Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
[CHESTIONAR] Cat de des va reinst...

Configurare Rufus-4.5

Card edenred G pay ajutor!

Alternativa la manea
 Taxarea vacilor in Danemarca si..

Oamenii fara Whatsapp

Pompe apa fotovoltaice.

Valori ok fibra?
 recomandare smartwatch copil

Viata traita asa cum vrei tu vs v...

Melodie dance veche

RIP Shifty Shellshock
 Daca nu ar conta salariul, ce mes...

Racordare la apa termosemineu

Mi-am luat 4x4 si vreau sa-l testez

Recomandare laptop cu luminozitat...
 

Scoala de moto!

- - - - -
  • Please log in to reply
20 replies to this topic

#1
billyboy

billyboy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,425
  • Înscris: 08.04.2005
Eu nu locuiesc in romania, si in august vin acasa si as vrea sa fac A in tara(preturile in italia se invart undeva la 600-700 euro). As vrea sa stiu cam cat ar dura scoala, examen, luat permisul.
Daca stie cineva , il rog sa posteze. Va multumesc mult!

#2
Madib

Madib

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 127
  • Înscris: 16.10.2003

View Postbillyboy, on 6th July 2009, 22:28, said:

Eu nu locuiesc in romania, si in august vin acasa si as vrea sa fac A in tara(preturile in italia se invart undeva la 600-700 euro). As vrea sa stiu cam cat ar dura scoala, examen, luat permisul.
Daca stie cineva , il rog sa posteze. Va multumesc mult!

problema cu timpul e la poligon, mai nou programarile se fac o data pe luna, sau ceva de genul, cand aduna mai multi si dau unul dupa altul. deci parerea mea e ca dureaza mai bine de o luna.

#3
tchoara

tchoara

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,465
  • Înscris: 05.02.2007
Pot sa-ti recomand o scoala moto care nu e asa aglomerata, e in zona semanatoarea / militari. Instructorul e foarte competitiv si serios, ce-i drept este putin cam scumpa dar merita. Cred ca poti sa discuti cu el si despre intinderea orelor. Eu cred ca poti sa rezolvi intr-o luna cu scoala si apoi sa-ti mai rezervi inca 2 saptamani pentru permis (cu tot cu programare), deci intr-o luna jumate esti cu A-ul in mana.

#4
Kcuf_di

Kcuf_di

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 785
  • Înscris: 19.01.2007
In ce judet vrei sa o faci?

#5
billyboy

billyboy

    Active Member

  • Grup: Members
  • Posts: 1,425
  • Înscris: 08.04.2005
Eu sunt din Onesti, Judetul Bacau.

#6
negociator

negociator

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 646
  • Înscris: 05.05.2008
Ma ajutati si pe mine? Imi puteti recomanda o scoala pentru categoria A (mentionez ca am deja categoria B, dar vreau si categoria A) ? Vreau sa fac scoala in Bucuresti si, evident, sa nu ma jupoaie de bani. N-am avut niciodata motocicleta si nici n-am condus niciodata asa ceva... dar imi place pe bicicleta si vreau mai mult... ;)

#7
tchoara

tchoara

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,465
  • Înscris: 05.02.2007
Ce inseamna sa nu te jupoaie de bani? Ce buget ai?

Vezi si postul meu de mai sus, dar nu te astepta sa coste 500 lei scoala acolo.

#8
Trumo

Trumo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 194
  • Înscris: 17.10.2008
Am facut eu scoala de la sema. Merita fiecare banut. Ca sa te convingi mergi pana la semanatoare si stai si te uita la o lectie si vb cu instructorul. Dupa aia mergi la ilioara si vezi lectiile de acolo. Cred ca te lamuresti imediat ca merita la sema mai mult.

Pe motocicleta iti risti viata. Trebuie sa ai cea mai buna pregatire.

Edited by Trumo, 04 September 2009 - 19:25.


#9
negociator

negociator

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 646
  • Înscris: 05.05.2008

View PostTrumo, on 4th September 2009, 20:24, said:

Am facut eu scoala de la sema. Merita fiecare banut. Ca sa te convingi mergi pana la semanatoare si stai si te uita la o lectie si vb cu instructorul. Dupa aia mergi la ilioara si vezi lectiile de acolo. Cred ca te lamuresti imediat ca merita la sema mai mult.

Pe motocicleta iti risti viata. Trebuie sa ai cea mai buna pregatire.

Ai perfecta dreptate, si intrucat e vorba de viata mea, mi se pare normal sa platesc mai scump, dar sa am cea mai buna pregatire. Singura problema ar fi ca, din pacate, eu stau oarecum pe langa Ilioara, in timp ce Semanatoarea imi vine tare departe... E pe langa statia de metrou Semanatoarea? Si in alta ordine de idei... ca sa fac scoala am nevoie sa-mi cumpar echipament de protectie, sau mi-l asigura scoala ?

#10
mau77mau

mau77mau

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 365
  • Înscris: 22.04.2007

View Postnegociator, on 5th September 2009, 19:59, said:

Ai perfecta dreptate, si intrucat e vorba de viata mea, mi se pare normal sa platesc mai scump, dar sa am cea mai buna pregatire. Singura problema ar fi ca, din pacate, eu stau oarecum pe langa Ilioara, in timp ce Semanatoarea imi vine tare departe... E pe langa statia de metrou Semanatoarea? Si in alta ordine de idei... ca sa fac scoala am nevoie sa-mi cumpar echipament de protectie, sau mi-l asigura scoala ?

asigura scoala ... sau cel putin la scoala motolouis unde am facut eu dadeau casca si vesta de protectie ...

in rest vino cu ceva incaltari mai solide

#11
Trumo

Trumo

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 194
  • Înscris: 17.10.2008
Depinde de scoala dar in general iti asigura scoala. Obligatoriu toate asigura casca.
Incaltarile evident ale tale. Cam poti merge cu orice mai solid pe picior dar la examen trebuie sa ai obligatoriu bocanc/cizma pana peste glezna altfel risti sa te trimita acasa politistul.

#12
tchoara

tchoara

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,465
  • Înscris: 05.02.2007

View Postnegociator, on 5th September 2009, 19:59, said:

E pe langa statia de metrou Semanatoarea?

La 3 minute de mers pe jos de la gura de metrou. Nu este un capat de lume decat daca lucrezi si stai prost cu timpul. In rest, daca esti liber profesionist, 20 de drumuri nu te omoara.

#13
negociator

negociator

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 646
  • Înscris: 05.05.2008

View Posttchoara, on 7th September 2009, 16:16, said:

La 3 minute de mers pe jos de la gura de metrou. Nu este un capat de lume decat daca lucrezi si stai prost cu timpul. In rest, daca esti liber profesionist, 20 de drumuri nu te omoara.

Da, cred ca voi gasi scoala. Poti sa-mi mai spui, te rog, ce te invata la scoala - doar conducerea motocicletei sau si legislatie? Si in alta ordine de idei... te invata sa conduci numai in poligonul scolii, sau iese cu tine si pe strada, cu instructorul in spate? Si inca un detaliu... ce motociclete au ?

#14
tchoara

tchoara

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,465
  • Înscris: 05.02.2007
Nu am auzit de vreo scoala auto/moto la care sa se tina efectiv cursurile de legislatie. Intr-un fel e mai bine asa, ca nu are rost sa dai bani ca sa te invete cineva niste lucruri pe care le puteai citi singur - in orele respective mai bine inveti sa mergi pe mobra. Adica sa nu ma intelegi gresit - ideal ar fi, mai ales pentru cei care OBTIN PERMISUL DE CONDUCERE categoria A, si nu doar DOBANDESC categoria A, sa aiba parte si de cursuri de legislatie, dar stii ce se intampla de obicei? De obicei Scoala se prezinta ca "22 de ore - 2 ore teorie moto, 10 ore legislatie, 10 ore mers pe moto". Peste legislatie, asa cum scriam si mai sus, se sare, si ramai cu.... 10 ore de mers pe mobra. Asa ca dintre scoala A, care se lauda cu 10 ore de legislatie pe care nu le faci niciodata dar le platesti, si scoala B care iti spune clar ca legislatia o inveti singur dar ai 20 de ore de mers pe mobra, e clar ca o sa alegi scoala B. E trist ca nu se preda legislatie cum ar trebui, dar daca tot nu se preda, du-te si tu unde ai de profitat mai mult.

Orele se fac NUMAI in poligon, nu se iese pe strada. Defapt, ca sa se poata iesi pe strada legal, ar trebui ca scoala respectiva sa dispuna de o motoreta special adaptata, cu ambreiaj si frana montate pe manerele pasagerului (unde ar sta instructorul - vezi poza). Eu n-am vazut asa ceva in Romania.

Motoretele pe care mergi la scoala sunt Yamaha YBR 125 (~10 cai), Yamaha TW 125 (~10 cai), Yamaha XJ600 Diversion (~80 cai), Suzuki GN250 (motoreta de examen). In principal mergi p-alea de 125, ca sunt iertatoare si iti permit sa tragi de ele, sa prinzi curaj. Spre sfarsit mergi si pe Diversion dar ai sa vezi ca nu este o motoreta placuta pentru poligon ci mai degraba pentru strada, e puternica si grea, e solicitanta ca motoreta de incepator. GN250-ul este perfecta pentru examen, are stabilitate mare si trepte scurte, e imposibil sa te dezechilibrezi pe ea.

Attached Files



#15
mau77mau

mau77mau

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 365
  • Înscris: 22.04.2007
exista scoala de soferi Motolouis care face si iesiri in trafic ... cu o motoreta  de capacitate cilindrica mica care permite mersul pe strada doar pe baza cursului de legislatie

se iese in trafic impreuna cu o alta motocicleta pe care sta instructorul si in spate te protejaza o alta masina tot a lor

#16
tchoara

tchoara

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 2,465
  • Înscris: 05.02.2007
Hmmm asta inseamna ca, daca nu ai deja permis alta categorie sau atestat de legislatie, trebuie sa platesti si atestatul, separat de scoala. Plus ca treaba cu masina care se plimba dupa tine nu e deloc practica, trebuie sa fii naiv sa crezi ca in traficul de azi o masina poate tine pasul cu o motoreta. Si as putea spune asta chiar si despre instructor, care vine in spatele tau pe alta mobra. Vorba ceea, mai prinde un semafor, mai da o prioritate, mai se baga unu' peste el... Ce faci, stai sa te uiti in oglinda permanent sa nu pierzi instructorul? Sau conduci linistit si te trezesti peste vreo 10 minute ca nu mai e dupa tine si nu stii de unde sa-l iei?

Sunt curios la cat se ridica costurile in cazul respectiv, pentru ca ar trebui sa fie destul de mari comparativ cu o scoala de poligon din moment ce:
1) iti trebuie atestat, in caz ca n-ai nimic la mana sa conduci motoreta, costa si ala;
2) remuneratia persoanei care se plimba cu masina dupa cursanti;
3) carburantul masinii (in conditiile de trafic de bucuresti, o masina care merge de dimineata pana seara consuma MINIM 50 RON pe zi, impartit la 10 cursanti = 5 RON fiecare, inmultit cu 20 de sedinte = 100 RON in plus scoala numai din cauza carburantului masinii);
4) carburantul motoretei instructorului (cost care, in poligon, este cu mult mai mic - una este sa-ti arate instructorul 5 minute ce ai de facut si alta este sa se plimbe in pas cu tine);
5) uzura motoretei de scoala + a instructorului + a masinii (amortizarea costurilor de intretinere, care iarasi - ar fi mai mici la poligon, din cauza reviziilor mai rare ale motoretei instructorului si a masinii)
6) timpul pierdut din cauza iesirii in trafic, timp care inseamna bani pana la urma, bani pe care instructorul ii pierde si pe care trebuie sa-i amortizeze in costul pregatirii celorlalti cursanti (in poligon 6 ore pe ceas inseamna 12 studenti garantat; cand se face fix, ii faci cu mana si-l chemi la parcare, si in 10 secunde urmatorul student este pe traseu printre jaloane; cu iesitul in trafic pierzi la timpii intermediari, si in loc sa rezolvi 12 cursanti in 6 ore, rezolvi doar 10, iar aia 2 cursanti inseamna x EURO pe luna pierduti pe care trebuie sa-i recuperezi crescand taxa de scolarizare in general).

Deci cine imi spune ca face instructaj moto cu iesire in trafic, cu instructor urmaritor si safety car dupa, ori merge in pierdere ori are un pret exorbitant. Chiar sunt curios sa vina vreo 2-3 insi (nu unul, ca stim cum functioneaza treaba) care sa spuna "da dom'le, am facut eu la cutare scoala, am dat 800-1000-1300 RON si m-a scos in trafic, m-a escortat, tot tacamul". Ca la reclama suntem imuni ca natie, p-afara vopsit gardu si-nauntru stiti voi ce.

#17
mau77mau

mau77mau

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 365
  • Înscris: 22.04.2007

View Posttchoara, on 10th September 2009, 14:38, said:

Hmmm asta inseamna ca, daca nu ai deja permis alta categorie sau atestat de legislatie, trebuie sa platesti si atestatul, separat de scoala. Plus ca treaba cu masina care se plimba dupa tine nu e deloc practica, trebuie sa fii naiv sa crezi ca in traficul de azi o masina poate tine pasul cu o motoreta. Si as putea spune asta chiar si despre instructor, care vine in spatele tau pe alta mobra. Vorba ceea, mai prinde un semafor, mai da o prioritate, mai se baga unu' peste el... Ce faci, stai sa te uiti in oglinda permanent sa nu pierzi instructorul? Sau conduci linistit si te trezesti peste vreo 10 minute ca nu mai e dupa tine si nu stii de unde sa-l iei?

Sunt curios la cat se ridica costurile in cazul respectiv, pentru ca ar trebui sa fie destul de mari comparativ cu o scoala de poligon din moment ce:
1) iti trebuie atestat, in caz ca n-ai nimic la mana sa conduci motoreta, costa si ala;
2) remuneratia persoanei care se plimba cu masina dupa cursanti;
3) carburantul masinii (in conditiile de trafic de bucuresti, o masina care merge de dimineata pana seara consuma MINIM 50 RON pe zi, impartit la 10 cursanti = 5 RON fiecare, inmultit cu 20 de sedinte = 100 RON in plus scoala numai din cauza carburantului masinii);
4) carburantul motoretei instructorului (cost care, in poligon, este cu mult mai mic - una este sa-ti arate instructorul 5 minute ce ai de facut si alta este sa se plimbe in pas cu tine);
5) uzura motoretei de scoala + a instructorului + a masinii (amortizarea costurilor de intretinere, care iarasi - ar fi mai mici la poligon, din cauza reviziilor mai rare ale motoretei instructorului si a masinii)
6) timpul pierdut din cauza iesirii in trafic, timp care inseamna bani pana la urma, bani pe care instructorul ii pierde si pe care trebuie sa-i amortizeze in costul pregatirii celorlalti cursanti (in poligon 6 ore pe ceas inseamna 12 studenti garantat; cand se face fix, ii faci cu mana si-l chemi la parcare, si in 10 secunde urmatorul student este pe traseu printre jaloane; cu iesitul in trafic pierzi la timpii intermediari, si in loc sa rezolvi 12 cursanti in 6 ore, rezolvi doar 10, iar aia 2 cursanti inseamna x EURO pe luna pierduti pe care trebuie sa-i recuperezi crescand taxa de scolarizare in general).

Deci cine imi spune ca face instructaj moto cu iesire in trafic, cu instructor urmaritor si safety car dupa, ori merge in pierdere ori are un pret exorbitant. Chiar sunt curios sa vina vreo 2-3 insi (nu unul, ca stim cum functioneaza treaba) care sa spuna "da dom'le, am facut eu la cutare scoala, am dat 800-1000-1300 RON si m-a scos in trafic, m-a escortat, tot tacamul". Ca la reclama suntem imuni ca natie, p-afara vopsit gardu si-nauntru stiti voi ce.


costurile sunt mai mari ... nu stiu exact ca eu la vremea cand am luat carnet nu exista varianta asta  ... ceva gen 800 ron sau 1000 ,.. cautati pe net la scoala motolouis si cred ca mai exista si o alta scoala care are iesire in trafic care are in plus si casca cu sistem de comunicare interactiv cu instructorul

cred ca merita toti banii

este vorba mai ales de cei care obtin categoria a fara sa mai fi condus auto pe drumurile publice si pentru care traficul este o totala necunoscuta

pentru ei sa mearga cateva ore in trafic, chiar si fiind o simpla plimbare conteaza enorm la capitolul experienta si vor avea o viata mult mai usoara dupa ce vor obtine carnetul

deasemeni recomand calduros pentru orice nou posesor de motocicleta si permis categoria A (mai ales cei cu supersporturi), cursurile de perfectionare de la amckart (pipera) - tinute de 2 piloti de motociclism cu participari in campionate mondiale si cu talent pedagogic - cursurile se tin pe un circuit inchis de carting unde puteti afla cu adevarat ce poate motocicleta dumneavoastra si cum sa o stapaniti: cat, cum si unde sa va aplecati, contravirare, franari de urgenta, franare cu evitare obstacol, mers sportiv, controlarea derapajului etc etc etc

Edited by mau77mau, 10 September 2009 - 19:06.


#18
halford

halford

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 253
  • Înscris: 25.09.2006
NU va scoate in trafic decat DUPA ce va luati permisul. Si pentru asta platiti in plus, costul nu e inclus in banii dati initial. Deci Motolouis e frectie ...

Anunturi

Neurochirurgie minim invazivă Neurochirurgie minim invazivă

"Primum non nocere" este ideea ce a deschis drumul medicinei spre minim invaziv.

Avansul tehnologic extraordinar din ultimele decenii a permis dezvoltarea tuturor domeniilor medicinei. Microscopul operator, neuronavigația, tehnicile anestezice avansate permit intervenții chirurgicale tot mai precise, tot mai sigure. Neurochirurgia minim invazivă, sau prin "gaura cheii", oferă pacienților posibilitatea de a se opera cu riscuri minime, fie ele neurologice, infecțioase, medicale sau estetice.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate