, on 04 aprilie 2015 - 15:45, said:


La prima parte (cea pe care n-am citat-o). Nu ne contrazicem ci doar am interpretat diferit ceea ce am spus (pentru mine lucrurile mi d se pareau clare dar se pare ca nu a fost chiar asa). Eu am aveam in cap situatia de viraj la stanga intr-o intersectie cu semafor in doi timpi, unde trebuie sa dai prioritate masinilor de pe senul celalalt si pietonilor (de regula cand se pune verde pentru o directie de mers se da verde si pietonilor care traverseaza artera unde traficul este oprit).

In UK (Scotia) am stat cateva zile si masina era una inchiriata (volan pe dreapta).

Ti-am citit profilul si am vazut ca ai fost si prin USA. Am cateva nedumeriri si, chiar daca este off-topic, sper sa ma lamuresti:

in intersectiile in cruce unde semnul de stop este pe toate arterele, ce metoda de trecere se practica? Fermoarul? Adica cate una, succesiv de pe fiecare artera sau le lasi sa treaca pe cele care erau ajunse inaintea ta?

un coleg american imi spunea ca intr-un stat (poate Oklahoma dar nu sunt sigur) daca o masina depaseste cu mult viteza legala ( nu tin minte cu cat) masina este considerata arma si prin urmare politia o cnfisca ca arma ilegala  si soferul este judecat sub incalrea legii privind regmul armelor si munitiilor. stii de asa ceva sau am fost "botanist" ?
tot el spunea ca au o lege in care daca esti amendat pentru incalcarea legii circulatiei rutiere si intr-un inetrval de timp (nu tin mine daca o saptamana, o luna sau altul) esti prins ca iarasi ai incalcat legislatia (nu stiu daca cu aceeasi cauza sau una diferita) esti trimis in judecata pentru sfidarea autoritatii intrucat nu te-ai conformat avertismentului primit prima oara. Irasi, am fost "botanist"sau nu?

Am dat aceste doua exemple pentru ca daca ele s-ar aplica si in Romania consider ca s-ar mai civiliza traficul.
nu am fost, ci sunt din septembrie anul trecut.
canada 12 ani, europa de vest (germania/franta), 1 an, romania 5 ani, si din sept 2014 in state, michigan.
ce iti pot spune este ca legislatia difera de la stat la stat, dar sunt cateva legi de baza (core), care sunt identitce

la intersectia in cruce (si aici intra un pic europe peste ei, caci au inceput sa aiba si astia din ce in ce mai multe sensuri giratorii, dar mai clar pictate), e de regula "all way" sau "4 way stop"
si esti obligat sa opresti si sa pleci in ordinea opririi.
cand in intersectii se strica semaforul, intra pe regim de avarie (rosu intermitent) si se aplica aceeasi regula
chir daca nu scrie la semnul stop "all way" sau "4 way" se pleaca in ordinea sosirii, dar, cum am spus esti obligat sa opresti, "running stop" nu e admis
in cazul in care ajungi IN ACELASI TIMP cu altul, se aplica prioritatea de dreapta, dar, de cele mai multe ori se inteleg.
aici este serios promovata conducerea defensiva si preventiva

la intersectiile secundare, pe artera principala e un semafor sau lumina galbena intermitenta. acolo circuli cu atentie, pe directia perpendiculara, e intotdeauna rosu intermitent. opresti, si cand e sigur, treci.

practic in state/canada nu esti obligat sa stii regulamentul, dar esti obligat sa cunosti si aplici regulile conducerii preventive si defensive, altfel nu iei permisul.

n-am auzit cum se considera asa ceva in oklahoma, daca vrei iti caut un site, dar poti si tu sa cauti, "oklahoma driving license", stiu de la colegi ca la mine de regula nu ma opreste pentru viteza la 10 mile peste, iar daca ma opreste, nu-mi ia puncte.
in new york (state) sunt mai rai, si, cand am fost spre NY City, am observat traficul mai precaut. eu in general in locurile noi nu merg mai mult cu 5 mile peste, in afara cazului in care merg altii mai tare, atunci urmaresc numai sa nu fiu eu nici primul, nici ultimul.
acolo se face puscarie pentru 30 de mile peste

am inteles ca cei mai rai sunt in virginia, si am avut ocazia acum 2 zile sa-i vad, cand am incercat sa ma plimb vreo 2 zile in charleston, SC. Sotia a numarat numai pe autostrada 9 cruise-uri de politie "la treaba". cauta si tu pe google maps care a fost distanta parcursa in virginia, de la farmington, MI la Charleston, SC, sa-ti faci o idee
acolo am inteles ca te opreste si la 5 mile peste

la 30 de mile peste sau la peste 50km/h in canada, e ofensa serioasa si se lasa si cu confiscare de masina pentru o perioada, si cu parnaie de cateva zile, fara judecata, peste $10k amenda, si, ce e cel mai dureros, asigurarea, care poate creste de la $150/luna la peste $500, la prima ofensa, laa doua, practic nu mai vrea sa te asigure nimeni, iar fara asigurare nu ai voie sa circuli

astea toate le stiu de la mandra care a invatat pentru permis aici, si de la mine care a trebuit sa re-fac permisul de moto

si din auztie de la colegi.
mai mult, in ontario, canada sunt semne de circulatie de informare mari in care scrie ca iei $10k amenda si-ticonfisca masina la peste 50km/h peste viteza admisa

View Posttiopedi, on 04 aprilie 2015 - 16:07, said:

Ai auzit vreodata aceasta sintagma ?
A  fost eliminata din noul cod rutier . As spune eu : din pacate .
Aceasta formulare , bine inteleasa si explicata soferilor si viitorilor soferi putea sa faca din circulatia pe drumurile publice din romania un exemplu de civilizatie .
Aceasta limitare insemna in mod direct ca soferul este vinovat , ca el nu ucide " din culpa " ci cu vinovatie .
Alde huidu , vine in fata instantei si zice ca el este nevinovat, nu avea de unde sa stie ca bolidul sau de 110.000 euro derapeaza , scapa de sub control .
Cum poti sa te prezinti in fata unei instante, dupa ce ai ucis un om intr-un accident rutier si sa spui senin :
onorata instanta , va rog sa-mi acordati circumstante atenuante , nu am vrut  (planuit )  sa-l omor pe respectivul . Eu doar am baut un pic mai mult , am circulat cu viteza excesiva , am fortat sistemul de franare si de directie si autoturismul  a facut ce-a vrut el .
Ca nu aveam permis de conducere si ca am parasit locul accidentului nu este relevant, pentru ca eram sub influenta socului emotional , pur si simplu  nu-mi venea sa cred ca babeta asta are tupeul sa circule pe trotuarele patriei exact in momentele in care eu trebuie sa fac valuri, valuri , spume , spume , sa moara dusmanii mei .
Cand am facut eu scoala de soferi , primul lucru pe care mi l-a sp[us instructorul a fost :
Ba, copile , asta calca , nu fute ., baga-ti bine mintile in cap ca altfel tineretea ta se va stinge intr-o celula din penitenciar .

nu se aplica peste tot "limita evitarii oricarui pericol". erau numai anumite puncte, de regula in intersectii, in statii de autobuz/tramvai etc, nu am auzit sa se aplice vreodata in afara, in depasiri.

View PostBogdansv1, on 04 aprilie 2015 - 16:23, said:


Este articolul pe care am luat prima amenda (derapasem cu masina intr-o curba stransa si nesemnalizata corespunzator, din cauza mazgai de pe carosabil. Masina era o Dacie 1300 cu motor de Renault Posted Image  ). De altfel restul amenzilor au fost pentru depasirea vitezei legale.

Prin urmare raspunsul este: DA, cunosc sintagma, am permisul din vremea cand se mai dadea poligonul iar examinarea pentru condusul pe timp de noapte tocmai fusese scos.

cred ca ti-a dat totusi pentru neadaptarea vitezei.
eu nu am mai dat noaptea pentru ca aveam permis moto, :)

#118
alexcrist

alexcrist

    Watchdog

  • Grup: Moderators
  • Posts: 9,370
  • Înscris: 02.02.2006

View PostBogdansv1, on 04 aprilie 2015 - 19:56, said:

@alex, ai idee cand au fost puse marcajele? Eu m-am "intalnit" cu respectiva intersectie in 2006 si atunci sunt ferm convins ca nu era marcaje e sosea si semnul de "cedeaza trecerea" era pe stanga.
Habar n-am, trec rar prin Galați și nu-mi propun să țin minte modificări.

Google StreetView zice că are imagini din 2012 și pe asfalt nu erau decât benzile trasate, dar semnul era în aceeași poziție. Însă și configurația benzilor (cele care se ”continuă” sunt cele care intră în rond, nu cele care se învârt în rond) ar da puțin de gândit când ajungi acolo, măcar cât să-ți pui problema dacă ai prioritate și să caști ochii. Știu că benzile nu-s neapărat indicator al priorității (și pot da și exemple contrare), dar măcar un semn de întrebare ar trebui să ridice - asta apropo de conduita preventivă.

Cât despre semn pe stânga sau dreapta, pe o stradă practic cu sens unic și 3 sau mai multe benzi, eu aș pune semnele pe ambele părți, plus marcaj pe fiecare bandă. Că oricum l-ai pune, cel de pe banda opusă s-ar putea să nu-l vadă.

Însă iarăși zic de cei care intră la plesneală, conștienți că n-au prioritate. Habar n-am care e frecvența accidentelor acolo acum, dar pe Brăilei e trafic foarte mult, mai ales la orele de vârf. Teoretic mai la deal (în Țiglina) e semafor care ar lăsa un gol în trafic ce poate fi folosit și de cei de la Ultimul Leu. Dar când pe unii îi mânăncă talpa, nu mai așteaptă și forțează. Ca în imaginea de mai sus: cel cu Meganeul a oprit (deci știa că n-are prioritate), a trecut un grup de mașini de pe Brăilei și, când a trecut Loganul albastru (care era ultimul, după el fiind liber), ăla cu Meganeul a plecat ca din pușcă, chiar făcând o manevră de ocolire prin spatele Loganului. N-ar mai fi așteptat 2 secunde nici bătut.

Ai fost să-i întrebi pe respectivii dacă au confundat cu un giratoriu? Sau doar asta presupui? :)

View PostBogdansv1, on 04 aprilie 2015 - 19:56, said:

Dupa aceea n-am mai fost atat de atent incat sa introduc datele in memoria pe termen lung intrucat deja stiam configuratia.
Și iar ajungem la ”știut”. E o intersecție circulară în Iași, poate mai mare decât cea din Galați, unde s-au schimbat peste noapte prioritățile, odată cu deschiderea unui pasaj subteran. Semne noi, clare și mari cât o zi de post. Le vede oricine, cât timp e atent la semne, nu la amintiri. Și tot ca să evite, pe cât posibil, ”amintirile”, tot pe lângă pasajul subteran au pus undeva 2 semne de STOP (pe aceeași bandă, la mică distanță între ele), plus ”cedează trecerea” desenat pe asfalt. O aberație dpdv legal, dar necesară că poate-poate din 3 semne, măcar pe unul tot îl văd toți și opresc să se asigure.

Și exemple mai sunt destule.

#119
Bogdansv1

Bogdansv1

    Nauc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 10,306
  • Înscris: 13.03.2015

View Postalexcrist, on 05 aprilie 2015 - 10:57, said:

Ai fost să-i întrebi pe respectivii dacă au confundat cu un giratoriu? Sau doar asta presupui? Posted Image


Și iar ajungem la ”știut”.

alex, aste e ultima interventie a mea pe acest subiect (Galati)Ș

- repet, in 2006-2007 stateam intr-un apartament cu vedere la intersectia respectiva. Tinand cont ca aveam masina de servici parcata in fata blocului, reactionam la orice bubuiala auzita si erau destule. Stand si de vorba cu riverani sau taximetristi din zona, aflam de cauza tamponarilor: 80% erau produse de cei care credeau ca sunt in giratoriu, 20% de cei care fortau trecerea. Pe atunci functiona Mittal-ul la greu si veneau destule masini din alte zone
-referitor la "stiut". Cred ca m-am exprimat clar: nu am bagat in memoria de lunga durata schimbarea marcajelor. Sunt atent la marcaje, nu merg pe presupus doar chestiile iesite mult din obisnuit le tin minte mai mult timp. Referitor la Iasi: de regula ma ghidez dupa GPS dar stiu sa ma adaptez si conditiilor. Dupa ce au facut centrul pietonal si GPS-ul se incapatana sa ma duca pe acolo (ruta cea mai simpla), m-am ghidat dupa indicatoare ca sa stiu pe ce strazi am voie sa circul dar pastrand o directie de mers spre zona de interes pentru mine (interesul meu era sa merg spre est dar daca intersectia ma obliga sa merg spre nord, virajul la dreapta fiind interzis mergeam pe artera respectva pana unde puteam face virajul la dreapta).

Am ajuns in aproape toate judetele din Romania ( mai putin CS si SM) si cred ca am mers pe 80% din drumurile nationale din Romania, traversand o groaza de orase. Cand ceva este atipic (vezi giratoriu Targu Jiu) tin minte si-mi avertizez si colegii daca au de mers pe acolo. Inel de selectare am mai intalnit si in alte orase dar de regula pe la periferie, in Galati este unul din putinele care se afla chiar in mijlocul urbei.

Sper ca m-am facut inteles, am mers pe ipoteza ca stiu sa ma exprim chiar daca sunt inginer.

Edited by Bogdansv1, 05 April 2015 - 13:17.


#120
Tyby

Tyby

    blue balls

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 15,399
  • Înscris: 29.11.2001
La Ultimul Leu nu a fost, cel putin de cand eram eu copil, niciodata sens giratoriu. Sunt specificate destul de clar prin indicatoare pe stalpi prioritatile (Strada Brailei este cea cu prioritate, pe ambele sensuri :) ).

Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

0 user(s) are reading this topic

0 members, 0 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate