Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Chiar asa de prosti sunt englezi?

La mulți ani @xperia_ray!

Circular Makita de negasit in RO

Statii cu baterii
 [TEORIE] Ce ati face in cazul une...

Exceptii reale/aparente de la pri...

Se dorește interzicerea algo...

Pret manopera
 Balti de pescuit in Dobrogea - li...

EURO 24 - Meciul 2: Belgia - Roma...

Metru Jysk/Ikea

Pareri complex rezidențial T...
 Camping Franta - Chamonix

Macbook Pro 2019 se blocheaza cu ...

Folie pentru protectie solara

Tur Slovenia.
 

Zbor cu escala

- - - - -
  • Please log in to reply
18 replies to this topic

#1
grumette40

grumette40

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 206
  • Înscris: 24.07.2006
Este prima data cand calatoresc cu escala. La dus am 2 ore intre zboruri si la intors numai 1 ora si cu 35 de minute inainte se inchide check-in-ul.
Intrebarea mea este ce se intampla de exmplu daca are intarziere primul zbor sau daca descopar ca nu mi-au ajuns bagajele si trebuie sa fac reclamatie? Ce se intampla cu al doilea zbor daca nu ajung in timp util la check-in?
Mentionez ca ambele zboruri le-am rezervat la aceeasi companie aeriana.
De asemenea la intoarcere avionul are 2 opriri, noi coboram la a 2-a. Asta inseamna ca la prima oprire nu ne dam jos din avion sau ce se intampla?
Multumesc

#2
Imperator

Imperator

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,959
  • Înscris: 07.02.2007

 grumette40, on 15th September 2009, 20:00, said:

Este prima data cand calatoresc cu escala. La dus am 2 ore intre zboruri si la intors numai 1 ora si cu 35 de minute inainte se inchide check-in-ul.
Intrebarea mea este ce se intampla de exmplu daca are intarziere primul zbor sau daca descopar ca nu mi-au ajuns bagajele si trebuie sa fac reclamatie? Ce se intampla cu al doilea zbor daca nu ajung in timp util la check-in?
Mentionez ca ambele zboruri le-am rezervat la aceeasi companie aeriana.
De asemenea la intoarcere avionul are 2 opriri, noi coboram la a 2-a. Asta inseamna ca la prima oprire nu ne dam jos din avion sau ce se intampla?
Multumesc
In cazul companiilor clasice, daca zbori cu aceeasi companie, in marea majoritate a cazurilor, vei primi ambele carti de imbarcare, iar bagajele vor fi trimise direct la destinatia finala (indiferent cu cate companii zbori - am zburat Bucuresti - Budapesta - Amsterdam cu Malev si Amsterdam - Hong Kong - Kuala Lumpur cu Cathay Pacific - cartile de imbarcare le-am primit la Bucuresti pt Malev si la Amsterdam pt Cathay, dar bagajele au fost trimise de la Bucuresti pana la destinatia finala - Kuala Lumpur). In cazul asta, vei afla ca bagajele au intarziat doar cand ajungi la destinatia finala, iar daca sunt intarzieri care te fac sa pierzi avionul, este obligatia companiei aeriene care a intarziat sa te re-ruteze spre destinatia finala. In caz ca in ziua respectiva nu este posibil, sunt obligati sa-ti ofere cazare, mancare si compensatie baneasca (daca zborurile includ si o destinatie UE).
In caz ca zbori cu low cost (Easy Jet, Germanwings, WizzAir, etc), trebuie sa-ti iei bagajele si sa faci check in de fiecare data cand schimb avionul. La low cost-uri, conexiunile nu sunt garantate (erau la Sky Europe si uite ce s-a intamplat cu ei :), asa ca daca nu ajungi la timp - tu si bagajele, pierzi avionul si trebuie sa cumperi alt bilet. Singurul low cost care mai stiu ca iti garanteaza conexiunile si iti trimite bagajele la destinatia finala este Air Arabia.
Daca avionul are 2 opriri, nu trebuie sa te dai jos din avion (exceptand daca zbori din insula in insula in Indonezia).

#3
grumette40

grumette40

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 206
  • Înscris: 24.07.2006
Mersi mult Imperator. Ce s-ar face forumul asta fara tine?
Ma mir cum ti-au mai ajuns bagajele la destinatie cu atatea conexiuni :)
Noi o sa zburam cu Air France mai exact. Bucuresti-Paris-Punta Cana si Punta Cana - Santo Domingo-Paris (astea cu acelasi avion) -Bucuresti.
Deci cred ca AF se incadreaza in companiile clasice.
M-ai linistit cu bagajele - ca nu tre' sa alerg dupa ele mereu.

#4
aljarreau

aljarreau

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,540
  • Înscris: 11.02.2006

 Imperator, on 16th September 2009, 09:03, said:

In caz ca zbori cu low cost (Easy Jet, Germanwings, WizzAir, etc), trebuie sa-ti iei bagajele si sa faci check in de fiecare data cand schimb avionul. La low cost-uri, conexiunile nu sunt garantate (erau la Sky Europe si uite ce s-a intamplat cu ei :), asa ca daca nu ajungi la timp - tu si bagajele, pierzi avionul si trebuie sa cumperi alt bilet.

Apropo de Sky Europe si de garantarea bagajelor. Noi am patit-o... Si scriu pentru ca altii sa nu mai faca greseala asta la companiile low-cost, adica sa aiba mai putin de 2 ore intre legaturi. Am luat bilete la Sky pentru Nisa cu escala la Viena. Cu doua saptamini inainte de plecare programata la inceput de martie ne-au anulat cursa Viena - Nisa si ne-au dat în schimb Viena - Paris de-am fost nevoiti sa mai facem o legatura Paris - Nisa la EasyJet. Ma rog, asta e alta poveste.
Problema cu bagajele a aparut la Viena pentru ca la cursa Bucuresti - Viena au avut intirziere de 30 de minute. Iar noi intre legaturi aveam 1 ora si 15 min. Foarte, foarte putin pentru un low-cost dupa cum aveam sa ne dam seama ulterior.
Inainte de plecare, la Bucuresti am sunat si am intrebat daca e suficient timp pentru a lua bagajele si a face check-in-ul si-am fost asigurati ca da, ca nu e nicio problema. In avion, am intrebat si stewardesa care ne-a linistit si ea: "Stati fara grija, aveti legatura, chiar daca o sa avem intirziere avionul va asteapta, sintem o companie serioasa nu lasam calatorii prin aeroporturi". Din pacate, dupa ce-am alergat si am luat bagajele, am ajuns la check-in cu 40 de min inainte de decolarea avionului spre Paris, adica fix cind scrie in regulamentul lor ca se inchide check-in-ul. Cind am ajuns acolo, nimeni-nimeni :angry: . Intrebam doi angajati de la alte companii si aia ii suna pe aia de la Sky care erau la imbarcare. Angajatii Sky ne-au transmis prin telefon ca ne pot face ceilalti check-in-ul, dar ca noi mai prindem avionul, bagajele nu. Am ramas masca :surprise: . Cum adica? "Dumneavoastra mergeti acum, bagajele vor ajunge la Paris cu aceeasi cursa, dar miine", ne-a raspuns individul.
Imi venea sa mor, mai ales pentru ca stiam ca noi aveam o alta legatura la Paris. Asta insemna ca trebuia ca a doua zi sa ne intoarcem de la Nisa la Paris sa recuperam bagajele. Adica 1000 de kilometri dus, 1000 intors pentru bagaje.  Imi venea sa urlu... unii dintre noi, ca eram 8 insi, bagau mina in bagaje si transferau in cele de mina macar un schimb de haine. Dar individul de la check-in ne presa: "Hotariti-va acum! Ramineti aici cu bagajele sau plecati acum si bagajele vin miine". Pina la urma ne-am resemnat. Decit sa raminem in Viena (unde ploua si era frig), mai bine ne intoarcem dupa bagaje. Am facut check-in-ul, am alergat la imbarcare si acolo am dat de angajatii Sky. Doua fufe, care spuneau ca nu e vina lor, ca am intirziat :chair: . De parca venisem pe jos de la Bucuresti, nu tot cu Sky.
Norocul insa ne-a suris chiar inainte de a urca in avion. Pe geamul tunelului am vazut trei din bagajele noastre cum erau urcate in cala si-am rasuflat usurati. Am avut noroc ca eram la Viena. Austriecii tot austrieci, neam germanic, na :OK: . S-au miscat brici si bagajele au urcat in avion odata cu noi. Daca eram pe aeroportul din Otopeni ne luam adio de la bagaje.
Nu ii invinovatesc pe cei de la Sky pentru ca stiu ca e low-cost si e un risc asumat, dar eu nu mai repet greseala de a avea legaturi sub 2 ore, pentru ca nu se stie niciodata ce apare.

#5
chrismo

chrismo

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 335
  • Înscris: 15.02.2009
Nu mai vorbi de rau Otopeni-ul. E un aeroport super OK. Firme totusi serioase. Noi am patit-o mai rau in Praga, de unde am avut zbor in Copenhaga acum 10 ani (si nu am avut curs low-cost) si ne-au pierdut bagajele care s-au intors in Romania la o saptamana dupa ce-am venit din delegatie. Am aflat ulterior, dupa ce ne-au fost restituite bagajele (cu lupte seculare, comparabile cu cele dacice) ca nu cei de la aeroportul Henry Coanda erau de vina, ci cei de la Praga.
Ce sa-ti mai zic de o verisoara care a lucrat la Shell si mergea lunar la Londra,  la intoarcerea in tara (de pe Heathrow cu British Airways), in proportie de 60% i se pierdea bagajul. Cand iei o cursa low cost, e preferabil sa ai bagajul cat mai compact si preferabil de mana.
Eu si cand am curse de linie tot imi iau in bagajul de mana schimburi pt. 2 zile. Am ramas probabil marcata de pretul hainelor in Danemarca, cand am fost nevoita sa-mi cumpar cate ceva, daca tot mi-a fost pierdut bagajul.

Edited by chrismo, 17 September 2009 - 21:26.


#6
Imperator

Imperator

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,959
  • Înscris: 07.02.2007

 grumette40, on 16th September 2009, 12:34, said:

Mersi mult Imperator. Ce s-ar face forumul asta fara tine?
Ma mir cum ti-au mai ajuns bagajele la destinatie cu atatea conexiuni :)
Noi o sa zburam cu Air France mai exact. Bucuresti-Paris-Punta Cana si Punta Cana - Santo Domingo-Paris (astea cu acelasi avion) -Bucuresti.
Deci cred ca AF se incadreaza in companiile clasice.
M-ai linistit cu bagajele - ca nu tre' sa alerg dupa ele mereu.
Cu placere.
Nu m-am mirat ca mi-au venit bagajele, ma miram daca nu veneau :) Doar de vreo 4 ori mi s-au intarziat bagajele - pe un Bucuresti - Budapesta - Sarajevo, n-au mai vrut sa mai plece din Budapesta, asa ca mi-au venit a 2-a zi, pe un Bucuresti - Amsterdam - Beijing, olandezii au confundat China cu Brazilia, asa ca le-au trimis la Rio ! Au sosit 36 ore mai tarziu. A 3-a oara pe un Bucuresti - Paris - Londra - Nairobi, din Paris, francezii s-au gandit sa nu le mai trimita si pe la Londra, sa le trimita in Africa direct, dar nu la Nairobi, ci la Johannesburg - mi-au venit 8 ore mai tarziu si in fine de la Beijing - Phenian, li s-a stricat chinezilor banda de bagaje in acel aeroport super nou, super modern, super impresionant, si in ziua aia jumatate din pasagari nu le-au venit bagajele... Le-am primit 2 zile mai tarziu cu urmatorul Air China spre Coreea de Nord.

#7
bbchip44

bbchip44

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,157
  • Înscris: 14.05.2008
Trebuie refacut check-in-ul in cazul zborurilor cu escala? Sau iti da biletul de imbarcare la plecarea din tara si tu ramane doar sa astepti urmatorul avion si sa te imbarci? Dar daca ai de asteptat mai mult si vrei sa vizitezi orasul? Poti parasi aeroportul? Bagajele am inteles ca ajung la destinatie, O sa calatoresc cu Swiss Air.

#8
menumorut81

menumorut81

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 672
  • Înscris: 19.07.2010

 bbchip44, on 26th October 2010, 06:05, said:

Trebuie refacut check-in-ul in cazul zborurilor cu escala? Sau iti da biletul de imbarcare la plecarea din tara si tu ramane doar sa astepti urmatorul avion si sa te imbarci? Dar daca ai de asteptat mai mult si vrei sa vizitezi orasul? Poti parasi aeroportul? Bagajele am inteles ca ajung la destinatie, O sa calatoresc cu Swiss Air.


Faci check-in pt ambele zboruri , fie ca e vorba online de acasa , fie ca de la primul aeroport ( la automate sau la ghiseu) . La aeroportul de escala nu mai ai treaba , te duci prin zona de transferuri catre noul avion .
Nu m-as gandi sa parasesc aeroportul daca as avea sub 3 ore timp de escala .

#9
bbchip44

bbchip44

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,157
  • Înscris: 14.05.2008
Stiu ca se face checkin-ul si la dus si la intors dar intrebam daca trebuie refacut cand ajung la escala. 2 ore si mie mi se pare putin pt iesirea din aeroport.

#10
menumorut81

menumorut81

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 672
  • Înscris: 19.07.2010
Nu , la escala nu refaci nimic . O sa ai 2 bilete pentru dus si inca 2 atunci cand te vei intoarce . Le vei primi pe amindoua cand faci check-in la primul aeroport (poti sa faci asta si de acasa si le tiparesti singur) . La aeroportul de escala tb doar sa te intrepti spre poarta de imbarcare pentru celalalt zbor . La drumul de intors se repeta povestea

#11
bbchip44

bbchip44

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,157
  • Înscris: 14.05.2008
Multam mult de raspunsuri. Cat despre pasaport, am nevoie? Plec in Elvetia.

#12
barbarossa20042005

barbarossa20042005

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 552
  • Înscris: 28.01.2007
Va rog, ma ajuta cineva cu o informatie?
Care sunt pasii (explicati simplu si amanuntit) pe care trebuie sa ii fac in cazul unui zbor cu escala, incepand cu coboratul din primul avion? Incotro o iau si cine imi poate da informatii pe aeroport? Pot face check-in online si primesc doua bilete de avion, fiecare cu loc si terminal precizat? Este vorba de zbor in UE, Lufthansa, cu escala la Frankfurt.
Va multumesc.

#13
bubalus

bubalus

    Membru chel

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,206
  • Înscris: 15.02.2005
Cand faci check-in-ul primesti ambele carti de imbarcare.....
Dupa primul zbor,  te dai jos din avion cauti pe ecran poarta de imbarcare pentru zborul urmator si te duci acolo.

#14
denisr

denisr

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 57
  • Înscris: 10.01.2015
Va rog, stie cineva ce se intampla daca ai cumparat un zbor cu escala dar din diferite motive nu poti ajunge decat la aeroportul de escala. Poti lua direct a doua cursa spre destinatia finala?
Mai exact este vorba de un zbor Bucuresti-Helsinki cu escala la Frankfurt cu Lufthansa. Daca nu mai ajungem la Bucuresti si incercam sa luam doar avionul din Frankfurt este oare o problema?
Multumesc.

#15
stedan

stedan

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 764
  • Înscris: 01.09.2009

 denisr, on 17 ianuarie 2016 - 21:09, said:

Va rog, stie cineva ce se intampla daca ai cumparat un zbor cu escala dar din diferite motive nu poti ajunge decat la aeroportul de escala. Poti lua direct a doua cursa spre destinatia finala?
Mai exact este vorba de un zbor Bucuresti-Helsinki cu escala la Frankfurt cu Lufthansa. Daca nu mai ajungem la Bucuresti si incercam sa luam doar avionul din Frankfurt este oare o problema?
Multumesc.

Da, e o problema mare, in sensul ca, aproape sigur, neefectuand primul segment (OTP-FRA in cazul tau), ti se anuleaza automat cel de-al doilea segment. Ai doua optiuni: fie verifici conditiile tarifare, primite odata cu biletul, fie suni la Lufthansa si ceri un raspuns in scris, daca-ti confirma ca totul e ok daca ratezi primul leg. Atentie, in functie de categoria in care se incadreaza biletul (aceste categorisiri sunt mai degraba treburi interne ale industriei, prea putin cunoscute de publicul larg), ratand primul segment, se poate anula toata rezervarea, inclusiv zborurile retur (daca exista si asa ceva, evident).

#16
Lex404

Lex404

    Guru Member

  • Grup: Moderators
  • Posts: 35,661
  • Înscris: 19.04.2009
Eu am patit-o.
Pierdut una din legaturi a insemnat anularea altor 4 zboruri. Noi am rezolvat pe loc (am povestit pe forum experienta avuta, o facusem oarecum intentionat) si am primit bilete noi noute in valoar de ~1300 USD ne electronice, ticket de hartie ca pe vremuri. Am tinut la ala ca la ochii din cap, era cu tot cu boarding passuri si scria si pretul pe el...
Asta se intampla mereu, cand cumperi un bilet cu multiple legaturi pentru ca tu nu poti face check in decat in aeroportul de plecare.

#17
manuela76

manuela76

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 3
  • Înscris: 13.05.2009
Buna ziua, am nevoie de ajutor! Am achizitionat bilete de avion de la companai flydubai pe ruta Bucuresti - Sri Lanka. 1.Doresc sa stiu daca voi putea face chekin online avand in vedere ca  zborul este cu escala.
2.Ce se va intampla cu bagajele, va trebui sa le recuperez sau vor fi transferate in urmatorul avion. Intervarlul de timp intre cele doua zboruri este de 3 ore la dus.
3. Intervalul de timp intre cele 2 zboruri este de 14 ore la intors. Pot parasi aeroportul pt cele 14 ore, dar bagajele vor fi retinute in aeroport pt cele 14 ore?

#18
DGecko

DGecko

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 727
  • Înscris: 31.07.2012
Va salut!
Voi avea curand un zbor dus-intors cu escale.
Din ce am citit am inteles ca voi primi biletele de imbarcare pentru toate zborurile la primul check in.
Intrebarea mea este : Daca am escala de 50 de minute intre zboruri ma pot incadra pentru imbarcari?

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate