Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Configurare Rufus-4.5

Card edenred G pay ajutor!

Alternativa la manea

Taxarea vacilor in Danemarca si..
 Oamenii fara Whatsapp

Pompe apa fotovoltaice.

Valori ok fibra?

recomandare smartwatch copil
 Viata traita asa cum vrei tu vs v...

Melodie dance veche

RIP Shifty Shellshock

Daca nu ar conta salariul, ce mes...
 Racordare la apa termosemineu

Mi-am luat 4x4 si vreau sa-l testez

Recomandare laptop cu luminozitat...

Cautarea pe google android nu merge
 

Politica de returnare a obiectelor cumparate/comandate, Europa

- - - - -
  • Please log in to reply
12 replies to this topic

#1
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,223
  • Înscris: 17.02.2009
Va salut,

Caz concret.

Vineri ora 1PM, fac comanda de €650 la un dealer auto. Piesele trebuiau cumparate din Germania, platesc integral piesele
Marti ora 9AM sun si dau email ca vreau sa schimb comanda, vreau sa renunt la piese in valoare de €300. Mentionez in email ca sunt deschis sa particip la o penalizare de modificare si/sau cheltuieli de transport daca este cazul. Liniste totala.
Dupa o sapamana, marti, delaerul ma suna si ma invita sa-mi ridic toate piesele.

Plang pe umarul Protctiei Consumatorului.
Dealerul ii convinge ca in 24 de ore sunt foarte operativi si au alergat cu piesele mele in Romania desi pe mine m-au anuntat ca piesele au sosit abia dupa o saptamana.

Sunt piese de serie, nu sunt fabricate special pentru mine, de acord, nu prea folosite, ei spun ca sunt primul care a comandat asa ceva in Romania, dar le aveau pe raft, gata de impachetare. Piesele se afla si acum la dealerul din Bucuresti. Nu le-am atins. Nici pe cele de care am nevoie, nici pe celalalte.
Exista vreo lege in Europa/Romania care sa-mi dea dreptul sa refuz piesele si sa-mi iau banii inapoi, chiar platind o penalizare si/sau transportul pieselor inapoi in Germania la depozitul lor de piese?

Sunt in impas, nu am idee unde sa ma mai adresez.

Multumesc

#2
poadol

poadol

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 14,104
  • Înscris: 13.12.2010
Le ridici si le vinzi pe cele de care n-ai nevoie, daca alta solutie mai buna nu exista.

#3
dygey

dygey

    Al dracu' Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,652
  • Înscris: 13.10.2009
sau le ridica si le da retur, ca parca e chestia aia cu 10 sau 30 zile pentru produsele
comandate. asta daca s-a facut in mediu virtual comanda. daca s-a facut telefonic,
sau in orice alt fel, asta nu mai stiu, dar cred ca online a facut comanda.

Edited by dygey, 13 December 2012 - 23:20.


#4
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,223
  • Înscris: 17.02.2009
dealerul mi-a propus dupa ce i-a contactat protectia consumatorului, sa-mi tina piesele acolo si, daca le vand imi dau banii.
stiu ca de piesele astea nu are nevoie nimeni. si, nici sa ramana ei cu piesele nu prea e fair.
as prefera sa-mi spuna ca ma costa transportul inapoi.
comanda a fost facuta la fata locului, unde am platit si intreaga comanda cu cardul, nu on-line, nu as putea nici sa le stric sa le returnez ca proaste.
credeam ca exista vreo lege in Europa prin care orice comerciant sa fie obligat sa-si ia piesa inapoi daca ma razgandesc dupa 10 minute dupa ce am dat banu'
piesa nu e fabricata special la comanda mea, exista pe raft acolo...

mersi pentru raspunsuri

#5
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Nu rezulta c-ar fi comandat online, zice ca "la un dealer auto", ala nu le avea pe stoc, a trebuit sa le comande din Germania, apoi sa le ridice din magazinul dealerului. Aia cu 10-30 zile e valabil in cazul comenzilor online, livrate prin posta sau curier, magazinul le are pe stoc, altfel nu poti comanda (exista si varianta cu "in stoc la furnizor", dar totuna e, furnizorul livreza regulat, doar timpul e mai mare) Aici, banuiesc  ca-i vorba de niste produse care nu prea au cautare, "dealerul" le-a gasit pe un site german, a trebuit sa le plateasca, de asta a si cerut suma-n avans, neamtul poate nu accepta retur, sau e prea imbarligata treaba, oricum, cel care-si mananca omenia, e dealerul, nu initiatorul topicului,  care s-a razgandit brusc si fara motiv.

#6
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,223
  • Înscris: 17.02.2009

View Postrumegus, on 13 decembrie 2012 - 23:52, said:

Nu rezulta c-ar fi comandat online, zice ca "la un dealer auto", ala nu le avea pe stoc, a trebuit sa le comande din Germania, apoi sa le ridice din magazinul dealerului. Aia cu 10-30 zile e valabil in cazul comenzilor online, livrate prin posta sau curier, magazinul le are pe stoc, altfel nu poti comanda (exista si varianta cu "in stoc la furnizor", dar totuna e, furnizorul livreza regulat, doar timpul e mai mare) Aici, banuiesc  ca-i vorba de niste produse care nu prea au cautare, "dealerul" le-a gasit pe un site german, a trebuit sa le plateasca, de asta a si cerut suma-n avans, neamtul poate nu accepta retur, sau e prea imbarligata treaba, oricum, cel care-si mananca omenia, e dealerul, nu initiatorul topicului,  care s-a razgandit brusc si fara motiv.

e aproape exact ceea ce ai scris aici.
cu singura observatie ca e vorba despre bmw, dealerul nu a cautat piesa, a scris si depozitul din Germania le-a ridicat de pe raft si le-a trimis.

asa e poti zice ca m-am razgandit brusc. Motiv am avut dar nu tine de dealer.
Eu nu inteleg de ce nu poate pune piesele inapoi pe raft in Germania,
Nu era o vanzare planificata, piesa exista pe raft, fabricata de mult timp, ce pierde BMW daca preia inapoi piesa.
O duc eu cu masina, sau ii platesc transportul.
Intrebarea mea era, exista vreo lege europeana care sa oblige BMW sa ia piesa inapoi de la dealer?
Cu dealerul nu am de discutat decat formalitatea asta si faptul ca nu ma respecta.

#7
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Pai te consideri un client ce merita sa fie respectat ?

#8
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,223
  • Înscris: 17.02.2009

View Postrumegus, on 14 decembrie 2012 - 00:16, said:

Pai te consideri un client ce merita sa fie respectat ?

da, de ce crezi ca nu merit sa fiu respectat?
recunosc ca mi-am schimbat intentia, si sunt de acord sa platesc pentru asta neajunsurile comerciale.
Totusi, dupa emailul meu de modificare a comenzii, nu am avut nici un raspuns, nici un telefon, o saptamana mai tarziu m-au chemat sa imi ridic piesele.
La investigatia Protectiei Consumatorului mi-au spus ca de fapt piesele ajunsesera cu mult inainte sa ma sune, dar, nu m-au anuntat.

Nici cand le-am spus intentia ca, daca nu imi raspund ma vad nevoit sa ma adresez la OPC, nu m-au contactat. Sunt de inteles, nu crezi ca orice client merita respect?

#9
rumegus

rumegus

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 13,349
  • Înscris: 03.04.2011
Si unde vezi tu lipsa de respect? Ai comandat, ti-au adus ce-ai comandat. Lipsa de respect e la tine, ca nu vrei sa ridici marfa comandata, te tii de gainarii.

#10
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,133
  • Înscris: 24.02.2006
din pacate nu prea e nimeni interesat sa-ti returneze piesele. angajatul dealer-ului are niste target-uri de indeplinit, cei de la depozitul din germania probabil la fel.
cum spunea cineva, incearca sa vinzi tu produsele.

#11
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,223
  • Înscris: 17.02.2009

View Post_Smiley_, on 14 decembrie 2012 - 07:17, said:

din pacate nu prea e nimeni interesat sa-ti returneze piesele. angajatul dealer-ului are niste target-uri de indeplinit, cei de la depozitul din germania probabil la fel.
cum spunea cineva, incearca sa vinzi tu produsele.

ei ar pierde numai profitul pentru niste vanzari neprogramate. asta daca ar avea consideratie pentru client
eu n-am cum sa le vand. cel mult mi-au propus sa le las la ei sa mi le vanda ei..., daca, desi, pana acum, mi-au spus ca nimeni in romania n-a solicitat asa ceva.

mersi pentru raspuns

#12
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,133
  • Înscris: 24.02.2006
"ei" fiind cine? BMW? crezi ca "BMW" ti-a refuzat returul?
pana la "BMW" ai de-a face cu un angajat al dealerului, care (asa cum am spus mai sus) are un target de indeplinit. cu cat vinde mai mult, cu atat primeste bonus mai mare.

#13
tsunnami

tsunnami

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,223
  • Înscris: 17.02.2009

View Post_Smiley_, on 14 decembrie 2012 - 21:07, said:

"ei" fiind cine? BMW? crezi ca "BMW" ti-a refuzat returul?
pana la "BMW" ai de-a face cu un angajat al dealerului, care (asa cum am spus mai sus) are un target de indeplinit. cu cat vinde mai mult, cu atat primeste bonus mai mare.

da, bmw.
bmw strange piesele si le tine in depozitul de piese de schimb,
dealerul este clientul bmw
dealerul le ia de la bmw si mi le vinde mie
sunt 2 vanzari, bmw catre dealer si dealerul catre mine.
chestia ca la piese de schimb nu e "target", e doar "bonus", pentru piesele de schimb foarte greu se face probabiliatea, forecast-ul
si e normal, cu cat vinde mai multe, cu atat castiga mai mult. profitul, pe termen lung insa m-au pierdut de client. acum, ce e mai important? o "teapa"de €60 acum sau o relatie pe termen lung care poate insemna mii de euro, reputatie?

iti dau un exemplu.
imi place cand merg prin lume sa folosesc booking.com
asta iarna am fost la bansko.
am intrecut limita si am luat o cazatura. am skiat doar 3 zile din 7, contractul cu ei era 8 zile.
mandra n-a vrut cu nici un chip sa schieze fara mine.
sun la booking.com si le zic ca trebuie sa plec, si ca pot folosi locul meu pentru urgente. de ce sa nu castige cineva locul daca eu nu am posibilitatea?
ma roaga sa ma sune ei inapoi in cateva minute.
5 minute.
ma suna si ma intreaba daca pot elibera camera pana la 12. afirmativ, imi spun sa merg la receptie si sa platesc DOAR pentru 3 zile. un lucru neasteptat. puteau lua banul meu si face juma/juma cu hotelul si sa ocupe camera cu altcineva.
mi-au ramas in suflet.
intelegi diferenta?
respectul fata de client, sa-l faci sa se simta important, sa ii acorzi atentie, consideratie.
eu mi-am facut temele fata de bmw romania. cat ii costa sa dea un telefon, un reply la email?
ignorat total. asta ma face sa fiu nefericit si pe viitor sa caut solutii sa ii evit, sa le spun si altora.
e vorba de gustul pe care ti-l lasa o "relatie" cu cineva caruia tu ai agreat sa-i dai banii tai, o parte din munca si viata ta, si pentru cinevaul ala conteaza numai banii, profitul si nu cum se simte cel care le plateste un serviciu pentru care ei se afla in bisnis

Edited by tsunnami, 15 December 2012 - 00:37.


Anunturi

Second Opinion Second Opinion

Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale.

Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate