Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Hamsie si Capelin prajiti in tiga...

Seat Leon FR !

faculatea potrivita

Upgrade CPU --> upgrade RAM?
 Parchet care se lasa

feedback-ul detinatorilor MG HS?

Rezistența jacuzzi gonflabil

Hai sa compunem o manea pentru tr...
 Skoda Octavia 2, 1.6, problema AC

Router cu wireguard in spatele ro...

Joc in diferential spring

achizitie pneuri pirelli cinturato
 Credit Ipotecar Italia

Te pui la masa, te joci pe telefo...

Pregatire examen DELF A2-B1

Ce benzinarie vinde motorina euro...
 

Cel mai bun sistem eBanking?

- - - - -
  • Please log in to reply
24 replies to this topic

#1
CosminU

CosminU

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 11
  • Înscris: 25.05.2007
Ma intereseaza experientele voastre cu sistemele eBanking de la noi si in special cu serviciile oferite IMM-urilor.

  M-am interesat azi la ING si BT de costuri, inca nu le-am folosit si nu stiu cit de complete sunt, si am fost surprins sa aflu ca la ING (pt persoane juridice) costul lunar pentru eBanking este 0 pe cind la BT este 20 ron (vorbesc de firme aici)!

#2
m25

m25

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 57
  • Înscris: 29.11.2005
Eu am studiat serviciile astea la BRD si ING; am ascultat si opiniile colegilor care au folosit asa ceva si pana la urma am ales ING si sunt multumit. Nu sunt nici aici toate bune si frumoase, dar mi se par mai bune decat la BRD. Platesc 3 RON/luna pt Internet Banking si 0% pt tranzactiile intre conturile ING, dar vreo 2.2 RON catre alte banci, cred ca este comision BNR. Transferul in ING merge instant, iar catre alte banci 1-2 zile (depinde de banca cealalta)

#3
ddumyy

ddumyy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,126
  • Înscris: 24.08.2005
m25, la ING iti apar operatiunile in timp real? De ex: daca faci o plata cu cardul, cand ajungi acasa si te uiti pe net iti apare operatiunea? Ca stiu ca Raiffaisen sta foarte prost din punctul asta de vedere

#4
SisterRay

SisterRay

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 597
  • Înscris: 10.09.2005

 ddumyy, on Jun 2 2007, 23:24, said:

m25, la ING iti apar operatiunile in timp real? De ex: daca faci o plata cu cardul, cand ajungi acasa si te uiti pe net iti apare operatiunea? Ca stiu ca Raiffaisen sta foarte prost din punctul asta de vedere



Ai o rubrica in care iti apar tranzactiile in curs de autorizare, la care intra si astea. Ce s-a autorizat vezi intr-o rubrica numita "extras pe perioada". Cele neautorizate inca iti apar in rubrica separata.

#5
Courage

Courage

    Founder

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,725
  • Înscris: 26.11.2001
Am testat:

1. Raiffeisen Online (persoane fizice doar) - prost realizat, home made.
2. Home Banking (ING) - cam peste mana, dar functional; nu are semnaturi distribuite -> prb pt o firma ce nu doreste sa lasa la mana oricui semnatura in banca.
3. HVB-Tiriac - sistemul austricac, bazat pe Applet Java. Mi se pare cel mai fiabil.

#6
radumiki

radumiki

    funny content creator

  • Grup: Moderators
  • Posts: 23,887
  • Înscris: 13.10.2003
Eu am la Volksbank. Nu stiu de ce sa ma plang, ca e singurul pe care am lucrat si lucrez in continuare. Actualizarile nu sunt istant, dimineata pe la 9 si dupa pranz pe la doua poti vedea miscarile de bani. Pentru mine e OK, nu sunt disperat sa aflu instant efectuarea tranzactiei, desi probabil nu m-ar deranja. Am platiti 30 de euro garantie ptr. tocken-ul de semnatura electronica, si gata...  :)
  Pentru mine avantajul e in primul rand pentru plati, le fac de la birou nu pierd timpul aiurea, pentru o plata banala la banca pierd in medie 30 de min.. Evident ma ajuta si la urmarirea incasarilor.  :D
  Curios, multi nu stiu (apeleaza) la eBanking. Dupa ce le explici fac imediat un drum la banca lor pentru a completa o banala cerere.  :rolleyes:

#7
ddumyy

ddumyy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,126
  • Înscris: 24.08.2005
Pai si mie mi se pare foarte util, avand in vedere ca poti sa faci tranzactii direct. Asa cum mi se pare si sa platesti direct cu cardul pe net (zapp-ul accepta pe zappmobile.ro sa platesti factura direct cu cardul)

#8
shiva

shiva

    Nameless hero. Professional bug slayer mom.

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,943
  • Înscris: 06.10.2003
IBanking-ul de la BT e prost realizat, help si mail nefunctional, meniu neintuitiv, interfata e greu de folosit, actualizare tarzie a contului, nu apar blocarile banilor( in cazul in care a fost autorizata o plata dar nu s-a facut inca ).

#9
ddumyy

ddumyy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,126
  • Înscris: 24.08.2005
Cel de la BRD stie cineva cum e?

#10
Bravegirl

Bravegirl

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 198
  • Înscris: 23.09.2003
Cauta pe aceasta arie.
BRD Net e "castigatorul negativ" al acestor servicii :)

#11
mufa

mufa

    Porc misogin

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 40,838
  • Înscris: 13.01.2005

 Bravegirl, on Jun 3 2007, 15:29, said:

Cauta pe aceasta arie.
BRD Net e "castigatorul negativ" al acestor servicii :)
BRD Net e cam de toată jenă, în schimb BRD Office mi se pare chiar drăguțel.

P.S. Primul e pentru persoane fizice, al doilea pentru firme. Mă rog, n-am să înțeleg niciodată tîmpenia asta cu segregarea între firme și persoane juridice. Adică de ce un cetățean care rulează 100000 RON lunar printr-o bancă ar fi mai prejos decît o firmă care rulează 10000 RON prin aceeași bancă?

Edited by mufă, 03 June 2007 - 14:56.


#12
ThunderRa

ThunderRa

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,241
  • Înscris: 02.05.2006
Eu am folosit BT24 si pana sa-mi achizitionez licente de vista nu am avut probleme. Dupa aceasta .... dezastru: BT24 nu este compatibil Vista. Si BT stie de problema asta de mult timp (au zeci de reclamatii) dar nu sunt in stare sa rezolve problema. In martie primeam un mail in care spuneau ca lucreaza din greu sa rezolve problema. Daca nu au rezolvat-o pana acum dar lucreaza din greu inseamna ca sunt incompetenti....nu? Curios cum de nu uita sa-mi ia taxa pt bt24 chiar daca eu nu pot folosi aplicatia.

Si totusi, din punctul de vedere al functionalitatii i-as da un 9 in comparatie cu 3 BRD si 5 ING. Bafta

#13
fuji

fuji

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 393
  • Înscris: 24.03.2006

 shiva, on Jun 3 2007, 00:41, said:

IBanking-ul de la BT e prost realizat, help si mail nefunctional, meniu neintuitiv, interfata e greu de folosit, actualizare tarzie a contului, nu apar blocarile banilor( in cazul in care a fost autorizata o plata dar nu s-a facut inca ).

Nu sunt de acord cu tine. Bt 24 este chiar ok. Sumele blocate apar pe extras ca pozitie separata si se scad din sold pe masura ce se realizeaza decontarea efectiva. Meniul mi se pare chiar bine realizat si foarte functional. Actualizarea extrasului se face la interval de 0 ora. Platile pleaca aproape instantaneu.

#14
CreditImmobilier

CreditImmobilier

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 83
  • Înscris: 04.06.2007
Sunt client la ING de anul trecut. Ebankingul merge bine, nu am stricat inca aparatul, si ce imi place cel mai mult la ING, este bruneta care se ocupa de contul meu de cand l-am deschis :wub:

#15
meanman

meanman

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,984
  • Înscris: 14.08.2006
Romania este putin atipica la aceste servicii. Sa stabilim putin 2 definitii:

homebanking - aplicatie pe care o instalezi pe computer si cu ajutorul internetului te conectezi la banca si faci operatiuni.
internet banking - aplicatie client server, partea de client fiind reprezentata de un browser web, iar partea de server, de banca..o caracteristica de baza a internet bankingului este mobilitatea, accesibilitatea contului bancar de oriunde ai internet, asta il face diferit de homebanking, care te obliga sa-ti instalezi aplicatia speciala care ti-o da banca.

Eu am un cont curent la Alpha Bank si un cont de card. Nu platesc nici un fel de taxa/comision de mentenanta decat daca fac operatiuni interbancare. Cand vreau sa cumpar ceva cu cardul, transfer din contul curent in contul de card, si practic reduc riscurile prin pastrarea baniilor in contul curent.

Probleme grave in romania: tranzactiile nu sunt ON-LINE. Cine are putin habar cum lucreaza banciile aici, stie ca exista un birou de compensare. Banciile au stabilite niste ore cand fac tranzactiile REALE, pentru ca romanii folosesc mult cash, si acest birou de compensare trebuie sa calculeze cum se transfera banii aia reali (cu masinile blindate) si aia virtuali...

De exemplu daca acum la ora 18:23 eu transfer bani din contul curent in contul de card, banca maine dimineata la o anumita ora, imi ia banii si i redirectioneaza spre card, dar pe card imi vor aparea deabia maine seara la ora 19:00 deoarece Alpha Bank la ora 19:00  in fiecare zi face actualizariile catre conturile de card.

De cateva zile mi-am instalat linux, din motive de legalitate (fac bani cu ajutorul computerului, si trebuie sa fiu in legalitate)..cand intru pe siteul de la banca, surpiza, trebuie obligatoriu sa am internet explorer, deci si windows (am emulat un internet explorer pe linux, dar nu merge). Scriu la banca si mi se raspunde: din motive de securitate..daca windows e mai sigur ca linux atunci tre sa mai invat :) Sunt student la calculatoare, iar nici unu din colegi nu stie ce inseamna linux...linux inseamna alternative sigure si ieftine, dar factorii decizionali din guverne si bani vand produse comerciale involuntar (din cauza ca in facultate n-au avut un profesor care sa-i pice daca nu-si instaleaza linux ;) ) Se numeste "comercial standard" ceea ce folosesc bancile..au apelat la firme care implementeaza solutii monopoliste (nu stiu de ce am impresia ca majoritatea banciilor din romania lucreaza ce acelasi implementator de servicii internet banking). Transparenta si independeta de platforma sunt lucruri de baza cand implementezi o solutie de genul internet banking, pentru ca oamenii nu sunt obligati sa-si cumpere licenta windows, ca sa aiba internet banking; si ca sa va raspund de ce nu merge pe Windows Vista. Solutiile folosite de banciile din romania pentru internet banking sunt bazate pe o tehnologie proprie Microsoft. Aceasta tehnologie se numeste ActiveX, iar implementatorii de solutii internet banking au implementat-o in aplicatiile dezvoltate pentru Windows XP si Windows 2000, si poate si alte variante..dar Microsoft intre timp s-a razgandit, si odata cu lansarea Windows Vista, a renuntat la tehnologia ActiveX; concluzie? Alti bani alte solutii, ca trebuie sa castige si programatorii.

#16
retele

retele

    Acest etern fabulos

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,788
  • Înscris: 29.04.2004
Folosesc internet banking atât de la Bancpost cât și de la ING, ambele sunt compatibile perfect cu Linux.
La ING nu-mi place că expiră sesiunea de lucru prea repede (dacă n-am acivitate în pagina aplicației, mă dă afară după vreo 2-3 minute, la Bancpost cred că durează vreo 20).

#17
el_jefe

el_jefe

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 92
  • Înscris: 21.06.2006

 meanman, on Jun 5 2007, 18:39, said:

Romania este putin atipica la aceste servicii...
\

meanman, nu ai dreptate in intregime. Poate ca cele de mai jos iti vor schimba cumva opinia, nu ca nu ar fi atipica dar ca nu se intampla lucruri la voia intamplarii.

1. Decontarea interbancara (transferul interbancar) se face in baza unor garantii depuse zilnic de banca, (un fel de fonduri pe care se obliga se le achite daca compensarea nu e pe 0) si nu a doua zi cu camionul. Decontarile se fac (parca) de 4 ori pe zi, la ore bine stabilite. Transfondul functioneaza pe baza de hub-and-spoke. Fiecare banca depune garantie in ce valoare vrea. Sunt unele banci care nu considera necesar sa faca o garantie mare pentru ca nu considera prioritare transferurile interbancare, nu e linie prioritara. Si din cauza asta transferurile nu se pot face in timp real deoarece exista riscul ca in urma unor retururi de plati primite sau transmiteri de fonduri multe de acea banca sa se depaseasca garantia, care ar fi ilegal. Ideea e ca bancile care nu isi permit sa depuna garantii suficiente fac decontarile a doua zi (aproape manuela) cand isi depun garantie numai pentru cat au sa trimita din ordinele din ziua precedenta. Bancile serioase o fac in timp real.
2. Multicash nu are legatura cu decontarea interbancara. Este o aplicatie home banking. Decontarea (compensarea) interbancara se face prin sistemul Transfond.
3. Decontarea interbacara este... intre banci. Adica un OP/plata intre conturile din aceeasi banca (atentie, nu sucursala, banca intreaga pentru bancile normale la cap, pentru alea mici si vai de mama lor nu se aplica nici o regula) trebuie sa se faca instant (ma rog, 5 minute pana la clearing daca e nevoie).
4. Trebuie sa intelegi ca securitatea nu se limiteaza la SO win/linux ci, cel putin in mediul bancar, este o ecuatie mult mai complexa in care variabila cea mai importanta sunt riscurile (nu neaparat tehnologice!!!), dar intra in discutie si multe alte aspecte. Probabil ca fetele de la telefoane habarnau sa dea un raspuns corect dar ideea e asa: aplicatia respectiva este designed for IE iar portarea catre alta platforma nu ar aduce beneficii majore (managerii se uita pe statisticele de utilizare a browserelor, nu pe secunia. ii intereseaza sa fie cat mai accesibil produsul, nu sa puna contabilu linux ca sa fie mai secure) DAR ar spori expunerea la riscuri sau va creste costurile de intretinere datorita introducerii (practic) a inca unui produs (pentru ca da, tehnologic va fi inca un produs) pentru care trebuie analiza, SDLC, support, maintenanta etc. In lumea reala lucrurile sunt putin mai complicate si nu intotdeauna asa cum ne-am dori noi.
5. Ziua bacara se inchide de obicei la 17:00 (plus/minus 1h, depinde de banca). Transferurile intrabancare se fac NUMAI daca banca este deschisa (cu mici exceptii). Transferurile interbancare se fac numai daca ambele banci sunt deschise si daca mai exista un slot transfond in ziua aceea.
6. In romania m-am intalnit cu cel putin 5 implementatori de solutii diferite de sisteme Internet/Home banking cu produse active in banci. Sunt cam 10 solutii pe piata bancara care sunt dezvoltate intern (jumate din ele mult mai prost decat ce se ofera de-a gata). Deci e greu de vorbit de monopol.
7. Nu de ActiveX nu merge cu vista. Ci din cauza ca Vista a schimbat modul de manipulare pentru certifcate digitale. Poate si din motiv de activeX. oricum asta se rezolva. Furnizorii romani lucreaza la asta, a durat mult pana MS sa recunoasca ca au schimbat ceva, desi in interfata nu se vede.
8. Nu exista doua banci care sa opereze la fel.
9 si 10. FELICITARI MAXIME pentru ca ai ales sa folosesti software legal. O decizie ca asta greu intalnesti prin randurile studentilor ;)

PS: nu lucrez si nu detin o banca sau un fuirnizor de solutii bancare :) asta ca sa nu existe suspiciuni :)

#18
More

More

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 269
  • Înscris: 23.04.2007

 Bravegirl, on Jun 3 2007, 15:29, said:

BRD Net e "castigatorul negativ" al acestor servicii :)
Partea buna e ca in sfirsit si-au dat seama ca BRD net si multix sunt niste prostii, si au lansat brd office, care chiar merge.

 mufă, on Jun 3 2007, 15:52, said:

Primul e pentru persoane fizice, al doilea pentru firme. Mă rog, n-am să înțeleg niciodată tîmpenia asta cu segregarea între firme și persoane juridice. Adică de ce un cetățean care rulează 100000 RON lunar printr-o bancă ar fi mai prejos decît o firmă care rulează 10000 RON prin aceeași bancă?
Probabil se gandesc sa renunte la cele 2 (net si multix) si sa ramana office si pentru pers. juridice si fizice.

Edited by More, 05 June 2007 - 19:00.


Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate