Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Update BIOS = Calculatorul se blo...

Maimuta si Negru

Chiar nu mai suntem in stare sa f...

Soluție de supraveghere ieft...
 1 capatana de usturoi pe zi, pune...

Latenta uriasa la laptop cu i7-12...

Unde se afla acest local ?

Activitați extracurriculare ...
 Sprayul de muste RAID nu mai func...

Baterie termica cu acetat de sodi...

Branza maturata/betonata

Imagine ecran laptop tremura si e...
 Hamsie si Capelin prajiti in tiga...

Seat Leon FR !

Facultatea potrivita pentru softw...

Upgrade CPU --> upgrade RAM?
 

PLZ HELP

- - - - -
  • Please log in to reply
4 replies to this topic

#1
mihaisovi

mihaisovi

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 164
  • Înscris: 02.01.2005
Salut as vrea sa stiu si eu cu ce solutie sar putea curata instalatia de racire a masinii
am un jaf de skoda 120 si mi se incalzeste da apa pe afara fara termostat
s-a schimbat garnitura de chiuloasa si chiuloasa pompa de apa acum 2 ani s-a curatat radiatorul si cred ca o sa-l curat din nou nu stiu cu ce se poate curata instalatia de racire vre o solutie nu ff scumpa  
.thnx



ps tata nu eu  :w00t:

Edited by i0nutzb, 30 June 2005 - 10:24.


#2
CivicVtec

CivicVtec

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 97
  • Înscris: 15.04.2005
Incearca cu Dero  :D   ,glumesc.

Ti se incalzeste apa de fierbe si da afara? Incearca sa golesti instalatia complet.Si incearca un produs special de racire,gen LICHID DE RACIRE ,NU APA.Si vezi sa aiba grad de fierbere in jurul la 120-140 grade,si NU il dilua cu apa deloc in cazul tau.
Alt sfat nu stiu sa iti dau.

#3
Bujor Stefan

Bujor Stefan

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 108
  • Înscris: 03.05.2004
Ba nu e deloc gluma faza cu spalarea instalatiei cu Dero.
Eu am facut asa ceva pe masina mea (Dacia 1300) de cateva ori si nu a crapat nimic.
Ultima oara aveam un por pe undeva prin garnitura de chiuloasa si o gramada de ulei, gaze arse, benzina imi intrau in apa de racire. Si asa am bagat o groaza de bani in ea, numai pe lichide "speciale " de curatat nu mai dadeam banii.
Cum am facut treaba:
- am coborat cu vreo 5 litri de apa de la robinet plus dero-ul aferent
- scos lichidul jegos afara din instalatie
- pus vreo 2 litri de apa, apoi cam jumatate de pumn de dero
- pus restul de apa si aerisit
- am lasat zeama aia pana cand s-a incalzit motorul si am mai mers cateva zeci d eminute cu ea (Atentie! si cu robinetul de la calorifer deschis)
- golit zeama, dar cand am bagat degetul pe la busonul de umplere al radiatorului, inca mai era un pic unsuros pe dinauntru, asa ca am repetat toata operatiunea d emai sus plus am adaugat cam 50-100 ml de Detartrant (ai grija cu ala ca e al naibii de coroziv, oricum, am pus putin si avea destul ulei cu care sa se "lupte" in interiorul instalatiei de racire)
- dupa ce am golit zeama asta am facut vreo 2 clatiri consecutive cu apa de la robinet, am umplut iar cu apa de la robinet si am mers cateva zile asa. Apa chioara o sa se umple rapid de rugina deoarece camasile cilindrilor ruginesc daca au doar apa in instalatie.
- am golit si zeama aia, am mai facut o clatire cu apa fara sa mai las motorul sa se incinga (odata pentru ca te oparesti cand golesti apa si doi pentru ca nu are rost sa consumi atata benzina, cateva minute de functionare sunt destule)
- am adaugat apoi apa distilata + antigel
Nu sare acum de 90 grade nici daca o omori (termostatul incepe sa deschida pe la 87 grade).
Am urcat cu ea pe Transfagarasan fara sa o menajez deloc, am mers si cu viteze mai mari, dar nu a mai sarit de 90 grade, dar am si schimbat multe pe ea: radiatorul e mare si e schimbat acum vreo 6 ani, pompa de apa, caloriferul schimbate recent plus toate furtunele in stare buna.

#4
SMSorinXP

SMSorinXP

    Junior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 51
  • Înscris: 26.01.2005
poate cunosti pe cineva la IRA (intrepr de reparatii auto). eu am curatat radiatorul acolo si e ca nou, il curata nush cum in cada cu lesie, sau ceva de genul asta de-l ia mama naibii. nu cred ca e bine sa-l speli pus pe masina ca poate iti infunzi cu depunerile din el canalele din blocul motor.
asta ar fi o varianta (cea usoara).
a doua e sa speli si blocul dupa cu solutii d-alea sau idem la IRA (daca mai exista in orasul tau).
succes

#5
CRISTIAN TM

CRISTIAN TM

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 27.11.2005
Raspunsul meu vine evident tarziu.
1. Verifica daca termostatul deschide, in situatia in care nu ai renuntat definitiv la el
2. Spala si exteriorul radiatorului care adesea se umple cu insecte , praf, noroi etc.Sufla-l cu jet de apa (dar nu din apropiere) dupa ce in prealabil l-ai dat cu spray sau lichid de curatat insectele si l-ai lasat sa stea ceva vreme.
3. Spala interiorul instalatiei cu solutii speciale (se gasesc la orice benzinarie)
4. Utilizeaza solutiile conform indicatiilor sau daca le tii mai mult timp in instalatie nu exagera totusi.
5. Clateste instalatia de mai multe ori cu apa curata .
6. Sufla instalatia cu aer dupa fiecare golire a apei .
7. Demonteaza si inspecteaza pe interior furtunele (in special cele mai subtiri) .
8. Verifica daca nu exista ceva care sa-ti blocheze instalatia (sa se fi rupt o bucata de fonta/aluminiu din bloc, o bucata din termostat, etc)
9. Verifica etanseintatea instalatiei si daca nu sunt pierderi de lichid, aeriseste instalatia corespunzator.
10. Unele instalatii se aerisesc prin functionarea motorului, altele trebuiesc aerisite separat prin atasarea la furtunul ce alimenteaza radiatorul (sau de retur) a unui vas situat pe o pozitie cat mai inalta (agatat in partea superioara a capotei) . Vasul respectiv se leaga la furtun(unii folosesc o palnie) si se umple cu apa(antigel etc) .Se porneste motorul si se completeaza constant nivelul lichidului astfel incat sa nu ramana aer in palnie/vas. Abia cand lichidul din instalatia de racire este cald (la temperatura de functionare) se poate considera operatiunea aproape finalizata. Grabirea incalzirii se poate face prin aplicarea unui carton in fata radiatorului pe parcursul operatiunii sau strangerea (obturarea) din cand in cand a furtunului de alimentare a pompei (ex.la Dacie e cel mai gros si situat in partea superioara). Cand lichidul din instalatie este cald se deschid aerisitoarele (de regula sunt 2-3 pe tot circuitul) iar prin desurubare se lasa sa curga lichid pana cand iesirea lichidului se face printr-un jet continuu fara intermientelecauzate de aer. In tot acest timp lichidul din vas/palnie trebuie sa fie completat constant. Dac nu ai un vas special pregatit pe care s-l agati de capota trebuie sa te mai ajute cineva.
11. Dac simptomele se repeta probabil va trebui schimbat radiatorul . Vezi daca se potriveste ca structura (intrari-iesiri, pozitie, montaj) unul mai mare.
12 Foloseste lichid de racire special (desi cred ca te costa mult).
14 Daca racirea se face prin ventilator angrenat de motor in permanenta nu ar trebui sa mai apara probleme.
15 Daca se raceste cu termocupla (adica declansarea ventilatorului se face de o sonda la o anumita temperatura) atunci verifica sonda sa deschida la temperatura normala si apoi daca ventilatorul face contact.
16. Vezi daca schimbi radiatorul  poti monta o astfel de termocupla si sa renunti la cel angrenat de motor.

Sincer mai mult nu vad ce poti s-i faci.

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate