Jump to content

SUBIECTE NOI
« 1 / 5 »
RSS
Melodie dance veche

RIP Shifty Shellshock

Daca nu ar conta salariul, ce mes...

Racordare la apa termosemineu
 Mi-am luat 4x4 si vreau sa-l testez

Recomandare laptop cu luminozitat...

Cautarea pe google android nu merge

Caut serviciu serios de captura v...
 Frauda magazin online

AC Woods Venezia Smart - nu races...

podea ciment denivelata

Îndepartare bule folie reflectoriz...
 Revista imobiliara cu poze... cir...

Recomandare soundbar pentru laptop

Veți renunța in 2025 la...

Coaxial pentru cablare casa
 

Radiator spart? Pierdere freon - GOLF 5

* * * * * 1 votes
  • Please log in to reply
26 replies to this topic

#1
xarte

xarte

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 144
  • Înscris: 07.11.2018
Salut.

Cum iti dai seama ca un radiator este spart? Am incercat sa bag freon, si, undeva exita o pierdere..

Vreau sa iau, posibil, un radiator ori nou, ori sh original de pe piata.. Cum pot vedea daca e ok, sau are vreo crapatura, vopsit - mascat?

Merci...

Un mecanic mi-a zis ca exista o modalitate de a vedea daca freonul se pierde prin instalatie, dar, la pierderi mici, nu poate avea nicio relevanta testul.

#2
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,405
  • Înscris: 03.12.2005
Uzual test de vacuum ca prim indiciu si test cu trasor UV sau de presiune pentru cand masina continua sa piarda dar testul de vacuum nu mai releva neetanseitati.

#3
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,874
  • Înscris: 02.08.2021
În primul rând pui urechea acolo în față și fezi dacă auzi vreun fâsâit. Dacă pierderea e mare, cum ar fi să pierzi totul în două săptămâni de obicei se aude.
Apoi, cea mai banală metodă e să dai cu pray de identificare pierderi pe tot traseul instalației și vezi dacă bolborosește undeva. https://www.dedeman....00-ml/p/1041557
Mai e următoarea variantă, dar nu cred că ești dispus să-l cumperi, detector pierderi de freon. https://www.emag.ro/...4/pd/DFMFYVMBM/
Apoi mai e varianta să ceri la service să-ți bage freon cu indicator UV, după te uiți cu o lanternă pe tot traseul.
Și într-un final, cea mai overkill metodă e testul de presiune cu azot.


Mai rar să piardă pe la radiator, cele mai comune probleme sunt pe la valvele de alimentare, oringurile de la compresor unde se cuplează furtunurile alea, dar și oringurile de la supapa de debit variabil și furtunurile alea de pe compresor(jale cu ele, după 15 ani pierd la greu). Se mai întâmplă și să să fie duse îmbinările din compresor și pierde prin el, când bagi soluție de UV îl vezi pe tot așa verde. Posted Image
La radiator să te uiți cu atenție să venzi dacă nu cumva ai luat o piatră și e distrus acolo.

Edited by Valy_User, 03 June 2024 - 16:57.


#4
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,405
  • Înscris: 03.12.2005

View PostValy_User, on 03 iunie 2024 - 16:50, said:

Și într-un final, cea mai overkill metodă e testul de presiune cu azot.

E cea mai buna, fara consecinte negative si destul de simpla tehnic. Doar pui sub presiune si dai cu spuma. Si, spre deosebire de freon, azotul nu e nici scump, nici nu afecteaza atmosfera.
Dar, ca de obicei, ai vazut un cuvant pe care nu il stii si ai incercat sa iti inchipui cum merge treaba. Si ce-a iesit se vede.

#5
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,874
  • Înscris: 02.08.2021
Overkill poate să însemne:

Quote

an excess of something (such as a quantity or an action) beyond what is required or suitable for a particular purpose.
https://www.merriam-...ionary/overkill
Nu consider că am utilizat greșit acest cuvânt.

#6
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,405
  • Înscris: 03.12.2005
Valerica, continui sa aberezi. La un cotet vechi primele suspecte sunt oringurile vechi si valvele de sens din porturile de umplere. Si pe ambele le vezi mai greu la vacuum pentru ca vacuumul trage suprafetele una in cealalta si se etanseaza fals. Pe langa asta, vacuumul e echivalentul in sens negativ a 1 bar, iar clima lucreaza cu mai mult de 15 in sarcina.

View PostValy_User, on 03 iunie 2024 - 16:59, said:

Overkill poate să însemne:

https://www.merriam-...ionary/overkill
Nu consider că am utilizat greșit acest cuvânt.

Da, boss. Nu ai gresit deloc. Mai bine ar cumpara un detector electronic si/sau cauta pe unul sa ii incarce freon intr-o instalatie sparta (chestie care in lumea civilizata e interzisa si amendata) decat sa presurizeze cu un gaz inert banal.

Asa iti faceau si tie verificarea la aragaz cand erai mic, doar ca aveau detector pe lampi. Nu dadeau cu spuma.

#7
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,874
  • Înscris: 02.08.2021
Am folosit și detector de freon și îli face cât de cât treaba.
Cel din link în momentul în care simte pierderea și o ia rasna, nu se mai oprește din țiuit, dar îl opresc și îl folosesc din nou.

Testul de presiune cu azot nu-l fac mulți, puțini au așa ceva.

Edited by Valy_User, 03 June 2024 - 17:11.


#8
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,405
  • Înscris: 03.12.2005
Cand ai doar detector nu poti spune pe o conducta ca asta de mai jos daca pierde pe la sertizare sau la imbinare.

Ca nu se gaseste la tine in sat e alta treaba, dar se gaseste. La cazan mai vechi iei un pigtail cu cupla si presurizezi cu aer chior. Sau dai valva jos si iti baga cineva aer cu varf de cauciuc pe piesa de suflat de la compresor.


[ https://www.pieseauto.ro/poze/conducta-aer-conditionat-1-9-tdi-cod-motor-bjb/conducta-aer-conditionat-1-9-tdi-cod-motor-bjb-c85e1fd009150bdebf-480-360-2-95-1.jpg - Pentru incarcare in pagina (embed) Click aici ]

#9
xarte

xarte

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 144
  • Înscris: 07.11.2018

View PostValy_User, on 03 iunie 2024 - 16:50, said:

Mai e următoarea variantă, dar nu cred că ești dispus să-l cumperi, detector pierderi de freon. https://www.emag.ro/...4/pd/DFMFYVMBM/
Apoi mai e varianta să ceri la service să-ți bage freon cu indicator UV, după te uiți cu o lanternă pe tot traseul.

1) Rspectivul aparat exista si la service-urile locale, mai mici?

2) Incarcarea de freon cu UV e eficienta? Adica te poti uita comod cu lanterna peste tot?

#10
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,405
  • Înscris: 03.12.2005
Tu stii ca o parte din instalatia sub presiune a ac e in interiorul bordului, da?

#11
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,874
  • Înscris: 02.08.2021

View Postxarte, on 03 iunie 2024 - 17:24, said:

1. teoretic ar trebui să fie
2. 70-80% din instalație o vezi.

Doar că sunt unele aparate care te blochează să bagi freon dacă ai pierderi.

Edited by Valy_User, 03 June 2024 - 17:37.


#12
xarte

xarte

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 144
  • Înscris: 07.11.2018

View PostValy_User, on 03 iunie 2024 - 17:30, said:

sunt unele aparate care te blochează să bagi freon dacă ai pierderi.

Unde m-am dus, au funtionat in fiecare an...

View Postsebulbus, on 03 iunie 2024 - 17:26, said:

o parte din instalatia sub presiune a ac e in interiorul bordului, da?

si asta presupune demontarea lui?

View PostValy_User, on 03 iunie 2024 - 16:50, said:

În primul rând pui urechea acolo în față și fezi dacă auzi vreun fâsâit.

cu motorul pornit e foarte greu...

#13
Valy_User

Valy_User

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 6,874
  • Înscris: 02.08.2021
Trebuie să se audă și cu motorul oprit, deoarece e sub presiune.
Dar asta doar dacă pierde foarte mult.
Și să ai un auz foarte bun, bineînțeles.

Edited by Valy_User, 03 June 2024 - 18:13.


#14
sebulbus

sebulbus

    cereal killer

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 26,405
  • Înscris: 03.12.2005
Lasa prostiile citite pe aici si du-te la unii care fac test cu azot. E mai ieftin ca un plin de freon la ce ai tu si or sa gaseasca pierderea daca nu e sub bord, sau or sa excluda restul instalatiei inainte sa te trimita sa dai bordul jos.  Altii si-au facut tester de presiune din furtunuri vechi de la masina de incarcat si testeaza cu aer de la compresor. Tot e mai bine decat UV in cazul tau.

#15
alexa32

alexa32

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,305
  • Înscris: 12.08.2006

Vizualizare mesajValy_User, pe 03 iunie 2024 - 16:50, a scris:


Mai rar să piardă pe la radiator,
Ba destul de des.
Condensatorul e deobicei in fata radiatorului de racire motor si este expus la pietre, lovituri, solutii antiinghet care se dau iarna pe sosele...uneori corozive pentru aluminiu...etc.

#16
Evergreen

Evergreen

    Proud "United Gashka" member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 15,966
  • Înscris: 09.12.2004
Vidat, substanta contrast,,, totul perfect. Incarcat instalatia, bucurie mare 3 4 zile pina s-a dus si asta la cele sfinte.
Vinovat tur sau retur de la radiator, ca s-a frecat cumva de trager si la vid se stringea si era ok iar sub presiune se desfacea.
Dat jos si reparat, remediat si anomalia si asa s-a dus masina de la mine :)

#17
dan210

dan210

    Senior Member

  • Grup: Senior Members
  • Posts: 9,388
  • Înscris: 24.06.2006

View PostValy_User, on 03 iunie 2024 - 16:50, said:

Mai rar să piardă pe la radiator
mie mi se pare ca cel mai des pe acolo pierde

#18
xarte

xarte

    Junior Member

  • Grup: Junior Members
  • Posts: 144
  • Înscris: 07.11.2018
Am fost la un centru de reparat frigidere si AC, zic unii,cel mai bun din Galati, nea' Ion..

Initial, a facut test sub presiune cu ceva mai bun decat azotul, apoi a verificat cu un detector, nu a țiuit nicaieri, mi-a zzis ca pierderea e foarte mica. Drep care mi-a incarcat freon cu UV, spunandu-mi sa vin peste o luna..

Intrebare: nu trebuia sa imi verifice pe loc? Sau care-i treaba cu UV-ul?

Anunturi

Chirurgia spinală minim invazivă Chirurgia spinală minim invazivă

Chirurgia spinală minim invazivă oferă pacienților oportunitatea unui tratament eficient, permițându-le o recuperare ultra rapidă și nu în ultimul rând minimizând leziunile induse chirurgical.

Echipa noastră utilizează un spectru larg de tehnici minim invazive, din care enumerăm câteva: endoscopia cu variantele ei (transnazală, transtoracică, transmusculară, etc), microscopul operator, abordurile trans tubulare și nu în ultimul rând infiltrațiile la toate nivelurile coloanei vertebrale.

www.neurohope.ro

1 user(s) are reading this topic

0 members, 1 guests, 0 anonymous users

Forumul Softpedia foloseste "cookies" pentru a imbunatati experienta utilizatorilor Accept
Pentru detalii si optiuni legate de cookies si datele personale, consultati Politica de utilizare cookies si Politica de confidentialitate