![]() |
Second Opinion
Folosind serviciul second opinion ne puteți trimite RMN-uri, CT -uri, angiografii, fișiere .pdf, documente medicale. Astfel vă vom putea da o opinie neurochirurgicală, fără ca aceasta să poată înlocui un consult de specialitate. Răspunsurile vor fi date prin e-mail în cel mai scurt timp posibil (de obicei în mai putin de 24 de ore, dar nu mai mult de 48 de ore). Second opinion – Neurohope este un serviciu gratuit. www.neurohope.ro |
Recuperare suma avans agenție
Last Updated: Jul 16 2020 01:38, Started by
bibacj
, Jul 12 2020 20:52
·
0
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/icon_users.png)
#1
Posted 12 July 2020 - 20:52
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Buna ziua! Am urmatoarea speta... Contract cu agentia pt plecare in Grecia la inceputul lunii septembrie 2020. La penalizări este trecut ca se aplica daca plata transei finale nu se face până în 11.07.2017 da asta e data! Pot obtine inapou tot avansul contractul fiind nul? Multumesc.
|
#2
Posted 12 July 2020 - 21:01
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
1. Cine a constata nulitatea acelui contract?
2. 11.07.2017 ar putea fi o simplă eroare de scriere. Când ai semnat contractul nu ai văzut că e 17 în loc de 20? Edited by exqusit_drunk, 12 July 2020 - 21:02. |
#3
Posted 12 July 2020 - 21:07
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
#4
Posted 12 July 2020 - 21:35
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
In momentul in care ai semnat contractul, acesta a devenit vointa ambelor parti.
Pierderea avansului nu este o practica abuziva, deoarece in turism nu se aplica regula returului gratuit, decat daca furnizorul accepta. Data gresita nu poate conduce la anularea absoluta/relativa a contractului, deoarece este evident anul din data pachetului turistic, datele scadentelor ratelor si data semnarii contractului. Pe scurt: bye-bye money! Renuntati la aberatile cu returul sumelor in turism, mai ales in situatii actuale unde este evident ca alt turist nu poate fi gasit. Asa cum tu ai un risc, si ei au acelasi risc. Asumati-vi-l! Edited by Thuraya_123, 12 July 2020 - 21:36. |
#5
Posted 12 July 2020 - 21:51
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
exqusit_drunk, on 12 iulie 2020 - 21:01, said:
1. Cine a constata nulitatea acelui contract? 2. 11.07.2017 ar putea fi o simplă eroare de scriere. Când ai semnat contractul nu ai văzut că e 17 ĂŽn loc de 20? 1. Eu am constatat. 2. Nu am observat când am semnat. Bucifon, on 12 iulie 2020 - 21:07, said: Personal ma indoiesc. Poate ai avea sanse sa-l recupezi daca i-ai da in judecata dar asa de bunavoie n-o sa recuperezi niciun avans Ma întrebam dacă este valabil principiul care se aplica si proceselor verbale, care daca au date incorecte sunt considerate nule. Multumesc |
#6
Posted 13 July 2020 - 09:37
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
În cazul proceselelor verbale, chiar și atunci când îndeplinesc condițiile necesare pentru a putea fi anulate, este necesară contestarea lor în instanță. În calitate de ce ai constatat tu nulitatea contractului de agenție? Și de când culpa proprie constituie motiv de apărare?
Apropos, care era orizontul de timp pe care tu îl țineai minte din discuțiile cu agenția pentru plata diferenței? Ai achitat acea diferență sau în contextul coronavirusului cauți un motiv de a nu mai merge în concediu și acel 17 ți se pare soluția salvatoare? Ai încercat și o soluționare amiabilă cu agenția? |
#7
Posted 13 July 2020 - 10:04
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Thuraya_123, on 12 iulie 2020 - 21:35, said:
Pe scurt: bye-bye money! Renuntati la aberatile cu returul sumelor in turism, mai ales in situatii actuale unde este evident ca alt turist nu poate fi gasit. Asa cum tu ai un risc, si ei au acelasi risc. Asumati-vi-l! Ce usor e sa vorbesti cand nu esti tu partea vatamata. Initiator, nu e vorba de nici un risc asumat. Doar nu ai donat un rinichi. Discuta cu un avocat. Evita insa casele mari de avocatura pentru ca te taxeaza la ora de consultanta si te va costa enorm. |
#8
Posted 13 July 2020 - 10:13
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Sună cinic dar Thuraya_123 cam are dreptate. Renunțarea la un contract se face strict în condițiile stipulate în acel contract, condiții (clauze de reziliere/denunțare) de care inițiatorul nu ne spune nimic.
|
#9
Posted 13 July 2020 - 10:38
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Bogotta, on 13 iulie 2020 - 10:04, said: Ce usor e sa vorbesti cand nu esti tu partea vatamata. Initiator, nu e vorba de nici un risc asumat. Doar nu ai donat un rinichi. Discuta cu un avocat. Evita insa casele mari de avocatura pentru ca te taxeaza la ora de consultanta si te va costa enorm. Am fost in situatia turistului si am pierdut 2500 euro pentru un concediu in Dubai, ca s-a despartit consoarta de mine. M-ai vazut sa fac galagie si sa-mi vreau banii inapoi? Nu, am inteles clar cine e vinovatul si faptul ca agentia si-a respectat toate obligatiile stipulate in contract. Orice contract civil care prevede penalizari la reziliere creeaza un risc asumat. |
#10
Posted 13 July 2020 - 12:29
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Asa poate va invatati si voi minte sa nu mai platiti intermediari cu banii inainte.
|
|
#11
Posted 14 July 2020 - 12:27
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Poti sa vorbesti la hotel/agentie sa le spui ca te-ai razgandit si sa-ti returneze suma sub forma de voucher. AI mai putea vorbi cu medicul de familie sa inventeze ceva ca sa nu poti pleca si poate ai sanse sa primesti banii sau tot voucher.
Eu de exemplu la mijlocului lui martie trebuia sa merg 2 nopti in Bruxelles si 2 in Gent si fix atunci au inchis muzee, baruri, tot. Am vorbit personal la hotel pentru anulare si returnare bani si ambele au fost de acord sa imi restituie sumele intregi. Eu luasem prin Dertour, care nu au vrut deloc sa vorbeasca pentru anulare si dupa ce le-am dat forward la mailurile primite de la hoteluri, in care spuneau clar ca imi vor returna banii, au vorbit si ei cu furnizorul. SI aici m-am lovit de furnizorul Expedia care a fost de acord sa imi restituie banii sub forma de voucher, dar doar de la hotelul mai ieftin. Am primit dupa 3 luni un voucher de 150 euro desi trebuia sa mai incasez 200 euro.. |
#12
Posted 14 July 2020 - 15:03
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Stai putin, furnizorul lui Dertour era Expedia? Iar pachetul de la Dertour continea si alte produse (activitati, transport, etc) sau doar cazarea?
|
#14
Posted 15 July 2020 - 00:32
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
No offence, dar in acest caz de ce ai mai luat cazarea prin Dertour si nu le-ai luat direct de pe expedia?
Toate cazarile expedia sunt ofertate si pe website-ul Expedia, iar agentiile nu prea au reduceri de pret (primesc doar un comision de 2-3-4% pe care il pastreaza ei). |
#15
Posted 15 July 2020 - 20:37
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Pai sincer sa fiu chiar nu stiam ca si ei la randul lor iau cazarea prin alta agentie. Pentru voucherul de la munca sunt acceptate 6 agentii.
|
|
#16
Posted 16 July 2020 - 01:38
![](https://forum.softpedia.com//public/style_images/classic/post_offline.png)
Acum am inteles de ce ai luat de la Dertour in loc sa mergi direct la Expedia: voucherul de vacanta.
In turismul clasic (agentiile vanzatoare si turoperatoare) functioneaza metoda din aproape in aproape: client - agentie vanzatoare/tur-operatoare - agentie tur-operatoare - hotel. Tur operatorii tin legatura cu alte agentii internationale si prin ele achizitioneaza diverse servicii turistice, fiindca unele agentii sunt specializate pe activitati, altele pe cazare, etc. Tur operatorii mari (ca Dertour) tin legatura cu turoperatori din strainatate. De exemplu, un hotel in Stockholm l-am primit prin Hotelbeds (turoperator spaniol), iar transportul cu autocarul si activitatile au fost de la o agentie locala din Suedia. In felul asta, turoperatorul iti poate oferi pretul cel mai mic. De exemplu, multe cazari in Spania de la TUI sunt tot de la Hotelbeds, fiindca astia cumpara calup locurile in hotel cu 9-12 luni inainte la un pret foarte bun (cam 50-60% fata de booking), iar TUI cumpara apoi prin sistemul online oferit de Hotelbeds. Hotelbeds, antamand hotelurile, blocheaza o groaza de bani, dar e profitabil fiindca le vand la cel mai bun pret din piata. De aici si ideea ca daca vei cumpara din timp, e mai ieftin. Daca hotelbeds a vandut doar 10% din locuri, pretul de lista catre TUI e inca mic, cu discounturi bune la calupuri. Cu cat creste rata de ocupare, hotelbeds mareste pretul si scade discountul/comisionul, ca la licitatii. Ti-am dat exemplu Hotelbeds si TUI fiindca stiu concret practicile comerciale dintre cele doua din 2017-2018. Pe Grecia in schimb e alta poveste. Aici intervin si companiile turistice intermediare, cu romani vorbitori de greaca care au rol de intermediere in cazul statiunilor mici si cu mai putina cota de piata in Romania. LE: De aceea spun ca munca tur-operatorilor si a agentiilor e o munca foarte onesta, fiindca OTA, precum booking sau expedia jupoaie pielea de pe hoteluri. Booking de exemplu uneori practica si comision de 30-35-40% din pretul de vanzare, cu plata la x luni dupa ce turistul se cazeaza, fata de Hotelbeds care plateste in avans. Iar cu cat o destinatie e mai populara si are mai multe hoteluri, comisionul booking crescand. OTA-urile lucreaza direct cu hotelurile. Edited by Thuraya_123, 16 July 2020 - 01:47. |
Anunturi
▶ 1 user(s) are reading this topic
0 members, 1 guests, 0 anonymous users