![]() |
Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Masina din America - probleme la Rar
Last Updated: Feb 25 2023 09:13, Started by
Dia2110
, Feb 24 2023 12:51
·
0
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/icon_users.png)
#1
Posted 24 February 2023 - 12:51
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Buna ziua,
Am cumparat recent un Hyundai Elantra V 2014 1.8 benzina automat de la un dealer din Brasov. Masina in sine a fost adusa din Olanda cu nr de Olanda(si brief si talon) ea defapt fiind adusa din Canada. Acum ca incerc sa o inmatriculez domnii de la RAR imi cer “colant E.P.A” si nu stiu de unde pot sa fac rost de unul,din cate am inteles este un sticker care este amplasat pe blocul motor care ar trebui sa contina informatii in legatura cu “familia motorului,norma de poluare si alte chestiuni legate de emisiile de CO2. Acum,intrebarea mea este,de unde pot face rost de acest sticker ? A mai patit cineva asta si cum s-a rezolvat? Multumesc! |
#2
Posted 24 February 2023 - 13:33
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Din miliarde de variante si combinatii ai ales-o pe cea mai grea - aducerea unei masini de peste Ocean - nu sunt conforme UE la toba de esapament si semnalizari ei avand rosu in loc de galben .
EPA se refera la norme poluare care iar nu-i intereseaza pe americani dar deloc . |
#3
Posted 24 February 2023 - 13:33
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Uitandu-ma pe wiki se pare ca motorul de 1.8 a fost lansat doar in Canada si America. Probabil nu a fost omologat de Hyunday in nici o tara din Europa si de aici problema.
Edited by trid_ovi, 24 February 2023 - 13:33. |
#5
Posted 24 February 2023 - 13:53
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Totusi daca a fost inmatriculata in Olanda ar trebui sa se poata inmatricula si in Romania, nu?
|
#6
Posted 24 February 2023 - 14:03
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Rar-ul din ro sa ia legatura cu rar-ul din olanda, pentru problema emisiilor.
|
#7
Posted 24 February 2023 - 14:05
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
daca a fost deja imnatriculata in EU nu ar trebui sa ai probleme. toate verificarile/omologarile sunt valabile pe tot teritoriul. vb cu dealerul si intelege ce vor aia de la rar, ca oricum sunt dusi cu capul ...
|
#9
Posted 24 February 2023 - 15:13
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
… Olanda(si brief si talon) … masina omologata in Olanda cu caracteristicile furnizate de wikipedia sau world wide web. timbrul EPA, daca imi amintesc corect, nu este necesar la inmatricularea in Olanda a unui asemenea autovehicul in schimb DIV Olanda va furniza, obligatoriu, CoC (certificate of conformity), COC obtinut in urma omologarii in Olanda. proprietarul olandez este tinut responsabil a furniza acest certificat de conformitate via concesionarul roman/Brasov. daca soliciti si timbrul EPA am vagul sentiment ca va trebui a-l platesti. pentru a elimina o posibila neintelegere: DIV Olanda accepta omologarea autovehicule non-EU via caracteristici tehnice obtinute via www. |
#11
Posted 24 February 2023 - 15:22
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Bun si in cazul in care dupa mii de hartogarii inutile nu se ajunge la nici un rezultat poa sa-l mai duca inapoi la dealer sa ia banii inapoi ?
|
#12
Posted 24 February 2023 - 15:46
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_online.png)
nu sunt conforme UE la toba de esapament si semnalizari ei avand rosu in loc de galben . EPA se refera la norme poluare care iar nu-i intereseaza pe americani dar deloc . Aberezi. 5 din cele 6 foste si curente masini ale mele au fost Euro 6. Cea de a sasea nu avea cum fi pentru ca a fost Euro 5 si la noi. Semnalizarile rosii sunt admise si la noi in RNTR7, cat timp nu sunt cumulate cu lampa stop. In practica, nu prea mai gasesti nici modele americane la care sa se intample treaba asta, cu atat mai putin europene sau asiatice. Vreo doua din masinile mele au avut chiar si stop de ceata, desi nu e prevazut deloc in normele americane.
Totusi daca a fost inmatriculata in Olanda ar trebui sa se poata inmatricula si in Romania, nu? Asa ai zice, dar nu direct. Pentru ca statele pot sa nu isi recunoasca unele altora omologarile individuale. Si in practica nu o fac, pentru ca Tiriac plateste mult mai multe impozite decat mine.
Rar-ul din ro sa ia legatura cu rar-ul din olanda, pentru problema emisiilor. Ii suspectezi de prea multa competenta. Sau implicare.
in schimb DIV Olanda va furniza, obligatoriu, CoC (certificate of conformity), COC obtinut in urma omologarii in Olanda. proprietarul olandez este tinut responsabil a furniza acest certificat de conformitate via concesionarul roman/Brasov. Aberezi. Nu va furniza nimic, o data pentru ca nu e producatorul si a doua oara pentru ca masina nu a fost produsa cu norma EU.
Bun si in cazul in care dupa mii de hartogarii inutile nu se ajunge la nici un rezultat poa sa-l mai duca inapoi la dealer sa ia banii inapoi ? E problema cumparatorului sa isi faca due dilligence-ul.
A mai patit cineva asta si cum s-a rezolvat? Te duci la dealer si il rogi sa deschida catalogul de piese cu seria ta si sa caute reperul piesa de schimb care consta in eticheta cu norma EPA. Fara el nu stiu sa se uite direct in echivalentul intre EPA si NEDC si te vor pune sa platesti tot tu test dinamic, sau ce le mai trece prin cap ca sa iti faci omologarea individuala. Edited by sebulbus, 24 February 2023 - 15:48. |
#13
Posted 24 February 2023 - 16:05
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_online.png)
Cam asa arata informatiile pe care le cauta ei. Dupa cum vezi, in dreapta jos, scris mic e un numar care e codul de piesa pentru eticheta asta la marca asta.
Daca ai codul de piesa sau acces la catalogul de piese treaba e simpla. Daca nu, depinzi de competenta cui are acces. ![]() |
#14
Posted 24 February 2023 - 16:21
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Nu va furniza nimic, o data pentru ca nu e producatorul si a doua oara pentru ca masina nu a fost produsa cu norma EU. exact DIV Olanda va furniza CoC, ca urmare a OMOLOGARII OBLIGATORII, deoarece CoC uzina/autovehicul NU este destinat EU. Edited by Masutatsu-Oyama, 24 February 2023 - 16:22. |
#15
Posted 24 February 2023 - 16:40
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_online.png)
Insisti cu prostiile. In urma omologarii nu se primeste CoC ci un numar de omologare nationala individuala. Exact asa e si la noi.
Quote Article 18 Certificate of conformity 1. The manufacturer, in his capacity as the holder of an EC type-approval of a vehicle, shall deliver a certificate of conformity to accompany each vehicle, whether complete, incomplete or completed, that is manufactured in conformity with the approved vehicle type. vs Quote CHAPTER X INDIVIDUAL APPROVALS Article 24 Individual approvals 4. An application for individual approval shall be submitted by the manufacturer or by the owner of the vehicle or by a person acting on their behalf, provided the latter is established in the Community. 5. A Member State shall grant an individual approval if the vehicle conforms to the description appended to the application and satisfies the applicable technical requirements and shall without unjustified delay issue an individual approval certificate. The format of the individual approval certificate shall be based on the template of the EC type-approval certificate set out in Annex VI and shall contain at least the information necessary to complete the application for registration provided for in Council Directive 1999/37/EC of 29 April 1999 on the registration documents for vehicles (13). Individual approval certificates shall not bear the heading ‘EC vehicle approval’. An individual approval certificate shall bear the vehicle identification number of the vehicle concerned. 6. The validity of an individual approval shall be restricted to the territory of the Member State that granted the approval. Where an applicant wishes to sell, register or put into service in another Member State a vehicle which has been granted an individual approval, the Member State that granted the approval shall, on request, provide the applicant with a statement of the technical provisions against which the vehicle was approved. With regard to a vehicle which has been granted an individual approval by a Member State in accordance with the provisions of this Article, another Member State shall permit that vehicle to be sold, registered or to enter into service unless it has reasonable grounds to believe that the technical provisions against which the vehicle was approved are not equivalent to its own. 7. At the request of the manufacturer or of the owner of the vehicle, Member States shall grant an individual approval to a vehicle which complies with the provisions of this Directive and with the regulatory acts listed in Annex IV or Annex XI, as appropriate. In such a case, Member States shall accept the individual approval and shall permit the sale, registration and entry into service of the vehicle. |
|
#16
Posted 24 February 2023 - 17:08
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_online.png)
Ah da, daca te intrebi de ce nu ai eticheta aia la locul ei, raspunsul e ca a fost inlocuita capota.
|
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users