Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
clima cu sunet ciudat

Baterie Externa Solara, Power Ban...

Am vazut odata un film...

Problema scurgere apa rama termop...
 Durata estimata de viata a unei i...

Identificare filet butelie r290

Sifon pe circuitul frigorific.

Vizibilitate Hard Disk nefolosit ...
 Salariu minim european in Romania

verificare specificatii lapgop Asus

Problema cu o camera Panasonic MD...

Probleme cu reddit
 Problema sunet boxa noua

Despre proiectarea drumurilor urb...

Final Cut Camera

Z6III vs Z8
 

Care e faza cu acei km parcursi?

- - - - -
  • Please log in to reply
14 replies to this topic

#1
SoulShot

SoulShot

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 33
  • Înscris: 31.01.2007
Am intrebat pe mai mult si toti mi-au zis ca daca merg mai putin de 10000 pe an sa imi iau un Logan pe benzina, iar daca fac peste 10000 sau ceva de genu sa imi iau diesel.....in afara de consum care ar mai fi motivul pentru care sa bagam acesti km in discutie... Adica am vreun dezavantaj dak imi iau logan pe diesel si parcurg cu el mai putin de 10000 (daca trebuie mentionat ca nu sunt un vitezoman, sunt capabil sa imi intretin masina, locuiesc intr-un orasel care nu se poate defini prin aglomeratie, deci e totul linistit,etc ) . Va rog sa imi explicati si mie ce si cum :)

#2
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Daca gindesti cu buzunarul iti iei benzina, daca gindesti cu inima, iti ei ce vrei, ce-ti place.
Asta este singura diferenta.

#3
_Smiley_

_Smiley_

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 20,127
  • Înscris: 24.02.2006
de obicei, revizia la diesel e mai scumpa decat la benzina (filtrul de motorina face diferenta); cam cu 1-2-3 milioane, depinde de producator si motor.

de aici, majoritatea calculeaza asa:
-trebuie sa recuperez 2 milioane pe an
-benzina si motorina sunt ambele 35.000 (ipotetic, sa iasa usor la calcule)
-diesel-ul consuma cu 2l mai putin la 100 km
=> la 100km, recuperez 70.000 lei la diesel
-pentru a recupera cele 2 milioane, trebuie sa parcurg: 2.000.000 / 70.000 ~= 30 => 30x100 = 3000 km

pe langa diferenta de bani de la revizie, mai este luata in calcul diferenta de pret intre cele 2 motorizari.
ceva de genul: am dat 2000E in plus pentru motor diesel. daca-l vand peste 5 ani, recuperez doar 1000E (il voi vinde cu 1000E mai scump decat as vinde benzinarul)
la 100 km, recuperez 2 euro. deci trebuie sa parcurg 500*100km = 50.000 km ca sa recuperez cei 1000E pierduti din diferenta de pret (2000-1000). in 5 ani, asta inseamna 10.000 km /an



PS: cifrele de mai sus nu sutn reale, le-am rotunjit pe toate sa dea frumos la calcule. conteaza mai mult modul in care sunt calculate decat valoarea lor exacta.

#4
polizei

polizei

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 8,291
  • Înscris: 05.06.2006

View PostSoulShot, on Jan 31 2007, 22:50, said:

Am intrebat pe mai mult si toti mi-au zis ca daca merg mai putin de 10000 pe an sa imi iau un Logan pe benzina, iar daca fac peste 10000 sau ceva de genu sa imi iau diesel.....in afara de consum care ar mai fi motivul pentru care sa bagam acesti km in discutie... Adica am vreun dezavantaj dak imi iau logan pe diesel si parcurg cu el mai putin de 10000 (daca trebuie mentionat ca nu sunt un vitezoman, sunt capabil sa imi intretin masina, locuiesc intr-un orasel care nu se poate defini prin aglomeratie, deci e totul linistit,etc ) . Va rog sa imi explicati si mie ce si cum :)

E  echivalentul cum ai da bani in plus pe care ti-i recuperezi in timp si km.
Adica in cazul tau platesti cu 1100 de E mai mult pentru un diesel si iti recurepezi cate aprox 150 E la fiecare 10.000 km parcusi. => rezulta ca cei 1100 E ti-i recuperezi in 6-7-8 ani :)
Nu vad care ar fi rostul dieselului in cazul tau, poate doar daca esti fan. :naughty:

Edited by cosmin_miu, 01 February 2007 - 00:02.


#5
207

207

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 81
  • Înscris: 01.02.2007
sau pur si simplu daca merita sa dai mai multi bani pe un motor diesel decat pe unul pe benzina.
daca diesel-ul e cu 2000 euro mai scump, faci un consum mediu teoretic si vezi cati km ai parcurge cu aia 2000 euro daca ii dai pe benzina.
sa zicem ca 20.000 km. daca tu intr-un an faci doar 10.000 km, ce rost are sa mai platesti, acei 2000 euro si apoi sa cumperi motorina de inca 1000 euro, pt aia 10.000km pe care ii faci (adica un plus de 3000 euro la diesel + rulajul). la asta ma adaugi si costurile de revizie.

avand in vedere ca intre motorina si diesel diferenta este de cateva sute de lei, acele mii de euro in plus sunt amortizate in zeci de mii de km.

#6
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 04.04.2006

View PostGoofy, on Feb 1 2007, 15:12, said:

Fara sa te superi pe mine, nu ai condus prea multe dieseluri pana acum, nu?

Daca ai benzina si stii ca-ti consuma 7% iti faci anumite calcule si mergi in limita bugetului. Daca ai diesel si iti papa 5% iti faci alte calcule si in final, vei zice, "ma mai duc si acolo, ca nu consum mult", "hai si dincolo, ca nu e mare lucru". La sfarsit de saptamana te mai intinzi si mergi iar multi km, ca te gandesti ca nu e consum mare.
Ideea este ca vei merge mai mult cu un diesel, datorita consumului decat ai fi mers cu o benzina.

#7
oviviu

oviviu

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 246
  • Înscris: 04.04.2006

View PostGoofy, on Feb 1 2007, 15:12, said:

Fara sa te superi pe mine, nu ai condus prea multe dieseluri pana acum, nu?

Daca ai benzina si stii ca-ti consuma 7% iti faci anumite calcule si mergi in limita bugetului. Daca ai diesel si iti papa 5% iti faci alte calcule si in final, vei zice, "ma mai duc si acolo, ca nu consum mult", "hai si dincolo, ca nu e mare lucru". La sfarsit de saptamana te mai intinzi si mergi iar multi km, ca te gandesti ca nu e consum mare.
Ideea este ca vei merge mai mult cu un diesel, datorita consumului decat ai fi mers cu o benzina.

#8
seal1054

seal1054

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 2
  • Înscris: 29.11.2006
lasa-ne tata cu ofertele voastre!!!! :cursing:

#9
T.rac3Er

T.rac3Er

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 737
  • Înscris: 08.12.2006
mdeah si cand vine revizia te intrebi "mama de ce costa asa mult, ca dincolo era mai ieftin"
daca cumperi o masina fara sa te gandesti prea mult la cheltuieli nu e nici o diferenta. dar dupa niste ani de folosinta cand tragi linie si vezi ca, desi ai mers putin, pe diesel iese mai scump te intrebi de ce toti zic ca e mai convenabil.
simplu. pt ca ai mers putin. si 10k km chiar e putin...si la 20k km (depinzand de model si motorizare, si vorbind de automobile de zi cu zi) tot nu acopera diferenta decat in 4-5 ani

#10
EnDor

EnDor

    Junior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 199
  • Înscris: 19.01.2006
Sa luam doua versiuni Logan cu dotari apropiate dar motorizari diferite:

Conform http://www.dacia.ro/cum-cumpar/preturi avem:
Laureate Plus 1.4 MPI (Euro 4)- 8470 Euro
Ambition 1.5 dCi (Euro 4) - 10200 Euro

Conform Petrom avem:
Premium 95 fara plumb - 30,4
Euro Diesel 4 - 29,6

Conform Date tehnice Logan avem:
Consum urban Laureate Plus 1.4 MPI - 9,4
Consum extra-urban Laureate Plus 1.4 MPI - 5,5
Consum mixt Laureate Plus 1.4 MPI - 6,9
Consum urban Ambition 1.5 dCi - 5,8
Consum extra-urban Ambition 1.5 dCi - 4,1
Consum mixt Ambition 1.5 dCi - 4,7

La 10.000 km parcursi
- in urban benzina: 940 l benzina * 30,4 lei/l = 28576
- in urban motorina: 580 l motorina * 29,6 lei/l = 15392
28576 - 15392 = 13184
- in extra-urban benzina: 550 l benzina * 30,4 lei/l = 16720
- in extra-urban motorina: 410 l motorina * 29,6 lei/l = 12136
16720 - 12136 = 4584
- in mixt benzina: 690 l benzina * 30,6 lei/l = 21114
- in mixt motorina: 470 l motorina * 29,6 lei/l = 13912
21114 - 13912 = 7202

Conform BNR avem:
3,3771 lei/euro

8470 * 3,3771 = 28604,037
10200 * 3,3771 = 34446,420

34446,420 - 28604,037 = 5842,05

#11
Suzuki Wagon

Suzuki Wagon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 401
  • Înscris: 07.01.2006
Calculul in principiu e foarte bun ca model. Numai ca are cateva greseli de "artimetica" cum s-ar zice.  Nu vreau decat sa subliniez cum se schimba datele problemei. EnDor a gresit poate "din viteza" cum se zice, dar e omeneste.

Laureate Plus 1.4 MPI (Euro 4)- 8470 Euro                   corect
Ambition 1.5 dCi (Euro 4) - 10200 Euro                       corect

Conform Petrom avem:
Premium 95 fara plumb - 30,4                     gresit. Este 3,04
Euro Diesel 4 - 29,6                                    gresit. Este 2.96

Conform Date tehnice Logan avem:
Consum urban Laureate Plus 1.4 MPI - 9,4                 corect
Consum extra-urban Laureate Plus 1.4 MPI - 5,5        corect
Consum mixt Laureate Plus 1.4 MPI - 6,9                   corect
Consum urban Ambition 1.5 dCi - 5,8                        corect
Consum extra-urban Ambition 1.5 dCi - 4,1               corect
Consum mixt Ambition 1.5 dCi - 4,7                          corect

La 10.000 km parcursi
- in urban benzina: 940 l benzina * 30,4 lei/l = 28576              gresit.  940*3.04=2857,6 lei
- in urban motorina: 580 l motorina * 29,6 lei/l = 15392           gresit.  580*2.96=1716,8 lei
28576 - 15392 = 13184                                                         deci avem 2857,6-1716,8=1140,8 lei
- in extra-urban benzina: 550 l benzina * 30,4 lei/l = 16720            550*3,04=1672
- in extra-urban motorina: 410 l motorina * 29,6 lei/l = 12136         410*2,96=1213,6
16720 - 12136 = 4584                                                                  1672-1213,6=458,4
- in mixt benzina: 690 l benzina * 30,6 lei/l = 21114                       690*3,04=2097,6
- in mixt motorina: 470 l motorina * 29,6 lei/l = 13912                    470*2,96=1391,2
21114 - 13912 = 7202                                                                  2097,6-1391,2=706,4

Conform BNR avem:
3,3771 lei/euro

8470 * 3,3771 = 28604,037
10200 * 3,3771 = 34446,420

34446,420 - 28604,037 = 5842,05


Deci situatia se schimba un pic. Diferentele de consum la 10.000 km vor fi: Urban-1140,8 lei/10.000km; extra-urban-458,4 lei/10.000km si mixt-706,4 lei/10.000km. La aceste diferente se adauga si diferenta dintre costul carburantului:3,04-2,96=0,08lei*10.000km=800 lei. Concluziile le tragi si tu in functie de cat mergi cu masina. La mixt ai o "amortizare" de aproape 1500 lei/10.000km. Asta inseama ca dupa 40.000km ti-ai scos banul.

Edited by Suzuki Wagon, 23 February 2007 - 20:11.


#12
romy05y

romy05y

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 104
  • Înscris: 12.02.2007
- Viata motorului - in unele cazuri dieselul are viata dubla - vezi turometru ;)
- valoarea de revanzare diesel -mai mare
- consum - diesel mai mic
- putere la turatie scazuta -diesel
vs
- sprint mai bun benzina - nu toate cazurile ;) trebuie sa fie motoare de acceasi putere si atunci dieseluri sunt destule care lasa benzina- minunata tehnologie :)

cateva din aspecte.
depinde de ce masina vrei?
noua, SH.....samd, aspecte peste aspecte.
toate au plusuri si minusuri

#13
distratu

distratu

    New Member

  • Grup: Members
  • Posts: 17
  • Înscris: 23.02.2007
@Suzuki
si tu ai gresit pt ca ai luat de doua ori in calcul diferenta de pret intre benzina si motorina. ;)

Asta ai scris tu:
La 10.000 km parcursi
- in urban benzina: 940 l benzina * 30,4 lei/l = 28576 gresit. 940*3.04=2857,6 lei
- in urban motorina: 580 l motorina * 29,6 lei/l = 15392 gresit. 580*2.96=1716,8 lei

si apoi
La aceste diferente se adauga si diferenta dintre costul carburantului:3,04-2,96=0,08lei*10.000km=800 lei.

#14
Suzuki Wagon

Suzuki Wagon

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 401
  • Înscris: 07.01.2006

View Postdistratu, on Feb 23 2007, 20:55, said:

@Suzuki
si tu ai gresit pt ca ai luat de doua ori in calcul diferenta de pret intre benzina si motorina. ;)

Asta ai scris tu:
La 10.000 km parcursi
- in urban benzina: 940 l benzina * 30,4 lei/l = 28576 gresit. 940*3.04=2857,6 lei
- in urban motorina: 580 l motorina * 29,6 lei/l = 15392 gresit. 580*2.96=1716,8 lei

si apoi
La aceste diferente se adauga si diferenta dintre costul carburantului:3,04-2,96=0,08lei*10.000km=800 lei.
Da ai dreptate. Deci la mixt "amortizarea" vine in jurul a 80.000km

Edited by Suzuki Wagon, 23 February 2007 - 21:20.


#15
EnDor

EnDor

    Junior Member

  • Grup: Validating
  • Posts: 199
  • Înscris: 19.01.2006
Viteza bate-o vina.
Am fost constient ca am gresit cand am ajuns la ultimul calcul.
Din pacate n-am avut timp sa verific unde s-a strecurat gresala
fiindca a trebuit sa plec in acel moment din Oradea.
(intre timp am ajuns in Cluj-Napoca).

Am intrat se forum sa corectez... dar au fost altii ceva mai harnici.

O noapte placuta si o alegere "documentata".

P.S. Am mai facut inainte un calcul similar impreuna cu un prieten
care face cam 6.000 km/an. In aceste conditii isi amortiza
diferenta de pret intre cele doua modele in 12 ani.
Recunosc ca am luat in calcul mai multe cheltuieli (intretinere, reparatie).

Edited by EnDor, 23 February 2007 - 22:49.


Anunturi

Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă Chirurgia cranio-cerebrală minim invazivă

Tehnicile minim invazive impun utilizarea unei tehnologii ultramoderne.

Endoscoapele operatorii de diverse tipuri, microscopul operator dedicat, neuronavigația, neuroelectrofiziologia, tehnicile avansate de anestezie, chirurgia cu pacientul treaz reprezintă armamentarium fără de care neurochirurgia prin "gaura cheii" nu ar fi posibilă. Folosind tehnicile de mai sus, tratăm un spectru larg de patologii cranio-cerebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate