Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
clima cu sunet ciudat

Baterie Externa Solara, Power Ban...

Am vazut odata un film...

Problema scurgere apa rama termop...
 Durata estimata de viata a unei i...

Identificare filet butelie r290

Sifon pe circuitul frigorific.

Vizibilitate Hard Disk nefolosit ...
 Salariu minim european in Romania

verificare specificatii lapgop Asus

Problema cu o camera Panasonic MD...

Probleme cu reddit
 Problema sunet boxa noua

Despre proiectarea drumurilor urb...

Final Cut Camera

Z6III vs Z8
 

Consum ulei la motoare diesel

- - - - -
  • Please log in to reply
34 replies to this topic

#1
gabyte

gabyte

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 106
  • Înscris: 12.04.2005
Salutare

De ce va timp ma documentez in vederea achizitionarii unui VW Polo 1.9 TDI-PD 100cp.
Toate bune si frumoase pana am aflat de pe mai multe forumuri ca ele consuma ulei , lucru care am inteles pana la urma ca ar fi normal pt. motoarele VAG (dupa mine nu).

Intrebarea este: cosumul asta de ulei apare si la alti producatori de diesel-uri?

Eu in prezent am o skoda felicia pe benzina, nu am fost conducator de diesel niciodata. La masina mea stiam clar lipseste ulei, am o problema.

Poate trebuie sa-mi schimb menatlitatea asta si gresesc eu sau poate nu.

As dori pareri de la conducatorii de diesel-uri sa ma lamuresc si eu daca sunt sinonime "diesel" cu "completat ulei"...

#2
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005
clio dci. Primele 2 schimburi (la 15K) nu am completat nimic. La al 3-lea, am completat (dupa vreo 5000km), desi uleiul se afla intre semne (poate nici nu mi-au pus suficient la schimb) vreo 100-200 ml...

Un vecin cu bus VW tdi se plingea ca a venit din germania cu 140-160km/h si ca i-a papat vreo 0.5-1 litru de ulei (vreo 1000 si ceva de km). Busul nu era nou... vreo +100,000 km...

Edited by H725, 17 May 2006 - 17:22.


#3
H725

H725

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,587
  • Înscris: 19.03.2005
Azi am vorbit cu un tip care lucreaza la service skoda. Mi-a zis ca skoda vine din fabricatie cu ulei Shell. Cu acest ulei consuma chiar si 1-2 litri pina la prima revizie (depinde de stilul de conducere). La prima revizie ei ii pun ulei Aral si cu acest ulei consumul scade aprope la zero...

Acelasi lucru il putuse constata si la alte masini, uzate, anumite tipuri de ulei pur si simplu "se consuma" fata de alte uleiuri...

#4
god_father

god_father

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 811
  • Înscris: 25.01.2006
Pai cam orice diesel cunsuma ulei, chiar si 50g la 1000km da tot ii consuma, poate sa fie si noua.
doar cand calci accelerati la podea oricum scoate un pic de fum.
La mine mercedes+u consuma cam 300g la 1000km,. ce e drept soate si un pic de fum de acuma

#5
CRG

CRG

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 3,990
  • Înscris: 30.08.2005
nu are nici un sens s ma laud aiurea ca nu castig nimic, dar a mea nu consuma ulei deloc. Cel putin nu e vizibil la joja, adica atunci cand ii fac schimbul, arata tot "full". In conditiile in care merg destul de turat cu ea, in jur de 140-150 la ora in afara orasului..

#6
god_father

god_father

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 811
  • Înscris: 25.01.2006
Eu totusi nu cred ca exista dieselan care sa nu pape ulei. chiar si daca e vorba de un consum infim de care nu iti poti da seama dupa nivelul uleiului. orice diesel fumega un pic cand il calci sau cand e rece!

#7
choixalacreme

choixalacreme

    Junior Member

  • Grup: Members
  • Posts: 42
  • Înscris: 07.03.2005

View PostCRG, on May 22 2006, 19:34, said:

nu are nici un sens s ma laud aiurea ca nu castig nimic, dar a mea nu consuma ulei deloc. Cel putin nu e vizibil la joja, adica atunci cand ii fac schimbul, arata tot "full". In conditiile in care merg destul de turat cu ea, in jur de 140-150 la ora in afara orasului..

Fumul de care povestiti voi nu are nici o legatura cu consumul de ulei.
Fumul  negru este dat de motorina in exces atunci cand calci acceleratia tare.

Ca informatie, fumul de la ulei este Alb , alb albastrui.

#8
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Cred ca consumu de ulei se datoreaza si calitati uleiului.
Peugeot 405 mot. 1905 cmc in 5000 Km :
B.P.= la fiecare pornire, un pic de fum alb, consum 500 gr
Moll= mers bine, consum 200 gr
Ulei PD TDI Metabond = mers bine consum = 0
Golf 4 130 Cp = vechiul proprietar mi-a spus ca consuma c-am 0,5 l la 10.000 Km cu ulei nemtesc (mi-a dat de complectare)
Am facut schimbul = Ulei Metabomd PD TDI + TRATAMENT motor Metabond Gold, consum la 10.000 = 200 gr si dat forje, nu gluma.

#9
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Uitasem, si de la prieteni :
-Ford Mondeo TDDI 115 Cp  ulei PD TDI Metabond + tratament Metabond Gold consum la 5.000 Km= 0, atit are de cind a facut schimbul
-Opel Astra 1,7 td motor isuzu, ulei Metabond 10 W 40, consum la 2.000 km= 0  regim=taxi
-Ford Mondeo motor TD 1,8L 88 Cp ulei Metabond 10 W40 + tratament Gold 2.500 Km, consum = 0
-Skoda Felicia mot. 1900 D, ulei Moll 10 W40 + tratament Gold  4.000 Km= consum 0

#10
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,063
  • Înscris: 26.11.2001
Voi priviti problema prea simplist, dati exemple fara sa stiti caracteristicile tehnice.

La un ulei conteaza 3 lucruri in principal: Vascozitate la 40 si 100grade Celsiu si Densitate.

Indicii 5W-40, 10W-40, 0W-50, etc se refera strict la vascozitate. Pentru densitate trebuie sa consultati .pdf-urile de la fiecare ulei.

Mai departe, stiind ce motor aveti in curte, sa zicem unul de 80.000Km, considerati deja ca are o uzura relativa, astfel pentru compresie aveti nevoie de un ulei cu densitate mare, dar pe de alta parte tinand cont de clima noastra trebuie ca vascozitatea sa fie foarte buna. In concluzie trebuie sa imbinati aceste 2 aspecte, ceea ce este relativ greu, trebuie sa comparati toate uleiurile in si sa aflati raspunsurile.

De ex. densitate mare si vascozitate mica are OMV SYN COM SAE 5W-40 (Viscosity, ASTM D 445 (mm²/s cSt @ 100º C - 13,6; Density @15º C kg/l, ASTM D 4052 - 0.858). Daca se alege aceasta solutie este posibil ca motorul sa nu consume ulei deloc.

Pe de alta parte daca se utilizeaza Aral HighTronic 5W-40 (Viscosity, ASTM D 445 (mm²/s cSt @ 100º C - 12; Density @15º C kg/l, ASTM D 4052 - 0.850) la un motor vechi putem avea supriza sa fie nevoie sa completam in timp, si asta pentru ca acesta este mai potrivit pentru motoare de turatie si relativ tinere.


Desigur la optiunea finala de cumparare a uleiului se va tine seama si de argumentele fiecarui producator privind compusii pe care i-au inclus in ulei, dar retineti, uleiul trebuie sa fie ales prima data pe criterii obiective, cele descrise mai sus si apoi pe urma daca exista o baza de selectie se face alegerea dupa compusii lui.

Speedo

Edited by Speedo, 09 June 2006 - 09:21.


#11
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Eu am dat exemple in mare pt ca nu toti sint specialisti in uleiuri.
In primul rind trebuie sa bagi uleiul cu specificatile date de producatorul masinii.
Daca producatorul iti permite o plaje de ex. intre 0 W.... Long Life si 10 W... atunci ai de ales, si intr-adevar iti alegi dupa uzura motorului.
Eu la ulei ma uit in primul rind la TBN = rezistenta la uzura in timp.
La golf TDI PD prod. imi permite 505.01 si 506.01, dar mot. meu are 170.000 Km si am ales 505.01, dar cu TBN = 12,5 adica unul din cele mai bune pe piata
TBN = MgKOH/g
Alta problema la ulei este si regimul de mers al masinii, adica mult oras, sau mult afara.
Eu iti spun ca 80 % din cei care au masini habar n-au de calitatile uleiurilor, si au dreptate, ei au meserii total paralele cu uleiul, reparatile si tot ce tine de o masina. Ei vor ca masina lor sa mearga, dar isi iubesc masinile si vor  ce e mai bun pt ea si de aceea intreaba.

#12
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,063
  • Înscris: 26.11.2001
Indicele TBN = Total Base Number nu este exemplificat in nici o caracteristica tehnica a unui ulei, poate poti tu sa-mi dai exemple daca stii vreun producator care si-l noteaza pe undeva.

Oricum, TBN pentru ulei nou se calculeaza la laborator si apoi, precum stii, pe masura ce se foloseste un numar de Km se reface calculul TBN la laborator pentru a se vedea cu cat a scazut acest index (index ce reprezinta in forma absoluta cat din aditivul prezent initial in ulei mai exista acum in compozitie).

Daca prima valoare de TBN este sa zicem posibil a fi determinata, a doua depinde de motor si stilul de utilizare.

Eu te intreb acum, de unde ai stiut de uleiul tau ca nou are TBN = 12,5

Cat despre standardul VW.xxx.xxx, el se aplica peste caracteristicile tehnice ale uleiurilor, sunt ca un fel de masca peste acestea, deci cine stie sa interpreteze primele cifre nu are nevoie de coduri "how to".

Speedo

#13
Cristist50

Cristist50

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,526
  • Înscris: 28.08.2003
Putin offtopic, dar tot de ulei e vorba: la un motor de 2.4 benzina, 25.000 km, utilizare normala (nefortat) 50% urban - 50% extraurban ce recomandati.
Eu acum folosesc Mobil 10W40. Sa merg pe 5W40?

#14
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
TBN-ul il scriu in general cei care au cu ce se lauda. Oricum cei care vind uleiuri habar n-au ce vind (sau se fac, ca sa-si vinda marfa).
De unde stiu ? am citit pe caracteristici
De unde stiu de caracteristici ? din experienta de vreo 800.000 Km in care am tot testat uleiuri si intrebat in stinga si in dreapta.
---Caracteristici ulei Metabond PD TDI :
Grad SAE ------------------------------------------------5W40
Densitate la 15 gr C--------Kg/m la put. a 3-a--------856
Vascozitate 40 gr C ---------mm la 2-a/s---------------89
Vascozitate 100 gr C---------mm la a2-a/s-------------14,1
Inedx de viscozitate------------------------------------163
Punct de fierbere, Cleveland gr C---------------------230
Punct de curgere   gr C---------------------------------  -39
TBN--------MgKOH/g-----------------------------------12,5
---Caracteristici    Mobil Delvac 1
Grad SAE----------------------------------------------5W40
Vasc. la 40 gr C--------------------------------------- 102
Vasc. la 100 gr C--------------------------------------14,8
Index de vasc.-----------------------------------------151
TBN----------MgKOH/g---------------------------------12
Punct de fierbere---------------------------------------226
Punct de curgere  gr C-----------------------------   -45
Densitate  la 15 gr C----------------------------------854
La cele doua tipuri de ulei iti da si TBN-ul, or mai fi si altele, dar eu am cautat ce a ce imi trebuie mie.

VW a incercat sa simplifice cautatul uleiului. E mai simplu, ai codul e OK, cum am mai scris, nu toata lumea se pricepe.

#15
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,063
  • Înscris: 26.11.2001
Sa pui Mobil Delvac la masina de zi cu zi e ceva destul de neobisnuit, faci taximetrie?

Oricum, as vrea sa-mi dai link-urile la paginile oficiale sa vad unde este trecut TBN pentru ca eu nu gasesc.

Vad ca tu mi-ai dat deja niste date traduse, deci sunt de pe un site third party banuiesc.

Cristi50, e vorba de Hyu? Cate ture are  maxim si unde are cuplu? Ce scrie in carte? Cine merge cu ea are grija de motor si-l exploateaza pe toata gama de turatii sau merge batraneste?

Speedo

#16
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005

View PostCristist50, on Jun 9 2006, 13:35, said:

Putin offtopic, dar tot de ulei e vorba: la un motor de 2.4 benzina, 25.000 km, utilizare normala (nefortat) 50% urban - 50% extraurban ce recomandati.
Eu acum folosesc Mobil 10W40. Sa merg pe 5W40?
Depinde de vechimea masinii (an de fabricatie ) depinde de ce zice producatorul masinii, daca prod. zice 10W40 s-ar putea la 5W40 sa consume ceva ulei.
Daca prod zice 5W40 si ai bagat 10 W 40 fiindca e vara , nu e nici o problema.
In orice caz eu unul nu recomand 0W40 Long Life, pt ca e un ulei pt mot f. performante, f. strinse si se recomanda mai ales pt drumuri in afara. In oras o sa-l manince si o sa-l strice inainte de vreme, si o sa-i faci mai mult rau decit bine.
In general nu se trece de la un ulei mineral la unul sintetic. Si cuzineti si arborele au impuritati cauzate si de un ulei neadecvat, deci :
Un ulei mineral face o anumita mizga si astupa "craterele" din motor. Uleiul sintetic are si rol de detergent si spala mizga respectiva iesind "craterele" la suprafata riscind sa se rupa filmul de ulei.
Cum zicea cineva :   drumul e plin de praf si micile gropi din asfalt sint acoperite, si dupa ce ploua gropitele se spala si devin mai evidente.

Nu sint de pe nici un site. La metabond am hirtia in fata si la Mobil iata :
http://img79.imagesh...ildelvac0tn.jpg
Nu, nu fac taxi, am facut pina acum 5 ani, am cautat uleiuri pt Golful meu TDI PD 130 Cp., care l-am cumparat in ianuarie, SH.
De cind il am am folosit numai Metabond PD TDI si sint f multumit.

Edited by MAK, 09 June 2006 - 13:21.


#17
Speedo

Speedo

    Super Moderator

  • Grup: Super Moderators
  • Posts: 9,063
  • Înscris: 26.11.2001
Privesti problema simplist spunand ca uleiul mineral face o mazga si astupa gaurile, mai ales ca nu e asa si Cristi are semi-sintetic...iar cel sintetic spui ca are detergenti..... Cu siguranta daca stii de TBN stii ca nu e vorba de asa ceva ci de mult mai mult, mult mult mai mult.

Ca sa revenim pe baze stiintifice, daca producatorul spune de 10W-40 si vrei sa pui 5W-40, trebuie sa alegi un ulei cu densitate cat mai mare, apropiata de cea de la 10W-40, dar vascozitate mai buna, ceea ce Mobil Syntetic 5W-40 chiar indeplineste.


Pe site-ul oficial Mobil nu este trecut TBN, link-ul tau e spre un site care are colectii de imagini upload-ate de useri, deci relevanta.....nu prea exista.

Te rog sa-mi dai link-ul la producatorul Metabond sa mai uit si eu peste date.

Speedo

Edited by Speedo, 09 June 2006 - 13:25.


#18
MAK

MAK

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,882
  • Înscris: 26.02.2005
Da 10W40 este semisintetic, dar ESTE si sintetic.
In general cind ii spui cuiva ce ulei trebuie sa puna in masina lui ii dai date generale care sa le poata tine minte, nu umpli doua foi de caiet studentesc cu calcule si date, fiindca il zapacesti de tot si nu mai tine minte nimic, si pina la urma cumpara tot de-l prost.
Ulei mineral nu mai bag de vreo 4 ani, de la vechile masini.

View PostMAK, on Jun 9 2006, 14:29, said:

Da 10W40 este semisintetic, dar ESTE si sintetic.
In general cind ii spui cuiva ce ulei trebuie sa puna in masina lui ii dai date generale care sa le poata tine minte, nu umpli doua foi de caiet studentesc cu calcule si date, fiindca il zapacesti de tot si nu mai tine minte nimic, si pina la urma cumpara tot de-l prost.
Ulei mineral nu mai bag de vreo 4 ani, de la vechile masini.
Cu parere de rau nu am linkul de la Metabond, dar o sa-l iau de la prieteni

Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate