Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Dop furtun evacuare condens combi...

Ce poze faceti?

Sticker ciudat pe cutia aerului c...

lentile de contact vs ochelari d...
 Eroare zoom la Lumix FZ82

kia optima vs vw passat

Scoala de soferi pe cutie automat...

ANCOM: Localizarea apelantului la...
 Marirea numarului de echipe calif...

Prosumatorii peste 10.2 kW obliga...

Cazier judiciar politia de sector?

Curatare bord auto
 Google Pixel 9 & 9 Pro

Cine livreaza in RO pachete trimi...

[CHESTIONAR] Cat de des va reinst...

Configurare Rufus-4.5
 

Motor electric 1.2 kW

- - - - -
  • Please log in to reply
9 replies to this topic

#1
liviu_np

liviu_np

    Haiduc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,217
  • Înscris: 05.06.2006
Salut.
Am o presa de ulei care nu a mai functionat de vreo 6-7 ani si care consta intr-un motor de 1.2 kW, un reductor de turatie si un ansamblu de roti dintate conice care schimba directia de turatie a storcatorului prpriu-zis.

Zilele trecute am incercat sa vad daca mai porneste in vederea unei transe de ulei pentru consum propriu (la salata de rosii este o nebunie).
Am avut neplacuta surpriza sa vad ca nu o mai ia din loc. Am scos elicea de ventilatie si am incercat sa invart axul, cu toate ca ma gandeam ca nu am prea multe sanse din cauza reductorului.
Am mai incercat sa-l bag in priza cate o secunda de cateva ori la rand ca sa-l "deblochez" prin socuri. Nici asa nu a vrut.
Motorul primeste curent (are un Voltmetru care indica prezenta curentului) iar cand il bag in prisa se aude un zgomot de parca ar da sa porneasca, iar la un momentdat s-a incalzit putin.
Mai are un condensator legat dedesubt. Oare sa fie ala de vina?

Ma puteti ajuta cu ceva sfaturi/idei?
Atasez o schita a sistemului si o imagine aproximativa a utilajului.

Attached Files



#2
_bcristian_

_bcristian_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,585
  • Înscris: 31.12.2006
Daca a stat atata timp degeaba, vad 2 posibilitati: cel mai probabil, a ruginit un lagar inauntru si s-a intepenit. Desfa aparatul si vezi daca se invarte motorul singur. Daca nu se invarte motorul, mai e varianta in care s-a stricat condensatorul (de la umezeala de ex) - se gasesc pe la magazine de electrotehnice, service-uri de masini de spalat, etc. Cel mai nasol e daca a intrat suficienta umezeala in motor si a oxidat bine periile colectoare.

#3
andromeda2007

andromeda2007

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 194
  • Înscris: 21.04.2007
motoarele electrice se ard ff repede. DEMONTEZA MOTORUL SAU TINEL INTR-UN loc uscat , verica sa nu fie blocast. Atentie nu ai multe incercari. se arde repede

#4
liviu_np

liviu_np

    Haiduc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,217
  • Înscris: 05.06.2006
Multam de sfaturi. In weekend am sa ma ocup de motor.
Cred ca cel mai indicat ar fi sa desfac schimbatorul de directie de turatie, pe urma reductorul si ramane motorul.
Oare e mai bine sa desfac partea din spate a motorului (iese rotorul??? o fi ala intepenit?)?

#5
petertm

petertm

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 16
  • Înscris: 25.02.2007
Daca are condensator de pornire atunci e motor asincron si nu are perii colectoare

#6
liviu_np

liviu_np

    Haiduc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,217
  • Înscris: 05.06.2006
L-am desfacut azi. E intepenit rotorul. Nu stiu pe unde a intrat apa in motor si e plin de rugina. Ce pot face? Cum scot rotorul sa-l curat?
Deocamdata l-am lasat la soare sa se usuce.
Aveti vreo idee?

#7
liviu_np

liviu_np

    Haiduc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,217
  • Înscris: 05.06.2006
Mi-a spus un vecin ca merge principiul "cui pe cui se scoate", adica sa-l bag in apa sa se inmoaie rugina, dupa care va iesi rotorul.
Se usuca in doua zile la soare si n-are nimic.
Ce ziceti?

#8
_bcristian_

_bcristian_

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,585
  • Înscris: 31.12.2006
Ca e o metoda f proasta. Da-i cu spray degripant (gasesti pe la benzinarii) sau motorina. Nu incerca sa-l pornesti cat e inca plin de degripant - scanteile se pot combina "spectaculos" :P cu substantele inflamabile.

#9
liviu_np

liviu_np

    Haiduc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,217
  • Înscris: 05.06.2006
Am reusit cu metoda "cui pe cui se scoate".
Am lovit de vreo doua ori axul rotorului cu ciocanul si a iesit incredibil de usor.
L-am spalat de rugina, a stat o zi la soare, s-a uscat si... l-am pornit, fara sa faca scantei sau cine-stie ce alta dracie.
L-am montat in ansamblu, dar tot nu merge.
Ramane ca zilele astea sa desfac si reductorul de turatie ca poate o fi si pe acolo ceva intepenit.
Mai vedem...

#10
liviu_np

liviu_np

    Haiduc

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 4,217
  • Înscris: 05.06.2006
L-am rezolvat, merge impecabil.
Mai erau intepeniti doi rulmenti; unul la ansamblul cu roti conice si unul la capul de presare.

:P Sambata fac ulei! :)

Anunturi

Chirurgia endoscopică a hipofizei Chirurgia endoscopică a hipofizei

"Standardul de aur" în chirurgia hipofizară îl reprezintă endoscopia transnazală transsfenoidală.

Echipa NeuroHope este antrenată în unul din cele mai mari centre de chirurgie a hipofizei din Europa, Spitalul Foch din Paris, centrul în care a fost introdus pentru prima dată endoscopul în chirurgia transnazală a hipofizei, de către neurochirurgul francez Guiot. Pe lângă tumorile cu origine hipofizară, prin tehnicile endoscopice transnazale pot fi abordate numeroase alte patologii neurochirurgicale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate