Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Taxarea vacilor in Danemarca si..

Oamenii fara Whatsapp

Pompe apa fotovoltaice.

Valori ok fibra?
 recomandare smartwatch copil

Viata traita asa cum vrei tu vs v...

Melodie dance veche

RIP Shifty Shellshock
 Daca nu ar conta salariul, ce mes...

Racordare la apa termosemineu

Mi-am luat 4x4 si vreau sa-l testez

Recomandare laptop cu luminozitat...
 Cautarea pe google android nu merge

Caut serviciu serios de captura v...

Frauda magazin online

AC Woods Venezia Smart - nu races...
 

Ridicare act de identitate cu procură specială

- - - - -
  • Please log in to reply
13 replies to this topic

#1
ATMXTN

ATMXTN

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 408
  • Înscris: 28.05.2011
Care ar fi temeiul juridic în baza căruia funcționarul SPCLEP condiționează ridicarea actului de identitate de către mandatar exclusiv în baza unei procuri speciale autentificate la notar?

De ce procura specială sub semnătură privată nu este suficientă, mai ales că este electronică, deci prezintă un plus de garanție că procura emană de la mandant? De ce funcționarii refuză să consemneze la rubrica alte mențiuni din formular faptul ca solicitantul împuternicește pe cineva să ridice actul de identitate în numele lui, transformând cererea într-o veritabilă procură specială autentică, cf. art 269, al. 1 C. pr. civ?

Vorbesc exclusiv de ridicarea actului de identitate, nu de eliberarea acestuia.

#2
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,808
  • Înscris: 01.12.2001
Dacă e electronica, cum o atașează ala la registru fizic? Ca la noi e un ceaslov în care  se semnează olograf încă.

#3
ATMXTN

ATMXTN

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 408
  • Înscris: 28.05.2011
O imprimă cu rezultatul verificării validității semnăturii generat de Adobe și înscrisul electronic se arhivează potrivit legii arhivării electronice. În orice caz, care e temeiul juridic potrivit căruia ridicare cărții de identitate se face doar în baza unei procuri speciale autentificate la notar, deși consimțământul a fost dat în fața funcționarului public? Mi se pare de noaptea minții. Potrivit articolului menționat autenticitatea înscrisului se referă la stabilirea identității părților, exprimarea consimțământului acestora cu privire la conținut, semnătura acestora și data înscrisului. Toate acestea ar fi putut fi stabilite de funcționarul public care, prin propria lui semnătură, conferea autenticitate înscrisului. În schimb, el mă trimite la notar ca notarul să elibereze o scrisoare cu care mandatarul să se întoarcă la funcționar și în care să scrie: Da, dom'le! ATMXTN o împuternicește pe mă-sa să-i ridice cartea de identitate. De ce?

#4
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,808
  • Înscris: 01.12.2001
Pt că au o procedura veche și antică și de demult de pe vremea când nu existau semnături electronice. Și nimeni nu și-a bătut capul sa modifice aceasta procedura.

#5
ATMXTN

ATMXTN

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 408
  • Înscris: 28.05.2011
Asta e problema șefului de serviciu. Art. 5, al. 1 din OUG 38/2022 e în vigoare de 2 ani deja.

#6
dorin_2k

dorin_2k

    Master Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 48,808
  • Înscris: 01.12.2001
ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 38 din 6 aprilie 2022
pentru modificarea și completarea unor acte normative în vederea eficientizării gestionării deșeurilor

Ce treabă au deșeurile în speța de față?

#7
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,820
  • Înscris: 27.10.2007
Pentru că așa scrie la procedura

NORME METODOLOGICE din 10 martie 2021de aplicare unitară a dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, precum și pentru stabilirea formei și conținutului actelor de identitate, ale dovezii de reședință și ale cărții de imobil

Articolul 44
(1) Actul de identitate se înmânează personal titularului, pe bază de semnătură.
(2) În cazul în care, după depunerea cererii, titularul nu se mai poate prezenta pentru ridicarea actului de identitate, înmânarea acestuia se realizează astfel:
a) pentru titularul care se află în țară, unei persoane împuternicite pe bază de procură specială autentificată la notarul public român;
b) pentru titularul aflat temporar în străinătate, unei persoane împuternicite pe bază de procură specială autentificată la misiunile diplomatice sau oficiile consulare de carieră ale României din statul respectiv ori la autoritățile străine competente. În acest ultim caz, procura va fi prezentată tradusă și legalizată, potrivit normelor în vigoare

Edited by strongsss, 17 June 2024 - 07:58.


#8
STARTREK1

STARTREK1

    căutător pe gugăl

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 11,258
  • Înscris: 27.06.2007

Vizualizare mesajATMXTN, pe 16 iunie 2024 - 21:29, a scris:

Care ar fi temeiul juridic în baza căruia funcționarul SPCLEP condiționează ridicarea actului de identitate de către mandatar exclusiv în baza unei procuri speciale autentificate la notar?

De ce procura specială sub semnătură privată nu este suficientă, mai ales că este electronică, deci prezintă un plus de garanție că procura emană de la mandant? De ce funcționarii refuză să consemneze la rubrica alte mențiuni din formular faptul ca solicitantul împuternicește pe cineva să ridice actul de identitate în numele lui, transformând cererea într-o veritabilă procură specială autentică, cf. art 269, al. 1 C. pr. civ?

Vorbesc exclusiv de ridicarea actului de identitate, nu de eliberarea acestuia.
si e o procedura normala - nu vine un neica nimeni (ca nu are functionaru de la ghiseu de unde sa stie ca ai trimis persoana respectiva) sa ridice in numele tau CI-ul
si da, mi se pare o procedura corecta

Edited by STARTREK1, 17 June 2024 - 09:10.


#9
tytysor

tytysor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,708
  • Înscris: 02.09.2006
Sigur ca daca la depunerea cererii de eliberare a CI, titularul ar indica direct numele si CNP-ul celui imputernicit de el sa ridice documentul, ar fi prea simplu! Plus ca ar scadea din profitul cabinetelor notariale!

Si da, nu mi se pare o procedura corecta!

Edited by tytysor, 17 June 2024 - 09:19.


#10
MooF2010

MooF2010

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 5,392
  • Înscris: 24.05.2010
Cum verifici semnatura electronica dintr-un document printat? Verificarea semnaturii se face in baza certificatului digital

Edited by MooF2010, 17 June 2024 - 10:08.


#11
bograd

bograd

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 812
  • Înscris: 28.05.2004

View PostATMXTN, on 16 iunie 2024 - 22:26, said:

O imprimă cu rezultatul verificării validității semnăturii generat de Adobe și înscrisul electronic se arhivează potrivit legii arhivării electronice.
Certificatul digital calificat nu mai are nici un fel de valoare daca il tiparesti.

#12
tytysor

tytysor

    Guru Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 21,708
  • Înscris: 02.09.2006

View Posttytysor, on 17 iunie 2024 - 09:15, said:

Sigur ca daca la depunerea cererii de eliberare a CI, titularul ar indica direct numele si CNP-ul celui imputernicit de el sa ridice documentul, ar fi prea simplu! Plus ca ar scadea din profitul cabinetelor notariale!

Si da, nu mi se pare o procedura corecta!
Cum spuneam! si nu mai este nevoie de nici un fel de subtilitati digitale!

#13
strongsss

strongsss

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 7,820
  • Înscris: 27.10.2007

View Posttytysor, on 17 iunie 2024 - 11:24, said:

Cum spuneam! si nu mai este nevoie de nici un fel de subtilitati digitale!
Tot mai bun era creionul chimic, umezit in gura si folosit pentru a scrie apasat.
Sau frecat un pic pe degetul mare si aplicat o semnatura 200% digitala!

Edited by strongsss, 17 June 2024 - 12:56.


#14
ATMXTN

ATMXTN

    Member

  • Grup: Members
  • Posts: 408
  • Înscris: 28.05.2011

View Postdorin_2k, on 17 iunie 2024 - 07:23, said:

ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr. 38 din 6 aprilie 2022
pentru modificarea și completarea unor acte normative în vederea eficientizării gestionării deșeurilor

Ce treabă au deșeurile în speța de față?
OUG nr. 38/2020. Scuze.

View PostSTARTREK1, on 17 iunie 2024 - 09:10, said:

si e o procedura normala - nu vine un neica nimeni (ca nu are functionaru de la ghiseu de unde sa stie ca ai trimis persoana respectiva) sa ridice in numele tau CI-ul
si da, mi se pare o procedura corecta
Mi se pare o procedură corectă câtă vreme nu declari tu însuți, cu ocazia eliberării cărții de identitate, că împuternicești pe cineva să ridice în numele tău. Este aberant să fii trimis la notar ca notarul să-i spună funcționarului în fața căruia ai împuternicit pe cineva că într-adevăr ai împuternicit pe cineva. Rațiune acestei instituții (a autentificării la notar) este pentru opozabilitatea actului față de orice terț atunci când mandatarul se prezintă direct în fața terțului care nu are nicio certitudine că cel care a semnat actul este și cel care poate dispune de drept. Or, eu vorbesc de situația în care terțul (funcționarul în speță) deja a luat cunoștință prin propriile simțuri de toate elementele care garantează autenticitatea actului.

View PostMooF2010, on 17 iunie 2024 - 10:04, said:

Cum verifici semnatura electronica dintr-un document printat? Verificarea semnaturii se face in baza certificatului digital
O verifici pe calculator, înainte să-l imprimi.

View Postbograd, on 17 iunie 2024 - 10:21, said:

Certificatul digital calificat nu mai are nici un fel de valoare daca il tiparesti.
După logica asta, utilitatea transmiterii documentelor semnate electronic tinde spre zero, că cel în fața căruia vrei să te folosești de înscrisul electronic nu este însărcinat și cu preluarea corespondenței electronice (de cele mai multe ori). Evident că certificatul digital tipărit nu are nicio valoare. Însă înscrisul electronic tipărit cu raportul privind valabilitatea semnăturii electronice semnat de cel care imprimă înscrisul are valoare de uz intern, cu condiția ca înscrisul electronic să fie păstrat în baza de date electronică a instituției.

View Poststrongsss, on 17 iunie 2024 - 07:56, said:

Pentru că așa scrie la procedura

NORME METODOLOGICE din 10 martie 2021de aplicare unitară a dispozițiilor Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 97/2005 privind evidența, domiciliul, reședința și actele de identitate ale cetățenilor români, precum și pentru stabilirea formei și conținutului actelor de identitate, ale dovezii de reședință și ale cărții de imobil

Articolul 44
(1) Actul de identitate se înmânează personal titularului, pe bază de semnătură.
(2) În cazul în care, după depunerea cererii, titularul nu se mai poate prezenta pentru ridicarea actului de identitate, înmânarea acestuia se realizează astfel:
a) pentru titularul care se află în țară, unei persoane împuternicite pe bază de procură specială autentificată la notarul public român;
b) pentru titularul aflat temporar în străinătate, unei persoane împuternicite pe bază de procură specială autentificată la misiunile diplomatice sau oficiile consulare de carieră ale României din statul respectiv ori la autoritățile străine competente. În acest ultim caz, procura va fi prezentată tradusă și legalizată, potrivit normelor în vigoare
Mersi.

Edited by ATMXTN, 17 June 2024 - 14:17.


Anunturi

Bun venit pe Forumul Softpedia!

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate