Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Taxarea vacilor in Danemarca si..

Oamenii fara Whatsapp

Pompe apa fotovoltaice.

Valori ok fibra?
 recomandare smartwatch copil

Viata traita asa cum vrei tu vs v...

Melodie dance veche

RIP Shifty Shellshock
 Daca nu ar conta salariul, ce mes...

Racordare la apa termosemineu

Mi-am luat 4x4 si vreau sa-l testez

Recomandare laptop cu luminozitat...
 Cautarea pe google android nu merge

Caut serviciu serios de captura v...

Frauda magazin online

AC Woods Venezia Smart - nu races...
 

Casa pe structura de lemn

- - - - -
  • Please log in to reply
38 replies to this topic

#1
alinica2001

alinica2001

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 67
  • Înscris: 20.03.2007
Salut!

A venit si randul meu sa adaug un subiect nou in acest jurnal  :D . Ma tot gandesc la miscarea asta de multi ani, dar abia acum s-a ivit oportunitatea/necesitatea demararii acestei aventuri. Pe scurt, dupa ce am trecut prin ideea AMVIC, dupa ce am cochetat cu ideea unei case pasive, am ajus la o casuta de lemn P+M cat de cat bine izolata. Structura peretelui exterior va avea 10cm polistiren expandat si 15 cm vata bazaltica, acoperisul va fi ventilat si va avea 30 cm vata bazaltica iar sub placa de la parter o sa pun 10cm polistiren expandat de 24kg/m3. Terenul se afla in Sabareni si are cam 650m2. Din pacate dupa ce am facut studiul geo mi s-a recomandat sa ridic nivelul terenului cam cu 1 m ca sa stau linistit ( in clipa de fata nu e inundabil dar drumul pietruit din fata terenului este cam cu 70 cm mai sus fata de teren). Acum vine si prima intrebare : am primit un deviz pentru fundatie care este undeva la 15.800 EUR cu materiale si manopera inclusa. Cum vi se pare acest deviz?
Mai am o intrebare legata de proiectul de rezistenta. Am rugat sa fie calculat pentru a rezista la un cutremur de grad 9 iar peste tot in proiect se specifica faptul ca zona seismica de calcul este zona C ( grad 8 ) . Mi s-a spus ca nu este posibil sa se spuna in proiectul de rezistenta ca a fost calculat pentru zona A ( grad 9 ) pentru a putea obtine aprobarile intrucat zona in care se afla constructia este o zona C d.p.d.v. seismic. Este normal sa nu pot mentiona in acte faptul ca s-au facut calculele pentru un grad seismic de calcul superior valorii date pentru zona in care se afla terenul?
Mai jos o sa incerc sa atasez ceva planuri si devizul de fundatii. In plus fata de planul de mai jos a aparut intre timp si o incapere tehnica ( cu sprafata de 9 m2 )  in continuarea garajului .

Scuze, acum am vazut ca nu merge sa atasez un xls cu devizul . o sa-l pun sub forma de poza :)

Attached Files



#2
baldovica

baldovica

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,193
  • Înscris: 07.01.2007
pretul e enorm, pe mine m-a costat 25 000 ron cu tot cu placa de egalizare pt o suprafata mult mai mare.
Un ex. 1400 ron manopera pt pus polistirenul sub placa de egalizare e cam ...prea mult

#3
alinica2001

alinica2001

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 67
  • Înscris: 20.03.2007
Cam asa ziceam si eu . Initial pretul era undeva pe la 8000 EUR , dar pe urma mi s-a spus ca datorita solicitarii de calcul pentru clasa A seismica  si a inaltarii terenului cu 1 m  , s-au modificat preturile ( practic e aproape dublu ).

Daca nu apare in acte clasa A sesimica , inseamna ca cel care a facut rezistenta isi asuma responsabilitatea numai in cazul in care seismul este <8 grade, nu?

Edited by raduk, 20 March 2010 - 11:08.
citarea inutilă a postului precedent


#4
andreialex

andreialex

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 268
  • Înscris: 31.08.2008
Suma solicitata pt fundatie e foarte mare. Pe mine pentru un duplex, amprenta 200mp ma costa 15,144 euro.
Pentru structura si finisaje ce pret ai obtinut? Lucrezi cu o firma la cheie sau pe etape?

View Postalinica2001, on 20th March 2010, 10:35, said:

Daca nu apare in acte clasa A sesimica , inseamna ca cel care a facut rezistenta isi asuma responsabilitatea numai in cazul in care seismul este <8 grade, nu?

Daca seismul va fi mai mare de 8 grade, s-ar putea ca cel care face rezistenta sa nu-si mai poata asuma responsabilitatea, iar noi sa nu mai putem citi jurnalul tau.... :D

Multa bafta!

#5
alinica2001

alinica2001

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 67
  • Înscris: 20.03.2007

View Postandreialex, on 20th March 2010, 13:28, said:

[...] Lucrezi cu o firma la cheie sau pe etape? [...]

lucrez cu o firma. nu am negociat un contract la cheie .... desi poate era mai bine sa fac asta :-?...momentan am contract doar pentru structura ( materiale + manopera )

Edited by raduk, 20 March 2010 - 14:27.
editare citat integral


#6
instinct

instinct

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 701
  • Înscris: 29.09.2006
Ce va place voua bowindow-ul asta. Apare atat de des, si sfarseste mereu tragic, in mari probleme de rezistenta :). Chiar sunt curios cum va fi executat, in conditii si de zona A, sau whatever... Oricum eu mi-as face griji pentru executie, nu pentru proiectare.

In rest, ai citit tu ce ai citit, dar nu prea pare ca ai vazut partea de difuzie vapori. Vad ca te avanti la polistiren (bariera, exterior...). Ce materiale or sa fie in rest : OSB ? Lemn de unde (RO, DE, SUA etc) ? Sarpanta ventilata, ok, dar o sa mai fie bariera vapori la interior ? Ce invelitoare ?

#7
alinica2001

alinica2001

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 67
  • Înscris: 20.03.2007
Executia cred ca va fi ok. Cei care lucreaza au mai facut asa ceva si au experienta in domeniu.Referintele lor sunt foarte bune. Structura peretelui exterior va fi : polistiren 10cm , OSB 12 mm , vata bazaltica 15 cm pusa in structura de lemn, rigips 10 mm. Invelitoarea doresc sa fie tabla acoperita cu roca vulcanica. Daca stiti ceva furnizori de incredere astept sugestii :)
Initial ma gandeam la ceva gen Tegola, dar pana la urma am zis ca nu are sens sa ma apuc iar peste cativa ani sa refac acoperisul . Stiu ca vor exista pareri ca acoperisul din sisturi bituminoase rezista multa vreme etc, dar prefer sa merg pe o solutie un pic mai durabila.Clar ca aceasta casa nu va fi si pe placul fiului meu cand va fi mare, dar e important sa fie ok pentru noi acum . :)
Legat de bariera de vapori, inca mai trebuie sa studiez ....:) Sunt deschis la orice pareri sau sugestii ( chiar va rog ! :) )
Incalzirea va fi prin pardoseala cu o pompa de caldura. Daca vor mai fi bani ma gandesc si la ceva panouri solare + fotovoltaice, avioane :P... Vom mai vedea.

Edited by raduk, 20 March 2010 - 17:01.
citarea inutilă a postului precedent


#8
instinct

instinct

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 701
  • Înscris: 29.09.2006
Eu unul nu cred in tigla de tabla. De nici un fel. Sigur, asta e parerea mea. Acoperisul insa nu are elemente complicate, gen dolii, asa ca eu personal as merge pe o ceramica, se gasesc elementele necesare unui montaj corect, fara "ciment", si arata mult mai bine, tine o viata, e si mai ieftina decat ce vrei tu, nu ai transmiterea caldurii pe timp de vara, in fine, tu decizi...

Problematica cu vaporii e mai delicata. Mai ales la genul acesta de structura : OSB + polistiren ext. De ce ? Pe scurt, vaporii migreaza spre ext datorita dif de presiune int / ext. Astfel intalnesc OSB-ul, care permite sa treaca sa zicem 2 vapori, si apoi polistiren, care mai permite sa iasa numai unul din cei doi ;). Adica are o rezistenta la difuzie dubla. De aceea sunt 2 tabere : prima tabara, al carei adept sunt si eu, recomanda in acest caz bariera totala de vapori la interior (sub gips). Astfel nu lasi prea multi vapori (nici o bariera nu e perfecta) sa ajunga in perete unde pot mucegai si distruge in timp diverse... Si a doua tabara care lasa deschisa structura peretelui, spunand ca sarcina de a asigura un climat sanatos revine beneficiarului, si ca e mai uscat aerul din casa decat cel din afara... Asta e partial adevarat, daca nu ai nici o sursa de umiditate, acelasi aer, incalzit, va avea un rh mult mai mic decat initial (poate retine mai multa umiditate cand e cald...). Trebuie sa decizi iarasi tu, cum vei face.

De asemenea poti decide sa folosesti o bazaltica portanta la exterior in loc de polistiren. Astfel ai o difuzie de 2 ori mai buna. Costa, sigur, de aceea nu-ti poate spune nimeni ce sa faci. Citeste la cum sa constr o casa, topicul de protectie la vapori...

#9
Astrul

Astrul

    PHD in fiare si betoane

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,592
  • Înscris: 10.05.2007
Proiectul banuiesc ca a fost cumparat on-line...in general astea sunt foarte folositoare pe santier, mai ales cand raman muncitorii fara hartie...

Edited by Astrul, 20 March 2010 - 18:38.


#10
alinica2001

alinica2001

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 67
  • Înscris: 20.03.2007

View PostAstrul, on 20th March 2010, 18:38, said:

Proiectul banuiesc ca a fost cumparat on-line...in general astea sunt foarte folositoare pe santier, mai ales cand raman muncitorii fara hartie...

Proiectul a folosit o sursa de inspiratie de pe un site online dar a fost facut de oameni de specialitate. Seamana destul de mult cu sursa de inspiratie, dar are cateva modificari ( minore ). I-am adaugat o camera tehnica, am modificat un pic acoperisul si am schimbat un pic compartimentarea.
Nu prea inteleg care ar fi diferenta intre acel proiect cumparat online si unul facut de la zero pentru ca ambele sunt pe hartie. Oricum departe de mine gandul sa pun la dispozitia muncitorilor un laptop cu proiectul in format electronic :P . Clar ca proiectul "customizat" este mai aproape de ceea ce imi doream, dar suportul tot pe hartie o sa fie :).

#11
alinica2001

alinica2001

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 67
  • Înscris: 20.03.2007
ok. Dupa lupte seculare cu sistemul bancar romanesc, revin cu poze proaspete.
Am inceput lucrarile acum 5 zile. Am batut palma cu X-plane. Fara a face reclama , din ce am citit si din ce am vazut pana acum eu zic ca e o alegere foarte buna pentru ceea ce imi doream eu. Lemnul a ajuns la noi de ceva vreme asa ca nu e timp de pierdut. Numai vremea sa tina cu noi.
Am facut un put la a 2-a panza freatica - 14 metri. A 3-a avea un fel de mal si baietii mi-au zis ca e mult mai bine sa ma limitez la a doua panza. Apa este curata si nu am probleme cu ea. Am ingropat o parte din tevile pentru pompa de caldura. M-am oprit pentru ca am nevoie de un calcul serios pentru pompa ( si de oferta pentru pompa :P ). Intrucat debitul de apa e ok , ma bate gandul sa mai fac un put si sa fac o strutzo-camila ( pompa sol -apa , dar in plus sa folosesc un schimbator de caldura pentru brine prin care sa circul apa din put ). Ma mai gandesc, penrtru ca acum nu mai sunt presat de timp.
Am vorbit cu cineva la electrica si o sa-mi traga curentul trifazat. Nu o sa imi pun gaze asa ca imi trebuie trifazat pentru pompa de caldura.
Intrebare: structura peretelui de la interior la exterior va fi rigips-aer-vata-OSB-polistiren. Tencuiala decorativa se da direct peste polistiren? As vrea sa las tencuiala decorativa pentru la anul , dar nu stiu ce se da peste polistiren si daca tine astfel incat sa nu aiba probleme la iarna.
Sunt in cautare de furnizor de materiale de constructii ieftine ( si bune :P ). Vreau sa specific de pe acum ca nu am nici o legatura cu nici un fel de producator/furnizor de materiale de constructii si ca o sa-mi mai permit ( atat cat o sa-mi permita si moderatorii :D ) sa mai dau informatii legate de materialele pe care le utilizez.
O sa incerc sa va tin la curent cu evolutia :)
Legat de vata bazaltica, aveti idee de care sa fie ( producator ) si de unde as putea sa fac rost de ea?

Multumesc!

Attached Files



#12
corsa

corsa

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 501
  • Înscris: 24.05.2007
Nu am prea inteles treaba cu rezistenta fundatiei,etc.Dar suma care ti se cere pentru o fundatie la o casa pe structura de lemn mi se pare foarte mare.
Ce greutate va avea in final aceasta casa.Greutate care va fi suportata de fundatie.La maximum jumatate din greutatea unei case din bca sau caramida.Cred ca proiectantul si executantul fundatiei au cam exagerat.Nu am inteles daca in acest pret intra si beciul de sub garaj,dar oricum este mult.Grija mare la cheltuieli,pentru ca acum esti la inceput,sunt bani,dar spre sfarsitul lucrarilor o sa vezi ca planul tau de cheltuieli nu prea o sa mai corespunda cu realitatea, si la sfarsit este mai greu cu banii.
Am impresia ca cei care se ocupa de demararea lucrarilor,deci de fundatie, cer bani multi pentru ca stiu ca beneficiarul este la inceputul cheltuielilor si are de unde.

#13
instinct

instinct

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 701
  • Înscris: 29.09.2006
Ciudata metoda de realizare a spiralei pentru PDC. Nu cred totusi ca e corecta. De obicei se face spira langa spira, ca la IP, in ideea ca fiecare zona de furtun are o zona de pamant unde va ceda / absorbi caldura. In modul acesta spiralat practic fiecare spira "imparte" zona de transfer cu cele doua spire vecine. Astfel santul respectiv mi se pare insuficient, in conditiile in care ar trebui sa ai, stiu si eu 200mp de "sapatura". Dar cine mai stie in ziua de azi, poate e bine...

#14
instinct

instinct

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 701
  • Înscris: 29.09.2006
Si inca una, acum am observat, returul care trece fix pe langa restul spirelor, anuleaza practic conceptul de radiator. De ce ? Simplu : venind in contact cu fiecare spira, practic apa cea mai rece e in contact direct cu returul "cald", deci tu cu cea mai rece apa (prima spira) vi in contact direct cu returul, si tot asa, din ce in ce mai putin grav, insa la fel de gresit. Practic tu acolo ce bagi aia cred ca o sa scoti :)... No good !

#15
alinica2001

alinica2001

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 67
  • Înscris: 20.03.2007

View Postcorsa, on 6th October 2010, 08:46, said:

.Nu am inteles daca in acest pret intra si beciul de sub garaj,dar oricum este mult.Grija mare la cheltuieli,pentru ca acum esti la inceput,sunt bani,dar spre sfarsitul lucrarilor o sa vezi ca planul tau de cheltuieli nu prea o sa mai corespunda cu realitatea, si la sfarsit este mai greu cu banii.
Am impresia ca cei care se ocupa de demararea lucrarilor,deci de fundatie, cer bani multi pentru ca stiu ca beneficiarul este la inceputul cheltuielilor si are de unde.
Pretul la fundatie a fost redus pana la 12500. Am elevatia destul de mare pentru ca trebuie sa ma ridic cam cu 80 cm peste nivelul actual al terenului. talpa fundatiei este la 60 cm in terenul actual si de aici au rezultat cam multe materiale pentru fundatie. Nu am nici un fel de beci.
Deja incep sa-mi fac griji mari in legatura cu banii si de aceea ma si gandesc ca unele lucruri sa le fac singur ca sa mai scutesc din cheltuieli si sa ma incadrez in buget.
Deja au aparut primele cheltuieli neprevazute :P Cei de la primarie nu accepta sa traversez drumul cu cablul de curent ingropat  si de aceea am fost obligat sa vin cu cablul ingropat pana vis-a-vis si de aici sa pun stalp cu care sa vin la alt stalp pe cealalta parte a drumului.
Asta este :) Banuiesc ca nu e ultima surpriza  :naughty:  si voi mai avea parte si de altele.

View Postinstinct, on 6th October 2010, 09:25, said:

Ciudata metoda de realizare a spiralei pentru PDC. Nu cred totusi ca e corecta. De obicei se face spira langa spira, ca la IP, in ideea ca fiecare zona de furtun are o zona de pamant unde va ceda / absorbi caldura. In modul acesta spiralat practic fiecare spira "imparte" zona de transfer cu cele doua spire vecine. Astfel santul respectiv mi se pare insuficient, in conditiile in care ar trebui sa ai, stiu si eu 200mp de "sapatura". Dar cine mai stie in ziua de azi, poate e bine...
Am uitat sa adaug ca respectivele serpentine sunt ingropate la 3.5 metri adancime si ca la adancimea de 2 metri pe deasupra serpentinelor vor trece tuburile de drenaj de la statia de epurare.

#16
anaki

anaki

    IES-CONSULTANTA DE SPECIALITATE

  • Grup: Moderators
  • Posts: 11,340
  • Înscris: 17.03.2009

View Postalinica2001, on 6th October 2010, 20:33, said:

Deja au aparut primele cheltuieli neprevazute :P Cei de la primarie nu accepta sa traversez drumul cu cablul de curent ingropat  si de aceea am fost obligat sa vin cu cablul ingropat pana vis-a-vis si de aici sa pun stalp cu care sa vin la alt stalp pe cealalta parte a drumului.
Si care este motivatia? Ai suparat pe cineva de acolo?

#17
petre69

petre69

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 35,785
  • Înscris: 27.01.2009

View Postalinica2001, on 6th October 2010, 21:33, said:

Am uitat sa adaug ca respectivele serpentine sunt ingropate la 3.5 metri adancime
nu pare asa din poze

#18
instinct

instinct

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 701
  • Înscris: 29.09.2006

View Postalinica2001, on 6th October 2010, 21:33, said:

Am uitat sa adaug ca respectivele serpentine sunt ingropate la 3.5 metri adancime si ca la adancimea de 2 metri pe deasupra serpentinelor vor trece tuburile de drenaj de la statia de epurare.

Corect, in afara de faptul ca nu pare, tot ramane problema returului legat ferm de tur ! Trebuia de exemplu sa te intorci prin alt sant cu o serpentina identica...

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate